Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 18 May 2023, 21:49 Er was toch een geruchtentopic, om niet vier pagina's door te hoeven zoeken over wie het gaat? Dat werkt dus alleen als het gerucht eerst of alleen in dat topic wordt geplaatst.
Wat let je?
Saibari is underrated.
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Rik het meldt zijn we de gerucht fase ook wel voorbij toch?
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 18 May 2023, 21:50
SKERLA wrote: 18 May 2023, 21:49 Er was toch een geruchtentopic, om niet vier pagina's door te hoeven zoeken over wie het gaat? Dat werkt dus alleen als het gerucht eerst of alleen in dat topic wordt geplaatst.
Wat let je?
Dat ik het gerucht eerst moet zoeken, zoals ik net schreef. Ik kan niets plaatsen wat ik niet zie. Ik dacht dat dat topic bedoeld was om dat te voorkomen.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 18 May 2023, 21:33 Ik heb het normaal nooit zo door (maar kijk ook eerlijk gezegd weinig naar FC Groningen), maar deze stats laten zien dat Pepi ook heel actief is in het meeverdedigen. Iets wat De Jong ook veel doet, en waardoor je op dat vlak hetzelfde kan blijven spelen/verwachten. Image
Denk ook dat PSV/Stewart daar naar op zoek is. Tijdens de blessure van Luuk kon je zien hoe hij gemist werd en voor het spel wat Ruud wil spelen is een spits als Luuk nodig.

Pepi is jong en talentvol en zou in elk geval een jaartje in de luwte van Luuk kunnen wennen. Heeft een goed seizoen gedraaid bij een heel matig Groningen en heeft ook in Amerika en het nationale team laten zien te kunnen scoren. Stewart zal hem goed kennen en hopelijk kan hij hem binnenhalen.

Ben zelf fan van Silva. Een iets ander type speler, iets spectaculairder. Maar die jongen is gewoon onhaalbaar voor ons en om nog een jaar dergelijke gasten te gaan huren zie ik persoonlijk niet zitten en Stewart blijkbaar ook niet. Dan vind ik Pepi een goede optie om hem te vervangen.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk ook dat Fabio niet haalbaar is, helaas. Want die jongen is erg talentvol, allround en ligt uitstekend in de groep. Pepi lijkt mij (voorlopig) een categorie daaronder en is wellicht voor 7-8 miljoen haalbaar. Ik zou, net als Juancho niet raar opkijken als hij zich redelijk snel in de basis speelt ten koste van Luuk. Misschien niet het eerste halve jaar, maar daarna wel.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eerlijk gezegd dat ik persoonlijk dat Luuk nog maximaal een jaar hier speelt, en misschien deze zomer al vertrekt. Naar een leuke club in de MLS ofzo.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Josef Dettelbacher wrote: 18 May 2023, 23:02 Eerlijk gezegd dat ik persoonlijk dat Luuk nog maximaal een jaar hier speelt, en misschien deze zomer al vertrekt. Naar een leuke club in de MLS ofzo.
Luuk wordt 33, is juist net weer terug gegaan naar NL en is toch nog niet zolang geleden vader geworden? Ik denk dat hij juist bewust terug wilde. Voor zijn familie en ook om bij PSV af te bouwen om daar vervolgens in een andere rol verder te gaan.

Josef Dettelbacher nou ben ik persoonlijk geen grote Sergio Padt fan, maar als 2de keeper hoeft dat ook niet perse :). Maar ik was zijn naam al even vergeten, maar heeft iig wat meer op zijn CV staan dan Vaessen. Ook wat Europese potjes. Niet veel, maar iig iets + belangrijke basisspeler (volgens bij aanvoerder?) bij subtopper Groningen (toen nog :mrgreen: ) en zat wel/niet een paar keer bij Oranje? Dat komt iig al iets meer overeen met het profiel wat ik voor ogen heb ;)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 18 May 2023, 20:14
Standbeeld wrote: 18 May 2023, 20:10 Ben benieuwd of Stewart er een huur met optie uit weet te halen. Dat zou voor mijn gevoel beter zijn. Dan kunnen we het geld nu weer aan andere spelers besteden.
Dat zou ik eigenlijk ook eerder toejuichen.

