Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 22 May 2023, 08:08Het is overigens 100% zeker dat meerdere gezaghebbende spelers, twijfels hebben bij hoe PSV tactisch op het veld staat. Dat is imo logisch. Eigen invulling: die onenigheid kan er ook in de staf zijn.
Dat gaf Luuk gisteren al aan. Ruimtes veel te groot. Ruud: 'Nee hoor, blunderende spelers, ligt niet aan mij."
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 May 2023, 08:17
Armada wrote: 22 May 2023, 08:08Het is overigens 100% zeker dat meerdere gezaghebbende spelers, twijfels hebben bij hoe PSV tactisch op het veld staat. Dat is imo logisch. Eigen invulling: die onenigheid kan er ook in de staf zijn.
Dat gaf Luuk gisteren al aan. Ruimtes veel te groot. Ruud: 'Nee hoor, blunderende spelers, ligt niet aan mij."
Een beetje Bommel trekjes.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

d'Oude wrote: 22 May 2023, 08:13 Als je eerlijk kan winnen, dan maar met smerig spel.
Ik ben niet noodzakelijk een complotdenker maar dat een klein verhaal erg groot en uitgeblazen wordt door media die het op zn minst graag over Ajax hebben (de Telegraaf en Studio Voetbal) in weken waarbij Ajax het moet hebben van rust bij zichzelf en onrust (puntverlies) bij PSV... het is toch wel érg toevallig...
Ik ga vooral af op de geluiden van Elfrink. Die is is wat betreft spectaculair nieuws of een uitgesproken mening zo saai als groeiend gras en zo genuanceerd dat ie soms wel PSV’s perswoordvoerder lijkt. Maar zelden hij lult onzin of neemt hij geruchten en achterklap als waarheid aan. Dat hij wel degelijk meegeeft dat er wat aan de hand is intern is een teken aan de want. En zo stroef en slecht als PSV speelt elke week, zal spelers die zelf het nodige hebben gezien en meegemaakt dwarszitten.

Ik kan me voorstellen dat de voorkeur voor Til en het negeren van Gutiérrez vaak voor tweespalt zorgt.
Eerstgenoemde ondermijnt elke poging om een beetje voetbal op de mat te leggen in de as, terwijl het ontbreken van de Mexicaan zowel de zwakheden van Sangaré als het centrale blok achterin blootlegt.

Overigens zou het me worst zijn of de spelers Rutten willen houden of niet. Wat mij betreft krijgt iedereen die niet Simons, Veerman, Benitez of Bakayoko heet een vrijbrief om elders hun geluk te zoeken. De rest lijkt me sportief en/of w.b. groeipotentie absoluut vervangbaar, met zelfs kans op iets beters.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ergens hierboven werden 4 opties weergegeven. Ik denk dat iedereen wel aanvoelt dat, wat er ook gebeurt volgende week, PSV Ruud laat zitten tot volgend jaar winterstop en dan overgaat tot ontslag.

Voor een zo drastische stap moet er veel aan de hand zijn. En dit is gemaskeerd door een dramatisch seizoen van Ajax met positief effect op zowel die toppers als de plek op de ranglijst. Clubcultuur is gemoedelijkheid, dus eerst nog even 30 mln uitgeven aan spelers voor Ruud deze zomer en dan in de winter opnieuw beginnen met een nieuwe trainer. Het is wat het is.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Bram wrote: 22 May 2023, 08:00 Rik was vanochtend op Radio Veronica en zei dat de waarheid wel ergens in het midden zal liggen. Ik stapte net in de auto dus heb het niet helemaal gehoord.
Dan weten we genoeg toch?
Het is gewoon waar.
Spelers zijn klaar met Ruud.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

De timing hiervan is weer heerlijk. Lekker in alle onrust toewerken naar de belangrijkste wedstrijd van volgend jaar.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

El Sordo wrote: 22 May 2023, 08:40 De timing hiervan is weer heerlijk. Lekker in alle onrust toewerken naar de belangrijkste wedstrijd van volgend jaar.
Doet de club toch echt zelf.
Gisteren winnen en je hebt geen gezeik meer.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 21 May 2023, 23:56 https://www.vi.nl/nieuws/spelers-PSV-wi ... n-doorgaat

Rare kop maar ze willen dus door met Rutten in de technische staf
Dit is dus het stuk dat volgde op deze tweet:


Volgens mij staat er niets over die ontkenning maar alleen dat ze juist aangeven wel door te willen met Rutten en Ooijer, terwijl Ruud daar mee overhoopt lijkt te liggen. Indirect is de boodschap dan toch hetzelfde en kiezen de spelers eerder partij voor Rutten??
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

El Sordo wrote: 22 May 2023, 08:40 De timing hiervan is weer heerlijk. Lekker in alle onrust toewerken naar de belangrijkste wedstrijd van volgend jaar.
Mja ik denk zelf dat dit gewoon al veel langer speelt en het nu zo hardnekkig is dat het niet meer tegen te houden is. Enige verschil lijkt me dan dat de onrust nu óók buiten merkbaar is.

