Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 23 May 2023, 10:03 Ik ben vooral benieuwd, zowel als Ruud blijft als wanneer Ruud vertrekt, of er vanuit Stewart een PSV-visie/DNA/identiteit wordt samengesteld, welke door de hele club wordt omarmd, in de jeugd wordt toegepast en waaraan (toekomstige) trainers zich moeten committeren (uiteraard met persoonlijke nuance-verschillen). De laatste jaren zijn we van hot naar her gegaan, of eigenlijk onder Schmidt was een duidelijk idee (over de uitvoering valt te twisten..) wat al anders was als de jaren daarvoor, maar met RvN werd daar sowieso weer vanaf geweken (waarbij nu van alles afgeweken wordt omdat er 0 idee achter lijkt te zitten).

Ik hoop echt dat Stewart deze opdracht heeft gekregen, maar dat proef ik wel uit de interviews dus daar ben ik heel benieuwd naar.
Als ze Bosz daadwerkelijk ben ik ook heel benieuwd naar de tekst en uitleg. Gaan ze weer terugvallen, tot zover mogelijk, op wat Schmidt heeft opgebouwd? Of halen ze Bosz maar omdat ze het tja, gewoon een goede trainer vinden, zonder verdere toekomstvisie/DNA/identiteit?

Ik denk zelf het laatste om eerlijk te zijn want op visie heb ik Brands iig nog niet kunnen betrappen sinds zijn terugkeer. Tis echt hopen dat Stewart als nieuw persoon, met een hele andere blik naar de zaken kijkt en daarin de boel om gaat gooien tot iets wat toekomst heeft.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 23 May 2023, 10:08
Sensation wrote: 23 May 2023, 10:03 Ik ben vooral benieuwd, zowel als Ruud blijft als wanneer Ruud vertrekt, of er vanuit Stewart een PSV-visie/DNA/identiteit wordt samengesteld, welke door de hele club wordt omarmd, in de jeugd wordt toegepast en waaraan (toekomstige) trainers zich moeten committeren (uiteraard met persoonlijke nuance-verschillen). De laatste jaren zijn we van hot naar her gegaan, of eigenlijk onder Schmidt was een duidelijk idee (over de uitvoering valt te twisten..) wat al anders was als de jaren daarvoor, maar met RvN werd daar sowieso weer vanaf geweken (waarbij nu van alles afgeweken wordt omdat er 0 idee achter lijkt te zitten).

Ik hoop echt dat Stewart deze opdracht heeft gekregen, maar dat proef ik wel uit de interviews dus daar ben ik heel benieuwd naar.
Als ze Bosz daadwerkelijk ben ik ook heel benieuwd naar de tekst en uitleg. Gaan ze weer terugvallen, tot zover mogelijk, op wat Schmidt heeft opgebouwd? Of halen ze Bosz maar omdat ze het tja, gewoon een goede trainer vinden, zonder verdere toekomstvisie/DNA/identiteit?

Ik denk zelf het laatste om eerlijk te zijn want op visie heb ik Brands iig nog niet kunnen betrappen sinds zijn terugkeer. Tis echt hopen dat Stewart als nieuw persoon, met een hele andere blik naar de zaken kijkt en daarin de boel om gaat gooien tot iets wat toekomst heeft.
Wat versta je onder visie?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DadOfFour wrote: 23 May 2023, 10:05
Ardbeg wrote: 23 May 2023, 09:33 Als PSV er voor kiest om voor een andere trainer te gaan, dan hoop ik dat er een trainer komt met een moderne spelopvatting. Wel dat diegene ook goed ziet wat er nodig is om de wedstrijd tactisch te overmeesteren als plan 1 niet lukt. Niet op hoop van zegen aan één tactiek blijft vasthouden. Heeft de wedstrijd het nodig om het middenveld over te slaan, of juist de pot dicht te gooien en op resultaat te spelen. Resultaat staat voorop maar ik kan niet wachten om als uitgangspunt weer eens flitsend en dominant voetbal te zien.
Eigenlijk gewoon een trainer met ervaring dus....
Wellicht. Ik kan niet eens zeggen wat voor voetbal RvN probeert te spelen want ik kan er echt niets van maken.
Last edited by Ardbeg on 23 May 2023, 10:26, edited 1 time in total.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 23 May 2023, 10:10
DadOfFour wrote: 23 May 2023, 10:05

Eigenlijk gewoon een trainer met ervaring dus....
Wellicht. Ik kan niet eens zeggen wat voor voetbal RvN probeert te spelen want ik kan er echt niets van maken.
Gewoon iemand met ervaring en visie, Bosz, Seoane, Favre, Hütter, Gallardo, allemaal zonder club.
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 23 May 2023, 10:19
Ardbeg wrote: 23 May 2023, 10:10

Wellicht. Ik kan niet eens zeggen wat voor voetbal RvN probeert te spelen want ik kan er echt niets van maken.
Gewoon iemand met ervaring en visie, Bosz, Seoane, Favre, Hütter, Gallardo, allemaal zonder club.
Heeft vaak toch een reden dat ze zonder club zitten? Snap dat het beetje simpel gedacht is, maar waarom zitten ze nog niet bij een andere club?
Last edited by Mikelvb on 23 May 2023, 10:24, edited 1 time in total.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Te eigenwijs? :nuts:
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 23 May 2023, 10:19
Ardbeg wrote: 23 May 2023, 10:10

Wellicht. Ik kan niet eens zeggen wat voor voetbal RvN probeert te spelen want ik kan er echt niets van maken.
Gewoon iemand met ervaring en visie, Bosz, Seoane, Favre, Hütter, Gallardo, allemaal zonder club.
Gallardo zou qua naam gaaf zijn maar ik zou me ook zomaar kunnen voorstellen dat het echt zou knetteren met hem. Hij spreekt ook slecht Engels, al hoeft dat niet per se wat te zegggen. Seoane en Hütter brengen ook mooi voetbal en lijken me ook aangename personen! Ik zit nu te denken. Favre komt uit Zwitserland. Een prive jet is de afgelopen dagen ook een paar keer naar Zwitserland gevlogen. Zurich en Servette. Nu is Servette een klein uurtje van Favre's (nog steeds) huidige woonplaats Saint-Barthélemy.

:nuts:
Last edited by Ardbeg on 23 May 2023, 10:27, edited 1 time in total.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mikelvb wrote: 23 May 2023, 10:23
Sensation wrote: 23 May 2023, 10:19

Gewoon iemand met ervaring en visie, Bosz, Seoane, Favre, Hütter, Gallardo, allemaal zonder club.
Heeft vaak toch een reden dat ze zonder club zitten? Snap dat het beetje simpel gedacht is, maar waarom zitten ze nog niet bij een andere club?
Ook lang niet iedere club is natuurlijk hetzelfde. Dat kan voor een trainer werken maar ook zeker tegen. Waar de ene trainer bij club A super succesvol kan zijn kan diezelfde trainer zomaar bij club B door de mand vallen omdat er andere verwachtingen zijn, andere spelers, andere cultuur etc.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ben ook wel benieuwd daar Will Still van Reims. Vind ik ook een indrukwekkend verhaal.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Aub geen Bosz. Ik wil niet nog een jaar excuses aan horen.

Gallardo heeft ook tig jaar de tijd gehad om iets te bouwen, dat krijg je hier niet. Hij is in 10 jaar tijd 1 keer kampioen geworden met River Plate.
Ik blijf Cocu een goede optie vinden.
Hjulmand schijnt een goede te zijn. Net als Postecoglou van Celtic maar die ken ik verder zelf niet.

Laten we sowieso maar even wachten wat er met Ruud gebeurt. MIsschien blijft hij wel.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TheSyb wrote: 23 May 2023, 10:03
Vanthaman18 wrote: 23 May 2023, 09:59

Helemaal eens. Echter heeft dat laatste de afgelopen 2 jaren ook niet gewerkt met Schmidt. Dus geen garantie op succes.
Schmidt heeft dan ook flink puin moeten ruimen in zijn periode hier. Eigenlijk was dit 3e seizoen de kans om met Schmidt te oogsten, helaas koos hij voor een vertrek.
Dat puinruimen moet nu dus weer gebeuren. Betekent dit dan dat we weer pas over 3 jaar kunnen oogsten?
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 23 May 2023, 10:28 Ik ben ook wel benieuwd daar Will Still van Reims. Vind ik ook een indrukwekkend verhaal.
Schijnt een beetje een stille Willie te zijn.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 23 May 2023, 10:41
DeEintovenaar wrote: 23 May 2023, 10:28 Ik ben ook wel benieuwd daar Will Still van Reims. Vind ik ook een indrukwekkend verhaal.
Schijnt een beetje een stille Willie te zijn.
Of Willie liever Still zijn?
Garnala
Basisspeler
Posts: 494
Joined: 10 Jan 2022, 14:47
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 23 May 2023, 10:36
TheSyb wrote: 23 May 2023, 10:03

Schmidt heeft dan ook flink puin moeten ruimen in zijn periode hier. Eigenlijk was dit 3e seizoen de kans om met Schmidt te oogsten, helaas koos hij voor een vertrek.
Dat puinruimen moet nu dus weer gebeuren. Betekent dit dan dat we weer pas over 3 jaar kunnen oogsten?
Als je een coach kan vinden, die er een team van kan maken of een die niet het niet erg vind om naar de kracht van het team te voetballen in plaats van zijn eigen visie, zal het wel meevallen.
We hebben vaak kritiek op de spelers maar het zijn echt geen pannekoeken die bij de 6e klasse op de bank zouden zitten.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Olai wrote: 23 May 2023, 02:18 PSV wil Bosz, maar Bosz heeft met meerdere opties. Praten al weken.
Zou het er dan nu eindelijk een keer van komen?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is die Deense bondscoach niks? Kasper Hjulmand
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoop echt dat Cocu een gepasseerd station is. We krijgen dan nog steeds schijtvoetbal.
Gewoon Peter Bosz of iemand die leuk voetbal speelt. Dan komen de resultaten en worden spelers meer waard.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 23 May 2023, 10:58
Olai wrote: 23 May 2023, 02:18 PSV wil Bosz, maar Bosz heeft met meerdere opties. Praten al weken.
Zou het er dan nu eindelijk een keer van komen?
Als PSV al weken met Bosz praat, hoop ik toch wel dat ze Ruud al duidelijkheid hebben gegeven over komend jaar.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoor het al, iedereen heeft andere wensen en welke nieuwe trainer het ook wordt 50% van de mensen zal er niet happy mee zijn en dan heb je eigenlijk alweer een gevaarlijke situatie als de start niet meteen op en top is. Het kan gewoon dat er geen trainer beschikbaar is binnen 3 weken die én ervaring heeft én past bij de visie van de club die nog bepaald moet worden én direct presteert én spelers beter maakt én leuk voetbal speelt etc etc etc.

Persoonlijk ben ik tegen buitenlandse trainers en zeker trainers die de competitie niet kennen. Van mij hoeft het allemaal niet zo spannend met Mexicanen, Argentijnen of Britse trainers die de taal niet spreken en PSV nauwelijks kennen. Als Cocu vrij was geweest had ik geen twijfel gehad over hem. Bosz is een populaire naam die zich minder populair heeft gemaakt door die open sollicitaties op TV. Aan hem kleven ook echt wel nadelen maar ik denk dat hij de best beschikbare NL trainer is. Van Wonderen is een goede trainer maar niet voor een topclub omdat hij te defensief ingesteld is. En het feit dat ik er daarnaast geen kan bedenken zegt heel veel over de staat van het NL voetbal.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 23 May 2023, 11:32 Ik hoor het al, iedereen heeft andere wensen en welke nieuwe trainer het ook wordt 50% van de mensen zal er niet happy mee zijn en dan heb je eigenlijk alweer een gevaarlijke situatie als de start niet meteen op en top is. Het kan gewoon dat er geen trainer beschikbaar is binnen 3 weken die én ervaring heeft én past bij de visie van de club die nog bepaald moet worden én direct presteert én spelers beter maakt én leuk voetbal speelt etc etc etc.

Persoonlijk ben ik tegen buitenlandse trainers en zeker trainers die de competitie niet kennen. Van mij hoeft het allemaal niet zo spannend met Mexicanen, Argentijnen of Britse trainers die de taal niet spreken en PSV nauwelijks kennen. Als Cocu vrij was geweest had ik geen twijfel gehad over hem. Bosz is een populaire naam die zich minder populair heeft gemaakt door die open sollicitaties op TV. Aan hem kleven ook echt wel nadelen maar ik denk dat hij de best beschikbare NL trainer is. Van Wonderen is een goede trainer maar niet voor een topclub omdat hij te defensief ingesteld is. En het feit dat ik er daarnaast geen kan bedenken zegt heel veel over de staat van het NL voetbal.
Of wellicht zegt het veel over je kennis van Nederlandse trainers... ;) Dit is een grapje he, neem het niet serieus!
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als PSV Cocu wil hebben kweken ze die wel los bij Vitesse. De sollicitaties van Bosz zullen me een worst wezen. In het verleden zijn er spelers naar PSV gegaan die een half jaar daarvoor op het punt stonden om naar Ajax te gaan zoals bijvoorbeeld Mertens. Het gaat om kwaliteit en niet of ze een verleden hebben gehad bij concurrerende clubs. Als er wordt gepresteerd dan wordt het verleden steeds minder belangrijk.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 06:59 Ik geloof nooit dat Brands en Stewart al weken praten met een Bosz. Een maand of wat geleden zag ik Bosz graag komen. Maar die week met 5 open sollicitaties bij de meisjes in Diemen heeft de liefde doen bekoelen.
Het betekent in ieder geval dat ik niet de enige was die dacht dat de positie van Ruud onder druk zou komen te staan bij alsnog geen tweede worden. Volgens Olai stond hij ervoor zelfs nog onder druk..... :P Ik denk dat het feit dat een gelijkspel direct 6 pagina's toevoegt aan dit topic ook wel veelzeggend is.

On topic: Van mij hoeft Bosz niet te komen. Leuk voetbal, maar beetje eigengereide man die niet helemaal past in het PSV-dna denk ik. En die open sollicitaties helpen inderdaad ook niet. Dan liever Pascal Jansen. Ik vind het vooral pijnlijk hoe het niet lukt met Ruud. Komende zondag de laatste allerbelangrijkste wedstrijd van het seizoen.... Wordt het met de pet gooien of de gelukspet....
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou Wim Jonk een goede optie zijn?
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee, die ligt bij een club als Volendam al helemaal overhoop met iedereen. Heeft zeker kwaliteiten als trainer, maar kan totaal niet omgaan met mensen die anders denken.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat is dat steeds met PSV-DNA, wat houdt dat uberhaupt in? Qua voetbalstijl heeft PSV al jaren geen DNA meer wat vanaf de jeugd wordt aangeleerd... En qua omgang wel, super poeslief en familie-achtig maar dat is iets wat keihard wordt bekritiseerd hier door 90% van de leden (kijk voorbeeld van de kinderen mee het veld op zondag). Wacht anders eerst gewoon effe af of Earnie niet zelf een soort DNA wil bedenken wat vanuit de jeugd toegepast moet worden.
Post Reply