Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Verweij, Driessen en Kapteijns... holy shit wat een stelletje dorpsgekken bij elkaar dan. :lol:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 22 May 2023, 17:22 Even los van het feit of ze zich bepalende spelers mogen noemen; Xavi, Luuk, en Benitez denk ik. Hebben we er nog 3 over. Veerman, Ramalho?
Guti? En Van Aanholt?
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 22 May 2023, 17:28
Madueke wrote: 22 May 2023, 17:22 Even los van het feit of ze zich bepalende spelers mogen noemen; Xavi, Luuk, en Benitez denk ik. Hebben we er nog 3 over. Veerman, Ramalho?
Guti? En Van Aanholt?
Van Aanholt kan, ook al is die er nog niet zo lang. Guti denk ik niet, net als ik Sangaré niet in zo'n spelersafvaardiging zie.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Van Aanholt lijkt mij wel een mondige jongen en is volgens mij niet bang om z'n bek open te trekken. Mijn verwachting is dat hij sowieso bij die zes spelers zit.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Van Aanholt is ook pro-Rutten. Die heeft hem echt heel erg hoog zitten doordat Fred Patje uit het slop heeft getrokken bij Vitesse.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Klopt ja, dat zei hij onlangs in een duo-interview met Xavi in het AD.

https://www.psvfans.nl/patrick-van-aanh ... k-gestopt/
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het ding met Fred is dat het iemand is die buitengewoon goed is in de relatie met spelers, maar het is tegelijkertijd een slechte hoofdtrainer. Derhalve lijkt hij mij als assistent juist wel goed te zitten.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik heb bij Fred altijd het gevoel dat zijn timing slecht is: Hij kwam bij PSV op het verkeerde moment als hoofdtrainer toen net Reker de boel had overgenomen. En bij Feyenoord kwam hij ook met puin te werken. Het is gewoon een hele slimme, tactisch sterke en empathische trainer. Het is alleen ook iemand zonder uitstraling en door zijn geschiedenis komt hij een beetje over als de eeuwige loser. Ik weet niet of dat laatste terecht is, maar helaas is perceptie vaak realiteit.

Hoe dan ook, ik denk dat het wel klaar is met Ruud en dat had ik na de uitgebreid gevierde beker winst niet verwacht, want daar was Ruud one of the boys. Maar als je uitzoomt en alles een beetje optelt:

- Vitesse uit waarin hij tekeer is gegaan
- Ooijer die opzegt
- Rabanal die op de tribune komt
- de blik van Stewart en Brands in de wedstrijd van Fortuna
- nu het bericht dat de spelers graag Rutten erbij hebben
- de vraag van Kraaij Jr of Ruud volgend seizoen ook op de bank zit

Ja, soms lijken het losse flodders, maar ik ben niet zo naief dat het allemaal maar onzin is. Er speelt heus wel wat en de rol van Ruud lijkt aardig onder druk te staan. Of we nou 2e worden of 3e. Wat mij betreft is het na volgende week klaar met Ruud. Het is een gezichtsverlies voor hem en voor Brands, maar aanhouden en dan in November ontslaan is veel erger. Nu kan je de zomer gebruiken om echt te repareren. En dat is hard nodig!
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ittot wrote: 22 May 2023, 16:21 @MaartenV Je snapt dat je of werkelijk geniaal bent en iets ziet wat niemand ziet of dat je die persoon bent die op de radio hoort dat er een spookrijder is op de A2 en jij bij jezelf denkt, 1? Ik zier er wel 100!

Zonder gein, respect dat je het op een andere manier blijft bekijken. Ik volg je redenatie ook echt (niet dat ik het er helemaal mee eens ben) maar los van Xg etc. ziet het spel er gewoon niet uit en zie je ook dat het stroperig en ideeëloos is. Je ziet weinig tot geen patronen in het aanvalsspel en in het drukzetten. Ofwel er zit geen lijn in het spel. Het helpt niet mee dat Ruud nog nooit iets tactisch gezegd heeft en het altijd op strijd en inzet gooit. Ik kan me voorstellen dat het lastig is direct na een wedstrijd een goede tactische analyse te geven maar af en toe iets van een glimp van tactisch besef zou fijn zijn.