Misschien is het voor de toekomst ook wel gewoon beter dat het nú uitbarst en er ingegrepen dient te worden. Wat dat betreft is de aanstelling van Stewart juist uitstekend getimed, want hij kan gewoon objectief een besluit nemen als (nu nog) man van buiten.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 22 May 2023, 09:14
El Sordo wrote: 22 May 2023, 08:40 De timing hiervan is weer heerlijk. Lekker in alle onrust toewerken naar de belangrijkste wedstrijd van volgend jaar.
Mja ik denk zelf dat dit gewoon al veel langer speelt en het nu zo hardnekkig is dat het niet meer tegen te houden is. Enige verschil lijkt me dan dat de onrust nu óók buiten merkbaar is.

Misschien is het voor de toekomst ook wel gewoon beter dat het nú uitbarst en er ingegrepen dient te worden. Wat dat betreft is de aanstelling van Stewart juist uitstekend getimed, want hij kan gewoon objectief een besluit nemen als (nu nog) man van buiten.
Timing is niet goed nu. Is juist zeer slecht. Er komt een cruciale wedstrijd aan en de onrust binnen en buiten de club wordt alleen maar groter. Dit kan alleen maar tot negatieve resultaten leiden. Ik hoop oprecht dat het Ruud lukt om zijn team nog 1x op te laden voor een alles of niets partij.
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wat sowieso wel waar is? Een aantal spelers is ontevreden, maar dat heeft ook te maken met hun hiërarchische positie in het team. Het gaat bij een enkeling van alles naar niks en dan soms weer terug naar alles. Ook is niet iedereen gelukkig met het negeren van Érick Gutiérrez, die de afgelopen twee seizoenen vaak zo belangrijk is geweest voor PSV en een rustpunt in het elftal was. Verder wordt de trainer soms gezien als te eigenwijs en zit de technische staf niet altijd op een lijn. Op het moment dat resultaten niet zo zijn als ze moeten zijn, is dat bij een topclub uiteraard vaker het geval.
https://www.ad.nl/eindhoven/PSV-doet-zi ... ~a2d3e375/
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 22 May 2023, 09:14
El Sordo wrote: 22 May 2023, 08:40 De timing hiervan is weer heerlijk. Lekker in alle onrust toewerken naar de belangrijkste wedstrijd van volgend jaar.
Mja ik denk zelf dat dit gewoon al veel langer speelt en het nu zo hardnekkig is dat het niet meer tegen te houden is. Enige verschil lijkt me dan dat de onrust nu óók buiten merkbaar is.

Misschien is het voor de toekomst ook wel gewoon beter dat het nú uitbarst en er ingegrepen dient te worden. Wat dat betreft is de aanstelling van Stewart juist uitstekend getimed, want hij kan gewoon objectief een besluit nemen als (nu nog) man van buiten.
Nouja, behalve dat sommige spelers zich nu wellicht gesterkt voelen door (h)erkenning van buitenaf. Het matige spel wordt daardoor gemakkelijker toegeschreven aan de trainer — al dan niet volledig terecht — en dat kan ook doorwerken in “de koppies”. Buiten dat vraag ik me nog steeds af of een aantal spelers niet vooral bezig is met volgend jaar, bewust of onbewust, en daardoor of daarmee coûte que coûte een blessure wil ontlopen. Voor mij staan in ieder geval alle seinen op rood en mijn hoop ligt vooral bij Twente.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tjompie wrote: 22 May 2023, 09:22
Wat sowieso wel waar is? Een aantal spelers is ontevreden, maar dat heeft ook te maken met hun hiërarchische positie in het team. Het gaat bij een enkeling van alles naar niks en dan soms weer terug naar alles. Ook is niet iedereen gelukkig met het negeren van Érick Gutiérrez, die de afgelopen twee seizoenen vaak zo belangrijk is geweest voor PSV en een rustpunt in het elftal was. Verder wordt de trainer soms gezien als te eigenwijs en zit de technische staf niet altijd op een lijn. Op het moment dat resultaten niet zo zijn als ze moeten zijn, is dat bij een topclub uiteraard vaker het geval.
https://www.ad.nl/eindhoven/PSV-doet-zi ... ~a2d3e375/
Het negeren van Guti valt zeker iets over te zeggen. Joey heeft eerder dit seizoen al aangegeven dat hij liever met Guti dan Ibi speelt.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ben het verder wel eens met Rikkert. De Tele zal de spanningen aandikken om kranten te verkopen. Het is niets meer dan normaal als je PSV bent en je strijdt voor plek 2 en 3 dat er spanningen ontstaan. Als het nu allemaal top zou zijn intern, dan zou ik mij eerder zorgen maken. Het is alleen wel zaak dat het niet uit de hand loopt.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Rik heeft nu dus 2x een minder spannende versie getikt van een verhaaltje van de Telegraaf.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 22 May 2023, 09:14
El Sordo wrote: 22 May 2023, 08:40 De timing hiervan is weer heerlijk. Lekker in alle onrust toewerken naar de belangrijkste wedstrijd van volgend jaar.
Mja ik denk zelf dat dit gewoon al veel langer speelt en het nu zo hardnekkig is dat het niet meer tegen te houden is. Enige verschil lijkt me dan dat de onrust nu óók buiten merkbaar is.

