Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 18 May 2023, 19:02 Dit betekent dus einde Fabio. Jammer.

Edit: heeft overigens 12 (!) goals gemaakt dit seizoen bij een dramatisch Groningen.
Dan scoort hij PSV als hij in de basis zou staan normaal gesproken 20+ goals.
En dan gaat de kassa rinkelen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind Pepi een hele interessante spits die op den duur de rol van Luuk de Jong kan overnemen.
DE MADERA 76
Regelmatige invaller
Posts: 349
Joined: 12 Apr 2021, 22:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.scoutedftbl.com/best-young- ... ardo-pepi/

Positief verhaal uit de tijd dat hij nog bij FC Dallas speelde
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er valt sowieso een hoop terug te vinden aan data en analyses, al dan niet ietwat verouderd.

https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics
https://targetscouting.com/2022/01/03/r ... er-report/
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 18 May 2023, 20:22 Ik vind Pepi een hele interessante spits die op den duur de rol van Luuk de Jong kan overnemen.
Ik lees dit eigenlijk constant hier, dat de nieuw te kopen spits 2de keuze is. Persoonlijk denk ik dat dit nog wel eens heel verrassend kan worden. Luuk wordt 33 in augustus en moet het hebben van fysiek spel. Hij wordt nu al vaker gewisseld dan in zijn vorige periode en door Silva zien we ook meer en meer hoe dynamischer PSV kan voetballen met een wat andere type spits.

Luuk is en blijft een held en ik zie hem ook niet meer vertrekken naar een andere club. Die heeft zijn keuze vorig jaar wel gemaakt: teruggaan naar PSV en daar stoppen om wellicht wat anders in de club te gaan doen. Het zou mij dus helemaal niks verbazen dat de nieuwe spits, of dat nu Peppi of toch Silva is, Luuk er gewoon gaat uitspelen. Wat ik riep bij Silva ga ik nu natuurlijk ook zeggen: PSV is niet in de gelegenheid om een bedrag van +10 miljoen uit te geven (even uitgaande dat dit ook voor Peppi gaat gelden) voor een bankzitter en 2de keuze. Dat moet gewoon direct een speler voor de basis zijn EN die PSV ook beter maakt.

Ik denk dus dat we steeds meer en meer gaan zien dat Luuk rust krijgt, vroegtijdig naar de kant gaat of in de loop van het seizoen zelf 2de spits wordt. En daar is overigens niks mis mee, hebben we ook gelijk die rol geweldig ingevuld.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Een speler van het kaliber Pepi gaat volgend seizoen al heel veel minuten maken. Ik denk ook dat zo'n soort spits er al dicht tegenaan zit vanaf het begin.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 18 May 2023, 19:22
Josef Dettelbacher wrote: 18 May 2023, 19:20 Rijpen? 20 jaar en bijna 100 wedstrijden in eerste elftallen..
Hier spelen we het op een na moeilijkste voetbal van de wereld. Dus inderdaad wel even tijd nodig om te rijpen.
Het is inderdaad zo moeilijk dat het publiek het ook niet begrijpt
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Interessante spits. Je kan beter Pepi kopen voor 10 mln dan een paar miljoen betalen voor het huren van Silva. Zelfs als die wellicht iets beter is.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik had het trouwens in het Drommel topic ook al genoemd, maar Vaessen als 2de keeper zie ik eigenlijk niet zo zitten. Redelijke keeper (niks meer dan dat), af en toe een blinde vlek maar vooral, zijn CV toont vooral aan dat hij, in mijn beleving, totaal niet geschikt is voor die rol: RKC Waalwijk, Jong RKC Waalwijk, Brabant United Onder 21. Thats it terwijl hij bijna 28 jaar wordt.

Dat past totaal niet in het beeld dat ik heb als 2de keeper van PSV. Dat moet een ervaren stand-in zijn die al veel heeft meegemaakt, die het liefst al in de top (van NL) heeft gespeelt of anders op zijn minst een hele goede keeper was/is bij een subtopper met liefst nog buitenlandse ervaring. Een keeper die je blind kan inzetten zonder te twijfelen. Vaessen is nogmaals een redelijke keeper of prima voor niveau RKC. Bij PSV heeft hij echter in mijn ogen niks te zoeken.

