Olivier Boscagli

Spelers A-selectie.
Post Reply
Mick Jagger
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV

Boscagli is beter dan de meeste verdedigers die we hebben, maar ook Boscagli vind ik puur verdedigend vaak toch tegenvallen. Misschien dat het met een echte verdediger naast zich wel iets kan zijn met Boscagli dan in de rol van opbouwer, maar ook Boscagli zou ik uiteindelijk doorselecteren.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Werd gemist tegen de amateurs van Spakenburg. Weet iemand waarom hij er niet bij was?
Dit weekend hopelijk weer inzetbaar
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

Dr. Gonzo wrote: 05 Apr 2023, 17:12 Werd gemist tegen de amateurs van Spakenburg. Weet iemand waarom hij er niet bij was?
Kunstgras i.c.m. zijn knie
Mikelvb
Nationale topspeler

Dr. Gonzo wrote: 05 Apr 2023, 17:12 Werd gemist tegen de amateurs van Spakenburg. Weet iemand waarom hij er niet bij was?
Waarom werd hij gemist?
11 Tinus
Legende

Ik vond Guti-Ramalho wel top, maar normaliter kan Ollie nu nog 8 wedstrijden spelen met elke keer 6 a 7 wedstrijden ertussen mits het nodig is. Afhankelijk van Jarred denk ik.
DonyellMalen
Legende

Guti is geen CB, deed het gisteren prima, maar dat maakt hem nog geen goede CB. Goed dat ze Bosca geen speeltijd gaven gisteren, geen risico's nemen met die knie.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Mikelvb wrote: 05 Apr 2023, 17:22
Waarom werd hij gemist?
Opbouw was langzaam in een U vorm. Sangaré moest veel verdelen, maar ik vond dat wel tegenvallen. Ik had graag Boscagli aan de bal gezien, inschuivend naast Sangaré. Hij heeft de kwaliteiten om dan met directe passing stations over te slaan.
Dat miste ik
SomaQan
Nationale topspeler

Speelde weer goed, ook fijn dat hij mocht blijven staan. Hopelijk gaat hij nu niet meer uit de basis. Voegt voetballend zo veel meer toe en verdedigend ook degelijk.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Als is het verdedigend niet altijd top, zijn passing is de beste van allemaal. Alleen, aan wie moet ie die bal kwijt?
11 Tinus
Legende

Koppeltje Jarred Boscagli hadden we nog niet gezien. Zou me niet verbazen als die samen nog 6 wedstrijden starten.
SomaQan
Nationale topspeler

Viel lekker in, het fijne aan Oli is dat hij zo comfortabel aan de bal is en verdedigend het spel goed leest.

Hopelijk gaan we hem samen met Gerrit vanaf de basis zien in de finale. Zou hij wel verdienen na de gemiste bekerfinale door zijn blessure.
MaartenV
Nationale topspeler

SomaQan wrote: 24 Apr 2023, 00:28 Viel lekker in, het fijne aan Oli is dat hij zo comfortabel aan de bal is en verdedigend het spel goed leest.

Hopelijk gaan we hem samen met Gerrit vanaf de basis zien in de finale. Zou hij wel verdienen na de gemiste bekerfinale door zijn blessure.
Wel zwak verdedigd hoeveel ruimte hij Brobbey gaf bij die kans.
DonyellMalen
Legende

Vond dit interessant uit het artikel van Rik:
Onder anderen het niet of minder opstellen van Olivier Boscagli en Érick Gutiérrez is binnen de staf weleens bekritiseerd, zo stellen bronnen.
Niet alleen Guti dus, maar ook bij Boscagli.
Chucky
Vedette

Logisch, Boscagli is namelijk onze beste (of minst slechte) CV
Ardbeg
Mister PSV

Echt naar voor die jongen
DC_PSV
Vedette

Boscagli is geen goede verdediger, maar kan tenminste met ruimte in zn rug spelen en heeft een goede inspeelpass. Gerrit en Ramalho kunnen dit niet, waardoor ze beiden steeds achterover hangen en het veld daardoor te groot wordt.
#simplythebest
Ren Höek
Vedette

Ik snap ook niet waarom Boscagli zo weinig speeltijd krijgt, qua voetballend vermogen is er bij PSV geen betere CV.
DC_PSV wrote: 22 May 2023, 23:29 Boscagli is geen goede verdediger, maar kan tenminste met ruimte in zn rug spelen en heeft een goede inspeelpass. Gerrit en Ramalho kunnen dit niet, waardoor ze beiden steeds achterover hangen en het veld daardoor te groot wordt.
Ramalho kan niet met ruimte in zijn rug spelen?
Je bent verder bekend met zijn vorige club en de reden waarom Schmidt hem haalde?