Misschien is het voor de toekomst ook wel gewoon beter dat het nú uitbarst en er ingegrepen dient te worden. Wat dat betreft is de aanstelling van Stewart juist uitstekend getimed, want hij kan gewoon objectief een besluit nemen als (nu nog) man van buiten.
Tuurlijk speelt dit al langer, Ooijer vertrekt om "persoonlijke" redenen bij het eerste elftal. En de spelers willen door met Rutten, heeft die ook aangegeven niet door te willen of wil Ruud niet met hem door? Het knettert gewoon, de Telegraaf brengt het met een wat overdreven titel maar Vitesse uit was de eerste keer dat het naar buiten kwam en nu weer. De manier waarop Marco van Ginkel het omschreef, andere trainers wat moesten lachen om tactische bagage van Ruud en Kees Kwakman ook al zoiets noemde (via Joey Veerman uiteraard) dat veel spelers niet zo'n hoge pet ( :grin: ) van Ruud ophebben.

Hoe kwalijk ook, maar PSV heeft een hele belangrijke beslissing te nemen, nu eieren voor je geld kiezen of een half jaar aanmodderen en dan tot de conclusie komen dat Ruud simpelweg (nog) niet geschikt is als belangrijkste coach van onze club. Gisteren kan wel eens het belangrijkste puntverlies van komende jaren zijn.

Het is een enorme puinbak, ik durf wel te stellen dat voor PSV de komende weken/maanden de belangen richting toekomst groter zijn dan die bij Ajax en Feyenoord, zelfs als we 2e worden.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

El Sordo wrote: 22 May 2023, 09:27
Josef Dettelbacher wrote: 22 May 2023, 09:14

Mja ik denk zelf dat dit gewoon al veel langer speelt en het nu zo hardnekkig is dat het niet meer tegen te houden is. Enige verschil lijkt me dan dat de onrust nu óók buiten merkbaar is.

Misschien is het voor de toekomst ook wel gewoon beter dat het nú uitbarst en er ingegrepen dient te worden. Wat dat betreft is de aanstelling van Stewart juist uitstekend getimed, want hij kan gewoon objectief een besluit nemen als (nu nog) man van buiten.
Nouja, behalve dat sommige spelers zich nu wellicht gesterkt voelen door (h)erkenning van buitenaf. Het matige spel wordt daardoor gemakkelijker toegeschreven aan de trainer — al dan niet volledig terecht — en dat kan ook doorwerken in “de koppies”. Buiten dat vraag ik me nog steeds af of een aantal spelers niet vooral bezig is met volgend jaar, bewust of onbewust, en daardoor of daarmee coûte que coûte een blessure wil ontlopen. Voor mij staan in ieder geval alle seinen op rood en mijn hoop ligt vooral bij Twente.
Ik denk wellicht te makkelijk, maar ik denk dat die spelers geestelijk al lang hebben bepaald hoe ze erin staan. Daar doet een verhaal in de media niets aan af. Wat het me vooral zegt is dat er geen karakters in de groep zitten met leiderschapskwaliteiten, die een beginnend trainer vertellen dat het gewoon niet werkt zo. Verder wel eens dat een deel alvast met volgend jaar bezig zal zijn, vanwege huur, belangstelling, te weinig basisplaatsen, etc.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Het is win - win. Als het niet zo is wat de T. schrijft dan zal dit binnen de groep en staf een vastberadenheid creëren en gaan ze met het mes tussen de tanden tegen AZ. Wij tegen de rest van de wereld en we zullen ze wat laten zien.

