Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
PCGC
Vedette

Weer niet verloren! Volgende weer een puntje en dan de CL in met een nieuwe, versterkte selectie!

Lekker Ruud! :pul:
#FreeGeneratie4
El Sordo
Vedette

Tijn wrote: 21 May 2023, 17:03 Denk niet dat het ligt aan de motivatie. Er zijn geen automatismen om op terug te vallen en spelers worden niet op de optimale manier benut. De Jong krijgt amper voorzetten, Xavi heeft niemand om mee te kaatsen, verdedigers kwamen vandaag weer met zeeen van ruimte tussen middenveld en aanval. Dan is de kans op fouten ook groter
Dit dus. En nu zou de trainer ook geen of amper een rol spelen in het (intrinsiek) motiveren van spelers? Ook intrinsieke motivatie wordt niet zelden aangestuurd door externe prikkels c.q. de manier waarop de coach hen op dit soort momenten weet te raken. Als het minder gaat is er geen enkele basis om op terug te vallen — dat heeft in dit soort wedstrijden niets met de (kwaliteit van de) selectie te maken en het is inmiddels ook geen incident meer.
Last edited by El Sordo on 21 May 2023, 17:08, edited 1 time in total.
Voijke
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Van weten dat je niet capabel bent en er gaan zitten uit liefde voor de club, naar denken dat je capabel bent en de club naar de klote helpen, uit liefde voor de club.

Ruud, rot op
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Ronaldio
Meervoudig international

Tijn wrote: 21 May 2023, 17:03 Denk niet dat het ligt aan de motivatie. Er zijn geen automatismen om op terug te vallen en spelers worden niet op de optimale manier benut. De Jong krijgt amper voorzetten, Xavi heeft niemand om mee te kaatsen, verdedigers kwamen vandaag weer met zeeen van ruimte tussen middenveld en aanval. Dan is de kans op fouten ook groter
Het is makkelijker dan dat.

PSV heeft gewoon een kut verdediging. Als Ramalho die bal normaal wegwerkt is er niets aan de hand en zakt dit elftal niet weg.
Branthwaite is ook volledig uit vorm. Ik zal het wel gemist hebben, maar waar is Boscagli? Weer geblesseerd?
Last edited by Ronaldio on 21 May 2023, 17:09, edited 1 time in total.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

'De (tegen) goals waren individuele momenten', sorry hoor... :monkey:
Mikelvb
Nationale topspeler

Voijke wrote: 21 May 2023, 17:08 Van weten dat je niet capabel bent en er gaan zitten uit liefde voor de club, naar denken dat je capabel bent en de club naar de klote helpen, uit liefde voor de club.

Ruud, rot op
“De club naar de klote helpen”. Je kan ook overdrijven.
29.04.2007
Nationale topspeler

Jwoeloe wrote: 21 May 2023, 16:57
29.04.2007 wrote: 21 May 2023, 16:55

Hoe is het mogelijk dat spelers niet intrinsiek gemotiveerd zijn voor zo'n belangrijke wedstrijd ? Vind ik persoonlijk nog veel kwalijker.
Op basis van wat zijn ze niet gemotiveerd? Ik denk dat ze vrij scherp aan de wedstrijd begonnen, dus dat was het probleem niet. Het zat hem er meer in dat je vergeet die 1-0 uit te bouwen en dat er wel een gevoel in de ploeg kwam alsof ze hem wel even uit konden spelen, juist omdat ze daarvoor zoveel beter waren dankzij die motivatie. Dat heeft je vandaag genekt.
Er werd gesteld dat van Nistelrooij zn elftal niet gemotiveerd kreeg voor deze wedstrijd, daar reageerde ik enkel op dat het vreemd is dat spelers niet zelf gemotiveerd zouden zijn voor zo'n wedstrijd.
Maar om op je vraag in te gaan; jij zal toch ook gezien hebben dat we weer de 'oude Sangare' op het veld zagen ipv de Sangare die we zagen nadat hij een tijdje gepasseerd was geweest. Van Ewijk die een aantal keer vrij ongehinderd op kon stomen, het vertragen van het spel door oa Benitez/Ramalho, iets waar ik me overigens al tijden aan irriteer.
DC_PSV
Vedette

psvgouda wrote: 21 May 2023, 17:09 'De (tegen) goals waren individuele momenten', sorry hoor... :monkey:
Heerenveen komt in de eerste helft twee keer voor onze goal vanaf onze linkerkant en het ligt he le maal open. Gerrit is in geen wegen te bekennen, Ramalho knijpt niet, de VCM staat bij de 16 van de tegenstander en Benitez houdt geen bal tegen. Combinatie van fouten en tactiek.
#simplythebest
Voijke
Internationale topspeler