Als we 10 miljoen gaan betalen voor een speler, dan wil je wel iemand halen die de potentie heeft om na 2-3 jaar voor 25-40 miljoen weer weg te gaan. En het kan best hoor dat Pepi die potentie heeft. Ik vind dat nu te vroeg om te beoordelen, omdat ik af ga van een 5 minuten clip. Het is een jongen van net 20, fysiek sterk en Amerikaans international. Maar waar ik voor Fabio zo blind 10 miljoen voor over zou hebben, weet ik niet of ik dat ook voor deze jongen zou over hebben, maar dat komt wellicht ook omdat ik meer heb met spitsen die wat balvaardiger en sneller zijn zoals Fabio. Deze jongen lijkt meer op een type afmaker zonder echt voetballend veel meerwaarde te hebben. Maar please correct me if I am wrong.
Silva heeft ooit 40 gekost, is gewoon een van de grootste talenten van zijn jaargang op die positie enkele jaren terug, dat moet je niet met pepi gaan vergelijken. 10 Miljoen nu is hetzelfde qua waarde als 5 miljoen tien jaar terug, dat had je toen echt wel gedaan ook.

Pepi heeft functionele techniek, overzicht, gebruikt zijn aanname vooral om ruimte te creëren voor zijn actie en speelt anders meer one touch en heeft een zekere mate van doelgerichtheid.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Josef Dettelbacher wrote: 18 May 2023, 23:02 Eerlijk gezegd dat ik persoonlijk dat Luuk nog maximaal een jaar hier speelt, en misschien deze zomer al vertrekt. Naar een leuke club in de MLS ofzo.
Luuk De Jong is een Tadic scenario, die is ook bezig aan zijn laatste profjaren en heeft bij PSV een heel dik contract kunnen tekenen juist vanwege zijn extra kwaliteiten als aanvoerder, zijn doelpunten en zijn verbondenheid met de club. De Jong ligt twee jaar vast nog maar op een gegeven moment gaat de fysiek tellen en dan zie ik geen andere club hem nog een beter salaris geven. Ik voorzie eerder een soort Vennegoorsituatie, na dit jaar zal hij minder aan spelen toe gaan komen en moet er voor PSV een nieuwe aanvaller staan.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Niemand heeft nog genoemd dat Pepi een goede kopper is. Hij is een goede kopper. Zo ongeveer het enige dat ik kon concluderen uit dat highlights filmpje.

En dat hij niet als een natuurlijk talent oogt. Iets in zijn dribbel oogt wat houterig. Maar goed.. wat maakt ut uit.. functionele techniek noemen we dat dan.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PCGC wrote: 18 May 2023, 19:30
Jij zou het dus weer aandurven met 1 basis spits (zoals Luuk) en daarachter Van Duiven? Wat als nu weer hetzelfde gebeurt als vorig jaar tegen Rangers thuis? Dan mag je Van Duiven zonder enige ervaring voor de leeuwen gooien in de belangrijkste wedstrijd van het jaar (plus een X aantal competitie wedstrijden daarna).

Juist dit seizoen toont aan dat je (voorin) posities dubbel bezet moet hebben. Zo jammer dat we in augustus Silva nog niet hadden.
Het ging me er om dat ik minstens 10 miljoen voor een spits die voor de bank komt en misschien uit kan groeien tot een goede spits veel geld vind, ook in deze tijd, maar ik was zelf ook vergeten dat we Vertessen ook nog hebben en als we die voor een mooie prijs kunnen verkopen zou dat het verhaal voor komend seizoen wel wat anders maken. En ik had ook niet aan Pepi's commerciële waarde gedacht, dat we hem dan nog steeds voor de helft van de aankoopprijs zouden kunnen verkopen als hij het niet redt.
Al vraag ik me wel af wat we dan met Van Duiven moeten als hij zich blijft ontwikkelen. In 2024/25 zou Pepi in een ideale wereld dan de eerste spits moeten zijn, maar Van Duiven zou dan op het niveau moeten zitten dat hij in ieder geval vaste invaller kan zijn, zoals bijvoorbeeld Malen dat was in 2018/19, maar Luuk is er (waarschijnlijk) dan ook nog.
Maar goed, dat is waarschijnlijk een discussie die beter over 12 maanden gevoerd kan worden, als die discussie überhaupt ooit gevoerd zal moeten worden.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We starten dus met een spits ipv een CV, RB of vervanger voor Sangare...
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 19 May 2023, 02:04 We starten dus met een spits ipv een CV, RB of vervanger voor Sangare...
Lijkt wel of dit in het handboek van de PSV TD’s staat.

