Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 19 May 2023, 20:36 Porqué, @11Tinus?
De nr 1 en 2 RB van jong Oranje. Eentje is van onszelf en de andere kost 5+ miljoen.

Lijkt me echt geen beste investering.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waarom eigenlijk Branderhorst > Vaessen?

Branderhorst is 1,5 jaar ouder en heeft maar nauwelijks meer ervaring dan Vaessen. Alleen al kijkende naar de afgelopen 3 seizoenen (inclusief deze): Branderhorst komt op 36 wedstrijden, Vaessen komt op 85 wedstrijden. Waarbij Branderhorst wissel is bij NEC en Vaessen een belangrijke basisspeler is bij RKC.

Je kunt je afvragen of een van beiden goed genoeg is, maar ik snap niet waarom Branderhorst de voorkeur zou moeten krijgen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 19 May 2023, 21:01 Waarom eigenlijk Branderhorst > Vaessen?

Branderhorst is 1,5 jaar ouder en heeft maar nauwelijks meer ervaring dan Vaessen. Alleen al kijkende naar de afgelopen 3 seizoenen (inclusief deze): Branderhorst komt op 36 wedstrijden, Vaessen komt op 85 wedstrijden. Waarbij Branderhorst wissel is bij NEC en Vaessen een belangrijke basisspeler is bij RKC.

Je kunt je afvragen of een van beiden goed genoeg is, maar ik snap niet waarom Branderhorst de voorkeur zou moeten krijgen.
Branderhorst heeft bij Willem II en NEC uitstekend gepresteerd. Vind hem ook een betere keeper dan Japser.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

"Het scheelt wel dat er al te investeren kapitaal voorhanden is door de januaritransfers van Cody Gakpo en Noni Madueke, zodat technisch directeur Earnest Stewart niet eerst moet verkopen alvorens in actie te kunnen komen."

Zie je wel, dat er geld is om te investeren zonder eerst te verkopen.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gomes92 wrote: 19 May 2023, 21:03 Branderhorst heeft bij Willem II en NEC uitstekend gepresteerd.
Vaessen heeft bij RKC uitstekend gepresteerd ;)

Bij Willem II keepte Branderhorst trouwens maar 21 wedstrijden (Eredivisie), daarna ging hij naar NEC en keepte hij 3 seizoen in de 1e Divisie. (waarvan maar 1,5 als basiskeeper). Na de promotie heeft hij 1 seizoen in de basis gestaan in de Eredivisie, daarna kwam Jasper en ging hij naar de bank.

Vaessen staat al 5 seizoen op rij in de basis bij RKC, waarvan 2 seizoenen 1e Divisie en de afgelopen 3 seizoenen Eredivisie.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 19 May 2023, 20:59
O Goleiro Grande wrote: 19 May 2023, 20:36 Porqué, @11Tinus?
De nr 1 en 2 RB van jong Oranje. Eentje is van onszelf en de andere kost 5+ miljoen.

Lijkt me echt geen beste investering.

Zullen naar verwachting wel in waarde stijgen. Van Ewijk is net wat verder qua ervaring, maar Sambo zit daar als vervanger net onder. En beide lijken me basiswaardig en dicht ik meer potentie toe dan het duo dat nu stuivertje wisselt.

Denk daarnaast dat je op dit soort posities sowieso niet meer moet uitgaan van van nummer 1 en nummer 2. Wanneer je 50-60 wedstrijden in een seizoen speelt moet je gewoon een dubbele bezetting hebben zonder veel kwaliteitsverschil. Denk dat met deze twee daar goed in slaagt en ze beide voor een leuk prijsje PSV kunnen verlaten in de toekomst.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 19 May 2023, 21:21
11 Tinus wrote: 19 May 2023, 20:59

De nr 1 en 2 RB van jong Oranje. Eentje is van onszelf en de andere kost 5+ miljoen.

Lijkt me echt geen beste investering.

Zullen naar verwachting wel in waarde stijgen. Van Ewijk is net wat verder qua ervaring, maar Sambo zit daar als vervanger net onder. En beide lijken me basiswaardig en dicht ik meer potentie toe dan het duo dat nu stuivertje wisselt.

