Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Menno1 wrote: 23 May 2023, 19:22 Hoe dan ook, het is kut met peren. En John de Jong als TD, en dus de baas van Ruud, had dit door moeten hebben of er voor moeten liggen. Wie weet was het wel John's idee? Dat zou op zich logisch moeten zijn, want nogmaals John was de baas van al het voetbal gedeelte.

Hoe dan ook, corrigeer deze fuck up zo snel mogelijk en stel een echte trainer aan met een track record en een visie. Doe eens gek..
Volgens mij, maar correct me als ik het fout hebt, gaat bij ons de AD over de aanstelling van een hoofdtrainer en niet de TD. Los van het samen overleggen: verantwoordelijkheid AD.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 19:33
Menno1 wrote: 23 May 2023, 19:22 Hoe dan ook, het is kut met peren. En John de Jong als TD, en dus de baas van Ruud, had dit door moeten hebben of er voor moeten liggen. Wie weet was het wel John's idee? Dat zou op zich logisch moeten zijn, want nogmaals John was de baas van al het voetbal gedeelte.

Hoe dan ook, corrigeer deze fuck up zo snel mogelijk en stel een echte trainer aan met een track record en een visie. Doe eens gek..
Volgens mij, maar correct me als ik het fout hebt, gaat bij ons de AD over de aanstelling van een hoofdtrainer en niet de TD. Los van het samen overleggen: verantwoordelijkheid AD.
Zou kunnen, maar is dat niet heel gek? Een technisch directeur is toch verantwoordelijk voor het voetbal gedeelte? Het kan ook in overleg zijn gegaan, of Toon en/of Brands heeft dit gepusht. Hoe dan ook, het was een blunder van formaat en nog erger: het was niet de eerste keer, na eerder van Bommel, die zelfs een beter track record had als Ruud.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 18:59 Haha. Ik geef alleen de timeline weer.

Zeg nog even dat ik Ruud haat en je verhaal is weer compleet makker.

Maar kom maar met een bron dat Brands gelijk John heeft gebeld. Nooit gelezen of gehoord.

Waarschijnlijk weer verzonnen zoals altijd, maar zo kennen we je weer. (Y)
Staat allemaal op beeld makker. Heeft ie gezegd bij ESPN.

Link plakken lukt me niet, maar je kan zelf ook googlen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Link plakken lukt je niet? Link kopieren en...hier plakken?
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Ben in dit geval wel blij dat we van John en Toon af zijn. De manier waarop die "opgestapt" zijn verdiend niet de schoonheidsprijs maar het is wel het beste voor PSV. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en dat kunnen we nu zien. De aanstelling van Stewart is daarin erg belangrijk daar hij niet uit de ons kent ons cultuur komt die de afgelopen jaren heeft geheerst. Wat Brands betreft, die kan met zijn netwerk en knowhow heel belangrijk zijn voor de toekomst maar zijn eerste jaar vond ik niet overtuigend. Hij heeft de winterse transferperiode compleet verprutst doordat hij zijn zaakjes niet op orde had en ik ben heel benieuwd hoe hij dit gaat managen. Als ik alles zo lees is de situatie voor Ruud onhoudbaar en lost dat probleem zich misschien vrij makkelijk op.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Wa boeit het ook, flikkert ze gelijk allemaal eruit. Ze maken ons mooie PSV kapot..
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Kopiëren plakken lukt wel, maar er wordt niets zichtbaar na posten.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

In Stewie we trust 🙏
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

ruuddevil wrote: 23 May 2023, 19:56 Kopiëren plakken lukt wel, maar er wordt niets zichtbaar na posten.
Bel anders even je kleinzoon ofzo om het uit te leggen
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 18:00
psvgouda wrote: 23 May 2023, 17:43
Ik mag toch hopen dat dit niet het geval is. Jij volgens mij ook niet echt, gezien je oordeel over directie/RvT elders. 'Tactisch onbenul' lijkt mij ook weer erg doorgeslagen... Dat hij te kort komt: in mijn ogen wel, ja. Maar dat zegt dan ook de enige echte tactische onbenul in dit verhaal (ook al ben ik ruim 20 jaar zelf trainercoach op amateur niveau geweest)
Toen Brands met Ruud sprak was Ruud die het initiatief nam. Brands was nog geen AD van PSV en zal geen idee hebben gehad van Ruud in de jeugdopleiding.

