Ricardo Pepi

Spelers A-selectie.
Post Reply

Ricardo Pepi zou een goede aankoop zijn voor PSV.

Ja
307
60%
Twijfel
177
35%
Nee
25
5%
 
Total votes: 509
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 19 May 2023, 11:33
Standbeeld wrote: 19 May 2023, 11:28 Ik vind het alleen zeker geen speler die makkelijk meevoetbalt zoals Fabio dat momenteel doet. Het lijkt meer een afmaker te zijn met een redelijk fysiek. Dus mocht hij komen dan is het denk ik wel goed om je daarop in te stellen. Wat ik in ieder geval zeker niet hoop is dat we hem ook als buitenspeler gaan zien.
Dit is ook een beetje mijn grootste twijfel: te veel type de Jong waardoor we na tijdperk de Jong geen andere type spits en dus ander type voetbal kunnen spelen. Ik waardeer de Jong enorm maar ik zou graag wat minder afhankelijk willen zijn van hoe je een spits perse moet gebruiken.

Ik ken Pepi niet goed genoeg, maar ik hoop oprecht dat hij veel dynamischer en completer is of snel kan worden dan Luuk.
Met Fabio hebben we even geproefd aan een ander smaakje in de spits, alleen krijg ik door de interesse in bepaalde type spelers (Lauritsen, Pepi) niet het idee dat Ruud dat smaakje permanent wil toevoegen. Dat zegt wel wat. Dat betekent naar mijn mening dat Ruud met een type Luuk wil spelen, een duidelijk aanspeelpunt. Iemand die bovengemiddeld goed is in een bal vasthouden en dodelijk is in de 16. Bij die keuze zal ik mij dan ook neerleggen, want een ander type spits gaat er dus niet komen. Dat lijkt mij voor nu wel duidelijk.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 19 May 2023, 11:28 Ik vind het alleen zeker geen speler die makkelijk meevoetbalt zoals Fabio dat momenteel doet. Het lijkt meer een afmaker te zijn met een redelijk fysiek. Dus mocht hij komen dan is het denk ik wel goed om je daarop in te stellen. Wat ik in ieder geval zeker niet hoop is dat we hem ook als buitenspeler gaan zien.
Pepi is toch juist een hele complete spits? Zoals ik het zie, is dat een 20-jarige jongen die zich prima staande houdt in duels omdat hij fysiek in orde is (en daarmee met de rug naar de goal kán spelen), een zeer behoorlijke en functionele technische bagage heeft, zijn eigen kansen kan creëren, maar ook iemand die heel vaak diepgang zoekt, serieuze snelheid heeft en relatief makkelijk scoort. Weinig echt zwakke punten, waarbij je in gedachten moet houden dat 'ie net 20 is geworden en dat er nog veel meer in het vat zit. Of 'ie Luuk meteen uit de basis gaat spelen, dat durf ik niet te zeggen. Maar ik denk serieus dat je die 10 miljoen met gemak terug gaat verdienen, waarbij ik het zelfs waarschijnlijker acht dat hij nog veel beter gaat worden en een veelvoud van dat aankoopbedrag waard kan worden. Los van de commerciële waarde die hij ook nog heeft.

Ik word hier echt wel enthousiast van hoor. Er heerst wat scepsis omdat hij ''maar'' bij Groningen speelt en niet elke week toplevel is (niet gek ook, bij zo'n club), maar als zo'n jongen bij River Plate had gespeeld en dezelfde statistieken had overlegd, dan hadden mensen hier op de banken gestaan. En ja: dat kost je tegenwoordig wat geld, dat is zo. Welkom in 2023.
User avatar
Qwazi a Dodo
Lid 2e elftal
Posts: 151
Joined: 25 Jan 2023, 10:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Lozano
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb ook ja gestemd. Redelijk vaak zien voetballen en wat mij opvalt dat hij vaak de goede keus maakt. Niet altijd blind schieten zoals veel spelers doen maar altijd kijkt wat de beste optie is. Als je daar bewegelijke spelers omheen hebt (zoals Simons en Veerman) kan dit een mooie combinatie worden.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

