Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 15 May 2023, 19:09
Ardbeg wrote: 15 May 2023, 19:07

Doe maar Xavi gewoon aub 😂
Ook top natuurlijk, maar die speelt onderhand vaker als buitenspeler dan 10.
Iemand die wat ervaring op niveau op de 10 heeft. En dan kan Xavi naar de vleugel. Götze en Xavi..samen in 1 team. :tongue:

Xavi heeft het talent om geweldig op de 10 te worden, maar vooralsnog zie ik hem liever op de vleugel en dan de acties naar binnen maken. Hij is positioneel nog wat junior voor de 10..de echte slimmigheid ontbreekt nog. Al zijn die overstapjes vaak wel geweldig natuurlijk en laten die zien dat hij het goed overziet.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bij de voorste 4 vind ik vooral doelpunten en assists belangrijk. Ook wisselspelers die dat kunnen. Daarachter zal je een balans moeten zien te vinden in stabiliteit, dat al jaren niet is te vinden in de verdediging bij PSV en voetbal van achteruit. Van de basisspelers heeft alleen PvA dit en die moet juist gaan werken aan het geven van een betere voorzet.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 15 May 2023, 20:05 Bij de voorste 4 vind ik vooral doelpunten en assists belangrijk. Ook wisselspelers die dat kunnen. Daarachter zal je een balans moeten zien te vinden in stabiliteit, dat al jaren niet is te vinden in de verdediging bij PSV en voetbal van achteruit. Van de basisspelers heeft alleen PvA dit en die moet juist gaan werken aan het geven van een betere voorzet.
Mauro dit het vorig jaar voetballend ook goed, en de laatste twee jaar onder Schmidt kon Boscagli mij voetballend ook erg bekoren.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waarom zou PSV zelf niet een beetje aan moneyball doen eigenlijk?
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 15 May 2023, 18:58 Luuk de Jong is dezelfde speler als een paar jaar geleden. Je weet wat je aan hem hebt en je weet wat je niet aan hem hebt.
Luuk de Jong is het meest geholpen met goede, snelle spelers aan de zijkanten waardoor de centrale verdedigers van de tegenstander constant op hun hoede zijn of ze kunnen blijven staan of dat ze moeten anticiperen op het gevaar van PSV aan de zijkanten. Dan heeft Luuk net dat beetje tijd en ruimte om een kopbal of een schot te lossen. In zo'n elftal komt Luuk aan zijn hoge scores.

Daarom was bijvoorbeeld het seizoen 16-17 zo slecht. Luuk stond in de spits met aan de zijkanten Locadia en Pereiro. Drie trage spelers, waarbij de buitenkanten ook nog eens naar binnen kapten. Verdedigers van de tegenstander konden in hun formatie blijven staan, waardoor ruimtes klein bleven en Luuk niet aan zijn specialiteiten toekwam.

Volgend seizoen kunnen we wat mij betreft door met Luuk en ik denk dat hij weer boven de 20 goals kan eindigen. Dit wordt echter alleen een succes als Xavi naar de AM verhuist, een echte linksbuiten gehaald wordt en Bakayoko zijn goede spel gaat laten zien.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voormalig KG wrote: 15 May 2023, 20:16
Massimo wrote: 15 May 2023, 20:05 Bij de voorste 4 vind ik vooral doelpunten en assists belangrijk. Ook wisselspelers die dat kunnen. Daarachter zal je een balans moeten zien te vinden in stabiliteit, dat al jaren niet is te vinden in de verdediging bij PSV en voetbal van achteruit. Van de basisspelers heeft alleen PvA dit en die moet juist gaan werken aan het geven van een betere voorzet.
Mauro dit het vorig jaar voetballend ook goed, en de laatste twee jaar onder Schmidt kon Boscagli mij voetballend ook erg bekoren.
Boscagli heeft voetbal van achteruit, maar is op dit moment geen basisspeler. Mauro is afwachten, maar ik vind dat PSV sowieso in de laatste linie zich flink moet gaan versterken.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 15 May 2023, 20:31
Voormalig KG wrote: 15 May 2023, 20:16

Mauro dit het vorig jaar voetballend ook goed, en de laatste twee jaar onder Schmidt kon Boscagli mij voetballend ook erg bekoren.
Boscagli heeft voetbal van achteruit, maar is op dit moment geen basisspeler. Mauro is afwachten, maar ik vind dat PSV sowieso in de laatste linie zich flink moet gaan versterken.
En Boscagli heeft óók bewezen defensief kwetsbaar te zijn, een echte ballwatcher in termen van Herrie.



?? - Luuk - Baka (+concurrent)
Xavi (Til)
Veerman - ??
PvA - ? - ? - ?
Benitez

Best wat te doen.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Siemen wrote: 15 May 2023, 20:40
Massimo wrote: 15 May 2023, 20:31

Boscagli heeft voetbal van achteruit, maar is op dit moment geen basisspeler. Mauro is afwachten, maar ik vind dat PSV sowieso in de laatste linie zich flink moet gaan versterken.
En Boscagli heeft óók bewezen defensief kwetsbaar te zijn, een echte ballwatcher in termen van Herrie.