Ruud vroeg Brands advies en die heeft gewoon vanuit zijn gevoel advies gegeven gelijk hij geen beoogd-AD was geweest.

Iedereen moet de timeline even helder hebben. Als het gesprek met Brands al de doorslag heeft gegeven: hij was op het moment van eerste gesprek geen AD.
https://www.vi.nl/pro/brands-wil-het-du ... ooijrutten

Linkje naar een Vi Pro artikel dat Brands degene is die heeft ingezet op Ruud als trainer. Inderdaad voordat hij officieel AD was maar volgens mij komt het contact vanuit Brands.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Dus Ruud heeft zelf tot 2x toe Brands gebeld. Dat staat er namelijk.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Dit pro-artikel is wel een goede analyse met daarbij wat verdere duiding. https://www.vi.nl/pro/de-gordiaanse-knoop-van-PSV

Start samenvatting.
Van Nistelrooij is een petproject van Brands en die gaat dat niet snel opgeven. Ook omdat je met vijf trainers in vier jaar niet echt kunt bouwen. Rabanal en bijvoorbeeld fysiektrainer Yannick van der Schee worden door de spelers te licht bevonden.

De spelers die hebben 'geklaagd' bij de directie zijn juist de meer ervaren basisspelers. Deze willen ook graag Ooijer en met name Rutten behouden. De kans dat die laatste blijft is zeer klein. Het lek is een van de zaakwaarnemers. Als de 2e plek niet wordt gehaald dan verwacht Timmer dat de RvC zich ook gaat mengen.
Einde samenvatting.

De lekkende zaakwaarnemer is natuurlijk wel interessant. Wie heeft waar daar belang bij. Of is het een 'wraakactie' van Pimenta. Gaat de RvC zich daadwerkelijk mengen dan raakt dit ook de positie van Brands lijkt me. Laat die zich een tweede keer aan de kant zetten? Eerst zijn trouwe assistent De Jong en daarna zijn petproject Ruud?

We weten normaal maar 10% wat zich bij een club afspeelt en nu met alle dirt wellicht al 25%. Een echt beeld zul je niet krijgen. Een verlies aanstaande zondag kan zomaar een enorme sneeuwbal teweegbrengen. Naar mijn idee is dan ook een Van der Wallen moeilijk handhaafbaar. Die heeft Brands juist aangesteld als AD met een voetbal+. Dat soort rampscenario's moeten we maar niet al te veel aan denken.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Lekkende zaakwaarnemer? Ik zou zeggen kijk maar wie de dikste band met Amsterdam heeft. No way dat deze timing niet zorgvuldig uitgekozen is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

ziege maar ook zagge wrote: 23 May 2023, 20:35 Lekkende zaakwaarnemer? Ik zou zeggen kijk maar wie de dikste band met Amsterdam heeft. No way dat deze timing niet zorgvuldig uitgekozen is.
Die aalgladde Fulco van Kooperen uit Amsterdam lijkt me wel een kandidaat. Zaakwaarnemer van Til en Veerman. Als rat weggezet in de soap rond het vertrek van Bergwijn.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 23 May 2023, 19:22 Hoe dan ook, het is kut met peren. En John de Jong als TD, en dus de baas van Ruud, had dit door moeten hebben of er voor moeten liggen. Wie weet was het wel John's idee? Dat zou op zich logisch moeten zijn, want nogmaals John was de baas van al het voetbal gedeelte.

Hoe dan ook, corrigeer deze fuck up zo snel mogelijk en stel een echte trainer aan met een track record en een visie. Doe eens gek..
Uhm, Marcel Brands trad op 1 juli in dienst en was in de maanden daarvoor allang bezig met PSV. de Jong vertrok op 16 september. Kortom, Brands is overal bij betrokken geweest, wist dat Ruud al kandidaat bij PSV was, Marcel heeft Ruud zelf nog van advies voorzien toen hij al wist zeer waarschijnlijk AD bij PSV te worden. Kortom, er is geen enkele maar dan ook echt geen enkele reden om Brands ook maar iets zachter aan te pakken in deze.