Mikelvb wrote: 21 May 2023, 17:10
Voijke wrote: 21 May 2023, 17:08 Van weten dat je niet capabel bent en er gaan zitten uit liefde voor de club, naar denken dat je capabel bent en de club naar de klote helpen, uit liefde voor de club.

Ruud, rot op
Dat kan ik ook, maar daar koos ik bewust niet voor en hield het realistisch
Tijn
Internationale topspeler

Cocu terug nog liever dan nog een seizoen Ruud
ShovingNE2
Site Admin

Het lag niet aan de organisatie aldus Ruud op de persco. Als je Ramalho regelmatig 1 tegen 1 laat komen met 50 meter tussen de linies is het wachten op kansen.

Niet zelf kritisch. Hij is goed.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
29.04.2007
Nationale topspeler

El Sordo wrote: 21 May 2023, 17:07
Dit dus. En nu zou de trainer ook geen of amper een rol spelen in het (intrinsiek) motiveren van spelers? Ook intrinsieke motivatie wordt niet zelden aangestuurd door externe prikkels c.q. de manier waarop de coach hen op dit soort momenten weet te raken. Als het minder gaat is er geen enkele basis om op terug te vallen — dat heeft in dit soort wedstrijden niets met de (kwaliteit van de) selectie te maken en het is inmiddels ook geen incident meer.
Wie stelt dat de trainer geen of amper een rol speelt in het motiveren van spelers ?
Uiteraard speelt een trainer daar een rol in, maar het zou in veel gevallen eigenlijk amper nodig moeten zijn, zeker bij dit soort belangrijke wedstrijden.
Voijke
Internationale topspeler

Zou mooi zijn als Ruud, buiten dat hij ruzie met de rest heeft, ook ruzie met zichzelf zou hebben.
Menno1
Legende

Xg open play lag trouwens lager dan die van Heerenveen. Je Xg is zo hoog dankzij een goal van Sangare die niet te missen viel, 1 pingel en een corner. Laat je dus geen zand in de ogen strooien dat onze Xg zo hoog was, want het spel was niet om aan te gluren en uit open spel heb je dus niks kunnen creeren.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

DC_PSV wrote: 21 May 2023, 17:12
psvgouda wrote: 21 May 2023, 17:09 'De (tegen) goals waren individuele momenten', sorry hoor... :monkey:
Heerenveen komt in de eerste helft twee keer voor onze goal vanaf onze linkerkant en het ligt he le maal open. Gerrit is in geen wegen te bekennen, Ramalho knijpt niet, de VCM staat bij de 16 van de tegenstander en Benitez houdt geen bal tegen. Combinatie van fouten en tactiek.
Weet nu niet meer of ik Ruud correct citeerde, maar zijn antwoord kwam op mij over als de ratio achter die individuele momenten niet begrijpen. Wat ik mij eigenlijk niet kan voorstellen van een professionele trainer/coach. Hopelijk heb ik het mis, laat ik daar vooralsnog maar van uit gaan
Last edited by psvgouda on 21 May 2023, 17:23, edited 1 time in total.
Standbeeld
Mister PSV

Voijke wrote: 21 May 2023, 17:21 Zou mooi zijn als Ruud, buiten dat hij ruzie met de rest heeft, ook ruzie met zichzelf zou hebben.
Dat heeft ie nu. Daardoor ontbreekt het overzicht. Het zou juist beter zijn als ie weer helder wordt.
Tijn
Internationale topspeler

