Ik niet. Dat zou dan beleid binnenkant/buitenkant paal zijn. Stel PSV wordt met 5-0 afgedroogd tegen AZ, maar Ajax blijft op 0-0 steken. Dan ben je alsnog tweede. Gaan we daar beleid dan op maken?
Maar ook al wint PSV van AZ en verliest Ajax van Twente en heb je dus 6 punten meer gepakt: er speelt gewoon te veel rondom Ruud. Doorgaan zou ik eigenlijk belachelijk vinden en een recipe for disaster voor volgend seizoen. Dan belast je de spelers met een trainer die ze misschien een toffe peer vinden, maar als trainer niet serieus nemen. Dan is Xavi gewoon weg hoor. En ja, op 1 speler moet je geen beleid maken, maar dit is wel een jongen die in potentie 60 miljoen plus waard is.
Nee, het is klaar met Ruud. Erg lullig, maar ergens ben ik wel blij met die onrust, want mijn gevoel was sowieso nooit goed met Ruud. geweldige kerel, presenteert zich prima, slimme jongen, goed mens, maar als trainer bakt hij er niks van. We hebben straks 10 punten minder als vorig seizoen, terwijl wij een betere selectie hebben. De enige reden waarom we uberhaupt 2e kunnen worden is omdat Ajax er nog minder van bakt (voorlopig.)
Verder is er nul progressie waarneembaar in spel en zet je alleen een goede serie resultaten neer vanwege de opzet van het programma, maar ook de wedstrijden die we wonnen was het vaak billenknijpen en wonnen we die op basis van individuele kwaliteiten; kwaliteiten die je dreigt kwijt te raken als Ruud aanblijft.
Ik zou als directie de kritiek van de spelers zeer serieus nemen en in combinatie met de stroeve werkverhoudingen tussen de staf, de magere resultaten en het vertoonde spel al snel de conclusie trekken: dit gaat niet verder zo. En zoals Heruone al terecht zegt: dan moet PSV eens goed naar zichzelf kijken, want hoe haalden ze het in hun hoofd om na het afscheid van Schmidt, die wel progressie liet zien in spel en resultaten, het op een totaal andere boeg te gooien met een trainer die niks had bewezen, er zelf geen zin in had en een totaal ander idee over voetbal heeft dan zijn voorganger. Het is echt dankzij Ajax te danken dat je 2 prijzen hebt en nog zicht op een tweede plek. Dat mag gerust een wonder heten, want het hele seizoen is het spel niet om aan te gluren, op uitzonderingen na.