Ik ben het met je eens dat we van Heerenveen hadden kunnen winnen als we meer kansen hadden afgemaakt, zeker in het begin. Maar de terugval na de 1-0 is toch wel heel bijzonder en zeer frappant. Je kunt je ogen niet sluiten voor het aandeel dat Ruud heeft in deze prestatie en in de andere wedstrijden, zowel niet voor het goede (hint @Heruone ) als voor het slechte.
De terugval was helemaal niet na de 1-0. Ik heb alleen de eerste helft gezien en kan wel raden hoe moeilijk het na de rust werd. Maar tot de rust speelde PSV ok. Heerenveen is letterlijk 3x in het strafschopgebied geweest de eerste helft. Je hebt een xG van 2 voor en 1 tegen. Maar je staat 1-2 achter. Bizar. En nog bizarrer (?:-)) als je bedenkt dat wij de aanvallers met kwaliteit zouden moeten hebben die beter zijn in het afronden. Dan zie je zo een heerenveen speler 1-3 maken en denk je...hadden wij maar een speler die zo een actie kon maken. Triest.

Tuurlijk is het voetbal allesbehalve flitsend. En ontbreekt het aan creativiteit. Maar ik zie daarin de rol van een coach veel minder. Zet een paar goede voetballers dicht bijelkaar (laten we zeggen Malen, Xavi, Götze, Gakpo) en je legt droomaanval na droomaanval op de mat. Daar is niet eens heel veel training voor nodig. Zie de nationale teams. Maar het probleem is, dit PSV heeft maar 2 voetballers van niveau, Veerman en Xavi. En misschien Hazard. Als ie fit is. Dus dat gaat niet gebeuren. Periode van Bommel en 1e jaar Schmidt legden we af en toe werkelijk waar schitterende aanvallen op de mat, waar het niveau van de verdediging tegenstander nauwelijks uitmaakte, omdat dat simpelweg niet te verdedigen was. Niet raar met het uitzonderlijke talent dat toen rondliep.

Nu is het zogenaamde voetballende alternatief voor Luuk of Til Fabio Silva...nou sorry hoor, niks ten nadele van die jongen, want er staat een goede kop op, maar die mag de schoenen van een Malen, Gakpo, Götze, Xavi of Madueke nog niet poetsen. Heeft nog alles te bewijzen. Ik zie het voorlopig nog niet. Ziet er in de eindfase wat onbeholpen uit en ik ben ook niet onder de indruk van zijn stats...
18 assists in heel zijn carrière..dat is >7000min. 1 assist per 400 min of zo ? Pffff. En dat zitten assists bij zoals die of Xavi vorige week, waar werkelijk de volledige goal op het conto van Xavi kwam.

Ik snap ook de logica niet dat een oud probleem, van die te grote ruimtes in 1 wedstrijd weer opduikt, terwijl we dat eigenlijk al lang niet meer op deze manier hebben gezien en dat dat dan opeens weer betekent dat de trèner en geen reet van snapt. Die had dit probleem toch juist opgelost de afgelopen maanden ??? Wat is dan jullie logica... hij zag heel het probleem niet, loste het toevalligerwijs op zonder het in de gaten te hebben en nu het in 1 wedstrijd in een paar situaties met blunders terugkomt is het wel volledig zijn schuld ? Zo een vage redeneringen. Is het niet veel logischer dat de spelers het in die specifieke situaties niet zien ? Neem nu zo een Sangare. Die zie ik nog steeds ballwatching fouten maken waar ik me 2 jaar geleden al kapot aan ergerde. Hoe kan zoiets ? Hoe bestaat dat ?
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Robson de Souza wrote: 22 May 2023, 14:47
MaartenV wrote: 22 May 2023, 14:25

Mbt je analyse... tot het moment dat PvA instapt sta je achterin 1 op 1. Wat af en toe tijdens een wedstrijd zeker kan gebeuren, zeker als je druk wil zetten.