?? - Luuk - Baka (+concurrent)
Xavi (Til)
Veerman - ??
PvA - ? - ? - ?
Benitez

Best wat te doen.
Zolang een aantal vraagtekens er nog zijn (Teze, Ramalho) gaan daar geen vervangers voor komen lijkt me. En dat is al jarenlang het probleem, die hele middelmaat komen we nooit kwijt
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 15 May 2023, 20:46
Siemen wrote: 15 May 2023, 20:40

En Boscagli heeft óók bewezen defensief kwetsbaar te zijn, een echte ballwatcher in termen van Herrie.



?? - Luuk - Baka (+concurrent)
Xavi (Til)
Veerman - ??
PvA - ? - ? - ?
Benitez

Best wat te doen.
Zolang een aantal vraagtekens er nog zijn (Teze, Ramalho) gaan daar geen vervangers voor komen lijkt me. En dat is al jarenlang het probleem, die hele middelmaat komen we nooit kwijt
En zelfs al raak je ze kwijt ga je niet de middelen hebben om daar direct spelers voor te halen die een stap beter zijn en nog potentie hebben om beter te worden. 5 nieuwe basisspelers in de huidige markt ben je zo richting de 50m kwijt en dan vis je nog steeds in dezelfde vijver met weinig zekerheid
BasicPareto
Jeugdinternational
Posts: 145
Joined: 27 Jan 2023, 13:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code wrote: 15 May 2023, 20:17 Waarom zou PSV zelf niet een beetje aan moneyball doen eigenlijk?
Is niet zomaar gedaan. Is relatief moeilijk op te zetten. Maar ik geloof dat Stewart er niet voor niks zit, en dit wel geïntroduceerd gaat worden. Heeft hij toendertijd met Eenhoorn bij AZ ook gedaan, en bij Philadelphia Union idem. Ik hoop dat ze ook beter gaan samenwerken met clubs in het binnenland op het hoogste niveau. Dat zou de competitie ook sterker kunnen maken wat alleen maar goed is voor Nederland.
PsvBmg
Vaste waarde in elftal
Posts: 566
Joined: 14 Jul 2021, 21:41
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We moeten niet doen of Mauro en Boscagli geweldige spelers zijn, als je CL wilt halen zal de kwaliteit omhoog moeten.

Eerst maar eens kijken wie er daadwerkelijk zal gaan vertrekken, Baumgartl,Teze,Mwene,Oppegard,Obispo en Ramalho mogen vertrekken.

Maar kunnen we deze spelers ook slijten ?
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Siemen wrote: 15 May 2023, 20:40
Massimo wrote: 15 May 2023, 20:31

Boscagli heeft voetbal van achteruit, maar is op dit moment geen basisspeler. Mauro is afwachten, maar ik vind dat PSV sowieso in de laatste linie zich flink moet gaan versterken.
En Boscagli heeft óók bewezen defensief kwetsbaar te zijn, een echte ballwatcher in termen van Herrie.



?? - Luuk - Baka (+concurrent)
Xavi (Til)
Veerman - ??
PvA - ? - ? - ?
Benitez

Best wat te doen.
Boscagli kwam er in heel veel defensieve stats best goed uit. Defensief koppen, intercepties etc. Hij zal dan een ballwatcher zijn maar wel één die voetballend zoveel toevoegd dat ik hem mits fit altijd zou opstellen. Vind Boscagli sowieso een ietwat onderschatte speler.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PsvBmg wrote: 15 May 2023, 21:06 We moeten niet doen of Mauro en Boscagli geweldige spelers zijn, als je CL wilt halen zal de kwaliteit omhoog moeten.

Eerst maar eens kijken wie er daadwerkelijk zal gaan vertrekken, Baumgartl,Teze,Mwene,Oppegard,Obispo en Ramalho mogen vertrekken.

Maar kunnen we deze spelers ook slijten ?
Paar weken geleden ging het gerucht dat Baumgartl gevolgd werd door enkele Italiaanse laagvliegers en zijn vraagprijs op €1,5M werd bepaald. Ramalho wekte afgelopen winter nog de interesse van Besiktas, ook al wilde die club slechts een transfervrije deal. Voor Teze en Obispo zou volgens Elfrink voldoende, niet nader door hem genoemde interesse zijn, terwijl van een profiel als Mwene vast wel in de smaak van clubs van het kaliber Bochum of een vereniging in de Bundesliga 2 zal vallen toch? En als Oppegard op zijn beurt voor een paar ton aanspoelt bij pakweg RKC of Heracles zou het me ook niet verbazen. Zeker als over hun vertrek geen twijfel meer is, vinden hun zaakwaarnemers vaak wel een oplossing.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vorige zomer wist PSV wonderwel behoorlijk snel een aantal spelers, al dan niet tijdelijk, te lozen die geen toekomst meer hadden bij PSV. Het zou prettig zijn als ze dat dit keer weer zou lukken.
User avatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Posts: 739
Joined: 16 Aug 2019, 00:00
Old name: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat zou mooi zijn inderdaad. Des te eerder kunnen we versterkingen halen en hebben we de selectie op orde voor we CL voorrondes spelen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No