Een TD, de Jong toen, wilde Ruud maar Ruud wilde niet. Dat is pas na tussenkomst van Brands omgedraaid en op dat moment wist Brands dus al dat hij bij PSV aan de slag ging. Dus hoezo zou Marcel dan een trainer iets adviseren te doen, bij jouw club, terwijl je hem niet als hoofdtrainer zag zitten bij PSV. Marcel is gewoon 100% verantwoordelijke + de hele fuckedup met het vertrek van de Jong daarna en de hele matige transferwindows.

We kunnen wel weer op zijn Brabants lief en aardig doen "want zo is PSV"... .maar Marcel heeft een heel, heel slecht 1e jaar achter de rug bij PSV. Zorgwekkend. Brands corrigeerde al te laat en laat het nu weer op zijn beloop terwijl we vlak voor de wedstrijd van het seizoen staan: 2de of een behoorlijk probleem als we 3de worden. En we zitten midden in een flinke crisis. Lekker gewerkt! :wall:
“Ruud belde mij vlak voordat ik de beslissing maakte om terug te keren zelf op omdat hij wilde sparren over zijn carrière. Over mijn terugkeer wist hij op dat moment nog helemaal niets af”, aldus Brands.

Direct gaf Brands aan dat hij mogelijk weer terug zou keren bij PSV. “Toen reageerde hij erg verrast. We hebben toen een afspraak gemaakt toen alles bekend werd”, zegt hij daarover. “We hebben een heel open gesprek gehad. Niet zo zeer over de functie als hoofdtrainer, maar meer over hoe ik dingen zie en wat de ambitie is. Aan het einde van de dag belde hij me op dat ik hem aan het wankelen had gebracht.”

Enkele dagen later belde Van Nistelrooij opnieuw op dat hij verder wilde praten. “Toen heb ik meteen John de Jong en Robert van der Wallen ingeschakeld. Het balletje is toen gaan rollen en we hebben een aantal gesprekken met elkaar gezegd”, zo geeft hij aan. “Dan ga je pas echt praten over de inhoud, de functie, de staf en natuurlijk het contract. Zo is het gegaan. Heel relaxed en echt niet met de focus dat ik met Ruud ging zitten dat hij de nieuwe trainer moest worden.”

Wat voor Van Nistelrooij dan de voornaamste reden was om toch de nieuwe hoofdcoach van PSV te willen worden weet Brands niet. “Ik was niet bij dat eerste gesprek. Misschien was het moment van dat gesprek niet het juiste moment. Dat was meteen nadat Roger Schmidt de beslissing had genomen om niet verder te gaan bij PSV”, legt hij uit. “Er zat een behoorlijke periode tussen dat gesprek en het gesprek dat ik met Ruud heb gehad. Toen ik John belde dat hij misschien op andere gedachten was gekomen had John ook meteen dat we moesten proberen door te pakken.”
ruuddevil speciaal voor jou :mrgreen: Zat gewoon in de PSV.TV uitzending:

Last edited by Juancho on 23 May 2023, 21:08, edited 6 times in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

koetje wrote: 23 May 2023, 20:40
ziege maar ook zagge wrote: 23 May 2023, 20:35 Lekkende zaakwaarnemer? Ik zou zeggen kijk maar wie de dikste band met Amsterdam heeft. No way dat deze timing niet zorgvuldig uitgekozen is.
Die aalgladde Fulco van Kooperen uit Amsterdam lijkt me wel een kandidaat. Zaakwaarnemer van Til en Veerman. Als rat weggezet in de soap rond het vertrek van Bergwijn.
Zie hier de 'samenzweringstheorie' van onze gewaardeerde collega Standbeeld ;) , eerder vandaag in het Ruud-topic, heb je iig een medestander:
viewtopic.php?f=18&t=446&start=8800
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

koetje wrote: 23 May 2023, 20:40
ziege maar ook zagge wrote: 23 May 2023, 20:35 Lekkende zaakwaarnemer? Ik zou zeggen kijk maar wie de dikste band met Amsterdam heeft. No way dat deze timing niet zorgvuldig uitgekozen is.
Die aalgladde Fulco van Kooperen uit Amsterdam lijkt me wel een kandidaat. Zaakwaarnemer van Til en Veerman. Als rat weggezet in de soap rond het vertrek van Bergwijn.
Ik ga niet zo mee in die conspiracies. Een zaakwaarnemer wilt ook het liefst dat hun spelers succesvol zijn, die gaan heus niet lekken. En zoals Heruone al aangaf: dit was 'gewoon' bekend, alleen escaleerde alles door het artikel van de Telegraaf. En door het domme gelijkspel van afgelopen Zondag, is de impact en ruis nog groter. Maar de Telegraaf als ze echt kwaad wouden doen, ook dit artikel kunnen plaatsen voor de wedstrijd tegen Heerenveen, want nogmaals, het speelt al weken, zo niet maanden dit. Uiteindelijk lekken dit soort dingen altijd; er zijn teveel mensen er in betrokken. En als het lekt hoeft er niet eens een kwade bedoeling bij te zijn.