Dan zie ik nog liever dat PSV een jong toptalent haalt waar nog heel veel rek en potentie in zit om later Benitez op te volgen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
PsvBmg
Vaste waarde in elftal
Posts: 566
Joined: 14 Jul 2021, 21:41
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 18 May 2023, 20:54 Ik had het trouwens in het Drommel topic ook al genoemd, maar Vaessen als 2de keeper zie ik eigenlijk niet zo zitten. Redelijke keeper (niks meer dan dat), af en toe een blinde vlek maar vooral, zijn CV toont vooral aan dat hij, in mijn beleving, totaal niet geschikt is voor die rol: RKC Waalwijk, Jong RKC Waalwijk, Brabant United Onder 21. Thats it terwijl hij bijna 28 jaar wordt.

Dat past totaal niet in het beeld dat ik heb als 2de keeper van PSV. Dat moet een ervaren stand-in zijn die al veel heeft meegemaakt, die het liefst al in de top (van NL) heeft gespeelt of anders op zijn minst een hele goede keeper was/is bij een subtopper met liefst nog buitenlandse ervaring. Een keeper die je blind kan inzetten zonder te twijfelen. Vaessen is nogmaals een redelijke keeper of prima voor niveau RKC. Bij PSV heeft hij echter in mijn ogen niks te zoeken.

Dan zie ik nog liever dat PSV een jong toptalent haalt waar nog heel veel rek en potentie in zit om later Benitez op te volgen.
Eens, dan zie ik liever een Olije of 2e doelman van NEC
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Duidelijk kijkt PSV naar de xG ;-)

Pepi heeft dit seizoen 11 veldgoals gemaakt uit een xG van 7.77. Toen Luuk nog op 11 veldgoals stond (voor fortuna) had hij daar 12.87 voor nodig. Toch een verschilletje.

Die 11 goals uit een xg van 7.77 is het beste van alle spitsen van de eredivisie.

Van de andere posities komen alleen Xavi en Cerny bij hem in de buurt. Cerny doet het nog ietsje beter zelfs, die heeft ook knappe statistieken trouwens, met ook een bak assists.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 18 May 2023, 20:54 Ik had het trouwens in het Drommel topic ook al genoemd, maar Vaessen als 2de keeper zie ik eigenlijk niet zo zitten. Redelijke keeper (niks meer dan dat), af en toe een blinde vlek maar vooral, zijn CV toont vooral aan dat hij, in mijn beleving, totaal niet geschikt is voor die rol: RKC Waalwijk, Jong RKC Waalwijk, Brabant United Onder 21. Thats it terwijl hij bijna 28 jaar wordt.

Dat past totaal niet in het beeld dat ik heb als 2de keeper van PSV. Dat moet een ervaren stand-in zijn die al veel heeft meegemaakt, die het liefst al in de top (van NL) heeft gespeelt of anders op zijn minst een hele goede keeper was/is bij een subtopper met liefst nog buitenlandse ervaring. Een keeper die je blind kan inzetten zonder te twijfelen. Vaessen is nogmaals een redelijke keeper of prima voor niveau RKC. Bij PSV heeft hij echter in mijn ogen niks te zoeken.

Dan zie ik nog liever dat PSV een jong toptalent haalt waar nog heel veel rek en potentie in zit om later Benitez op te volgen.
Lastig, lastig. Ik snap de gedachte wel: dit is een jongen die zeer waarschijnlijk elke dag glunderend wakker wordt dat ie bij PSV onder contract staat, en best een jaar of 2 a 3 zonder morren 2e keeper is. Lijkt me ook wel een jongen met een behoorlijke dosis positieve energie. Het enige probleem is dat het een vrij gemankeerde keeper is. Het is letterlijk de energie die hem overeind houdt, maar ik denk niet dat er ook maar één eredivisieclub in hem interesse zou hebben als hij bij pakweg Telstar of MVV onder de lat zou staan momenteel.

Ik ga hem zondag eens goed in de gaten houden. Ga toevallig naar RKC Twente.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 18 May 2023, 21:02 Duidelijk kijkt PSV naar de xG ;-)

Pepi heeft dit seizoen 11 veldgoals gemaakt uit een xG van 7.77. Toen Luuk nog op 11 veldgoals stond (voor fortuna) had hij daar 12.87 voor nodig. Toch een verschilletje.

Die 11 goals uit een xg van 7.77 is het beste van alle spitsen van de eredivisie.

Van de andere posities komen alleen Xavi en Cerny bij hem in de buurt. Cerny doet het nog ietsje beter zelfs, die heeft ook knappe statistieken trouwens, met ook een bak assists.
Ik denk dat het veel simpeler is: Stewart kent Pepi natuurlijk al een jaar of 5.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Een tweede keeper wil je zo min mogelijk zien spelen, maar als hij speelt dan moet hij je geen punten kosten, waar je eerste keeper een puntenpakker moet zijn en bij Vaessen denk ik niet dat hij voldoet als tweede keeper.
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PsvBmg wrote: 18 May 2023, 20:57
Juancho wrote: 18 May 2023, 20:54 Ik had het trouwens in het Drommel topic ook al genoemd, maar Vaessen als 2de keeper zie ik eigenlijk niet zo zitten. Redelijke keeper (niks meer dan dat), af en toe een blinde vlek maar vooral, zijn CV toont vooral aan dat hij, in mijn beleving, totaal niet geschikt is voor die rol: RKC Waalwijk, Jong RKC Waalwijk, Brabant United Onder 21. Thats it terwijl hij bijna 28 jaar wordt.

