Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

We kunnen allemaal wel invullen waar die persconferentie straks voor AZ wel en niet over gaat. Lekker voor de focus deze onzin allemaal. Pff hopelijk pakken we die belangrijke punten en dan maar eens bezinnen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

''Van Nistelrooij moet hoe dan ook tweede in de eredivisie zien te worden, anders kan het nog penibel worden of hij volgend seizoen trainer kan blijven. Met een uitwedstrijd bij AZ voor de boeg is er geen honderd procent zekerheid en zeker ook de raad van commissarissen van PSV kijkt op de achtergrond kritisch mee.''
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

-
Last edited by ComeOnPSV on 22 May 2023, 21:57, edited 1 time in total.
EesEes
Lid 2e elftal
Posts: 153
Joined: 20 Aug 2021, 14:30
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het een lastige. Ik ben ook totaal niet blij met het spel en deze berichtgeving is zorgwekkend. Maar wat hadden we verwacht?

Ruud heeft nog totaal geen ervaring bij een club op het hoogste niveau waar gepresteerd moet worden en verder nooit te maken gehad met het managen van een groep spelers die toch wel een ander verwachtingspatroon hebben dan een stel jeugdspelers die hopen door te breken en daarom ook wat sneller ja en amen knikken.

Is dit iets waarop je hem nu moet afrekenen? In mijn ogen niet. Ik vind het onrealistisch om te verwachten dat hij bijna alles goed zou doen in het eerste jaar. Mijn gevoel is daarom ook om deze lijn voort te zetten. Ik had graag eens het Arsenal forum gelezen in het eerste half jaar van Arteta (ja ik weet ook dat het spel nergens op lijkt). Ruud lijkt me echter geen koekenbakker, maar een ervarenere staf lijkt me wel noodzaak met ook meer binding met de club en wellicht ook meer aanzien. Wellicht geen populaire mening, maar in mijn ogen de meest realistische.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 22 May 2023, 21:51
''Van Nistelrooij moet hoe dan ook tweede in de eredivisie zien te worden, anders kan het nog penibel worden of hij volgend seizoen trainer kan blijven. Met een uitwedstrijd bij AZ voor de boeg is er geen honderd procent zekerheid en zeker ook de raad van commissarissen van PSV kijkt op de achtergrond kritisch mee.''
Dit is van het ED neem ik aan?

Kijk eens hoe ze Rik alvast instrueren om te melden dat een 2e plek MOET. Dan kunnen ze straks een wat minder 'vuil' argument gebruiken om afscheid te nemen van Ruud.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

EesEes wrote: 22 May 2023, 21:56 Ik vind het een lastige. Ik ben ook totaal niet blij met het spel en deze berichtgeving is zorgwekkend. Maar wat hadden we verwacht?

Ruud heeft nog totaal geen ervaring bij een club op het hoogste niveau waar gepresteerd moet worden en verder nooit te maken gehad met het managen van een groep spelers die toch wel een ander verwachtingspatroon hebben dan een stel jeugdspelers die hopen door te breken en daarom ook wat sneller ja en amen knikken.

Is dit iets waarop je hem nu moet afrekenen? In mijn ogen niet. Ik vind het onrealistisch om te verwachten dat hij bijna alles goed zou doen in het eerste jaar. Mijn gevoel is daarom ook om deze lijn voort te zetten. Ik had graag eens het Arsenal forum gelezen in het eerste half jaar van Arteta (ja ik weet ook dat het spel nergens op lijkt). Ruud lijkt me echter geen koekenbakker, maar een ervarenere staf lijkt me wel noodzaak met ook meer binding met de club en wellicht ook meer aanzien. Wellicht geen populaire mening, maar in mijn ogen de meest realistische.
Bij Arteta was er wel een lijn zichtbaar, verbetering bij spelers, maar ontbraken de punten. Dat is dus een groot verschil.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

EesEes wrote: 22 May 2023, 21:56Is dit iets waarop je hem nu moet afrekenen? In mijn ogen niet. Ik vind het onrealistisch om te verwachten dat hij bijna alles goed zou doen in het eerste jaar.
Zeker niet, het valt ook Brands heel zwaar aan te rekenen aangezien hij verantwoordelijk is voor Ruud, waarbij PSV voor de tweede keer de mist in kan gaan met een onervaren trainer op het hoogste niveau. Tegelijkertijd is het ook Brands die dan verantwoordelijk moet nemen als het niet goed gaat door zijn fout te erkennen. Jouw opvatting van doorgaan deel ik niet aangezien ik onvoldoende ontwikkeling heb gezien dit seizoen. Tel daarbij op dat de spelersgroep de nodige aanmerkingen heeft, Ruud eigenwijs is, etc. Wat mij betreft komen we met zijn allen tot de conclusie dat het nog te vroeg is voor Ruud als trainer van PSV 1. Laat hem door de voordeur vertrekken en wellicht dat hij in de toekomst na elders ervaring op te hebben gedaan ons wel kampioen weet te maken.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als je na het seizoen uit elkaar gaat kan je best zeggen vanuit de club dat je na een jaar evaluatie toch uit elkaar gaat.

