Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 23 May 2023, 11:21 Ben het op een aantal punten met je eens maar om Ruud nu overal de schuld van te geven gaat me veel te ver. Er zijn voldoende verzachtende omstandigheden te noemen waar hij niks aan kan doen.

Als de technische staf niet klopt mag je daar de beleidsbepalers ook op aanspreken. Die hebben dan dezelfde fout gemaakt als bij Bommel die eveneens een staf had die niet in balans was. Je moet een beginnend trainer daar ook in begeleiden.

De spelersgroep is niet zo goed als sommige denken. Met name de achterhoede staat bol van middelmaat maar ook spelers als Til, Hazard en El Ghazi brengen veel te weinig naar hun ervaring. Bovendien vind ik de selectie uit balans en is er in de winter helemaal niks gedaan om dat te repareren. De selectie is zelfs zwakker geworden. Brands heeft Ruud lekker laten zwemmen dit seizoen en die verliest een flink deel van zijn geloofwaardigheid als hij Ruud ontslaat. Marcel is net zo goed, zo niet meer verantwoordelijkheid voor deze ellende.

Ik zou het niet erg vinden als er een andere trainer komt als er verdomme maar een keer een idee achter zit. Kom met een beleidsplan en hou je daaraan. Aan Feyenoord kun je zien dat je daar succes mee kunt hebben.
Ik denk dat niemand op voorhand verwachtte dat de staf niet in balans zou zijn toch? En Ruud heeft grote inspraak gehad zeker met Rabanal en Rutten. Zeker Rutten lijkt gezien de reacties uit de spelersgroep helemaal goed te passen?

En ja: onze defensie heeft echt verbetering nodig. 100% waar. Maar ik kan je vertellen als de ruimtes bij City tussen de linies 50 meter worden ze daar ook defensief een fix probleem hebben hoor.

En om op je eerste punt terug te komen: nee Ruud heeft lang niet aan alles schuld. Vooral de inschatting dat hij het wel zou kunnen (dacht ik ook overigens, ik had dit jaar echt nooit voorspeld) is verkeerd geweest. Had je dat met de wetenschap van nu vooraf moeten weten? Weet ik niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 11:34
En om op je eerste punt terug te komen: nee Ruud heeft lang niet aan alles schuld. Vooral de inschatting dat hij het wel zou kunnen (dacht ik ook overigens, ik had dit jaar echt nooit voorspeld) is verkeerd geweest. Had je dat met de wetenschap van nu vooraf moeten weten? Weet ik niet.
Ik heb meermaals vernomen, al jaren vóór zijn aanstelling, dat men op de herdgang in hem tactisch niet veel zag. Dus ja, ik denk dat je dat had kunnen weten.

Zijn aanstelling vond ik sowieso vreemd. Brands kwam net terug, en ging gelijk over tot het overhalen van Ruud, die zelf al had aangegeven niet klaar te zijn. Ik denk dat het een pure geldkwestie was. Een nieuwe Schmidt zou niet gekomen zijn, wetende met welk budget er gewerkt moest worden. Bij een type Schmidt had je ook niet je beste speler in de winter verkocht en op deze manier kunnen invullen. Bij Ruud de beginner kun je dat wél flikken.
Last edited by Josef Dettelbacher on 23 May 2023, 11:54, edited 1 time in total.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat de spelersgroep het goed kan vinden met Rutten betekent m.i. niet dat hij per saldo bijdraagt aan succes.

Ik denk niet dat je had kunnen weten dat het niet lekker zou gaan met Ruud maar m.i. moet je de boel omdraaien: je wist ook totaal niet of het wel ging lukken, het neerzetten van rookies is gewoon een gigantisch risico wat m.i.eigenlijk niet past bij een topclub en helemaal niet als je al zo lang droog staat als PSV.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 23 May 2023, 11:53 Dat de spelersgroep het goed kan vinden met Rutten betekent m.i. niet dat hij per saldo bijdraagt aan succes.

Ik denk niet dat je had kunnen weten dat het niet lekker zou gaan met Ruud maar m.i. moet je de boel omdraaien: je wist ook totaal niet of het wel ging lukken, het neerzetten van rookies is gewoon een gigantisch risico wat m.i.eigenlijk niet past bij een topclub en helemaal niet als je al zo lang droog staat als PSV.
Het gaat niet over het goed met hem kunnen vinden, maar zijn ervaring gewoon heel waardevol vinden icm een onervaren trainer.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 23 May 2023, 11:55
ziege maar ook zagge wrote: 23 May 2023, 11:53 Dat de spelersgroep het goed kan vinden met Rutten betekent m.i. niet dat hij per saldo bijdraagt aan succes.

Ik denk niet dat je had kunnen weten dat het niet lekker zou gaan met Ruud maar m.i. moet je de boel omdraaien: je wist ook totaal niet of het wel ging lukken, het neerzetten van rookies is gewoon een gigantisch risico wat m.i.eigenlijk niet past bij een topclub en helemaal niet als je al zo lang droog staat als PSV.
Het gaat niet over het goed met hem kunnen vinden, maar zijn ervaring gewoon heel waardevol vinden icm een onervaren trainer.
Komt wat mij betreft op hetzelfde neer: dat de spelers dat waardevol vinden betekent niet dat hij dat ook daadwerkelijk bijdraagt aan succes. De indruk die ik altijd krijg is althans dat spelers daar eigenlijk maar een heel beperkt beeld van hebben.


In grote lijnen ben ik het verder eens met Joenepsv: formuleer een visie en hou je daaraan. Gisteren hoorde ik Perez nog zeggen: de historisch opgebouwde sportieve signatuur van PSV is eigenlijk 'gedegen organisatie aangevuld met enkele uitzonderlijke aanvallers'. Ik denk dat hij daar 100% gelijk in heeft. En zo simpel kan het ook zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heeft iemand de puzzel al gelegd m.b.t. tot de lekkende zaakwaarnemer? Als het klopt wat VI zegt.

Ik denk; Joey Veerman -> Muy Manero -> Fulco van Kooperen -> Telegraaf.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 11:34
Joenepsv wrote: 23 May 2023, 11:21 Ben het op een aantal punten met je eens maar om Ruud nu overal de schuld van te geven gaat me veel te ver. Er zijn voldoende verzachtende omstandigheden te noemen waar hij niks aan kan doen.

Als de technische staf niet klopt mag je daar de beleidsbepalers ook op aanspreken. Die hebben dan dezelfde fout gemaakt als bij Bommel die eveneens een staf had die niet in balans was. Je moet een beginnend trainer daar ook in begeleiden.

De spelersgroep is niet zo goed als sommige denken. Met name de achterhoede staat bol van middelmaat maar ook spelers als Til, Hazard en El Ghazi brengen veel te weinig naar hun ervaring. Bovendien vind ik de selectie uit balans en is er in de winter helemaal niks gedaan om dat te repareren. De selectie is zelfs zwakker geworden. Brands heeft Ruud lekker laten zwemmen dit seizoen en die verliest een flink deel van zijn geloofwaardigheid als hij Ruud ontslaat. Marcel is net zo goed, zo niet meer verantwoordelijkheid voor deze ellende.

Ik zou het niet erg vinden als er een andere trainer komt als er verdomme maar een keer een idee achter zit. Kom met een beleidsplan en hou je daaraan. Aan Feyenoord kun je zien dat je daar succes mee kunt hebben.
Ik denk dat niemand op voorhand verwachtte dat de staf niet in balans zou zijn toch? En Ruud heeft grote inspraak gehad zeker met Rabanal en Rutten. Zeker Rutten lijkt gezien de reacties uit de spelersgroep helemaal goed te passen?

En ja: onze defensie heeft echt verbetering nodig. 100% waar. Maar ik kan je vertellen als de ruimtes bij City tussen de linies 50 meter worden ze daar ook defensief een fix probleem hebben hoor.

En om op je eerste punt terug te komen: nee Ruud heeft lang niet aan alles schuld. Vooral de inschatting dat hij het wel zou kunnen (dacht ik ook overigens, ik had dit jaar echt nooit voorspeld) is verkeerd geweest. Had je dat met de wetenschap van nu vooraf moeten weten? Weet ik niet.
Nee dat had ik inderdaad niet verwacht. Maar net als bij een spelersgroep moet ook een staf in balans zijn. Assistenten moeten complementair aan de hoofdtrainer zijn. Dat Rutten goed in de groep ligt is hartstikke mooi maar beter had hij een echte klik met Ruud gehad. Van buitenaf is het lastig beoordelen maar intern moeten een John en een Toon die al jaren met Ruud werken geweten hebben hoe hij in elkaar steekt en dan begeleid je hem om goede assistenten te zoeken. Dat een hoofdtrainer een vertrouwenspersoon meeneemt in zijn staf samenstelling snap ik overigens wel.

Wij hadden het niet kunnen weten maar de beleidsvoerders wel wmb. Ruud gaf nota bene zelf aan nog niet klaar te zijn. Dat het dan zo uitpakt had ik ook niet zien aankomen maar een onervaren trainer aanstellen is altijd een risico. Zeker als je hem niet goed faciliteert zoals bij Ruud is gebeurd.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Denk dat we het ook nooit meer gaan doen als Ramzi en in de toekomst Lucius de stap omhoog willen maken. Mag het ook hopen, want het is echt zonde wat er gebeurt nu.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 23 May 2023, 12:06 Heeft iemand de puzzel al gelegd m.b.t. tot de lekkende zaakwaarnemer? Als het klopt wat VI zegt.

Ik denk; Joey Veerman -> Muy Manero -> Fulco van Kooperen -> Telegraaf.
Dat zou ook mijn gok zijn. Die Fulco is een ajacied. Dat Guti moet spelen komt ook van Joey.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat ze bij Ruud uit kwamen vorige keer was ook niet uit luxe natuurlijk. En het landschap is eigenlijk onveranderd buiten dat Cocu vast ligt en Bosz niet meer.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 12:16 Denk dat we het ook nooit meer gaan doen als Ramzi en in de toekomst Lucius de stap omhoog willen maken. Mag het ook hopen, want het is echt zonde wat er gebeurt nu.
Nooit is overdreven. Je moet altijd naar de inhoud kijken. Dus als we een geweldig talent hebben als trainer met een hele goede speelstijl: waarom niet? Van Bommel en Ruud zijn gewoon twee slechte keuzes geweest.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 23 May 2023, 12:31
ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 12:16 Denk dat we het ook nooit meer gaan doen als Ramzi en in de toekomst Lucius de stap omhoog willen maken. Mag het ook hopen, want het is echt zonde wat er gebeurt nu.
Nooit is overdreven. Je moet altijd naar de inhoud kijken. Dus als we een geweldig talent hebben als trainer met een hele goede speelstijl: waarom niet? Van Bommel en Ruud zijn gewoon twee slechte keuzes geweest.
Omdat je dus minder risico wil nemen. Wat mij betreft was Phillip een lucky shot en moet vanaf nu iedereen zich voortaan eerst bewijzen in het rechterrijtje, bij de zuiderburen of op vergelijkbaar niveau. KKD is absoluut onvoldoende.

Talenten moet je kansen geven maar niet de baas maken.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Koenjo wrote: 23 May 2023, 10:21
Robson de Souza wrote: 23 May 2023, 09:47 Ik denk dat Ruud zelf stopt na AZ, ongeacht de uitslag.
Dit denk ik eigenlijk ook, ik zie hem er niet voor aan om tegen beter weten in zijn tijd als trainer te rekken. Als de berichtgeving klopt is er ook helemaal geen positieve basis om volgend jaar verder met elkaar te gaan, dit is einde oefening.

Stel je voor dat ze doorgaan met Ruud en PSV verliest in het nieuwe seizoen in het begin al meteen een keer. Of het spel is dramatisch.
Je haalt de problemen op je hals als er zoveel kritiek is en je toch doorgaat. Dat is wachten tot de bom ontploft!
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 23 May 2023, 12:29 Dat ze bij Ruud uit kwamen vorige keer was ook niet uit luxe natuurlijk. En het landschap is eigenlijk onveranderd buiten dat Cocu vast ligt en Bosz niet meer.
De situatie is wel degelijk veranderd. PSV heeft weer wat geld te besteden. Vorige zomer was het devies nog bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen. Vind dan maar eens een trainer.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat er is gelekt, al dat niet bewust, tja so be it. Ruud wist dus van het gesprek tussen spelers en directie. Daar is volledige openheid over geweest. Dan moet je ook niet janken. Zoiets komt toch wel uit, is het niet vandaag dan wel morgen. Veel belangrijker is wat je er mee doet als club. De situatie is nu natuurlijk volstrekt onhoudbaar. Ik had het logisch gevonden als Ruud maandag gelijk in goed en net overleg zou opstappen, Rutten en co die laatste pot deden en daarna kan je op zoek naar een nieuwe coach.

Op moment dat een groot deel van de selectie, en al helemaal je betere spelers, zich gaan roeren tegen de coach is het gewoon klaar. Punt. Is geen weg meer terug, ook niet met wat vernieuwing in de groep.

Stewart maar nog meer Brands nemen in mijn ogen een hele grote gok door Ruud deze week nog te laten zitten voor de cruciale pot tegen AZ. Gaat dat mis dan mogen de spelers zich natuurlijk als eerste kapot schamen maar daarnaast zie ik het ook als big fail van Brands. Een echte leider durft hard maar eerlijk te zijn, altijd in het belang van de club. Egootjes spelen niet mee.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 23 May 2023, 12:06 Heeft iemand de puzzel al gelegd m.b.t. tot de lekkende zaakwaarnemer? Als het klopt wat VI zegt.

Ik denk; Joey Veerman -> Muy Manero -> Fulco van Kooperen -> Telegraaf.
Vraag me af of PSV in de toekomst dan wel spelers van Fulco in de spelersraad gaat stoppen.
Als dit gezeik ervan komt. Binnen PSV zullen ze wel weten wie er lekt, lijkt mij. Of in ieder geval vermoeden hebben.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Poh, ik dacht gisteren nog dat de T er wel een flinke schep zout bovenop had gegooid, maar als ik deze passage in het VI artikel lees, dan lijkt mij de positie van Ruud onhoudbaar:
Het is bekend dat een deel van de selectie een groot deel van de staf als te licht beschouwt. Rabanal is daar een voorbeeld van, maar ook fysiektrainer Yannick van der Schee wordt niet altijd serieus genomen. Uiteraard ging het in het gesprek tussen spelers en de twee directeuren ook over Ruud van Nistelrooij. Het is eveneens bekend dat de coach eerder dit seizoen heeft getwijfeld over doorgaan, terwijl hij voor dit voetbaljaar pas toehapte op deze zware job nadat Marcel Brands bij PSV kwam en hem door gesprekken min of meer overhaalde deze te aanvaarden.
Hij twijfelde dus al eerder. Vertrouwen is nu min of meer opgezegd en een groot deel van zijn technische staf gaat of weg, of wordt niet serieus genomen....
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Typerend wel. 'Het is bekend, 'het is eveneens bekend'

Je gaat me toch ook niet vertellen dat Rik en Marco dit allemaal niet wisten. Die 2 willen PSV zo min mogelijk beschadigen en nemen het risico dat een ander met de 'primeur' gaat lopen. Nu de Telegraaf het voortouw heeft genomen komen er ineens allemaal verhalen vanuit Rik en Marco.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Klinkt niet best. Ik dacht dat die fysiektrainer er juist wel goed op stond. Deze zomer maar eens goed de bezem er doorheen halen, want met deze lichtgewichten gaan we de oorlog niet winnen helaas. Zal overigens wel weer een hele dure grap worden om iedereen te vervangen.
Last edited by Standbeeld on 23 May 2023, 13:28, edited 1 time in total.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

GiveCup2day wrote: 23 May 2023, 13:19 Poh, ik dacht gisteren nog dat de T er wel een flinke schep zout bovenop had gegooid, maar als ik deze passage in het VI artikel lees, dan lijkt mij de positie van Ruud onhoudbaar:
Het is bekend dat een deel van de selectie een groot deel van de staf als te licht beschouwt. Rabanal is daar een voorbeeld van, maar ook fysiektrainer Yannick van der Schee wordt niet altijd serieus genomen. Uiteraard ging het in het gesprek tussen spelers en de twee directeuren ook over Ruud van Nistelrooij. Het is eveneens bekend dat de coach eerder dit seizoen heeft getwijfeld over doorgaan, terwijl hij voor dit voetbaljaar pas toehapte op deze zware job nadat Marcel Brands bij PSV kwam en hem door gesprekken min of meer overhaalde deze te aanvaarden.
Hij twijfelde dus al eerder. Vertrouwen is nu min of meer opgezegd en een groot deel van zijn technische staf gaat of weg, of wordt niet serieus genomen....
Het lijkt me vrij voor de hand liggend dat dat twijfelen in de winterstop was toen het potentiele kampioenschap verkocht werd.

Dus... Veerman wil met Guti spelen lees ik hier. Bijzonder... wil hij dan zelf op de 10 of Sangare laten banken ? Dat laatste lijkt me ook bijzonder omdat Veerman na ca 3 maanden zelf een beetje ok te voetballen bij PSV wel heel opportunistisch bezig is als hij een glasbak als Sangare wil wieberen en dat kenbaar maakt. Maar het zou met ook weer niet heel erg verbazen met Veerman. En het is me wel vaker opgevallen dat er tussen Sangare en Veerman nauwelijks communicatie of synergie zit.

Trouwens tav het bericht dat Xavi 1 van de spelers heeft die zijn onvrede heeft geuit. Kom op zeg...het mannetje is 20 en draait in zijn eerste seizoen bij een topclub mee in de basis. Gaat echt helemaal nergens over als je die naar een evaluatie gaat vragen.
Last edited by MaartenV on 23 May 2023, 13:29, edited 1 time in total.
User avatar
colocolofc
Meervoudig international
Posts: 1,306
Joined: 26 Jan 2019, 14:19
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik snap nog steeds niet dat we nooit met de punt naar achteren hebben proberen te spelen met Guti op 6 en dan Sangare en Veerman naast elkaar daar voor...
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 23 May 2023, 13:27
Het lijkt me vrij voor de hand liggend dat dat twijfelen in de winterstop was toen het potentiele kampioenschap verkocht werd.

Dus... Veerman wil met Guti spelen lees ik hier. Bijzonder... wil hij dan zelf op de 10 of Sangare laten banken ? Dat laatste lijkt me ook bijzonder omdat Veerman na ca 3 maanden zelf een beetje ok te voetballen bij PSV wel heel opportunistisch bezig is als hij een glasbak als Sangare wil wieberen en dat kenbaar maakt. Maar het zou met ook weer niet heel erg verbazen met Veerman. En het is me wel vaker opgevallen dat er tussen Sangare en Veerman nauwelijks communicatie of synergie zit.

Trouwens tav het bericht dat Xavi 1 van de spelers heeft die zijn onvrede heeft geuit. Kom op zeg...het mannetje is 20 en draait in zijn eerste seizoen bij een topclub mee in de basis. Gaat echt helemaal nergens over als je die naar een evaluatie gaat vragen.
Het zou best kunnen dat de twijfels toen zijn ontstaan, dat weet ik niet. Maar ik denk dat als je alles bij elkaar optelt je een gruwelijke slechte basis hebt om volgend jaar door te gaan. De enige reden om door te gaan zou het voorkomen van gezichtsverlies zijn van de directieleden en Ruud zelf, wat m.i. een conclusie op zich is.

Wat betreft Joey, dat zijn natuurlijk maar aannames maar het zou best kunnen dat hij liever met Guti zou spelen. Ik denk zelfs ook dat je dan een betere balans op het middenveld hebt dan met Joey en Sangare (of Guti en Sangare). De beste spelers maken niet altijd het beste team.

De leeftijd van Xavi zegt mij eigenlijk niet zoveel. Belangrijker is zijn waarde op het veld en zijn positie binnen de groep. Als dat goed ligt zie ik geen reden waarom hij niet bij een evaluatie kan zijn, omdat hij 20 jaar is en pas dit seizoen in de basis speelt.

Het blijft allemaal een beetje gissen, maar ik verbaas mij wel over de hoeveelheid rook die nu uit verschillende hoeken opstijgt.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 23 May 2023, 13:26 Typerend wel. 'Het is bekend, 'het is eveneens bekend'

Je gaat me toch ook niet vertellen dat Rik en Marco dit allemaal niet wisten. Die 2 willen PSV zo min mogelijk beschadigen en nemen het risico dat een ander met de 'primeur' gaat lopen. Nu de Telegraaf het voortouw heeft genomen komen er ineens allemaal verhalen vanuit Rik en Marco.
Vaak komen dit soort verhalen na het seizoen of na een behaalde prestatie aan het licht. Lang niet alles wat off the record wordt gehoord, wordt meteen de wereld in geslingerd als er nog meer verificatie nodig is en/of er ook andere belangen spelen door even te wachten. De kans dat De Telegraaf een ander moment had uitgekozen als Ajax PSV niet meer kon inhalen of andersom was vele malen groter geweest. Het is niet voor niets dat opeens het ED en VI (en zelfs de NOS) flink op de hoogte zijn met wat er zich allemaal heeft afgespeeld.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 23 May 2023, 13:39
Madueke wrote: 23 May 2023, 13:26 Typerend wel. 'Het is bekend, 'het is eveneens bekend'

Je gaat me toch ook niet vertellen dat Rik en Marco dit allemaal niet wisten. Die 2 willen PSV zo min mogelijk beschadigen en nemen het risico dat een ander met de 'primeur' gaat lopen. Nu de Telegraaf het voortouw heeft genomen komen er ineens allemaal verhalen vanuit Rik en Marco.
Vaak komen dit soort verhalen na het seizoen of na een behaalde prestatie aan het licht. Lang niet alles wat off the record wordt gehoord, wordt meteen de wereld in geslingerd als er nog meer verificatie nodig is en/of er ook andere belangen spelen door even te wachten. De kans dat De Telegraaf een ander moment had uitgekozen als Ajax PSV niet meer kon inhalen of andersom was vele malen groter geweest. Het is niet voor niets dat opeens het ED en VI (en zelfs de NOS) flink op de hoogte zijn met wat er zich allemaal heeft afgespeeld.
Kan ook het tegenovergestelde effect hebben en dan is het handig gelekt. Idee van een gezamenlijke vijand (de media) heeft al vaak gewerkt om een team tijdelijk tot elkaar te brengen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

GiveCup2day wrote: 23 May 2023, 13:19Het is bekend dat een deel van de selectie een groot deel van de staf als te licht beschouwt. Rabanal is daar een voorbeeld van, maar ook fysiektrainer Yannick van der Schee wordt niet altijd serieus genomen. Uiteraard ging het in het gesprek tussen spelers en de twee directeuren ook over Ruud van Nistelrooij. Het is eveneens bekend dat de coach eerder dit seizoen heeft getwijfeld over doorgaan, terwijl hij voor dit voetbaljaar pas toehapte op deze zware job nadat Marcel Brands bij PSV kwam en hem door gesprekken min of meer overhaalde deze te aanvaarden.

Je kan Ruud eigenlijk al niet meer laten zitten na dit seizoen. Ik denk dat PSV en Ruud nog wel goed eruit kunnen komen hoor. Als je dit allemaal netjes afhandelt gaat hij nog aardig door de voordeur eruit, want hij heeft wel gewoon zijn seizoen afgemaakt en twee prijzen gepakt.
Post Reply