Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 20 May 2023, 12:57 Ik vind het persoonlijk echt overdreven om een mogelijke tweede keeper te gaan beoordelen op een gekke actie tegen PSV. Het interesseert mij echt vrij weinig, als hij zijn werk verder maar goed doet zolang hij bij PSV speelt. Vaessen is een prima optie, is niet duur en heeft een goed seizoen achter de rug. Als mensen denken dat we relatief veel geld uit gaan geven aan een fucking tweede keeper: forget it.
Vaessen, Wellenreuther, Branderhorst… het zal elkaar niet veel ontlopen denk ik. Zal daarom voor de goedkoopste optie kiezen, aangenomen dat ze alle drie open staan voor de tweede viool bij PSV. En daarmee dus de transfervrije Branderhorst, die in het seizoen voor de komst van Cillessen een van de beste keepers in de ED was.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Danjuma de eerste helft bij Spurs niet heel gelukkig aan de bal, lijkt iets van ritme te missen. Brengt zichzelf wel een paar keer in gevaarlijke posities met goede loopacties. Deze worden alleen niet altijd gezien door zijn teamgenoten.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Alsof iemand als Wellenreuther (zoveel) beter is dan Branderhorst en Vaessen.
Ze ontlopen elkaar allemaal weinig en ze hebben allemaal geen echte Europese ervaring.

Een 2e keeper komt nauwelijks aan de bak, eigenlijk alleen in de beker.
Dus dat hij goed genoeg zou moeten zijn om de 1e keeper echt te vervangen bij een (zware) blessure is leuk, maar dat is ten eerste niet te betalen en ten tweede gaat zo iemand niet op de bank zitten als hij ook ergens anders in de basis kan staan. Dus dan kom je uit bij keepers als Wellenreuther, Branderhorst en Vaessen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 20 May 2023, 14:24 Alsof iemand als Wellenreuther (zoveel) beter is dan Branderhorst en Vaessen.
Ze ontlopen elkaar allemaal weinig en ze hebben allemaal geen echte Europese ervaring.

Een 2e keeper komt nauwelijks aan de bak, eigenlijk alleen in de beker.
Dus dat hij goed genoeg zou moeten zijn om de 1e keeper echt te vervangen bij een (zware) blessure is leuk, maar dat is ten eerste niet te betalen en ten tweede gaat zo iemand niet op de bank zitten als hij ook ergens anders in de basis kan staan. Dus dan kom je uit bij keepers als Wellenreuther, Branderhorst en Vaessen.
Wellenreuther in hetzelfde rijtje plaatsen als Vaessen is natuurlijk sowieso onzinnig. Eerstgenoemde heeft in verschillende Europese competities gespeeld, heeft bij Anderlecht onder de lat gestaan en daarnaast CL gespeeld met Schalke. Vaessen is nooit Waalwijk uitgeweest…

En hoezo is een kwalitatief voldoenende tweede keeper niet te betalen? Het hoeft geen Benitez-niveau te zijn, maar het is wel een keeper die je met vertrouwen in moet kunnen zetten als de nood aan de man is. Wat ik al zei, Bizot en Zoet lijken me daarvoor prima kandidaten, en zeker de tweede is (financieel) gewoon haalbaar.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heb het liever over nieuwe basisspelers ipv een nieuwe reserve keeper
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 20 May 2023, 17:00 Heb het liever over nieuwe basisspelers ipv een nieuwe reserve keeper
Dan heb jij het daar over toch? 😬
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 20 May 2023, 17:12
Hatseflats wrote: 20 May 2023, 17:00 Heb het liever over nieuwe basisspelers ipv een nieuwe reserve keeper
Dan heb jij het daar over toch? 😬
Was al begonnen met die opmerking ;)
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hertha officieel gedegradeerd. Benieuwd of de winterse interesse in Lukebakio nu weer gaat opbloeien.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou een mooie aanvulling zijn.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Diego Costa... één van de namen die valt. Aan jullie uit te pluizen welke :-)