hondjevandebakker wrote: 19 May 2023, 11:35 Silva vind ik een erg technische spits en voor 10m altijd doen natuurlijk. Ik denk alleen dat hij teveel tussen een spits en buitenspeler inzit waardoor hij niet in zijn kracht komt. Dan heb ik liever 1 goede spits (Pepi) en 1 goede buitenspeler erbij ipv Silva voor te veel geld halen.
Bovendien lijkt het inmiddels einde oefening in Ehv voor Silva te zijn...
https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... bij-PSV%27
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Logisch als de aandacht is verschoven naar Pepi.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 19 May 2023, 11:44
hondjevandebakker wrote: 19 May 2023, 11:35 Silva vind ik een erg technische spits en voor 10m altijd doen natuurlijk. Ik denk alleen dat hij teveel tussen een spits en buitenspeler inzit waardoor hij niet in zijn kracht komt. Dan heb ik liever 1 goede spits (Pepi) en 1 goede buitenspeler erbij ipv Silva voor te veel geld halen.
Bovendien lijkt het inmiddels einde oefening in Ehv voor Silva te zijn...
https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... bij-PSV%27
Jammer zeg, vooral om de combi Xavi- Fabio. Vind het wel een verstandige keuze om een spits te kopen ipv huur. Pepi kan echt wel uitgroeien tot een complete spits. Vind hem een stuk beweeglijker en beter meevoetballend dan Luuk.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 19 May 2023, 11:41
Standbeeld wrote: 19 May 2023, 11:28 Ik vind het alleen zeker geen speler die makkelijk meevoetbalt zoals Fabio dat momenteel doet. Het lijkt meer een afmaker te zijn met een redelijk fysiek. Dus mocht hij komen dan is het denk ik wel goed om je daarop in te stellen. Wat ik in ieder geval zeker niet hoop is dat we hem ook als buitenspeler gaan zien.
Pepi is toch juist een hele complete spits? Zoals ik het zie, is dat een 20-jarige jongen die zich prima staande houdt in duels omdat hij fysiek in orde is (en daarmee met de rug naar de goal kán spelen), een zeer behoorlijke en functionele technische bagage heeft, zijn eigen kansen kan creëren, maar ook iemand die heel vaak diepgang zoekt, serieuze snelheid heeft en relatief makkelijk scoort. Weinig echt zwakke punten, waarbij je in gedachten moet houden dat 'ie net 20 is geworden en dat er nog veel meer in het vat zit. Of 'ie Luuk meteen uit de basis gaat spelen, dat durf ik niet te zeggen. Maar ik denk serieus dat je die 10 miljoen met gemak terug gaat verdienen, waarbij ik het zelfs waarschijnlijker acht dat hij nog veel beter gaat worden en een veelvoud van dat aankoopbedrag waard kan worden. Los van de commerciële waarde die hij ook nog heeft.

Ik word hier echt wel enthousiast van hoor. Er heerst wat scepsis omdat hij ''maar'' bij Groningen speelt en niet elke week toplevel is (niet gek ook, bij zo'n club), maar als zo'n jongen bij River Plate had gespeeld en dezelfde statistieken had overlegd, dan hadden mensen hier op de banken gestaan. En ja: dat kost je tegenwoordig wat geld, dat is zo. Welkom in 2023.
Ik kan mij wel vinden in jouw standpunten hoor. Ik zie hem ook gewoon graag komen zoals ik al eerder zei. Alleen ik vind hem voetballend niet hoogstaand. Het is technisch inderdaad functioneel maar zeker niet meer dan dat. Ik zou hem niet beoordelen als "meevoetballende" spits. Een meevoetballende spits zoals Fabio dat is, of Malen was. Een totaal ander type. Niet dat we achteraf weer 333x gaan lezen dat hij geen goede "meevoetballende" spits is als hij een bal een keer niet goed aanneemt. PSV maakt met Pepi duidelijk een keuze voor een bepaald type spits en spel.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 19 May 2023, 11:16
Voormalig KG wrote: 19 May 2023, 10:44 Grappig, ik vind het voor een redelijke beer best dynamisch en snel met een prima motoriek.
Vind je? In de video komt het bij vlagen nog ietwat onhandig over. Voor z'n lengte acceptabel, maar dat betekent niet direct dat het goed genoeg is.

