Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Een artikel van niks dus. Kan mij ook niet voorstellen als de uitkomst is dat de spelers liever niet doorgaan met Rutten dat ze dit op dit moment zouden communiceren. PSV is er nu bij gebaat dat het rustig blijft aankomende week. Daar gaan dus echt geen spannende verhalen vandaag komen
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ja of het is heel interessant.

Als Rutten en Ruud lijnrecht tegenover elkaar staan in discussies en spelers voor kamp Rutten kiezen is er natuurlijk genoeg loos.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zolang Fred maar niet de nieuwe trainer wordt. Het heeft me zo ongeveer 10 jaar gekost om die horrorperiode te verwerken.
Sheepies
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 17 May 2021, 19:41
FOOTB_REM_S: No

De Telegraaf is heel netjes uitgedrukt niet het toonbeeld van de journalistieke integriteit, voeg daarbij toe dat het ze niet heel slecht uitkomt dat Ajax nu nog een kans heeft om tweede te worden.

Desalniettemin zegt een ontkenning van PSV niets en heeft Rik blijkbaar het verhaal over de onvrede onder de staf bevestigd (zelf niet gezien maar ik zie het een aantal mensen hier zeggen). Persoonlijk denk ik dat hier uiteindelijk vrij weinig uit gaat komen. Stevige evaluatie, RvN belooft beterschap en volgend jaar proberen we het nog een keer, al is dit natuurlijk wel een groot mogelijk probleem.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

DC_PSV wrote: 21 May 2023, 23:52
guus wrote: 21 May 2023, 23:44

De organisatie bij AZ staat als een huis en dat maakt het wel makkelijker voor een trainer als Janssen. Ik vind hem geen persoonlijkheid uitstralen voor een topclub. Mooi daar laten.
De organisatie van AZ laat het team niet goed voetballen, dat doet Jansen als trainer/coach. Hij durft jeugd in te passen, laat spelers spelen in hun kracht waardoor ze kunnen uitblinken en haalt ook gewoon goede resultaten. Als je al jarenlang zo stabiel presteert, ben je gewoon een goede trainer.
AZ presteert al jarenlang op dit niveau en jeugdspelers inpassen is daar al jarenlang het beleid. Dat is niet iets waar Pascal Jansen onderscheidend in is. Hij borduurt gewoon voort op de al jarenlang ingeslagen weg.
Last edited by guus on 22 May 2023, 00:08, edited 1 time in total.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Er is dus iemand een gesprek tussen directie en spelers naar de pers aan het lekken.

Ontevreden over Ruud, Fred moet blijven. Morgen het volgende punt; spelers willen een anders soort merk pasta bij de sportmaaltijden.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

https://www.ed.nl/PSV/spelers-PSV-dring ... haring_web

Wel opvallend dat Rik het zelf ook niet ontkent.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

'Nee Rik en Marco, zo is er niet over Ruud gepraat, maar ik zal jullie toch nog even een 'nieuwtje' gunnen'.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het zijn inderdaad aparte artikelen.
Totaal geen woord over de berichtgeving van de Telegraaf dat de spelers Ruud zat zijn.
Heel opvallend allemaal.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 22 May 2023, 00:10 https://www.ed.nl/PSV/spelers-PSV-dring ... haring_web

Wel opvallend dat Rik het zelf ook niet ontkent.
Kan ie ook niet want als na komend weekend blijkt dat het toch klopt zit ie al... :lol: :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sheepies wrote: 22 May 2023, 00:03 De Telegraaf is heel netjes uitgedrukt niet het toonbeeld van de journalistieke integriteit, voeg daarbij toe dat het ze niet heel slecht uitkomt dat Ajax nu nog een kans heeft om tweede te worden.

Desalniettemin zegt een ontkenning van PSV niets en heeft Rik blijkbaar het verhaal over de onvrede onder de staf bevestigd (zelf niet gezien maar ik zie het een aantal mensen hier zeggen). Persoonlijk denk ik dat hier uiteindelijk vrij weinig uit gaat komen. Stevige evaluatie, RvN belooft beterschap en volgend jaar proberen we het nog een keer, al is dit natuurlijk wel een groot mogelijk probleem.
Moet zeggen dat ik, met name in de persoon van Brands en eerder John de Jong PSV met hetzelfde fanatisme heb zien liegen en draaien als De Telegraaf wanneer het om informatievoorziening gaat en het feit dat die zaadkrant de strubbelingen in de staf blootlegde is gewoon waar. Ik sluit niet uit dat de spelers ook vraagtekens bij zijn keuzes zetten, want met name door zijn gewisseld achterin, de voorkeur van Harde Poten Til en het negeren van Gutiérrez wordt steeds moeilijker te volgen. Ook voor ingewijden.

Wat mij betreft kappen we gewoon met dit experiment. Laat jonge trainers maar fouten maken en leren in de middenmoot voordat ze bij een topclub komen. ‘We’re not in Kansas anymore Dorothy!’