Dat is echt heel weinig gezichtsverlies voor Ruud.
Het is hoe je het brengt.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Je zou maar een club zijn waar Flet volstrekt onmisbaar is. Dan kan je de tent beter sluiten.

Maar laten we nu eens aannemen dat Ruud echt zo’n pannenkoek is als nu vanuit PSV wordt gelekt naar De Telegraaf (wat ben je dan een NSB’er, in deze fase van de competitie). Stapt Brands dan op, aangezien die vond dat Ruud klaar was om hoofdtrainer te worden?
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 22 May 2023, 22:21 Als je na het seizoen uit elkaar gaat kan je best zeggen vanuit de club dat je na een jaar evaluatie toch uit elkaar gaat.

Dat is echt heel weinig gezichtsverlies voor Ruud.
Het is hoe je het brengt.
Hoe je het brengt maakt veel uit, verder heeft Ruud ook niet zoals Mark van Bommel die hele club tegen zich in het harnas gejaagd. Stewart kan ook zeggen dat hij een andere koers wil varen bijvoorbeeld al zal men het “unaniem” of “ in goed overleg” doen
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 22 May 2023, 22:23 Je zou maar een club zijn waar Flet volstrekt onmisbaar is. Dan kan je de tent beter sluiten.
Wel de situatie inderdaad:
De spelers maken zich grote zorgen als Van Nistelrooij alleen komt te staan, omdat dan ongelooflijk veel trainerservaring wegvalt.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

MaartenV wrote: 22 May 2023, 19:07
Ittot wrote: 22 May 2023, 16:21 @MaartenV Je snapt dat je of werkelijk geniaal bent en iets ziet wat niemand ziet of dat je die persoon bent die op de radio hoort dat er een spookrijder is op de A2 en jij bij jezelf denkt, 1? Ik zier er wel 100!

Zonder gein, respect dat je het op een andere manier blijft bekijken. Ik volg je redenatie ook echt (niet dat ik het er helemaal mee eens ben) maar los van Xg etc. ziet het spel er gewoon niet uit en zie je ook dat het stroperig en ideeëloos is. Je ziet weinig tot geen patronen in het aanvalsspel en in het drukzetten. Ofwel er zit geen lijn in het spel. Het helpt niet mee dat Ruud nog nooit iets tactisch gezegd heeft en het altijd op strijd en inzet gooit. Ik kan me voorstellen dat het lastig is direct na een wedstrijd een goede tactische analyse te geven maar af en toe iets van een glimp van tactisch besef zou fijn zijn.

Ik ben het met je eens dat we van Heerenveen hadden kunnen winnen als we meer kansen hadden afgemaakt, zeker in het begin. Maar de terugval na de 1-0 is toch wel heel bijzonder en zeer frappant. Je kunt je ogen niet sluiten voor het aandeel dat Ruud heeft in deze prestatie en in de andere wedstrijden, zowel niet voor het goede (hint @Heruone ) als voor het slechte.
De terugval was helemaal niet na de 1-0. Ik heb alleen de eerste helft gezien en kan wel raden hoe moeilijk het na de rust werd. Maar tot de rust speelde PSV ok. Heerenveen is letterlijk 3x in het strafschopgebied geweest de eerste helft. Je hebt een xG van 2 voor en 1 tegen. Maar je staat 1-2 achter. Bizar. En nog bizarrer (?:-)) als je bedenkt dat wij de aanvallers met kwaliteit zouden moeten hebben die beter zijn in het afronden. Dan zie je zo een heerenveen speler 1-3 maken en denk je...hadden wij maar een speler die zo een actie kon maken. Triest.

Tuurlijk is het voetbal allesbehalve flitsend. En ontbreekt het aan creativiteit. Maar ik zie daarin de rol van een coach veel minder. Zet een paar goede voetballers dicht bijelkaar (laten we zeggen Malen, Xavi, Götze, Gakpo) en je legt droomaanval na droomaanval op de mat. Daar is niet eens heel veel training voor nodig. Zie de nationale teams. Maar het probleem is, dit PSV heeft maar 2 voetballers van niveau, Veerman en Xavi. En misschien Hazard. Als ie fit is. Dus dat gaat niet gebeuren. Periode van Bommel en 1e jaar Schmidt legden we af en toe werkelijk waar schitterende aanvallen op de mat, waar het niveau van de verdediging tegenstander nauwelijks uitmaakte, omdat dat simpelweg niet te verdedigen was. Niet raar met het uitzonderlijke talent dat toen rondliep.