Hoop dat PSV vooral naar een ander type spits gaat kijken. Zie liever een technischere spits komen waardoor PSV weer makkelijker en comfortabeler kan gaan voetballen.
Ik snap wat je zegt, moet eerlijk zeggen dat ik de video niet heb gekeken. Wel een paar (delen van) wedstrijden heb gezien van Groningen met tegenzin.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 19 May 2023, 11:44
hondjevandebakker wrote: 19 May 2023, 11:35 Silva vind ik een erg technische spits en voor 10m altijd doen natuurlijk. Ik denk alleen dat hij teveel tussen een spits en buitenspeler inzit waardoor hij niet in zijn kracht komt. Dan heb ik liever 1 goede spits (Pepi) en 1 goede buitenspeler erbij ipv Silva voor te veel geld halen.
Bovendien lijkt het inmiddels einde oefening in Ehv voor Silva te zijn...
https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... bij-PSV%27
Volgens dit artikel wil PSV 7 miljoen betalen, Augsburg wil minimaal 10 miljoen. Vergeleken met de eerder genoemde 16 miljoen euro vind ik dit betere bedragen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld: Ik denk dus juist dat PSV geen duidelijke keuze maakt voor een bepaald type spits en spel, daar je met Pepi allerlei kanten op kunt. Ik durf zelfs de stelling aan dat hij de meest complete PSV-spits sinds Jonathan Reis (ik ben er nog steeds doodziek van) zou zijn.

Maar goed: we gaan het zien hè. Wat weet ik nou :mrgreen:
Last edited by Ykhim on 19 May 2023, 11:59, edited 1 time in total.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Van Fabio moet je gewoon tijdelijk afscheid nemen. Is momenteel te duur, maar dat verandert vanzelf als niemand 20+ miljoen op tafel legt en hij via verhuur richting einde contract gaat. Jongen heeft gewoon pech dat ie voor te veel geld gekocht is destijds.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

hondjevandebakker wrote: 19 May 2023, 11:59
psvgouda wrote: 19 May 2023, 11:44
Bovendien lijkt het inmiddels einde oefening in Ehv voor Silva te zijn...
https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... bij-PSV%27
Volgens dit artikel wil PSV 7 miljoen betalen, Augsburg wil minimaal 10 miljoen. Vergeleken met de eerder genoemde 16 miljoen euro vind ik dit betere bedragen.
Als dit klopt gaat die gozer wel komen, dat verschil is echt minimaal. Daar komen ze wel uit. PSV miljoentje meer, Augsburg een miljoentje minder en Pepi legt zelf nog wat bij. Handje schud en klaar :shake:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 19 May 2023, 11:16
Voormalig KG wrote: 19 May 2023, 10:44 Grappig, ik vind het voor een redelijke beer best dynamisch en snel met een prima motoriek.
Vind je? In de video komt het bij vlagen nog ietwat onhandig over. Voor z'n lengte acceptabel, maar dat betekent niet direct dat het goed genoeg is.

Hoop dat PSV vooral naar een ander type spits gaat kijken. Zie liever een technischere spits komen waardoor PSV weer makkelijker en comfortabeler kan gaan voetballen.
Dat is inderdaad een beetje wat ik bedoel.

Ik houd zelf meer van een wat verfijndere spits maar die lopen er tegenwoordig echt heel weinig rond.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Silvo heeft absoluut kwaliteit en talent wat met veel spelen waarschijnlijk wel tot wasdom gaat komen. Echter is hij niet ooit goedkoop opgepikt, maar heeft Wolves er doodleuk 40 miljoen voor neergelegd en hebben Engelse PL in de meeste gevallen nou ook niet de urgentie om zo snel mogelijk van overbodige spelers af te komen. Sterker nog, die kopen er eerder nog een paar overbodige spelers voor tientallen miljoenen bij. En zo'n transfersom betekent ook een bepaald salaris. Dus dat is een dure vogel om te huren. Dat zou alleen kunnen als je volledig overtuigd bent van Van Duiven het jaar daarop en dat is een beetje te risicovol na een goed half jaar Jong PSV. Luuk de Jong zal fysiek steeds vaker pijntjes krijgen en je hebt sowieso een goede tweede spits nodig. Dan heb je dus iemand nodig die kwaliteit heeft, die rol redelijk geruisloos kan gaan overnemen en die doorverkoopwaarde heeft. Wat dat betreft vind ik Pepi, i.t.t. bijvoorbeeld een Douvikas, voldoen en zie ik nog wel de groeimogelijkheden bij hem. Genoeg positieve parameters om er een miljoenenbedrag tegenaan te leggen.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het blijft inderdaad wel zonde dat Silva door het salaris en de transfersom zichzelf min of meer heeft opgesloten in een gouden kooi. Wel een gouden kooi waar je 5 miljoen per jaar verdient en niet met terror Jaap bent opgescheept, maar of het sportief de beste keuze was valt te betwijfelen.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 19 May 2023, 12:37 Het blijft inderdaad wel zonde dat Silva door het salaris en de transfersom zichzelf min of meer heeft opgesloten in een gouden kooi. Wel een gouden kooi waar je 5 miljoen per jaar verdient en niet met terror Jaap bent opgescheept, maar of het sportief de beste keuze was valt te betwijfelen.
Als het niet bij de Wolves lukt vinden ze voor hem echt wel weer een andere fijne subtopclub. Denk dat hij bij clubs als een Sporting, Atalanta, Monaco in die richting best gewild is.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja dat is waar. Sowieso wel benieuwd waar hij dan speelt komend seizoen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Toch wel echt een logge speler, vind het fysiek en technisch nog niet erg bijzonder.
BasicPareto
Jeugdinternational
Posts: 145
Joined: 27 Jan 2023, 13:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 19 May 2023, 13:12