... de andere die op het lijstje zou staan is Victor Guzman (kwam vandaag uit de lucht vallen)... staat al overigens heeeel lang op het lijstje. Maar ja welke van die twee?
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 20 May 2023, 18:25 Diego Costa... één van de namen die valt. Aan jullie uit te pluizen welke :-)

... de andere die op het lijstje zou staan is Victor Guzman (kwam vandaag uit de lucht vallen)... staat al overigens heeeel lang op het lijstje. Maar ja welke van die twee?
Deze lijkt mij aannemelijker dan de oude boef van Atletico en Chelsea :D

https://www.transfermarkt.nl/diego-cost ... ler/546212
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk bij beide alleen aan de centrale verdedigers eigenlijk, de andere Costs is gewoon net als Luuk aan het einde van zijn loopbaan en de andere Guzman is een 10 die je sowieso niet boven Xavi zou kiezen. Misschien dat het beide opties zijn als nieuwe CV? Wel hetzelfde profiel heb ik het idee, CV uit Zuid/midden-Amerika met pit maar niet de lengte die je zou verwachten.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://en.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADct ... born_2002)

Deze? 1 meter 80 lang. Dan moet hij wel verdomd goed zijn om dat te compenseren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Diego_Cos ... born_1999)

1 meter 84; ook geen reus dus.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV moet btw wel Mbuyamba halen.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 20 May 2023, 18:51 PSV moet btw wel Mbuyamba halen.
Is dat ook al concreet dat jij weet? Zou als opvolger van Teze in de breedte prima zijn.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jwoeloe wrote: 20 May 2023, 18:56
Armada wrote: 20 May 2023, 18:51 PSV moet btw wel Mbuyamba halen.
Is dat ook al concreet dat jij weet? Zou als opvolger van Teze in de breedte prima zijn.
Ik acht de kans klein dat hij dan ook daadwerkelijk naar PSV komt, eerder aankoop en gelijk verhuren (aan Volendam). Hij wil zelf echt "100% zeker" spelen.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 20 May 2023, 18:47 https://en.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADct ... born_2002)

Deze? 1 meter 80 lang. Dan moet hij wel verdomd goed zijn om dat te compenseren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Diego_Cos ... born_1999)

1 meter 84; ook geen reus dus.
Inderdaad, in weer zo’n smurf centraal achterin heb ik weinig trek. Zie het alweer gebeuren in Europa, zoals Viergever die onder de bal doorging en onbedoeld Harry Kane in staat stelde te scoren…

Overigens laten de beelden van deze Costa ook weinig bijzonders zien, ben niet enorm onder de indruk. Wat wellicht ook verklaart dat ie niet standaard basisspeler is bij Sao Paulo?
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vindt het zelf ook net niks. Als je op je 24e nog in Brazilië speelt en geen onbetwiste basisspeler bent. Laat me graag verrassen, maar zo’n speler, tja liever iemand die wat langer is en een gifkikker op rechts/middenveld
Smeets14
Nationale topspeler
Posts: 1,732
Joined: 25 Aug 2017, 23:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

1.84 is een prima lengte voor een cv. Genoeg voorbeelden van centrale verdedigers in de internationale top van maximaal 1.85. Gvardiol, Marquinhos, Kounde, Tomori, Kimpembe, Gimenez, Ake en ook bij Ajax vorig jaar Lisandro Martinez. @O Goleiro Grande Dat een Viergever onder zo'n bal doorgaat heeft meer met kwaliteit dan met lengte te maken.

Reden dat hij niet altijd basis staat komt omdat hij terug is gekomen van een blessure aan de achillespees en hij is pas een maand hersteld. Is normaliter de aanvoerder bij Sao Paulo en speelde dan ook al meer dan 100 wedstrijden voor Sao Paulo. 23 jaar is daarnaast ook een prima leeftijd.
Last edited by Smeets14 on 20 May 2023, 19:32, edited 1 time in total.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 20 May 2023, 18:25 Diego Costa... één van de namen die valt. Aan jullie uit te pluizen welke :-)