Is het wel zo hebben we een nieuwe trainer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 May 2023, 09:46 Het is win - win. Als het niet zo is wat de T. schrijft dan zal dit binnen de groep en staf een vastberadenheid creëren en gaan ze met het mes tussen de tanden tegen AZ. Wij tegen de rest van de wereld en we zullen ze wat laten zien.

Is het wel zo hebben we een nieuwe trainer.
Waar was die vastberadenheid gisteren dan?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tjompie wrote: 22 May 2023, 09:22Wat sowieso wel waar is? Een aantal spelers is ontevreden, maar dat heeft ook te maken met hun hiërarchische positie in het team. Het gaat bij een enkeling van alles naar niks en dan soms weer terug naar alles. Ook is niet iedereen gelukkig met het negeren van Érick Gutiérrez, die de afgelopen twee seizoenen vaak zo belangrijk is geweest voor PSV en een rustpunt in het elftal was. Verder wordt de trainer soms gezien als te eigenwijs en zit de technische staf niet altijd op een lijn. Op het moment dat resultaten niet zo zijn als ze moeten zijn, is dat bij een topclub uiteraard vaker het geval.
Apart verhaal.
Telegraaf zegt dat het belangrijke spelers zijn en Rik zegt dus van niet.
Het is gewoon een puinbak en de spelers zijn klaar met Ruud. Dat is wel duidelijk.
Ze kiezen voor Ooijer en Rutten en die lijken toch een andere mening te hebben dan Ruud.

Onder aan de streep kan je dan gewoon concluderen dat de spelers er klaar mee zijn.
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik geloof nooit dat Ruud komende zondag niet op de bank (bij PSV ;) ) zal zitten.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 22 May 2023, 09:47
ShovingNE2 wrote: 22 May 2023, 09:46 Het is win - win. Als het niet zo is wat de T. schrijft dan zal dit binnen de groep en staf een vastberadenheid creëren en gaan ze met het mes tussen de tanden tegen AZ. Wij tegen de rest van de wereld en we zullen ze wat laten zien.

Is het wel zo hebben we een nieuwe trainer.
Waar was die vastberadenheid gisteren dan?
Dus dan kan je wel inkleuren hoe het zondag gaat verlopen, Ruud zijn enige mogelijke redding is Twente. Ik ben het met ShovingNE2 eens, volgende week hebben we geen trainer meer.

Overigens he-le-maal met je eens dat het ook wel wat zegt over de "karakters" in onze ploeg dat men niet zelf ingrijpt op het veld en het anders doet dan de trainer zegt als het niet loopt.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als we de afgelopen weken allemaal lezen dan is mij na het verhaal van zowel ED/AD als Telegraaf wel iets duidelijk geworden.

De spelers hebben aangegeven dat ze met Rutten door willen. De ruzie die is ontstaan zal o.a. RvN tegen Fred Rutten zijn. Fred Rutten heeft een langdurig contract getekend, maar ineens is het niet zeker of hij wel wil blijven. Dan weet je dat er iets aan de hand is.
Ruud maakt opvallende keuzes en dat begrijpen een aantal spelers niet.

Rabanal is al naar de tribune verwezen en Ooijer stopt ermee.
Het kan dus zijn dat alle assistenten van Ruud weggaan in de zomer. Dan vraag ik mij sterk af of dat allemaal aparte gevallen zijn en het echt toeval is dat zij allemaal vertrekken of dat ze gewoon niet door 1 deur kunnen met Van Nistelrooij.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Op weg naar nr 25 wrote: 22 May 2023, 09:49Ik ben het met @ShovingNE2 eens, volgende week hebben we geen trainer meer.
Ho, dit vraag ik mij af hoor. Als er geen beef is met de selectie en het Telegraaf verhaal heel erg overdreven is dan blijft Ruud gewoon, daar ben ik wel redelijk zeker van.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 21 May 2023, 23:42
VeresRivne wrote: 21 May 2023, 23:30

Ik wel hoor. :tongue
Fijn voor je. Post dat op dat kutforum van je eigen club. Fijn dat je het leuk vindt om 90% van de tijd op het forum van je concurrent te zitten maar dit is gewoon irritant. Verder heb je prima bijdrages maar kom op.
Waarom? Ik heb helemaal geen behoefte aan een emotionele circle jerk van gelijkgestemden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Post Reply