Toch wel echt een logge speler, vind het fysiek en technisch nog niet erg bijzonder.
Ik vind dit heerlijk beelden juist. Heeft een goed gevoel voor waar zijn medespelers staan, kan een bal vasthouden, is sterk, vind gemakkelijk de ruimte, een bovengemiddelde techniek en uitstekend geplaatste schot bij dat doelpunt tegen niet de minste eredivisie doelman.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als hij hier speelt hoeft hij natuurlijk veel minder vaak op het middenveld te komen. Toch laat hij zien de mentaliteit en techniek te hebben om ook buiten de spitspositie van waarde te zijn. Als je hem vergelijkt met De Jong dit seizoen denk ik dat hij qua techniek en snelheid echt wel beter is. Je mist zonder De Jong alleen dat stukje uitstraling en leiderschap.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat mij uit die beelden wel opvalt is de diepte in zijn spel en doelgerichtheid. Regelmatig zie je dat hij in de bal komt, aanneemt, kaatst en direct als een malle voorwaarts sprint. Echt een 9 lijkt het mij zo.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hij is echt echt gewoon niet log.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kan aan z'n motoriek liggen wellicht. Hier valt dat al minder op in ieder geval:

User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 19 May 2023, 14:07 Wat mij uit die beelden wel opvalt is de diepte in zijn spel en doelgerichtheid. Regelmatig zie je dat hij in de bal komt, aanneemt, kaatst en direct als een malle voorwaarts sprint. Echt een 9 lijkt het mij zo.
Heb er ook best vertrouwen in. Denk dat hij PSV wel kan ontgroeien op termijn, ook al zie ik niet 123 - itt Silva - waar zijn specialiteiten liggen. Hij heeft wel gelijkenissen met Santi Gimenez wat betreft zijn spel, wat me doet afvragen of je per se €10m moet betalen. Er zal toch wel een spits in Latijns-Amerika rondlopen met een vergelijkbaar profiel die je voor minder op kunt halen?

Niettemin geen bezwaar als PSV voor Pepi gaat, zolang het maar niet ten koste gaat van de andere investeringen en we weer een heel seizoen naar ‘buitenkansjes’ in de achterhoede zitten te kijken. Dat we elk seizoen eruit springen met een opvallend hoog voor- én tegendoelpunten, daar ben ik wel een keer klaar mee.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 19 May 2023, 14:14 Kan aan z'n motoriek liggen wellicht. Hier valt dat al minder op in ieder geval:

Hij schiet m dan wel niet binnen maar die loopactie op 55 seconde is wel precies wat je wilt zien. Het positie kiezen en zoeken, oa getuige het continu door bewegen, zit dus volgens mij wel goed. Met name zijn aanname vind ik nog niet wat het zou moeten zijn maar verder is het wel een spits die alle facetten beheerst of waarvan je best kunt bedenken/verwachten dat het erin zit wanneer er wat meer kwaliteit om hem heen staat en hij zich nog wat ontwikkelt. Enige wat mij ervan zou weerhouden is het prijskaartje wat eraan hangt omdat je Luuk ookal hebt.
Post Reply