... de andere die op het lijstje zou staan is Victor Guzman (kwam vandaag uit de lucht vallen)... staat al overigens heeeel lang op het lijstje. Maar ja welke van die twee?
Is dit dan ook de speler die jij eerder bedoelde, waar je zeer positief over was?
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Diego Costa is een spijkerharde verdediger. Die heb ik echt al een paar spitsen compleet zien neerhakken, op een manier waar je in Nederland snel rood voor zou krijgen. Verder wel behoorlijk volwassen in z'n spel, relatief comfortabel aan de bal (voor Zuid-Amerikaanse begrippen) en speelt ook regelmatig met ruimte in de rug. In de lucht is hij heel erg goed trouwens. Komt altijd heel hoog, maar heeft ook een goed gevoel voor timing. Dat is echt geen zwakte bij hem.

Ik vind hem wel wat log ogen soms en het is ook altijd maar de vraag hoe zo'n speler in Europa zou renderen.
Last edited by Ykhim on 20 May 2023, 20:05, edited 1 time in total.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 20 May 2023, 20:03 Diego Costa is een spijkerharde verdediger. Die heb ik echt al een paar spitsen compleet zien neerhakken, op een manier waar je in Nederland snel rood voor zou krijgen. Verder wel behoorlijk volwassen in z'n spel, relatief comfortabel aan de bal (voor Zuid-Amerikaanse begrippen) en speelt ook regelmatig met ruimte in de rug.

In de lucht is hij heel erg goed trouwens. Komt altijd heel hoog, maar heeft ook een goed gevoel voor timing. Dat is echt geen zwakte bij hem.
Dan moet die voor Ajax tekenen, daar krijgt die toch geen rood. Bij ons pakt die al rood als die een ingooi verkeerd doet.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code wrote: 20 May 2023, 20:05
Ykhim wrote: 20 May 2023, 20:03 Diego Costa is een spijkerharde verdediger. Die heb ik echt al een paar spitsen compleet zien neerhakken, op een manier waar je in Nederland snel rood voor zou krijgen. Verder wel behoorlijk volwassen in z'n spel, relatief comfortabel aan de bal (voor Zuid-Amerikaanse begrippen) en speelt ook regelmatig met ruimte in de rug.

In de lucht is hij heel erg goed trouwens. Komt altijd heel hoog, maar heeft ook een goed gevoel voor timing. Dat is echt geen zwakte bij hem.
Dan moet die voor Ajax tekenen, daar krijgt die toch geen rood. Bij ons pakt die al rood als die een ingooi verkeerd doet.
Zullen we dit topic even Ajax vrij houden en al helemaal dit soort klaagposts?

Lees hier graag dingen over transfers ipv gemiep over Ajax
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 20 May 2023, 20:03 Diego Costa is een spijkerharde verdediger. Die heb ik echt al een paar spitsen compleet zien neerhakken, op een manier waar je in Nederland snel rood voor zou krijgen. Verder wel behoorlijk volwassen in z'n spel, relatief comfortabel aan de bal (voor Zuid-Amerikaanse begrippen) en speelt ook regelmatig met ruimte in de rug. In de lucht is hij heel erg goed trouwens. Komt altijd heel hoog, maar heeft ook een goed gevoel voor timing. Dat is echt geen zwakte bij hem.

Ik vind hem wel wat log ogen soms en het is ook altijd maar de vraag hoe zo'n speler in Europa zou renderen.
Klinkt goed. Is pas 23 dus zit vast nog wel rek in. Zie een dergelijke verdediger graag komen. Heb hem zelf nooit gezien maar vind de verhalen best positief.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooi hoe zo iemand al meteen omarmd wordt, puur vanwege zijn afkomst.
Was het een verdediger geweest met deze kwaliteiten (Een schopper met voetballende kwaliteiten die niet van Eredivisie niveau zijn maar wel eentje die goed kan koppen aka Patrick Pothuizen) bij NEC hadden we massaal Stewart neergeknuppeld.

Heerlijk dat we weer zo langzamerhand gaan beginnen aan de window!

PS, ik ken hem niet dus geen idee of het wat is.
#FreeGeneratie4
Post Reply