Menno1 wrote: 21 May 2023, 17:22 Xg open play lag trouwens lager dan die van Heerenveen. Je Xg is zo hoog dankzij een goal van Sangare die niet te missen viel, 1 pingel en een corner. Laat je dus geen zand in de ogen strooien dat onze Xg zo hoog was, want het spel was niet om aan te gluren en uit open spel heb je dus niks kunnen creeren.
Volgens mij 2 a 3 kansen, El Ghazi eerste helft, Simons eerste helft en tweede helft hoefde Simons hem echt maar breed te leggen en het was een goal. Maar idd, bedroevend weinig gecreëerd tegen een matig elftal. Er zit geen tempo in aanvallend, continu de bal drie keer raken en dan twee meter vooruit spelen of direct weer achteruit.
Menno1
Legende

Standbeeld wrote: 21 May 2023, 17:23
Voijke wrote: 21 May 2023, 17:21 Zou mooi zijn als Ruud, buiten dat hij ruzie met de rest heeft, ook ruzie met zichzelf zou hebben.
Dat heeft ie nu. Daardoor ontbreekt het overzicht. Het zou juist beter zijn als ie weer helder wordt.
Nog beter als hij toegeeft er geen reet van te begrijpen en weg gaat.
Thoresen
Nationale topspeler

Iedereen houdt van Ruud, maar hier is iedereen wel klaar mee. Zelden voetballend zo'n slecht seizoen meegemaakt. En ik heb 40 jaar een seizoenkaart.....
DC_PSV
Vedette

Vergelijk het met een AZ waar een Pascal Jansen modale spelers als Hatzidiakos, Beukema, Reijnders en Clasie als toppers doet lijken. Spelpatronen, spelvreugde, logische opstellingen. Zelfs die ex-spits van RKC speelt prima als fucking rechtsbuiten. Een goede trainer houdt het spel simpel, Ruud kan dat niet.
#simplythebest
AddoCultheld
Internationale topspeler

Oke ShovingNE2 Ik zal gewoon. Heel eerlijk zeggen.. je hebt gewoon gelijk. Flikker ruud er maar uit. Na deze schandalige vertoning 0 vertrouwen in plek 2 en volgend seizoen. My bad.
Mikelvb
Nationale topspeler

Voijke wrote: 21 May 2023, 17:15

Want wat is er precies naar de klote dan?
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Voijke wrote: 21 May 2023, 17:15

Voijke heeft toch gewoon gelijk. Er hangt verdomme zoveel af voor de club. Zo onwijs veel. Niet alleen financieel, maar ook inkomende transfers, uitgaande transfers, aanzien van de club. En dan leg je dit klote voetbal op de mat. Als wij niet 2e worden, durf ik wel te zeggen dat we in een lange impasse gaan komen. Ik vind het oprecht onacceptabel. En ik weet dat mijn mening niet boeit, maar gooi deze hele staf eruit. Er klopt echt megaveel niet van wat er momenteel gebeurt. Dat je niet in zo’n wedstrijd alles kan geven, hoe slecht het er tactisch voor staat, de houterige spelers die opgesteld worden en werkelijk niks toevoege. Een verschrikking. Je weet nu gewoon dat we dit gaan verspelen. Bij AZ win je nooit, die kunnen juist de zwakheden van PSV perfect blootleggen. Het is hopen op Twente…. #RuudOut
Ykhim
Lid scoutingsteam

ShovingNE2 wrote: 21 May 2023, 17:17 Het lag niet aan de organisatie aldus Ruud op de persco. Als je Ramalho regelmatig 1 tegen 1 laat komen met 50 meter tussen de linies is het wachten op kansen.
Dit is toch om te janken.

Ik vraag me echt af of Ruud wel mag blijven als we het volgende week nog weggeven. Eerder riep je heel stellig dat dat niet zo zou zijn, maar ik vraag me af het onder deze omstandigheden (en met name het spel) niet alsnog z'n laatste keer zou kunnen zijn. Zo'n fuck-up zou van ongekende proporties zijn, maar het zou de club ook heel veel kosten. Niet alleen aan de financiële kant, maar ook bijv. gekeken naar casus Xavi. Er staat heel veel op het spel.
Rickskeg
International

Voor volgende week maar even 90 minuten Mourinhoball
Post Reply