“Verdediging komt later wel……..of niet”
#FreeGeneratie4
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Boeiend hoe er 'gestart' wordt. Wat een onzin dat het in een bepaalde volgorde moet. Zeiken om het zeiken noem ik dat.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 19 May 2023, 06:18 Boeiend hoe er 'gestart' wordt. Wat een onzin dat het in een bepaalde volgorde moet. Zeiken om het zeiken noem ik dat.
In principe met je eens, echter in de praktijk hebben we wel vaak gezien dat de prioriteit niet bij de verdediging ligt en dat daar vervolgens vaak wordt gehoopt op de zogenoemde ‘buitenkansjes’
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 19 May 2023, 07:47
Hatseflats wrote: 19 May 2023, 06:18 Boeiend hoe er 'gestart' wordt. Wat een onzin dat het in een bepaalde volgorde moet. Zeiken om het zeiken noem ik dat.
In principe met je eens, echter in de praktijk hebben we wel vaak gezien dat de prioriteit niet bij de verdediging ligt en dat daar vervolgens vaak wordt gehoopt op de zogenoemde ‘buitenkansjes’
Nieuwe TD, nieuwe aanpak lijkt mij. Ik snap deze hysterie eigenlijk nooit. Maar ik ga niet verder in deze discussie, want die komt ook echt iedere transferwindow terug.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 19 May 2023, 07:47
Hatseflats wrote: 19 May 2023, 06:18 Boeiend hoe er 'gestart' wordt. Wat een onzin dat het in een bepaalde volgorde moet. Zeiken om het zeiken noem ik dat.
In principe met je eens, echter in de praktijk hebben we wel vaak gezien dat de prioriteit niet bij de verdediging ligt en dat daar vervolgens vaak wordt gehoopt op de zogenoemde ‘buitenkansjes’
Hoever was vorige zomer een van de eerste spelers die werd gehaald.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Misschien zijn ze al lang bezig met een verdediger en middenvelder maar is het nieuws rondom Pepi eerder gelekt. Komt helemaal goed uiteindelijk. Is pas mei en de competities zijn nog niet eens afgelopen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 18 May 2023, 23:07Luuk wordt 33, is juist net weer terug gegaan naar NL en is toch nog niet zolang geleden vader geworden? Ik denk dat hij juist bewust terug wilde. Voor zijn familie en ook om bij PSV af te bouwen om daar vervolgens in een andere rol verder te gaan.
Luuk heeft recent een huis in Veghel gekocht. Helemaal verbouwd en al.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 19 May 2023, 06:18 Boeiend hoe er 'gestart' wordt. Wat een onzin dat het in een bepaalde volgorde moet. Zeiken om het zeiken noem ik dat.
Er wordt niet op een manier gestart inderdaad. Sommige onderhandelingen lopen vlotter/makkelijker dan anderen. Nu is dat toevallig een spits.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Plus het feit dat Elfrink de mensen rondom Pepi gesproken heeft.

Bij een buitenlandse speler in het buitenland is het toch allemaal wat moeilijker lijkt mij.
Dus het is ook niet gek dat je steeds de (bekende) namen leest.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het blijft bijzonder dat elk jaar bij de eerste serieuze geruchten de volgorde en prioriteiten worden aangehaald, alsof het een een soort draft is waar je gaat kiezen...

Het waren niet de juiste spelers, maar PSV heeft de laatste jaren de verdediging juist wel tijdig op orde gehad. We zitten nu half mei en als half juli de vlag er nog steeds zo bij hangt dan kunnen we misschien eens kijken hoe het er voor staat. Tevens is er juist ruimte bij de aanval nadat Gakpo en Madueke zijn vertrokken, Hazard en Silva zeer waarschijnlijk terug zullen gaan en er voor Vertessen ook weinig toekomst bij PSV lijkt te zijn. Juist daar is ruimte, terwijl in de andere linies er ook nog spelers verkocht moeten worden.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je kijkt naar de selectie die we overhouden na dit seizoen, rekening houdend met het vertrek van de huurlingen, dan is het logisch dat de focus ligt op aanvallers. Na een extra spits heb je in ieder geval een linksbuiten nodig, tenzij Xavi daar blijft staan maar dat verwacht ik niet.