Een verdediger moet zover van de goal ALTIJD kiezen voor zijn eigen man en nooit uitstappen. Je stapt alleen uit als de man aan de bal binnen ca 20 meter van het doel centrala staat en je eigen man niet centraal staat, of als je zeker weet dat je de bal hebt. Ik vind dus dat uitstappen van PvA een belachelijke actie. Een ergere blunder dan die van Ramalho omdat dit een basisfout is en de blunder Ramalho een "balinschattingsfout" is wat nu eenmaal iedere verdediger een aantal keer per carrière overkomt. Alhoewel ik ook echt goed klaar ben met Ramalho omdat het op dat moment niet mag gebeuren. GVD.

Bij de 1-1 liet eerst xavi en toen Til van Ewijk lopen. Met name in die zin ook een fout van Til, die staat er juist in voor zijn loopvermogen en bereidheid tot verdedigende arbeid, en inzicht wanneer dit nodig is. Dus door mee te lopen was Ramalho niet in die situatie gekomen.

Bij de 1-2 vind ik het vreemd dat Veerman doorstapt de 16 in. Luuk wuift en is verbaasd dat er niemand in zijn rug op de 16 staat. Daar had mijn inziens Veerman moeten staan voor de afvallende bal. Ik heb ook de indruk dat PvA stapt omdat Luuk zijn irritatie toont, omdat PvA wat dat betreft beinvloedbaar is. Maar dat kan onzin zijn. Speculatie. Omdat ik niet kan begrijpen waarom hij uitstapt.

Maar als dit soort dingen hebben wat mij betreft niks te maken met een coach en tactiek. Is gewoon inzicht en intelligentie van spelers. Als je Branthwaite bij de 1-2 ziet vind ik dat ook niet getuigen van veel verdedigend inzicht.

Het is geen playstation..een coach stuurt de poppetjes niet direct aan. De finale postionering mag je hopen dat een speler heeft geleerd omdat ie het spelletje al tig jaar dag in dag uit speelt.
Hetzelfde geldt aanvallend wat mij betreft.
PSV komt aanvallend in 1 tegen 1 situaties en tot voorzetten vanaf de achterlijn redelijk dicht bij het doel. Dan is het ook intelligentie van spelers om slim positie te kiezen. En de man aan de bal dreigt te passen, kapt en schiet zelf. Dat soort dingen zijn m.i. kwaliteit, hoe dit uitgevoerd wordt.

Als ik hier op het forum veel reacties zie dan denk ik...wat voor een kansen willen jullie dan creeeren ? Wanneer is de kans wel groot genoeg ? Het is niet zo dat er een ander team in de eredivisie is dat wel continu allerlei open kansen creeert. Neem zo een AZ..die winnen met 0-3 uit een xg van 1,2 of zo.

Die kans van El Ghazi is een 100% kans. Xavi krijgt twee of drie heel grote kansen uit veldspel, moet simpel een assist geven. Veerman wordt nog een keer voor de keeper gestoken maar doet niks goeds met de bal. Het is weer dat je uit twee corners scoort en uit een penalty. Maar zoals gezegd, geen enkel ander team heeft dit seizoen betere kansen gecreeerd tegen heerenveen dan PSV. Dus volgens mij is het een erfenis van die ellenlange analyses hier op het forum, dat we het nog steeds hebben over het gebrek aan creeeren va kansen. Dat is gewoon niet het probleem van dit PSV en dat is heel goed met data te onderbouwen.

Verdedigend is het kut. En dat was onder Schmidt niet anders. Dat wisten wel allen voor het seizoen al.

En begin nou niet dat een Teze, Boscagli of Guti dat oplost. Dat zijn niet de oplossingen. Er dient echt een knoepert van een centrale CV te komen en een gewoon ok rechtsback.
Dit zei je over Schmidt met betrekking tot hetzelfde onderwerp:
30 mar 2022, 21:07


MaartenV schreef: ↑26 mar 2022, 13:43
Heeft rvn bij jong PSV eigenlijk blijk gegeven van enig verdedigend inzicht ? Stelt hij de juiste verdedigers op en lopen die een beetje zinnig ?