Dat past totaal niet in het beeld dat ik heb als 2de keeper van PSV. Dat moet een ervaren stand-in zijn die al veel heeft meegemaakt, die het liefst al in de top (van NL) heeft gespeelt of anders op zijn minst een hele goede keeper was/is bij een subtopper met liefst nog buitenlandse ervaring. Een keeper die je blind kan inzetten zonder te twijfelen. Vaessen is nogmaals een redelijke keeper of prima voor niveau RKC. Bij PSV heeft hij echter in mijn ogen niks te zoeken.

Dan zie ik nog liever dat PSV een jong toptalent haalt waar nog heel veel rek en potentie in zit om later Benitez op te volgen.
Eens, dan zie ik liever een Olije of 2e doelman van NEC
Branderhorst zou een meesterzet zijn. Die zie ik het Wallie nog best moeilijk maken.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waarom kan Boy Waterman niet gewoon de titel 2e doelman krijgen, en een jeugdkeeper nr 3?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Josef Dettelbacher wrote: 18 May 2023, 21:11 Waarom kan Boy Waterman niet gewoon de titel 2e doelman krijgen, en een jeugdkeeper nr 3?
Water Boyman is te oud en een verkapte keeperstrainer. Dat is een extra mentor voor Joel momenteel. Die is kwalitatief niet meer goed genoeg voor 2e keeper.
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou Jeroen Zoet misschien een optie als 2e keeper kunnen zijn met een jong talent als 3e 🤔
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 18 May 2023, 21:12
Josef Dettelbacher wrote: 18 May 2023, 21:11 Waarom kan Boy Waterman niet gewoon de titel 2e doelman krijgen, en een jeugdkeeper nr 3?
Water Boyman is te oud en een verkapte keeperstrainer. Dat is een extra mentor voor Joel momenteel. Die is kwalitatief niet meer goed genoeg voor 2e keeper.
Dan heb je er niks aan en kun je em net zo goed laten gaan.

Bij een keeper zeg ik overigens niet snel "te oud". Genoeg voorbeelden van keepers die rond of na hun 40e nog prima werk leveren..

Zou Buffon niet nog even met ons de CL in willen en Benitez ondersteunen? :mrgreen:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Josef Dettelbacher wrote: 18 May 2023, 21:16
Standbeeld wrote: 18 May 2023, 21:12
Water Boyman is te oud en een verkapte keeperstrainer. Dat is een extra mentor voor Joel momenteel. Die is kwalitatief niet meer goed genoeg voor 2e keeper.
Dan heb je er niks aan en kun je em net zo goed laten gaan.

Bij een keeper zeg ik overigens niet snel "te oud". Genoeg voorbeelden van keepers die rond of na hun 40e nog prima werk leveren..

Zou Buffon niet nog even met ons de CL in willen en Benitez ondersteunen? :mrgreen:
Heeft zijn laatste wedstrijd volgend seizoen dan ook al 1,5 jaar geleden gespeeld.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Misschien Bram Castro maar weer eens van stal halen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Huur met optie tot koop zou mijn voorkeur hebben bij Pepi. Toch een té twijfelachtige transfer als men hem besluit te kopen voor het genoemde bedrag. Verder vertrouwen in Earnie, de beste man mag het echt gaan laten zien nu.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je echt een betrouwbare 2e keeper zou willen, dan zou ik eens een hengeltje uitgooien bij Sergio Padt. Is inmiddels 32, was bij Groningen altijd degelijk, en heeft na 2 jaar Bulgarije mogelijk wel oren naar deze stap.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb het normaal nooit zo door (maar kijk ook eerlijk gezegd weinig naar FC Groningen), maar deze stats laten zien dat Pepi ook heel actief is in het meeverdedigen. Iets wat De Jong ook veel doet, en waardoor je op dat vlak hetzelfde kan blijven spelen/verwachten. Image
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er was toch een geruchtentopic, om niet vier pagina's door te hoeven zoeken over wie het gaat? Dat werkt dus alleen als het gerucht eerst of alleen in dat topic wordt geplaatst.
Post Reply