Dit is echt onzin. Het is ook niet de reden waarom de onderlinge afstanden zo vaak niet kloppen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
DC_PSV
Vedette

Ren Höek wrote: 22 May 2023, 23:47
DC_PSV wrote: 22 May 2023, 23:29 Boscagli is geen goede verdediger, maar kan tenminste met ruimte in zn rug spelen en heeft een goede inspeelpass. Gerrit en Ramalho kunnen dit niet, waardoor ze beiden steeds achterover hangen en het veld daardoor te groot wordt.
Ramalho kan niet met ruimte in zijn rug spelen?
Je bent verder bekend met zijn vorige club en de reden waarom Schmidt hem haalde?

Dit is echt onzin. Het is ook niet de reden waarom de onderlinge afstanden zo vaak niet kloppen.
Dat was vroeger misschien, maar hij laat dit seizoen zien dat hij geen flauw benul heeft hoe hij de ruimte in zn rug moet verdedigen. Je ziet vrijwel nooit de verdediging aansluiten, er is altijd een giga gat achterin omdat André met zn kont tegen de 10 aan wilt staan.
#simplythebest
Ren Höek
Vedette

DC_PSV wrote: 22 May 2023, 23:49 Dat was vroeger misschien, maar hij laat dit seizoen zien dat hij geen flauw benul heeft hoe hij de ruimte in zn rug moet verdedigen.
Vorig seizoen nog is vroeger?
Bijzonder...
Je ziet vrijwel nooit de verdediging aansluiten, er is altijd een giga gat achterin omdat André met zn kont tegen de 10 aan wilt staan.
Nee hoor, dat komt door de tactische opdrachten van Ruud.
Die al meerder keren o.a. op dit forum heel duidelijk en uitgebreid zijn uitgelegd.

Ramalho doet voldoende fout (mede doordat hij nogal wordt misbruikt, wat je over heel veel spelers kunt zeggen helaas), maar dat hij niet met ruimte in zijn rug zou kunnen spelen is echt totale onzin. Daar ligt juist zijn kracht.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
11 Tinus
Legende

Vanmiddag het stuk gelezen over Bosz en zijn Ajax periode en buiten die misselijk makende Ajax sausjes kwam het er wel op neer dat de CV's en '6' bijzonder goed in de passing moeten zijn. Je moet die bal vooruit durven spelen om stationnetjes over te slaan.

Teze kan dit oprecht wel, vanaf de flank niet maar centraal wel, maar Boscagli is ook echt zo'n speler. Maar als je kijkt naar de Schone rol zou Boscagli ook echt geschikt kunnen zijn. Ik weet dat hij als middenvelder geen onuitwisbare indruk heeft achtergelaten maar toch is Bosz een trainer die out of the box denkt.

Voor Boscagli zou Bosz denk ik een goede trainer zijn.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

11 Tinus wrote: 04 Jun 2023, 16:22 Vanmiddag het stuk gelezen over Bosz en zijn Ajax periode en buiten die misselijk makende Ajax sausjes kwam het er wel op neer dat de CV's en '6' bijzonder goed in de passing moeten zijn. Je moet die bal vooruit durven spelen om stationnetjes over te slaan.

Teze kan dit oprecht wel, vanaf de flank niet maar centraal wel, maar Boscagli is ook echt zo'n speler. Maar als je kijkt naar de Schone rol zou Boscagli ook echt geschikt kunnen zijn. Ik weet dat hij als middenvelder geen onuitwisbare indruk heeft achtergelaten maar toch is Bosz een trainer die out of the box denkt.

Waar las je dit?
JChovanec
Meervoudig international

O Goleiro Grande wrote: 04 Jun 2023, 19:51
11 Tinus wrote: 04 Jun 2023, 16:22 Vanmiddag het stuk gelezen over Bosz en zijn Ajax periode en buiten die misselijk makende Ajax sausjes kwam het er wel op neer dat de CV's en '6' bijzonder goed in de passing moeten zijn. Je moet die bal vooruit durven spelen om stationnetjes over te slaan.

Waar las je dit?
Ik op de wc bij mijn schoonfamilie
11 Tinus
Legende

O Goleiro Grande wrote: 04 Jun 2023, 19:51

Waar las je dit?
http://voetbaltactieken.nl/2017/07/26/h ... -dortmund/
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Grazi!!
Rikkert1234
Vedette

Post Reply