Nu is het zogenaamde voetballende alternatief voor Luuk of Til Fabio Silva...nou sorry hoor, niks ten nadele van die jongen, want er staat een goede kop op, maar die mag de schoenen van een Malen, Gakpo, Götze, Xavi of Madueke nog niet poetsen. Heeft nog alles te bewijzen. Ik zie het voorlopig nog niet. Ziet er in de eindfase wat onbeholpen uit en ik ben ook niet onder de indruk van zijn stats...
18 assists in heel zijn carrière..dat is >7000min. 1 assist per 400 min of zo ? Pffff. En dat zitten assists bij zoals die of Xavi vorige week, waar werkelijk de volledige goal op het conto van Xavi kwam.

Ik snap ook de logica niet dat een oud probleem, van die te grote ruimtes in 1 wedstrijd weer opduikt, terwijl we dat eigenlijk al lang niet meer op deze manier hebben gezien en dat dat dan opeens weer betekent dat de trèner en geen reet van snapt. Die had dit probleem toch juist opgelost de afgelopen maanden ??? Wat is dan jullie logica... hij zag heel het probleem niet, loste het toevalligerwijs op zonder het in de gaten te hebben en nu het in 1 wedstrijd in een paar situaties met blunders terugkomt is het wel volledig zijn schuld ? Zo een vage redeneringen. Is het niet veel logischer dat de spelers het in die specifieke situaties niet zien ? Neem nu zo een Sangare. Die zie ik nog steeds ballwatching fouten maken waar ik me 2 jaar geleden al kapot aan ergerde. Hoe kan zoiets ? Hoe bestaat dat ?
Het is al vaker gezegd maar xG is geen heilige graal he? Het is een indicator. Laat het nou eens los en accepteer dat Ruud mede verantwoordelijk is voor het slechte voetbal. Net zoals hij mede verantwoordelijk is voor de goede resultaten tegen de topploegen. En zeker ook voor de uitschakeling tegen Rangers.

Kijk eens naar wat Slot neerzet en wat Ruud neer zet? Dat is een wereld van verschil en dus ook een verschil in kwaliteit van de trainer. Ergo Ruud is nog niet zo'n goede trainer. Misschien wordt hij dat wel. Maar nu is hij dat niet. Dat kan toch?

Als je alles op de spelers wilt afschuiven kun je net zo goed geen trainer aanstellen. Of een goedkope optie pakken, de trainer heeft dan toch geen invloed want de spelers zijn toch verantwoordelijk.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Verwacht dat PSV bij een 2de plek gewoon doorgaat met RvN. Zullen hem nog wel een jaar de kans willen geven.

Probleem kan alleen zijn als de 'bepalende' spelers van komend seizoen (Xavi, Veerman, LdJ, van Aanholt en Benitez) zich tegen hem keren. Kan zomaar zijn dat hij dan ineens in december eruit ligt en dan heeft zowel RvN gezichtsverlies maar is het ook goodbye eerste 2 plekken.

Maak nu als leiding maar de juiste beslissing..

Goodluck Marcel en Earnie
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 22 May 2023, 21:51
''Van Nistelrooij moet hoe dan ook tweede in de eredivisie zien te worden, anders kan het nog penibel worden of hij volgend seizoen trainer kan blijven. Met een uitwedstrijd bij AZ voor de boeg is er geen honderd procent zekerheid en zeker ook de raad van commissarissen van PSV kijkt op de achtergrond kritisch mee.''
Dit klinkt een beetje als binnenkant/buitenkant paal-beleid: Ruud wordt ontslagen als hij derde wordt, maar mag blijven zitten als hij tweede wordt. Dat zou ik een slecht teken vinden, omdat je komende zomer de selectie en staf moet inrichten naar, in dat geval, de wensen van Ruud en dat alleen kan als er wederzijds 100% vertrouwen is. Dat zal er dan alleen niet zijn en ook niet zomaar weer terugkeren.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Leuk is anders maar ben ergens wel blij dat het knettert. Erger is kop in het zand en dan in November afscheid nemen en weer een verloren jaar in gaan.

Hopelijk nemen ze sowieso afscheid, ook al worden we alsnog tweede. Deze situatie is onhoudbaar en ben blij dat de spelers karakter tonen door dit ter sprake te brengen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 22 May 2023, 22:23Je zou maar een club zijn waar Flet volstrekt onmisbaar is. Dan kan je de tent beter sluiten
Kap is met dit irritante gedoe.
Het is niet 1x grappig geweest en je denkt leuk te zijn met je Flet...