Het gaat sportief én financieel om belangen die bepalend zijn voor de club en zijn toekomstkoers. Hou op die in de handen te leggen van een tovenaarsleerling. Stel gewoon een volwassen coachen met een heldere visie, een bewezen werkwijze en goed, onderscheidend voetbal. Zeker wanneer je ook in de selectie schoon schip maakt. Volgend jaar moet dat tweede CL-ticket er hoe dan ook komen, dus beter zorg je ervoor dat er iemand staat die weer van aanvallend voetbal met een goed georganiseerde verdediging uitgaat en op individueel niveau spelers beter maakt.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Áls dit waar is dan is het klaar. Er zijn tot nu toe 4 belangrijke argumenten geweest vóór de trainer van Nistelrooy: 1) hij wint toppers 2) de spelers lopen met hem weg 3) 2 prijzen en 2e plek 4) hij heeft een fijne uitstraling naar buiten toe. 3 is makkelijk weg te beargumenteren als we het hebben over de toekomst van de club. En als dit verhaal waar is valt 2 ook weg. Blijft een trainer over met een fijne uitstraling die enkel in topwedstrijden goede resultaten haalt. En dat is natuurlijk veels te weinig. De tegenargumenten waren m.i. al een stuk sterker, met dit verhaal erbij is het helemaal een makkelijke conclusie. Ik heb het al vaker gezegd, ik hou van Ruud van Nistelrooy de mens en de speler. Maar dat heeft 0,0 relevantie bij de beoordeling van Ruud van Nistelrooy de trainer. We kunnen blijven wijzen naar de selectie of de reeks met veelal moeizame overwinningen tegen veel mindere ploegen, maar dat is niks meer dan sugarcoaten van de situatie. Even afwachten wat er allemaal naar buiten komt hierover, maar als het waar blijkt te zijn lijkt het me einde verhaal.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Eindelijke de samenvatting gezien.
Jongens, je krijgt nauwelijks kansen tegen, en moet na 20 min al 2-0 of 3-0 voorstaan. Maar er vliegen er 3 in door een gigablunder Ramalho, een belachelijke instapactie van PvA (en branthwaite stond ook kut) en een Heerenveen speler die 3 man in de verdediging van PSV te kakken zet.

Aan de andere kant falen Xavi en El Ghazi compleet in de afronding. Verpesten samen een kansje of 6. In geen enkele andere wedstrijd dit seizoen had Heerenveen zo een hoge xG tegen. Ff vertalen voor de nitwits : PSV heeft vandaag betere kansen gecreeerd tegen heerenveen dan wie dan ook dit seizoen. Dus meer dan AZ, feyenoord en ajax bijv.

Maar ga vooral door met Ruud overal de schuld van te geven en iedere achterlijke roddel van de telegraaf als houvast aan te grijpen. Realiteit is dat zo een pot natuurlijk nooit reden kan zijn om de coach te ontslaan, want deze moet je gezien de kansenbalans eenvoudig winnen. Het zijn individuele blunders die je nekken. En die kun je een coach niet aanrekenen hoe graag een aantal hier dat ook zou willen.
User avatar
ParkJiSung
Basisspeler
Posts: 419
Joined: 28 Jun 2022, 10:32
FOOTB_REM_S: No

MaartenV wrote: 22 May 2023, 00:53 Eindelijke de samenvatting gezien.
Jongens, je krijgt nauwelijks kansen tegen, en moet na 20 min al 2-0 of 3-0 voorstaan. Maar er vliegen er 3 in door een gigablunder Ramalho, een belachelijke instapactie van PvA (en branthwaite stond ook kut) en een Heerenveen speler die 3 man in de verdediging van PSV te kakken zet.

Aan de andere kant falen Xavi en El Ghazi compleet in de afronding. Verpesten samen een kansje of 6. In geen enkele andere wedstrijd dit seizoen had Heerenveen zo een hoge xG tegen. Ff vertalen voor de nitwits : PSV heeft vandaag betere kansen gecreeerd tegen heerenveen dan wie dan ook dit seizoen. Dus meer dan AZ, feyenoord en ajax bijv.

Maar ga vooral door met Ruud overal de schuld van te geven en iedere achterlijke roddel van de telegraaf als houvast aan te grijpen. Realiteit is dat zo een pot natuurlijk nooit reden kan zijn om de coach te ontslaan, want deze moet je gezien de kansenbalans eenvoudig winnen. Het zijn individuele blunders die je nekken. En die kun je een coach niet aanrekenen hoe graag een aantal hier dat ook zou willen.
En dit allemaal door het kijken van een samenvatting?

Het hele elftal draait voor geen meter en een paar spelers zijn met hun hoofd al in juli.

De bookies hebben er trouwens nog vertrouwen in. Ajax tweede levert 5.0 je inzet op, PSV 1.13.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Waar je bij de Telegraaf aan kan twijfelen is dat juist na de bekerwinst tegen Ajax nou niet kan zeggen dat Ruud slecht in de groep ligt; in tegendeel zelfs. Nou kan er sindsdien wel het en ander is voorgevallen tijdens de training bijvoorbeeld of na de wedstrijd tegen Fortuna welke ook bagger was.

