Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

En volgend jaar Fred zonder Ruud 😁
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat Xavi ook zijn keuze aan de trainer van komend seizoen laat afhangen. Er staat mij ook iets bij dat hij iets aangaf over het spel van Feyenoord en dat hij het jammer vond dat PSV dat niet kan.

Spelers zullen ook te weinig patronen zien in het spel en het is grotendeels de bal naar bepaalde spelers en op goed geluk een wedstrijd winnen. We spelen zelfs teams uit het rechterrijtje niet scheel..
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2,036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 23 May 2023, 08:31 En volgend jaar Fred zonder Ruud 😁
Je lacht erom. Maar dit zou echt geen gek idee zijn wat mij betreft. Krijgt de steun van de spelersgroep, weet wel lijn te krijgen in het spel en heeft veel ervaring.
Recent nog aangegeven als hoofdtrainer aan de bak te willen.

Een nieuw trainer van buitenaf heeft ook veel aanloop nodig, nu Fred voor de groep en na 2 jaar (en dus veel voorbereiding) een verse trainer die aansluit bij de visie die dan door PSV wordt uitgedragen.

Voordat iedereen begint schreeuwen dat volgend jaar zo belangrijk is...ik denk dus dat het met Fred Rutten een geslaagd seizoen kan zijn, die weet de spelers schijnbaar te motiveren en te raken.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

LaFoquita wrote: 23 May 2023, 08:40 Ik denk dat Xavi ook zijn keuze aan de trainer van komend seizoen laat afhangen. Er staat mij ook iets bij dat hij iets aangaf over het spel van Feyenoord en dat hij het jammer vond dat PSV dat niet kan.

Spelers zullen ook te weinig patronen zien in het spel en het is grotendeels de bal naar bepaalde spelers en op goed geluk een wedstrijd winnen. We spelen zelfs teams uit het rechterrijtje niet scheel..
Als de spelers te weinig patronen zien dat gaat er iets niet heel goed op de trainings en had PSV dat hopelijk kunnen onderkennen in de tijd dat van Nistelrooij nog bezig was met Jong PSV. De inzet van Feyenoord zijn spelers zelf bij en als trianer kan je daar in ondersteunen en ingrijpen indien een speler dat niet oppakt. Beide wordt beperkt/niet gedaan.

Het blijft een vreemde gewaarwording dat we nu een trainer hebben die zo weinig herkenbaarheid in het spel weet te krijgen. Waar je op Schmidt kritiek kan hebben dat de spelers niet optimaal geschikt waren om het spel uit te voeren was er in ieder geval wel een bepaalde basis waarmee de wedstrijd in gegaan werd. Nu voelt het met momenten dat we maar zien wat er gaat gebeuren.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 23 May 2023, 08:08 Ik ga nog een stap verder: ik heb het gevoel dat Luuk en Xavi min of meer het vertrouwen in Ruud voor aankomend seizoen opgezegd hebben. Misschien niet letterlijk zo, maar wel zo ongeveer. De technische leiding wil alleen voor nu nog vasthouden aan Ruud. Vandaar deze woorden in het artikel van Rik gisterenavond:
De PSV-leiding heeft de hele boel maandag geëvalueerd en besloten dat Van Nistelrooij dit seizoen hoe dan ook afmaakt.
Dit is voor mij toch wel signaal van het einde van Ruud. Kom op. Als dit waar is. Een evaluatie om te bepalen of irmand nog 1 wedstrijd trainer mag zijn.

Als hier een evaluatie over belegd moet worden, dan is er een heel duidelijke reden om hier over te evalueren. En die komt (deels) vanuit de spelersgroep die vooral willen dat Rutten blijft, die blijkbaar twijfelt.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 23 May 2023, 09:06
Standbeeld wrote: 23 May 2023, 08:08 Ik ga nog een stap verder: ik heb het gevoel dat Luuk en Xavi min of meer het vertrouwen in Ruud voor aankomend seizoen opgezegd hebben. Misschien niet letterlijk zo, maar wel zo ongeveer. De technische leiding wil alleen voor nu nog vasthouden aan Ruud. Vandaar deze woorden in het artikel van Rik gisterenavond:
Dit is voor mij toch wel signaal van het einde van Ruud. Kom op. Als dit waar is. Een evaluatie om te bepalen of irmand nog 1 wedstrijd trainer mag zijn.

Als hier een evaluatie over belegd moet worden, dan is er een heel duidelijke reden om hier over te evalueren. En die komt (deels) vanuit de spelersgroep die vooral willen dat Rutten blijft, die blijkbaar twijfelt.
Nu denk ik wel dat een evaluatie op de maandag na het gelijkspel tegen Heeremveen gebruikelijk is. Met in het achterhoofd dat de spelers klaar zijn met Ruud zal de positie van Ruud inderdaad besproken zijn. Dat klinkt allemaal niet gek tot zover, lijkt mij.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 23 May 2023, 09:09Nu denk ik wel dat een evaluatie op de maandag na het gelijkspel tegen Heeremveen gebruikelijk is. Met in het achterhoofd dat de spelers klaar zijn met Ruud zal de positie van Ruud inderdaad besproken zijn. Dat klinkt allemaal niet gek tot zover, lijkt mij.
Maar er wordt gesproken over een besluit.

Kortom: er heeft op tafel gelegen dat hij eventueel op non-actief zou worden gezet. Anders hoef je niet te 'besluiten' dat hij blijft.

Ik krijg ineens weer zin in het nieuwe seizoen en de zomer. Nooit dat Ruud blijft. Ik had het niet meer verwacht, ook niet bij een derde plaats. Maar als er intern in de selectie en staf geen vertrouwen is, dan is het klaar. Nu nog een modus bedenken samen met Ruud om door de voordeur naar buiten te gaan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Dit lijkt mij ook klaar. Met een zomers vertrek is verder ook niet veel mis. Je hebt 'm de tijd gegeven, hij heeft een prijs gewonnen, heeft ons van het Topperssyndroom afgebracht, maar komt tactisch tekort. Mooi een ronde applaus en bedanken voor zijn inzet. Volgend seizoen fris beginnen met een ander.

Duidelijke visie + strategie (met bepaalde spelprincipes geformuleerd) ontwikkelen en daar een trainer bij zoeken.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

Maar het probleem blijft denk ik toch wie die ander is. Er zijn gewoon niet mega veel super goede trainers die voor PSV haalbaar zijn.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 09:13
Standbeeld wrote: 23 May 2023, 09:09Nu denk ik wel dat een evaluatie op de maandag na het gelijkspel tegen Heeremveen gebruikelijk is. Met in het achterhoofd dat de spelers klaar zijn met Ruud zal de positie van Ruud inderdaad besproken zijn. Dat klinkt allemaal niet gek tot zover, lijkt mij.
Maar er wordt gesproken over een besluit.

Kortom: er heeft op tafel gelegen dat hij eventueel op non-actief zou worden gezet. Anders hoef je niet te 'besluiten' dat hij blijft.

Ik krijg ineens weer zin in het nieuwe seizoen en de zomer. Nooit dat Ruud blijft. Ik had het niet meer verwacht, ook niet bij een derde plaats. Maar als er intern in de selectie en staf geen vertrouwen is, dan is het klaar. Nu nog een modus bedenken samen met Ruud om door de voordeur naar buiten te gaan.
Dat laatste lijkt mij ook zeer gewenst, maar hoe? Een gezamenlijk besluit? Daar is al teveel voor naar buiten gekomen.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Johnnie Walker wrote: 23 May 2023, 09:13 Dit lijkt mij ook klaar. Met een zomers vertrek is verder ook niet veel mis. Je hebt 'm de tijd gegeven, hij heeft een prijs gewonnen, heeft ons van het Topperssyndroom afgebracht, maar komt tactisch tekort. Mooi een ronde applaus en bedanken voor zijn inzet. Volgend seizoen fris beginnen met een ander.

Duidelijke visie + strategie (met bepaalde spelprincipes geformuleerd) ontwikkelen en daar een trainer bij zoeken.
Maar als het duidelijk is dat het klaar is, waarom dan niet nu afscheid nemen en Fred (in wie de selectie duidelijk wel vertrouwen heeft) voor de groep? Er komt een mega belangrijke wedstrijd aan en als de spelers het niet eens zijn met de gekozen taktiek en opstelling van Ruud, dan lijkt me dat niet heel sterk om zo'n beslissend duel in te gaan....
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Dat kan alleen dat Ruud zelf zegt dat hij een roerig eerste jaar heeft gehad, met hoogtepunten en mindere tijden, maar dat hij zich nog niet klaar voelt om PSV vanaf dit punt verder te helpen. Dat hij gaat kijken hoe hij zijn trainerscarrière verder vorm gaat geven en dat hij hoopt in de toekomst met meer bagage, kennis en ervaring alsnog PSV naar een hoger plan kan gaan tillen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
colocolofc
Meervoudig international
Posts: 1,306
Joined: 26 Jan 2019, 14:19
FOOTB_REM_S: No

Ik ben wel benieuwd welk deel van het forum denkt dat Ruud vertrekt en welk deel denkt dat Ruud blijft na AZ, polletje maken? (Ongeacht de uitslag)
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

"onder anderen het niet of minder opstellen van Olivier Boscagli en Érick Gutiérrez zou binnen de staf weleens zijn bekritiseerd."

Begrijpelijk, mocht dit zo zijn.
User avatar
PSVerDenBosch
Basisspeler
Posts: 445
Joined: 23 Jun 2022, 13:43
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

pff wat een onrust zo in een belangrijke week zeg. Dit blijkt toch allemaal al veel langer te spelen dan alleen afgelopen paar weken? Lekker dat alles nu net naar buiten komt.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Voormalig KG wrote: 23 May 2023, 09:28 "onder anderen het niet of minder opstellen van Olivier Boscagli en Érick Gutiérrez zou binnen de staf weleens zijn bekritiseerd."

Begrijpelijk, mocht dit zo zijn.
Ja, maar gaat Ruud dit ineens nu omgooien dan een laatste wedstrijd? dat denk ik niet. Daarom vraag ik mij oprecht af of hij de aangewezen man is om komende zondag nog op de bank te zitten (ja, thuis op de bank misschien..).
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat Ruud zelf stopt na AZ, ongeacht de uitslag.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

colocolofc wrote: 23 May 2023, 09:25 Ik ben wel benieuwd welk deel van het forum denkt dat Ruud vertrekt en welk deel denkt dat Ruud blijft na AZ, polletje maken? (Ongeacht de uitslag)
Goede.

Hele simpele poll gemaakt. Wat denk je? Niet wat je hoopt :)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat Ruud zoveel zelfreflectie heeft dat hij besluit een stap terug te doen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maar hoe kan het zijn dat Elfrink dit zoveel later wist dan de Tele? Dan denk ik toch aan een lek .. Ooijer, zoals hier al eerder is gezegd?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

guus wrote: 23 May 2023, 10:09 Ik denk dat Ruud zoveel zelfreflectie heeft dat hij besluit een stap terug te doen.
Ruud is tegelijkertijd ook eigenwijs waardoor hij misschien ergens te lang aan vast kan blijven houden.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 23 May 2023, 10:10 Maar hoe kan het zijn dat Elfrink dit zoveel later wist dan de Tele? Dan denk ik toch aan een lek .. Ooijer, zoals hier al eerder is gezegd?
Inderdaad, aardige blamage voor Rik en Timmer.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 23 May 2023, 10:10 Maar hoe kan het zijn dat Elfrink dit zoveel later wist dan de Tele? Dan denk ik toch aan een lek .. Ooijer, zoals hier al eerder is gezegd?
Of Rik heeft het eerst goed willen checken? Wellicht hebben ze bij de Tele gewoon gelijk de informatie gedeeld en heeft het ED eerst feitenonderzoek willen doen bijvoorbeeld?
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dan heeft 'ie daar wel wat lang over gedaan, maar zou kunnen. Een lek lijkt mij logischer, eerlijk gezegd. Is wel een scoop van de Tele geweest dit namelijk.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 23 May 2023, 10:15 Dan heeft 'ie daar wel wat lang over gedaan, maar zou kunnen. Een lek lijkt mij logischer, eerlijk gezegd. Is wel een scoop van de Tele geweest dit namelijk.
Absoluut. Heeft erg lang geduurd voordat hij het onderzocht had en een lek zou goed kunnen. Wellicht is het ook gewoon iemand lager in de organisatie die dit gelekt heeft. Of Ooijer, die heeft denk ik ook nog wel wat Amsterdamse banden al zie ik hem er niet echt voor aan om dat te doen.
Post Reply