Echt wat een treurigheid jouw posts
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Mick Jagger wrote: 22 May 2023, 22:29
DonyellMalen wrote: 22 May 2023, 21:51
Dit klinkt een beetje als binnenkant/buitenkant paal-beleid: Ruud wordt ontslagen als hij derde wordt, maar mag blijven zitten als hij tweede wordt. Dat zou ik een slecht teken vinden, omdat je komende zomer de selectie en staf moet inrichten naar, in dat geval, de wensen van Ruud en dat alleen kan als er wederzijds 100% vertrouwen is. Dat zal er dan alleen niet zijn en ook niet zomaar weer terugkeren.
En stel dat we verliezen zondag, maar Ajax vervolgens ook niet weet te winnen in Enschede. Dan laat je dus je beleid en invulling van de staf afhangen van wat er op een veld aan de andere kant van het land gebeurd. Dat is toch te bizar voor woorden 😂
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 May 2023, 21:32 Kortom: ze hebben zelfs er even aan gedacht om hem van de groep af te halen. Anders hoef je dit 'besluit' niet te nemen.
De PSV-leiding heeft de hele boel maandag geëvalueerd en besloten dat Van Nistelrooij dit seizoen hoe dan ook afmaakt.
Als ze dat echt overwogen hebben is het foute boel. Dan kan Ruud na AZ-uit niet blijven. 6 spelers waaronder Luuk en Xavi die klagen. Alsof dat volgend seizoen ineens goed is. No way.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Goed..
Dit alles is een geweldig recipe for failure aanstaande zondag..
Herrie in de tent net wanneer er een prestatie van formaat wordt gevraagd om die felbegeerde 2e plek te claimen..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Na alles wat er geschreven is, is de situatie van Ruud niet meer houdbaar. Bij elk puntverlies begin komend seizoen zal de druk vanuit de media direct torenhoog zijn. Daarmee saboteer je je eigen seizoen door hem te laten zitten. Daar bovenop kan je niet na 3 wedstrijden alsnog afscheid nemen als directie, aangezien je dan zelf de verwijten krijgt dat je in de zomer in had moeten grijpen. Voor de lange termijn is het dus beter om deze zomer "samen" te evalueren dat het beter is om niet verder te gaan.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

milansandro wrote: 22 May 2023, 22:38 Goed..
Dit alles is een geweldig recipe for failure aanstaande zondag..
Herrie in de tent net wanneer er een prestatie van formaat wordt gevraagd om die felbegeerde 2e plek te claimen..
En dan te bedenken dat die herrie wordt gevoed vanuit PSV. Je hoeft alleen maar te kijken wie er uit de wind blijven om te weten wie er lekken.
PeeJ
Vaste waarde in elftal
Posts: 538
Joined: 28 Feb 2021, 17:39
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 22 May 2023, 22:34
Mick Jagger wrote: 22 May 2023, 22:29

Dit klinkt een beetje als binnenkant/buitenkant paal-beleid: Ruud wordt ontslagen als hij derde wordt, maar mag blijven zitten als hij tweede wordt. Dat zou ik een slecht teken vinden, omdat je komende zomer de selectie en staf moet inrichten naar, in dat geval, de wensen van Ruud en dat alleen kan als er wederzijds 100% vertrouwen is. Dat zal er dan alleen niet zijn en ook niet zomaar weer terugkeren.
En stel dat we verliezen zondag, maar Ajax vervolgens ook niet weet te winnen in Enschede. Dan laat je dus je beleid en invulling van de staf afhangen van wat er op een veld aan de andere kant van het land gebeurd. Dat is toch te bizar voor woorden 😂
Dat noemt men het opportunisme van de voetballerij. Krijg wel een beetje Koeman vs Schuitema-vibes bij dit scenario.

Terug op inhoud. Ik denk dat Ruud door zijn beleving en status als superspits veel bewondering heeft gekregen van de spelers, maar geschrokken zijn van zijn tactische beperkingen en tijdens het seizoen weinig verbetering hebben waargenomen. Dat bevestigt de lezing van het ED ook wel. Net als berichten van Van Ginkel en tegenstrijdige analyses van spelers en coach.

Als jeugdtrainer was er niemand die in hem een groot hoofdtrainer zag. Tis zonde, maar voor iedereen het beste als in de zomer de wegen scheiden. Het liefst met plaats twee en in goed overleg. Helaas is zulks niet gebruikelijk in de voetballerij.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als Rutten ervoor kiest om te vertrekken zal het ook einde Ruud van Nistelrooij zijn.

Dan zullen Ooijer en Rutten vertrekken en Rabanal zal ook de deur gewezen worden, want die zit niet eens meer op de bank.

Je gaat als club niet 3 nieuwe assistenten aanstellen bij een hoofdcoach die niet goed ligt in de groep.
Dus als Rutten stopt is het einde verhaal van RvN.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

RIP
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 22 May 2023, 22:46RIP
?
Post Reply