Hoe dan ook, het spel is op de wagen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Robson de Souza wrote: 23 May 2023, 20:20 Dus Ruud heeft zelf tot 2x toe Brands gebeld. Dat staat er namelijk.
Dat was de discussie niet. Maar bedankt voor je geweldige bijdrage.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Menno1 wrote: 23 May 2023, 20:59 Ik ga niet zo mee in die conspiracies. Een zaakwaarnemer wilt ook het liefst dat hun spelers succesvol zijn, die gaan heus niet lekken. En zoals Heruone al aangaf: dit was 'gewoon' bekend, alleen escaleerde alles door het artikel van de Telegraaf. En door het domme gelijkspel van afgelopen Zondag, is de impact en ruis nog groter. Maar de Telegraaf als ze echt kwaad wouden doen, ook dit artikel kunnen plaatsen voor de wedstrijd tegen Heerenveen, want nogmaals, het speelt al weken, zo niet maanden dit. Uiteindelijk lekken dit soort dingen altijd; er zijn teveel mensen er in betrokken. En als het lekt hoeft er niet eens een kwade bedoeling bij te zijn.

Hoe dan ook, het spel is op de wagen.
Zaakwaarnemers weten natuurlijk haarfijn hoe de voetballerij in elkaar zit. Als je tegen een journalist zegt dat de spelers ontevreden zijn over Ruud dan weet je zeker dat dit de kop wordt van een artikel wordt op de voorpagina. De journalist moet zijn verhaal rond krijgen. Het nieuws loopt niet weg en je brengt je verhaal als alles is uitgewerkt.

Geloof niet in een gestuurd verhaal van de journalist om PSV te beïnvloeden. Wel in dat de zaakwaarnemer een bewuste keuze maakt dit verhaal via een journalist naar buiten te brengen. Wat het belang van die zaakwaarnemer is dat is slechts gissen.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Menno1 wrote: 23 May 2023, 20:59Maar de Telegraaf als ze echt kwaad wouden doen, ook dit artikel kunnen plaatsen voor de wedstrijd tegen Heerenveen, want nogmaals, het speelt al weken, zo niet maanden dit.
Hebben ze toch ook gedaan man. Een paar uur voor de wedstrijd verscheen het eerste bericht. Perez bracht het gisteren ook direct ter sprake tijdens dat praatprogramma, helaas zat er niemand van de Telegraaf.

100% dat dit getimed is, we gaan al langer mee dan vandaag he. En eens met koetje en Standbeeld dat genoemde route aannemelijk is. Maar wat mij meer boeit is het besef dat wij op dit moment naar de pijpen van Amsterdam dansen met als doel onze club op de valreep ettelijke miljoenen door de neus te boren, ik zou dus zeggen: iedereen ff dimmen met dit onderwerp tot na het weekend, en Nistel de spelersgroep verenigen en ff goed opnaaien met deze wetenschap zodat we AZ met dubbele kracht tegemoet treden ipv met 'club en teamcrisis' in het achterhoofd.

Maar helaas zal dat teveel gevraagd zijn... als hongerige wolven duiken we erop terwijl er in Amsterdam nog eens geproost wordt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4,586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00

Morgen is een grote directievergadering. Er komt deze week zeker geen rust tot zondag.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Is dat zo? En die rust is er na zondag ook niet.. dan gaat het pas beginnen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

GillesdelaCroquette wrote: 23 May 2023, 21:46 Morgen is een grote directievergadering. Er komt deze week zeker geen rust tot zondag.
Hoe weet je dat?
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4,586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00

ComeOnPSV wrote: 23 May 2023, 21:50
GillesdelaCroquette wrote: 23 May 2023, 21:46 Morgen is een grote directievergadering. Er komt deze week zeker geen rust tot zondag.
Hoe weet je dat?
Tja, soms weet je iets.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Post Reply