Nee nee nee

Opzouten City.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou raar zijn als ze hem niet goed in de gaten houden.
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ze mogen hem kopen voor de hoofdprijs en dan nog een jaartje aan ons verhuren. Geven ze ons Adedire Mebude cadeau..
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Prima..
Voor 60 miljoen kun je hem kopen..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No



275k volgers...
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Best een interessante passage uit dat artikel:
Whilst Sangaré has an agreement in principle with Les Parisiens, a deal is by no means a sure thing. There are ongoing tensions between PSG and PSV – the Dutch side will accept to sell Sangaré to Les Parisiens if the French side drops their buy-back clause on Dutch international midfielder Xavi Simons.

Earnie Stewart, who is taking the lead position of Sporting Director of PSV in the next two weeks, has been informed of Campos’ tactics to attempt to sign Johan Bakayoko back in January and does not appreciate them, the outlet claims.

The negotiations are likely going to be difficult and some form of diffusing tension is understood to be necessary.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja dan betwijfel ik al het nieuws.

Er is geen clausule met PSG
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 15 May 2023, 23:34 Ja dan betwijfel ik al het nieuws.

Er is geen clausule met PSG
Dat. Tenzij wordt bedoeld dat PSV wil dat PSG sowieso afziet van een eventuele terugkeer van Xavi. Maar dat staat er niet. Bovendien ligt de bal nu eenmaal bij 'team Xavi', dussss...
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSG hoeft helemaal niet te onderhandelen met PSV over Sangaré. Gewoon die 37 mil lappen, dan kan en hoeft PSV een deal niet tegen te houden.
BasicPareto
Jeugdinternational
Posts: 145
Joined: 27 Jan 2023, 13:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 15 May 2023, 22:03
PsvBmg wrote: 15 May 2023, 21:06 We moeten niet doen of Mauro en Boscagli geweldige spelers zijn, als je CL wilt halen zal de kwaliteit omhoog moeten.

Eerst maar eens kijken wie er daadwerkelijk zal gaan vertrekken, Baumgartl,Teze,Mwene,Oppegard,Obispo en Ramalho mogen vertrekken.

Maar kunnen we deze spelers ook slijten ?
Paar weken geleden ging het gerucht dat Baumgartl gevolgd werd door enkele Italiaanse laagvliegers en zijn vraagprijs op €1,5M werd bepaald. Ramalho wekte afgelopen winter nog de interesse van Besiktas, ook al wilde die club slechts een transfervrije deal. Voor Teze en Obispo zou volgens Elfrink voldoende, niet nader door hem genoemde interesse zijn, terwijl van een profiel als Mwene vast wel in de smaak van clubs van het kaliber Bochum of een vereniging in de Bundesliga 2 zal vallen toch? En als Oppegard op zijn beurt voor een paar ton aanspoelt bij pakweg RKC of Heracles zou het me ook niet verbazen. Zeker als over hun vertrek geen twijfel meer is, vinden hun zaakwaarnemers vaak wel een oplossing.
Mwene stond, en staat er ook gewoon redelijk op in de Bundesliga. Zijn probleem is een beetje, hoge pieken, veel doorsnee afgewisseld met lage dalen. Het is te onvoorspelbaar. Het is geen Max, die in de Bundesliga geniaal was en de ene na de andere voorzet in de zestien jaagde, doelpunten maakte en verdedigend ook z'n mannetje stond. Die kon je echt puur op reputatie nog kwijtraken.

Teze is als centrale verdediger ook gewoon erg goed. Jammer dat hij daar niet meer gebruikt wordt, maar daar gaat een club wel erg blij mee worden. En het zou me niks verbazen als het een boost voor zijn carrière zal zijn.
nilssonH wrote: 15 May 2023, 23:29 Best een interessante passage uit dat artikel:
Whilst Sangaré has an agreement in principle with Les Parisiens, a deal is by no means a sure thing. There are ongoing tensions between PSG and PSV – the Dutch side will accept to sell Sangaré to Les Parisiens if the French side drops their buy-back clause on Dutch international midfielder Xavi Simons.

Earnie Stewart, who is taking the lead position of Sporting Director of PSV in the next two weeks, has been informed of Campos’ tactics to attempt to sign Johan Bakayoko back in January and does not appreciate them, the outlet claims.

The negotiations are likely going to be difficult and some form of diffusing tension is understood to be necessary.
Erg smerige club, dat PSG. Proberen achter de rug van PSV om die jongen het hoofd op hol brengen. Ze boden ook veel te weinig geld natuurlijk. Ik ben blij dat bakayoko bij ons blijft. Sangare naar PSG zou ik verrassend vinden, dacht ook dat er een minimale transfersom in het contract van Sangare stond? Zoals het hier staat, is het namelijk niet zo.
Post Reply