Achterin en op het middenveld gaat er pas iets gebeuren als er spelers vertrekken verwacht ik. Daar hebben we namelijk best een behoorlijke bezetting in kwantiteit en we zijn niet in de positie dat we kunnen stapelen. Kijk bijv. naar de verdediging: Sambo, Teze, Mwene, Aanholt, Baumgartl, Ramalho, Boscagli, Obispo, Oppegard en Mauro. Van die 10 zouden we er misschien 7 kwijt willen, maar zo lang ze er zijn lijkt het financieel lastig om grote uitgaven te doen voor de verdediging.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 19 May 2023, 09:03
Juancho wrote: 18 May 2023, 23:07Luuk wordt 33, is juist net weer terug gegaan naar NL en is toch nog niet zolang geleden vader geworden? Ik denk dat hij juist bewust terug wilde. Voor zijn familie en ook om bij PSV af te bouwen om daar vervolgens in een andere rol verder te gaan.
Luuk heeft recent een huis in Veghel gekocht. Helemaal verbouwd en al.
Of all places..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mick Jagger wrote: 19 May 2023, 00:10
PCGC wrote: 18 May 2023, 19:30
Jij zou het dus weer aandurven met 1 basis spits (zoals Luuk) en daarachter Van Duiven? Wat als nu weer hetzelfde gebeurt als vorig jaar tegen Rangers thuis? Dan mag je Van Duiven zonder enige ervaring voor de leeuwen gooien in de belangrijkste wedstrijd van het jaar (plus een X aantal competitie wedstrijden daarna).

Juist dit seizoen toont aan dat je (voorin) posities dubbel bezet moet hebben. Zo jammer dat we in augustus Silva nog niet hadden.
Het ging me er om dat ik minstens 10 miljoen voor een spits die voor de bank komt en misschien uit kan groeien tot een goede spits veel geld vind, ook in deze tijd, maar ik was zelf ook vergeten dat we Vertessen ook nog hebben en als we die voor een mooie prijs kunnen verkopen zou dat het verhaal voor komend seizoen wel wat anders maken. En ik had ook niet aan Pepi's commerciële waarde gedacht, dat we hem dan nog steeds voor de helft van de aankoopprijs zouden kunnen verkopen als hij het niet redt.
Al vraag ik me wel af wat we dan met Van Duiven moeten als hij zich blijft ontwikkelen. In 2024/25 zou Pepi in een ideale wereld dan de eerste spits moeten zijn, maar Van Duiven zou dan op het niveau moeten zitten dat hij in ieder geval vaste invaller kan zijn, zoals bijvoorbeeld Malen dat was in 2018/19, maar Luuk is er (waarschijnlijk) dan ook nog.
Maar goed, dat is waarschijnlijk een discussie die beter over 12 maanden gevoerd kan worden, als die discussie überhaupt ooit gevoerd zal moeten worden.
Mwah ik denk dat het juist wel aardig mooi in elkaar kan vallen:

1. Luuk is 33 en zal steeds minder en minder gaan spelen. Wat ik al eerder zei, het zou mij niks verbazen als hij in de loop van komend seizoen al meer op de bank komt en dat de nieuwe spits (wie dat ook mag worden) al halve basisspeler is
2. Seizoen daarop is Luuk je ideale 2de spits en kan v. Duiven aanhaken om vooral te leren en her en der wat te spelen. Of hij is al zover dat je hem een seizoen kan verhuren aan een prima ED club
3. Seizoen daarop heeft PSV ook 2 (top)spitsen nodig en die zou je dan hebben met Pepi en v. Duiven. Misschien kunnen ze wel samen spelen.

Laten we vooral ook niet bang zijn voor concurrentie op een positie want dat is iets dat ik iig enorm heb gemist en mis bij PSV. Als je nu ziet hoe Silva zich laat zien, ergens verdient hij bijna al een basisplek maarja, hij is gehuurd. Maar als Pepi zich volgend seizoen zo laat zien en Luuk zit er niet lekker in... welkom bij PSV! Concurrentie is een goed iets. :)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply