Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het zou zo maar een storm in een glas water kunnen zijn hé. Het is maar net hoe je dingen omschrijft. Evaluatie, evaluatie. Voor hetzelfde geld zijn de spelers gewoon positief over Ruud maar zien ze een aantal verbeterpunten waarin Fred hem goed aanvult (wat natuurlijk kan en geen probleem is) en willen ze daarom ook dat Fred blijft + dat Fred ook een hel;e sympathieke gast is. Zonder Ruud te diskwalificeren. En evaluatie of hij mag blijven lijkt me echt bijzonder sterk. Ik denk dat ze gewoon het gesprek hebben geëvalueerd, en that's it. En dat hij uiteraard blijft maar dat dit helemaal niet een onderwerp is geweest maar dat de Telegraaf dit op deze manier sensationeel kan brengen (wat ze niet alleen bij ons doen maar ook bij Ajax).

Ik zie in het spel te weinig aanknopingspunten (combi van weinig patronen en idee over het spelletje icm zijn analyses, iets wat Xavi wss op doelt) en Ruud zal ook wel eens wat gif hebben (wat ik niet per se verkeerd vind) wat niet iedereen leuk vind maar ik denk echt dat dit behoorlijk opgeklopt wordt. Ik geloof niet dat dit nu zo hoog speelt binnen PSV.

Ik mag dan ook hopen dat de groep dit gebruikt om een ons tegen de wereld gevoel te gaan creëren en dat we tegen AZ het voor elkaar krijgen onverwacht toch een resultaat te gaan boeken zodat we ook Twente niet nodig hebben. Dan kan Ruud ook door de voordeur naar buiten óf hij wordt beter ondersteund bij zijn ontwikkelpunten en we hebben volgend seizoen een heel hecht team.
User avatar
colocolofc
Meervoudig international
Posts: 1,306
Joined: 26 Jan 2019, 14:19
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 09:53
colocolofc wrote: 23 May 2023, 09:25 Ik ben wel benieuwd welk deel van het forum denkt dat Ruud vertrekt en welk deel denkt dat Ruud blijft na AZ, polletje maken? (Ongeacht de uitslag)
Goede.

Hele simpele poll gemaakt. Wat denk je? Niet wat je hoopt :)
Perfecte poll! :D

Ik heb zo'n gevoel dat 'ie blijft, ook al hoop ik het niet...
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat een o n t w i k k e l i n g… En wat een timing, ongelofelijk. Ik had een lichte ‘hoop’ (voor zover je dat zo überhaupt kunt formuleren, hij blijft een icoon en clublegende, bijzonder persoon ook) dat Ruud zelf een stap zijwaarts/terug zou doen, maar verwachtte zeker niet dat met een tweede plaats (moeten we nu nog maar gaan zien), de beker en de JC schaal hij door de directie aan de kant zou worden gezet. Met zijn aanblijven weer hetzelfde (tactische) probleem doorschuiven naar 2023-24. Zoals het nu is in te schatten zal hijzelf die stap dan wel zetten, om verdere beschadiging te voorkomen. Het blijkt maar weer dat hij het zelf wellicht goed door had: nog niet klaar. In alle onzekerheid èn gretigheid èn momentum toch ‘ja’ gezegd… Diezelfde onzekerheid brengt eigenwijsheid met zich mee om het eerste te camoufleren, zo gaat dat met beginnelingen. Zo jammer dit alles, maar niet geheel onverwacht. ‘PSV wat ben je mooi’, maar ook: ‘PSV, wat doe je nu?!’
Last edited by psvgouda on 23 May 2023, 10:22, edited 1 time in total.
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 23 May 2023, 09:47 Ik denk dat Ruud zelf stopt na AZ, ongeacht de uitslag.
Dit denk ik eigenlijk ook, ik zie hem er niet voor aan om tegen beter weten in zijn tijd als trainer te rekken. Als de berichtgeving klopt is er ook helemaal geen positieve basis om volgend jaar verder met elkaar te gaan, dit is einde oefening.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 23 May 2023, 10:12
DonyellMalen wrote: 23 May 2023, 10:10 Maar hoe kan het zijn dat Elfrink dit zoveel later wist dan de Tele? Dan denk ik toch aan een lek .. Ooijer, zoals hier al eerder is gezegd?
Of Rik heeft het eerst goed willen checken? Wellicht hebben ze bij de Tele gewoon gelijk de informatie gedeeld en heeft het ED eerst feitenonderzoek willen doen bijvoorbeeld?
Rik gaf aan dat hij de info vd telegraaf ook had maar dat het nogal opgeklopt was en het daarom ook niet deelde.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 23 May 2023, 10:21
DeEintovenaar wrote: 23 May 2023, 10:12

Of Rik heeft het eerst goed willen checken? Wellicht hebben ze bij de Tele gewoon gelijk de informatie gedeeld en heeft het ED eerst feitenonderzoek willen doen bijvoorbeeld?
Rik gaf aan dat hij de info vd telegraaf ook had maar dat het nogal opgeklopt was en het daarom ook niet deelde.
Het bleek alleen niet opgeklopt. Sterker nog, ik denk dat het intern zelfs nog meer rommelt dan gemeld.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 23 May 2023, 10:27
Ittot wrote: 23 May 2023, 10:21

Rik gaf aan dat hij de info vd telegraaf ook had maar dat het nogal opgeklopt was en het daarom ook niet deelde.
Het bleek alleen niet opgeklopt. Sterker nog, ik denk dat het intern zelfs nog meer rommelt dan gemeld.
Dat is altijd zo in dergelijke situaties. Waar rook is, is vuur maar het brand harder dan ik had verwacht. Had juist het idee dat Ruud wel goed was met de spelers. Heb eigenlijk nu voor het eerst het idee dat we volgend jaar een andere trainer hebben.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jongens, dat weten we helemaal niet. Probeer het maar eens te reflecteren op je eigen werksituatie. Ook daar wordt wel eens gezeurd over de manager. Of die ene collega etc. En dan betekent dat 99% vd tijd niets. Niemand is perfect, Ruud ook niet. Dus er zal altijd iets zijn wat hij bij een gedeelte van de spelersgroep niet goed doet. Iedereen is anders en je kunt het niet goed doen voor 26 werknemers/spelers. Onmogelijk. Het verschil is dat wat jij zegt over jouw manager niet door de Telegraaf als een sensatieverhaal wordt gepubliceerd. Nogmaals het kan gewoon echt een storm in een glas water zijn. We missen de complete context.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 23 May 2023, 10:34 Jongens, dat weten we helemaal niet. Probeer het maar eens te reflecteren op je eigen werksituatie. Ook daar wordt wel eens gezeurd over de manager. Of die ene collega etc. En dan betekent dat 99% vd tijd niets. Niemand is perfect, Ruud ook niet. Dus er zal altijd iets zijn wat hij bij een gedeelte van de spelersgroep niet goed doet. Iedereen is anders en je kunt het niet goed doen voor 26 werknemers/spelers. Onmogelijk. Het verschil is dat wat jij zegt over jouw manager niet door de Telegraaf als een sensatieverhaal wordt gepubliceerd. Nogmaals het kan gewoon echt een storm in een glas water zijn. We missen de complete context.
Als PSV een besluit moet maken of ze dit seizoen wel afmaken met Ruud, zoals gemeld, dan is er natuurlijk wel wat aan de hand. Dat hoeven we niet te downplayen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 23 May 2023, 10:34 Jongens, dat weten we helemaal niet. Probeer het maar eens te reflecteren op je eigen werksituatie. Ook daar wordt wel eens gezeurd over de manager. Of die ene collega etc. En dan betekent dat 99% vd tijd niets. Niemand is perfect, Ruud ook niet. Dus er zal altijd iets zijn wat hij bij een gedeelte van de spelersgroep niet goed doet. Iedereen is anders en je kunt het niet goed doen voor 26 werknemers/spelers. Onmogelijk. Het verschil is dat wat jij zegt over jouw manager niet door de Telegraaf als een sensatieverhaal wordt gepubliceerd. Nogmaals het kan gewoon echt een storm in een glas water zijn. We missen de complete context.
Precies, maar ze willen het zo graag hier dat het dankbaar wordt opgepakt en aangewakkerd. ShovingNE2 heeft zelfs weer zin in het nieuwe seizoen nu! De Telegraaf lacht zich kapot, die hebben mooi voor elkaar dat het bij PSV gaat over alles behalve de belangrijke wedstrijd van zondag.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 23 May 2023, 10:39
Ittot wrote: 23 May 2023, 10:34 Jongens, dat weten we helemaal niet. Probeer het maar eens te reflecteren op je eigen werksituatie. Ook daar wordt wel eens gezeurd over de manager. Of die ene collega etc. En dan betekent dat 99% vd tijd niets. Niemand is perfect, Ruud ook niet. Dus er zal altijd iets zijn wat hij bij een gedeelte van de spelersgroep niet goed doet. Iedereen is anders en je kunt het niet goed doen voor 26 werknemers/spelers. Onmogelijk. Het verschil is dat wat jij zegt over jouw manager niet door de Telegraaf als een sensatieverhaal wordt gepubliceerd. Nogmaals het kan gewoon echt een storm in een glas water zijn. We missen de complete context.
Precies, maar ze willen het zo graag hier dat het dankbaar wordt opgepakt en aangewakkerd. @ShovingNE2 heeft zelfs weer zin in het nieuwe seizoen nu! De Telegraaf lacht zich kapot, die hebben mooi voor elkaar dat het bij PSV gaat over alles behalve de belangrijke wedstrijd van zondag.
Het merendeel van de wedstrijden die ik heb gezien deed pijn aan mijn ogen. Ik heb ook weer een stuk meer zin als er een nieuwe trainer komt met fatsoenlijk voetbal. Hoewel ik Ruud graag zie slagen, heb ik ook geen aanknopingspunten gevonden dat het er beter op kan worden.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 23 May 2023, 10:46
ruuddevil wrote: 23 May 2023, 10:39

Precies, maar ze willen het zo graag hier dat het dankbaar wordt opgepakt en aangewakkerd. @ShovingNE2 heeft zelfs weer zin in het nieuwe seizoen nu! De Telegraaf lacht zich kapot, die hebben mooi voor elkaar dat het bij PSV gaat over alles behalve de belangrijke wedstrijd van zondag.
Het merendeel van de wedstrijden die ik heb gezien deed pijn aan mijn ogen. Ik heb ook weer een stuk meer zin als er een nieuwe trainer komt met fatsoenlijk voetbal. Hoewel ik Ruud graag zie slagen, heb ik ook geen aanknopingspunten gevonden dat het er beter op kan worden.
Juist. Ik vind Ruud een mooie vent en ik zie niets liever dan dat hij PSV veel successen brengt. Echter heeft het afgelopen seizoen wel aangetoond dat hij er gewoon echt niet klaar voor is/tactisch zwaar onvoldoende scoort. En laten we volgend seizoen nou net een redelijk belangrijk jaar tegemoet gaan....

Niemand is groter dan de club en dus Ruud ook niet.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op het moment dat veel basisspelers het vertrouwen missen en de trainer te licht vindt dan wordt het wel een heel lastig verhaal. Wat dat betreft staat PSV wel voor een aantal dilemma's na aankomend weekend, los van het resultaat.

De vraag is of het omkeerbaar is of juist onomkeerbaar. Bij het eerste zal je in de volle overtuiging moeten zijn, want anders is de kans levensgroot dat over een maand of 5 het alsnog klaar is en dan ben je verder van huis. Tevens is het totaal niet lekker om wederom opnieuw te moeten beginnen terwijl je met je volle verstand een onervaren trainer de kans hebt gegeven. Echter vind ik de stemmen van de belangrijkere spelers wel dermate belangrijk dat die het wel moeten zien zitten.

Als er ook maar enige twijfel is dan is afscheid nemen alsnog de beste beslissing. Geen leuke en er zal ergens schade worden geleden, maar als de weg doodlopend lijkt te zijn dan wordt het een heel lastig verhaal. Met Stewart zit er wel nu iemand tussen Brands en Van Nistelrooij. Op een paar na zien hier wel een aantal dat er zowel op het veld als daarbuiten signalen zijn en zijn geweest dat het niet allemaal even lekker gaat en is gegaan. Het spel, het puntenaantal en de Europese prestaties zijn het gevolg daarvan.

Niet leuk allemaal en het zou weer een stap terug zijn als PSV besluit Van Nistelrooij te vervangen, maar als het nodig is om verder te komen zal je dat moeten doen.

Toen Cocu een teleurstellend seizoen met PSV had in 2016-2017 en in de zomer van 2017 PSV werd uitgeschakeld door Osijek was het ook dikke crisis, maar de spelers stonden vrijwel unaniem achter Cocu en dus was er grond om verder op te gaan. Als komende zomer het vertrouwen gebaseerd is op drijfzand dan wordt het een hele lastige, zo niet onmogelijke, klus.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het hoeft niet perse een stap terug te zijn natuurlijk. Kan ook een stap vooruit zijn maar je moet als club zorgen dat je een duidelijke lijn voert en daar ontbreekt het nu aan. De afgelopen jaren hebben we een door John en Toon gecreëerde chaos gehad qua beleid en dat heeft bakken met geld gekost. Van Bommel naar Schmidt en nu Ruud. Elk met een andere speelstijl waar je andere spelers voor nodig bent. Als je Ruud vervangt voor een trainer die enigzins dezelfde ideeën heeft maar meer gevoel voor tactiek etc kan dat best goed uitpakken. Het is gewoon zaak dat je snel handelt na Az ongeacht de uitslag.

De timing is echter wel heel kut. Vlak voor zo'n belangrijke wedstrijd.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 23 May 2023, 10:11
DonyellMalen wrote: 23 May 2023, 10:10 Maar hoe kan het zijn dat Elfrink dit zoveel later wist dan de Tele? Dan denk ik toch aan een lek .. Ooijer, zoals hier al eerder is gezegd?
Inderdaad, aardige blamage voor Rik en Timmer.
Wat ik ook al tegen ruuddevil zei: het hoeft niet per se iemand uit de staf of spelersgroep of zelfs binnen PSV te zijn. Er zitten net omheen mensen met belangen.

En dat is precies wat VI nu meldt: 'Een aantal spelers hebben de vertrouwelijke gesprekken gedeeld met hun zaakwaarnemer waarvan één de zaken heeft gelekt'. Het is een zaakwaarnemer die zoveel mogelijk ellende naar buiten wil en dan kan je beter naar de T stappen dan naar VI of ED.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Weet iemand welke spelers in de spelersraad zitten?

Ik dacht het een keer gelezen te hebben.

Luuk de Jong, Ramalho sowieso.

Waterman zou ook nog kunnen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 23 May 2023, 10:39 Precies, maar ze willen het zo graag hier dat het dankbaar wordt opgepakt en aangewakkerd. @ShovingNE2 heeft zelfs weer zin in het nieuwe seizoen nu! De Telegraaf lacht zich kapot, die hebben mooi voor elkaar dat het bij PSV gaat over alles behalve de belangrijke wedstrijd van zondag.
Ja, het was het afgelopen jaar niet om aan te gluren. Het was bar en bar slecht en er zijn nul aanwijzingen dat het beter zou worden. Jij en een paar anderen denken dat je met andere spelers ineens wel leuk voetbal krijgt. Ik niet.

Voetbal is nog altijd een vorm van entertainment en de gruwel van het afgelopen jaar hoef ik niet nog een keer te zien. Gek hè dat ik met een andere trainer wel zin heb in een volgend seizoen. Zo zijn er tallozen!

En het is niet alleen het voetbal wat kut is, maar als er ook maar 15% van klopt dan nog heeft hij het voor elkaar gekregen om een heel hecht team van vorig jaar om te bouwen naar groepjes zonder echt teamgevoel. Ook dat is knap. Maar zal ook wel niet aan de staf liggen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar ja, onder Schmidt leek het ook nergens op en kijk die knakker nu eens shinen bij Benfica.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 11:12
ruuddevil wrote: 23 May 2023, 10:39 Precies, maar ze willen het zo graag hier dat het dankbaar wordt opgepakt en aangewakkerd. @ShovingNE2 heeft zelfs weer zin in het nieuwe seizoen nu! De Telegraaf lacht zich kapot, die hebben mooi voor elkaar dat het bij PSV gaat over alles behalve de belangrijke wedstrijd van zondag.
Ja, het was het afgelopen jaar niet om aan te gluren. Het was bar en bar slecht en er zijn nul aanwijzingen dat het beter zou worden. Jij en een paar anderen denken dat je met andere spelers ineens wel leuk voetbal krijgt. Ik niet.

Voetbal is nog altijd een vorm van entertainment en de gruwel van het afgelopen jaar hoef ik niet nog een keer te zien. Gek hè dat ik met een andere trainer wel zin heb in een volgend seizoen. Zo zijn er tallozen!

En het is niet alleen het voetbal wat kut is, maar als er ook maar 15% van klopt dan nog heeft hij het voor elkaar gekregen om een heel hecht team van vorig jaar om te bouwen naar groepjes zonder echt teamgevoel. Ook dat is knap. Maar zal ook wel niet aan de staf liggen.
Ben het op een aantal punten met je eens maar om Ruud nu overal de schuld van te geven gaat me veel te ver. Er zijn voldoende verzachtende omstandigheden te noemen waar hij niks aan kan doen.

Als de technische staf niet klopt mag je daar de beleidsbepalers ook op aanspreken. Die hebben dan dezelfde fout gemaakt als bij Bommel die eveneens een staf had die niet in balans was. Je moet een beginnend trainer daar ook in begeleiden.

De spelersgroep is niet zo goed als sommige denken. Met name de achterhoede staat bol van middelmaat maar ook spelers als Til, Hazard en El Ghazi brengen veel te weinig naar hun ervaring. Bovendien vind ik de selectie uit balans en is er in de winter helemaal niks gedaan om dat te repareren. De selectie is zelfs zwakker geworden. Brands heeft Ruud lekker laten zwemmen dit seizoen en die verliest een flink deel van zijn geloofwaardigheid als hij Ruud ontslaat. Marcel is net zo goed, zo niet meer verantwoordelijkheid voor deze ellende.

Ik zou het niet erg vinden als er een andere trainer komt als er verdomme maar een keer een idee achter zit. Kom met een beleidsplan en hou je daaraan. Aan Feyenoord kun je zien dat je daar succes mee kunt hebben.
Last edited by Joenepsv on 23 May 2023, 11:25, edited 1 time in total.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 23 May 2023, 11:21 Maar ja, onder Schmidt leek het ook nergens op en kijk die knakker nu eens shinen bij Benfica.
Maar ja, onder Van Bommel leek het ook nergens op en kijk die knakker nu eens shinen bij Antwerp. :mrgreen:
User avatar
PSVerDenBosch
Basisspeler
Posts: 445
Joined: 23 Jun 2022, 13:43
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 23 May 2023, 11:25
ziege maar ook zagge wrote: 23 May 2023, 11:21 Maar ja, onder Schmidt leek het ook nergens op en kijk die knakker nu eens shinen bij Benfica.
Maar ja, onder Van Bommel leek het ook nergens op en kijk die knakker nu eens shinen bij Antwerp. :mrgreen:
Met een goede tussenstop ook bij Wolfsburg...
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 23 May 2023, 11:10 Weet iemand welke spelers in de spelersraad zitten?

Ik dacht het een keer gelezen te hebben.

Luuk de Jong, Ramalho sowieso.

Waterman zou ook nog kunnen.
Begin van het seizoen zaten van Ginkel en Cody er sowieso bij. Aangezien hij 3e aanvoerder nu is zal Benitez er ook wel bij zitten en volgensmij is Veerman ook onderdeel van de spelersraad
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSVerDenBosch wrote: 23 May 2023, 11:27
Standbeeld wrote: 23 May 2023, 11:25
Maar ja, onder Van Bommel leek het ook nergens op en kijk die knakker nu eens shinen bij Antwerp. :mrgreen:
Met een goede tussenstop ook bij Wolfsburg...
Misschien heeft Ruud ook nog ergens een tussenstop nodig alvorens hij kan shinen. Coachen is een ervaringsvak wordt altijd geroepen. Als Ruud vertrekt is de deur niet dicht hoor. Als hij het goed doet is hij in de toekomst gewoon weer welkom. Idem voor Van Bommel.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 09:13
Standbeeld wrote: 23 May 2023, 09:09Nu denk ik wel dat een evaluatie op de maandag na het gelijkspel tegen Heeremveen gebruikelijk is. Met in het achterhoofd dat de spelers klaar zijn met Ruud zal de positie van Ruud inderdaad besproken zijn. Dat klinkt allemaal niet gek tot zover, lijkt mij.
Maar er wordt gesproken over een besluit.

Kortom: er heeft op tafel gelegen dat hij eventueel op non-actief zou worden gezet. Anders hoef je niet te 'besluiten' dat hij blijft.

Ik krijg ineens weer zin in het nieuwe seizoen en de zomer. Nooit dat Ruud blijft. Ik had het niet meer verwacht, ook niet bij een derde plaats. Maar als er intern in de selectie en staf geen vertrouwen is, dan is het klaar. Nu nog een modus bedenken samen met Ruud om door de voordeur naar buiten te gaan.
De signalen waren steeds dat PSV hoe dan ook met Ruud door zou gaan. Nu begin ik inderdaad ook te twijfelen, er komt de laatste dagen wel ineens heel veel bagger naar buiten. In de staf klikt het niet en er is dus blijkbaar ook geen klik met de spelersgroep. Ik blijf er dubbel inzitten, omdat Ruud een held is en ik hem ook een prima uithangbord voor de club vind, maar helaas is gebleken dat hij nu in elk geval nog niet geschikt is voor deze job.
User avatar
PSVerDenBosch
Basisspeler
Posts: 445
Joined: 23 Jun 2022, 13:43
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 23 May 2023, 11:30
PSVerDenBosch wrote: 23 May 2023, 11:27

Met een goede tussenstop ook bij Wolfsburg...
Misschien heeft Ruud ook nog ergens een tussenstop nodig alvorens hij kan shinen. Coachen is een ervaringsvak wordt altijd geroepen. Als Ruud vertrekt is de deur niet dicht hoor. Als hij het goed doet is hij in de toekomst gewoon weer welkom. Idem voor Van Bommel.
Helemaal mee eens.

Misschien is de stap van jeugd/kkd wel te groot naar een topclub in de ED. Van Bommel is toen ook natuurlijk naar een sub top Bundesliga club gegaan. Denk dat het voor jonge trainers goed is om eerst als assistent mee te kijken bij een topclub alvorens ze hoofdcoach worden. Zie je ook bij Pascal Jansen. Als jeugdtrainer bij PSV weggegaan naar AZ om assistent te worden van Slot. Slot gaat weg en hij kan als hoofcoach verder bouwen. Je ziet nu dat het zn vruchten afwerpt. Zo zijn er natuurlijk wel meer voorbeelden zoals Ten Hag etc.
Post Reply