Denk daarnaast dat je op dit soort posities sowieso niet meer moet uitgaan van van nummer 1 en nummer 2. Wanneer je 50-60 wedstrijden in een seizoen speelt moet je gewoon een dubbele bezetting hebben zonder veel kwaliteitsverschil. Denk dat met deze twee daar goed in slaagt en ze beide voor een leuk prijsje PSV kunnen verlaten in de toekomst.
Helemaal eens hoor. Je wilt gewoon 2 backs die in elke wedstrijd kunnen starten. Maar ik heb liever een wat meer ervaren speler en een speler als Sambo.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Branderhorst en Vaessen zijn wat mij betreft beide dan ook een dikke nogo voor de rol van 2de keeper bij PSV.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En waarom dan? Vaessen is gewoon een heel stabiele keeper.
Last edited by Ardbeg on 19 May 2023, 22:02, edited 1 time in total.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou proberen toch iets hoger te mikken.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 19 May 2023, 21:08 "Het scheelt wel dat er al te investeren kapitaal voorhanden is door de januaritransfers van Cody Gakpo en Noni Madueke, zodat technisch directeur Earnest Stewart niet eerst moet verkopen alvorens in actie te kunnen komen."

Zie je wel, dat er geld is om te investeren zonder eerst te verkopen.
Natuurlijk is er geld. Als we na die 2 verkopen nog niet konden investeren hadden we wel echt een probleem gehad. Madueke heeft gewoon gezorgd voor een plus in het afgelopen boekjaar. Daarnaast zijn de afschrijvingen iets omlaag gebracht dus dat gaat ruimte geven.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 19 May 2023, 21:23
Helemaal eens hoor. Je wilt gewoon 2 backs die in elke wedstrijd kunnen starten. Maar ik heb liever een wat meer ervaren speler en een speler als Sambo.
Normaal gesproken zou dat mijn voorkeur ook hebben, maar met Van Ewijk zou ik het wel aandurven. Vind t best een volwassen speler. Verdedigend betrouwbaar, draagt bij aan de aanval en heeft een betrouwbare basistechniek (zachte voeten). Dat hij als back bovendien de snelste speler van de ED is maakt hem (ook voor toekomstige verkoop) interessant en wanneer we hem voor de waarschijnlijk op een na snelste speler kunnen ruilen, los je twee problemen in een keer op.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 19 May 2023, 21:16
Gomes92 wrote: 19 May 2023, 21:03 Branderhorst heeft bij Willem II en NEC uitstekend gepresteerd.
Vaessen heeft bij RKC uitstekend gepresteerd ;)

Bij Willem II keepte Branderhorst trouwens maar 21 wedstrijden (Eredivisie), daarna ging hij naar NEC en keepte hij 3 seizoen in de 1e Divisie. (waarvan maar 1,5 als basiskeeper). Na de promotie heeft hij 1 seizoen in de basis gestaan in de Eredivisie, daarna kwam Jasper en ging hij naar de bank.

Vaessen staat al 5 seizoen op rij in de basis bij RKC, waarvan 2 seizoenen 1e Divisie en de afgelopen 3 seizoenen Eredivisie.
Heb nog enkele jaren met Branderhorst samengespeeld en is een prima, nuchtere kerel. Past prima bij PSV. Als ik dan die Vaessen in de thuiswedstrijd tegen ons zich als een debiel zie gedragen... dan is mijn voorkeur snel bepaald.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 19 May 2023, 21:32 En waarom dan? Vaessen is gewoon een heel stabiele keeper.
Eerder al uitgelegd. Voor beide heren geldt eigenlijk hetzelfde.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 19 May 2023, 21:47
Ardbeg wrote: 19 May 2023, 21:32 En waarom dan? Vaessen is gewoon een heel stabiele keeper.
Eerder al uitgelegd. Voor beide heren geldt eigenlijk hetzelfde.
Geen glasbak.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 19 May 2023, 21:36 Ik zou proberen toch iets hoger te mikken.
Zoals?
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 19 May 2023, 22:02
Grasmat wrote: 19 May 2023, 21:36 Ik zou proberen toch iets hoger te mikken.
Zoals?
Zoals Brobbey's penalty in de bekerfinale. :mrgreen:

Nee ik heb geen idee, ik ben noch scout, noch beleidsbepaler bij PSV.
Mijn keepersbestand reikt niet zo heel ver. Maar het lijkt me sterk dat er niet betere opties zijn dan een 27 jarige keeper van RKC.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 19 May 2023, 22:06
Ardbeg wrote: 19 May 2023, 22:02

Zoals?
Zoals Brobbey's penalty in de bekerfinale. :mrgreen:

Nee ik heb geen idee, ik ben noch scout, noch beleidsbepaler bij PSV.
Mijn keepersbestand reikt niet zo heel ver. Maar het lijkt me sterk dat er niet betere opties zijn dan een 27 jarige keeper van RKC.
Voor welke club hij speelt is niet relevant toch?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 19 May 2023, 22:06
Ardbeg wrote: 19 May 2023, 22:02

Zoals?
Zoals Brobbey's penalty in de bekerfinale. :mrgreen:

Nee ik heb geen idee, ik ben noch scout, noch beleidsbepaler bij PSV.
Mijn keepersbestand reikt niet zo heel ver. Maar het lijkt me sterk dat er niet betere opties zijn dan een 28 jarige keeper van RKC.
Als RKC en NEC je referentiekader is....dan moet het idd niet heel lastig zijn een categorie hoger te vinden 😁

Niet mijn eerste optie maar als je dan zou moeten kiezen zou ik eerder denken aan Filip Stankovic van Volendam. Ook een beperkt CV maar is 21 jaar en behoorlijk talentvol. Komt van Inter of is nog gehuurt. Maar mist ook nog de ervaring.

Ik zou ook eens kijken wat er in België en bij Scandinavië rondloopt qua keepers.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Een eerste keeper pakt punten en een tweede keeper kost je geen punten. Voor een reservekeeper moet je dus iemand hebben die geen punten kost voor PSV.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 19 May 2023, 22:10
Grasmat wrote: 19 May 2023, 22:06

Zoals Brobbey's penalty in de bekerfinale. :mrgreen:

Nee ik heb geen idee, ik ben noch scout, noch beleidsbepaler bij PSV.
Mijn keepersbestand reikt niet zo heel ver. Maar het lijkt me sterk dat er niet betere opties zijn dan een 27 jarige keeper van RKC.
Voor welke club hij speelt is niet relevant toch?
Jawel. Als je op die leeftijd nog niet verder bent gekomen dan de RKC's en Willem II's van deze wereld dan geeft dat aan dat er niet veel rek in zit en je dus ook een keeper krijgt van dat niveau. Prima als hij alleen maar back-up hoeft te zijn, maar niet als Bennyboy er nog een keer langer uitligt.

Massimo hele mooie. Wil je hem op een tegeltje? :D
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 19 May 2023, 22:12 Een eerste keeper pakt punten en een tweede keeper kost je geen punten. Voor een reservekeeper moet je dus iemand hebben die geen punten kost voor PSV.
Daarom is het vaak het beste om OF een wat oudere ervaren keeper te halen die iig al in de (sub)top heeft gewerkt, wat Europese ervaring heeft en die niet snel onder de indruk is OF een bijna extreem groot talent die mede hierdoor al heel volwassen is in het keepersspelletje. Alles wat daar tussen in zit valt voor mij eigenlijk al af omdat ze a. ervaring missen en b. zichzelf onbewust willen gaan bewijzen en dus wel punten kosten (ik ben daar bijv. bij Vaessen bang voor). 11 Tinus gaf Padt al aan, nou ben ik geen groot fan van hem, maar ivm die keepers van NEC en RKC heeft hij wel een rugzakje of 4 meer ervaring en maakt hem daarmee logischer dan die andere 2. Maar ook bijv. die keeper die AZ haalde Ryan. Wederom geen topper, maar wel een bak met ervaring. En zo lopen er vast nog wel meer rond die best graag eens bij PSV in de keuken willen kijken, de beker mogen spelen t/m de finale :mrgreen: en met wat geluk de CL in gaan.

PSV was eerder ook eens in verband gebracht met Hendrik Van Crombrugge die toch zijn basisplek kwijt was geraakt bij Anderlecht? Zou ook in het profiel passen, alleen redelijk blessuregevoelig dacht ik? Nog 2 jarig contract en marktwaarde van 2,5 miljoen volgens Transfermarkt. 17 wedstrijden gespeelt, 50% basis?

Grasmat natuurlijk zijn de clubs (en dus zijn CV) super belangrijk. Lijkt me vrij logisch dus klopt wat je zegt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Van Crombrugge verdient 1.6 miljoen per jaar. Dat is natuurlijk veel te veel voor een tweede keeper van PSV.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 19 May 2023, 22:21 Van Crombrugge verdient 1.6 miljoen per jaar. Dat is natuurlijk veel te veel voor een tweede keeper van PSV.
Klein detail :mrgreen:. Waar haal je dat eigenlijk vandaan?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ben Foster speelde voor slechts een onkostenvergoeding voor Wrexham. Misschien moeten we hem maar eens polsen. Ervaring genoeg. :neh:
Post Reply