Ik vraag het even want nog twee jaar met een coach die geen benul heeft hoe je een verdediging neerzet, trek ik niet.
Wow dat er nog iemand schmidt's verdedigende inzicht gaat verdedigen na 2 jaar paniek als de tegenstander over de middellijn komt en 2 jaar falen om de selectie verdedigend in evenwicht te brengen.

Maar goed.. ging me even meer om of we iets weten over ruud of rutten op dit vlak. Misschien dat die bijv boscagli zo kunnen coachen dat hij een goede centrale verdediger wordt.


Een jaartje geleden lag het dus aan Schmidt dat er paniek was als de tegenstander over de middenlijn kwam, nu ligt het aan de spelers. Dan spreek je jezelf dus tegen....
Of ik ben tot inzicht gekomen dat Schmidt het bij Benfica veel beter doet en dat het met de nieuwe staf bij PSV nog steeds verdedigend fout gaat. Kortom dat het niet aan de coaches ligt maar aan het verdedigende brasmateriaal.

Ten tijde van Schmidt ergerde ik me groen en geel aan Rosario, Boscagli en af en toe Sangare EDIT : EN TEZE !!!. Ik had zo ongeveer de neiging om videoanalyses te gaan sturen naar Roger. Hoe is het mogelijk dat ze steeds hetzelfde fout doen. Meest ergerlijk waren de fouten bij voorzetten, nl doorlopen naar de achterlijn ipv te kijken waar je tegenstander staat. En het superdomme positie kiezen in de omschakeling. Dit alles blijkt nauwelijks trainbaar. Een Teze zal altijd een slechtr verdediger blijven. Sangare zal altijd blijven ballwatchen en een aantal keer per wedstrijd het gevaar niet zien. Etc.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Enniewee de titel xPTS (expected points) kan PSV dit seizoen nauwelijks nog ontgaan :


Ik heb me vast ziek gemeld voor volgende week. Stadhuisplein en Stratumsend ga ik volledig op zun kop zetten zondag als de enige titel die echt telt, binnen is.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

MaartenV. Stuur je de video van je festiviteiten door op het forum? Ben benieuwd!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

MaartenV wrote: 22 May 2023, 19:46 Enniewee de titel xPTS (expected points) kan PSV dit seizoen nauwelijks nog ontgaan :


Ik heb me vast ziek gemeld voor volgende week. Stadhuisplein en Stratumsend ga ik volledig op zun kop zetten zondag als de enige titel die echt telt, binnen is.
Maar wat kopen we hier nu voor? Echt zo onzinnig.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 22 May 2023, 15:27 Hoe bijvoorbeeld van Aanholt, Sangaré en Ramalho stonden te verdedigen gisteren, dat kan écht niet, en al helemaal niet als je voor voorronde CL staat te spelen. Hoe Xavi Simons bij een 1-0 stand alleen lijkt te denken aan de topscorerstitel en daarbij totaal geen oog heeft voor medespelers, dat kan niet. Dat heeft niet te maken met tactiek, maar met instelling en besef van een situatie.
Waarom heeft dat niet te maken met tactiek?

Ja er worden individuele fouten gemaakt, maar er lijkt bij de spelers ook totaal geen besef te zijn wat de medespelers doen. En dat heeft weer te maken met een gebrek aan tactische vastigheden, er zijn geen ingesleten patronen waarbij iedereen weet wat er dient te gebeuren. En dit zie je overal terug op het veld, niet voor niets had Heerenveen gisteren betere cijfers wat betreft 'open play'. PSV moest het vooral hebben van dode spelmomenten en individuele bevliegingen, zoals zo vaak dit seizoen.