Goed, we gaan het wel zien. Ik denk niet dat het verhaal van de Telegraaf volledig verzonnen is. Wel dat het wellicht overdreven is, want het blijft de Telegraaf.

Mijn hoop nu is meer op Twente dan op PSV helaas. En dat we dan hopelijk met de hakken over de sloot alsnog die tweede plek afdwingen en dan alsnog Ruud zijn congé geven om met een frisse start het nieuwe seizoen in gaan
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Het verschil in gemoed tussen gisteren de 1 0 en nu is wel echt ongezond groot. Een simpel breedtepassje van Xavi en we hadden bij wijze van een klein feestje gehad waarbij we zorgeloos naar 1 augustus hadden kunnen doorspoelen, nu wordt het een week van crisisbeheersing voor trainer, spelers, directie en supporters. Bizar eigenlijk.

Ineens is heel die reeks geen kut waard als de reeks nu ten einde komt. Al die gewonnen toppers verdampen in waarde en juist Ajax kan ondanks alles zondag nog met een lach op het gezicht in de bus stappen. Onvoorstelbaar wat er gisteren is gebeurd.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

De spelers willen dat Rutten blijft, een extra reden om hem terug naar tukkerland te sturen. Het zou overigens hilarisch zijn als Flet straks de nieuwe trainer wordt als gevolg van de lobby van de supporters en de falende spelersgroep. Gaat overigens niet gebeuren want Flet durft dat niet, die knijpt er snel tussenuit als een dief in de nacht zodra het spannend wordt.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... lijft.html
Hightower
Regelmatige invaller
Posts: 358
Joined: 04 Nov 2020, 14:30
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 22 May 2023, 07:09 De spelers willen dat Rutten blijft, een extra reden om hem terug naar tukkerland te sturen. Het zou overigens hilarisch zijn als Flet straks de nieuwe trainer wordt als gevolg van de lobby van de supporters en de falende spelersgroep. Gaat overigens niet gebeuren want Flet durft dat niet, die knijpt er snel tussenuit als een dief in de nacht zodra het spannend wordt.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... lijft.html
Is het nu zo moeilijk om gewoon Fred of Rutten te typen?
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 22 May 2023, 07:09 De spelers willen dat Rutten blijft, een extra reden om hem terug naar tukkerland te sturen. Het zou overigens hilarisch zijn als Flet straks de nieuwe trainer wordt als gevolg van de lobby van de supporters en de falende spelersgroep. Gaat overigens niet gebeuren want Flet durft dat niet, die knijpt er snel tussenuit als een dief in de nacht zodra het spannend wordt.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... lijft.html
Het boeit trouwens geen reet, want de selectie ziet er komende zomer heel anders uit, hopelijk.

Daarnaast is de assistent vaak de lieve man die nooit de pijnlijke besluiten hoeft te nemen en altijd een arm om je schouder slaat. Tuurlijk willen ze dan dat ie blijft.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 22 May 2023, 00:06 Er is dus iemand een gesprek tussen directie en spelers naar de pers aan het lekken.
Ooijer? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een speler of iemand van de directie dit zou lekken.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 21 May 2023, 22:16 Veel goodwill bij de achterban? Dan lezen ze niet mee op dit forum :lol:
Zeker. Je hoort nauwelijks gemor op de tribune. Iedere andere trainer van buitenaf was veel harder benaderd. Intern (hier op het forum) worden harde noten gekraakt, maar naar de buitenwereld (op de tribune) is het allemaal koek en ei. Lijkt PSV zelf wel.
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Rik was vanochtend op Radio Veronica en zei dat de waarheid wel ergens in het midden zal liggen. Ik stapte net in de auto dus heb het niet helemaal gehoord.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 22 May 2023, 07:49Daarnaast is de assistent vaak de lieve man die nooit de pijnlijke besluiten hoeft te nemen en altijd een arm om je schouder slaat. Tuurlijk willen ze dan dat ie blijft.
Rutten schijnt juist de trainer te zijn die bikkelhard is voor de spelers (niet per se nu bij PSV). Maar hij fikt spelers helemaal af als ze fouten maken. Of hij dat als assistent doet weet ik niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Of het waar is of niet: spelers stellen dus dat ze Fred willen behouden en ze vinden het jammer dat Ooijer gaat.

Ooijer gaat, onrust over Fred.

Waar staat dat ze met Ruud door willen?

Het is overigens 100% zeker dat meerdere gezaghebbende spelers, twijfels hebben bij hoe PSV tactisch op het veld staat. Dat is imo logisch. Eigen invulling: die onenigheid kan er ook in de staf zijn.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
FOOTB_REM_S: No

Als je eerlijk kan winnen, dan maar met smerig spel.
Ik ben niet noodzakelijk een complotdenker maar dat een klein verhaal erg groot en uitgeblazen wordt door media die het op zn minst graag over Ajax hebben (de Telegraaf en Studio Voetbal) in weken waarbij Ajax het moet hebben van rust bij zichzelf en onrust (puntverlies) bij PSV... het is toch wel érg toevallig...
One can only hope
Post Reply