Vergelijk het maar eens met Feyenoord. Daar zijn ten eerste niet de constante enorme ruimtes op het veld, ten tweede zijn bijna alle spelers beter geworden en ten derde weet iedereen wat er verwacht wordt van elkaar, zowel verdedigend als aanvallend. En omdat Feyenoord zoveel druk zet op de tegenstander krijg je ook niet dat slappe zomeravondvoetbal van PSV, daar hebben de spelers dan simpelweg niet de tijd en mogelijkheid voor. Dan kun je de spelers kwalijk nemen dat ze een gebrek aan motivatie hebben (alsof die geen 2e willen worden), maar je kunt het ook de coach verwijten dat ze blijkbaar niet goed weten wat ze aan elkaar hebben, daardoor meer tijd nodig hebben, meer stilstaan (zeker ook door de tactiek van Ruud), meer in de gelegenheid komen om fouten te maken en tactisch dermate slecht staan dat iedere fout meteen een groot probleem op kan leveren.

Kökçü is koning balverlies in de Eredivisie, maar waarom is dat zelden een probleem en hoort hij desondanks bij de grote uitblinkers dit seizoen?
En waarom is Sangaré een koning, maar is elk balverlies een probleem en lijkt hij soms een oude man te zijn die het voetballen is verleerd?

Zou dat iets met de tactieken te maken hebben en dus met de coach?

Een ingespeeld en goed getraind team heeft ingesleten looppatronen, waarbij iedereen blind op elkaar kan vertrouwen.
Dat is bij PSV helaas heel ver te zoeken, zelfs op het einde van het seizoen. Dat vind ik heel veelzeggend.

En dan kan Xavi dus een pass niet geven omdat hij niet blind kan vertrouwen dat er een medespeler staat. En dat hij ondertussen gewend is heel veel alleen te moeten doen voorin. En kan Ramalho een fout maken omdat hij niet goed weet waar zijn medespelers zijn en daardoor te verkrampt reageren. En kan Van Aanholt uitstappen op het verkeerde moment omdat het risico ontstaat dat PSV achterin in ondertal komt te staan en hij twijfelt over de posities van zijn teamgenoten. Om maar iets te noemen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

https://www.ed.nl/PSV/PSV-wacht-na-rumo ... ~ac851cd2/

Ook de bevestiging van Rik nu dat er echt wel dingen spelen. Iets genuanceerder alleen neergezet dan die andere krant.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Kortom: ze hebben zelfs er even aan gedacht om hem van de groep af te halen. Anders hoef je dit 'besluit' niet te nemen.
De PSV-leiding heeft de hele boel maandag geëvalueerd en besloten dat Van Nistelrooij dit seizoen hoe dan ook afmaakt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 May 2023, 21:32 Kortom: ze hebben zelfs er even aan gedacht om hem van de groep af te halen. Anders hoef je dit 'besluit' niet te nemen.
De PSV-leiding heeft de hele boel maandag geëvalueerd en besloten dat Van Nistelrooij dit seizoen hoe dan ook afmaakt.
Dit klinkt als de lieve vrede bewaren tot na zondag.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Op initiatief van een aantal spelers heeft eerder deze maand een uitgebreid gesprek met de directie van PSV plaatsgevonden over de stand van zaken binnen de selectie. Volgens betrokkenen waren daarbij meer dan een handvol spelers aanwezig. PSV stelt dat Van Nistelrooij, die niet aanwezig was, wist dat er gesproken zou worden.
Het enige hoofdonderwerp van de agenda was aanvankelijk dat ze zich grote zorgen maakten over een mogelijk vertrek van Fred Rutten en André Ooijer, die eerder dit seizoen aangaf in juni te vertrekken. Ooijer gaat weg om persoonlijke redenen, heeft hij altijd verklaard. Rutten wordt door de spelersgroep gezien als volstrekt onmisbaar voor PSV, als Van Nistelrooij doorgaat. De spelers maken zich grote zorgen als Van Nistelrooij alleen komt te staan, omdat dan ongelooflijk veel trainerservaring wegvalt.
Tijdens het onderhoud met Marcel Brands en Earnest Stewart is het daarna ook over de hoofdtrainer zelf gegaan en is door een aantal spelers kritiek geuit over meerdere situaties. Al veel langer smeulde binnen PSV ontevredenheid, met name tussen stafleden onderling. Dat had bijvoorbeeld te maken met de te dominante rol van de Spaanse assistent Javier Rabanal, maar ook met de sportieve keuzes van Van Nistelrooij. Hij ging regelmatig tegen de adviezen van zijn assistenten in, vertellen bronnen rond PSV. Dat is niet helemaal ongewoon, want een trainer moet natuurlijk autonoom kunnen handelen.
Van Nistelrooij wordt gezien als eigenwijs, hoewel hij natuurlijk wel eindverantwoordelijk is en dus ook de bevoegdheid moet hebben om keuzes te maken. Onder anderen het niet of minder opstellen van Olivier Boscagli en Érick Gutiérrez is binnen de staf weleens bekritiseerd, zo stellen bronnen.
Last edited by Standbeeld on 22 May 2023, 21:36, edited 1 time in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

De Telegraaf had dus zeker wel wat in handen. Opvallend van de ene kant omdat het er niet naar uitzag dat er veel onvrede was maar totaal logisch als je dit seizoen als geheel neemt en de keuzes van Ruud.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 22 May 2023, 21:35 De Telegraaf had dus zeker wel wat in handen. Opvallend van de ene kant omdat het er niet naar uitzag dat er veel onvrede was maar totaal logisch als je dit seizoen als geheel neemt en de keuzes van Ruud.
Ongelooflijk dat de Tele bij zoiets beter is ingevoerd dan Rik.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Onruststokers die van de Telegraaf!! :angry:

Natuurlijk ga je, als je wilt lekken, niet naar Rik en Marco.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dan gok ik dat PSV wel alternatieven achter de hand heeft en sowieso Ruud eruit gaat gooien.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 22 May 2023, 21:34
Op initiatief van een aantal spelers heeft eerder deze maand een uitgebreid gesprek met de directie van PSV plaatsgevonden over de stand van zaken binnen de selectie. Volgens betrokkenen waren daarbij meer dan een handvol spelers aanwezig. PSV stelt dat Van Nistelrooij, die niet aanwezig was, wist dat er gesproken zou worden.
Het enige hoofdonderwerp van de agenda was aanvankelijk dat ze zich grote zorgen maakten over een mogelijk vertrek van Fred Rutten en André Ooijer, die eerder dit seizoen aangaf in juni te vertrekken. Ooijer gaat weg om persoonlijke redenen, heeft hij altijd verklaard. Rutten wordt door de spelersgroep gezien als volstrekt onmisbaar voor PSV, als Van Nistelrooij doorgaat. De spelers maken zich grote zorgen als Van Nistelrooij alleen komt te staan, omdat dan ongelooflijk veel trainerservaring wegvalt.
Tijdens het onderhoud met Marcel Brands en Earnest Stewart is het daarna ook over de hoofdtrainer zelf gegaan en is door een aantal spelers kritiek geuit over meerdere situaties. Al veel langer smeulde binnen PSV ontevredenheid, met name tussen stafleden onderling. Dat had bijvoorbeeld te maken met de te dominante rol van de Spaanse assistent Javier Rabanal, maar ook met de sportieve keuzes van Van Nistelrooij. Hij ging regelmatig tegen de adviezen van zijn assistenten in, vertellen bronnen rond PSV. Dat is niet helemaal ongewoon, want een trainer moet natuurlijk autonoom kunnen handelen.
Van Nistelrooij wordt gezien als eigenwijs, hoewel hij natuurlijk wel eindverantwoordelijk is en dus ook de bevoegdheid moet hebben om keuzes te maken. Onder anderen het niet of minder opstellen van Olivier Boscagli en Érick Gutiérrez is binnen de staf weleens bekritiseerd, zo stellen bronnen.
Dit klinkt allemaal niet goed zeg. Wat een grote zooi is het. Ongelofelijk dat net op dit moment dit allemaal Naar buiten moet komen. En dat er dus vanuit de spelersgroep best negatief over Ruud wordt gedacht. Heb nooit dat gevoel gehad.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dit lijkt erop dat Ruud na AZ weg is.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 22 May 2023, 21:44 Dit lijkt erop dat Ruud na AZ weg is.
Ja, dat gevoel heb ik ook. Maar heeft dat nog invloed op hoe Ruud naar komende zondag kijkt?
Post Reply