Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PCGC wrote: 23 May 2023, 14:50
11 Tinus wrote: 23 May 2023, 14:39 Er is ook gewoon nog steeds een mogelijkheid dat hij wel een 2e kans krijgt volgend jaar. Dan wordt het flink omdenken voor flink wat mensen.
Wordt ie zondag 2e, blijft ie gewoon. Daar ben ik van overtuigd.
Ik niet. Dat zou dan beleid binnenkant/buitenkant paal zijn. Stel PSV wordt met 5-0 afgedroogd tegen AZ, maar Ajax blijft op 0-0 steken. Dan ben je alsnog tweede. Gaan we daar beleid dan op maken?

Maar ook al wint PSV van AZ en verliest Ajax van Twente en heb je dus 6 punten meer gepakt: er speelt gewoon te veel rondom Ruud. Doorgaan zou ik eigenlijk belachelijk vinden en een recipe for disaster voor volgend seizoen. Dan belast je de spelers met een trainer die ze misschien een toffe peer vinden, maar als trainer niet serieus nemen. Dan is Xavi gewoon weg hoor. En ja, op 1 speler moet je geen beleid maken, maar dit is wel een jongen die in potentie 60 miljoen plus waard is.

Nee, het is klaar met Ruud. Erg lullig, maar ergens ben ik wel blij met die onrust, want mijn gevoel was sowieso nooit goed met Ruud. geweldige kerel, presenteert zich prima, slimme jongen, goed mens, maar als trainer bakt hij er niks van. We hebben straks 10 punten minder als vorig seizoen, terwijl wij een betere selectie hebben. De enige reden waarom we uberhaupt 2e kunnen worden is omdat Ajax er nog minder van bakt (voorlopig.)

Verder is er nul progressie waarneembaar in spel en zet je alleen een goede serie resultaten neer vanwege de opzet van het programma, maar ook de wedstrijden die we wonnen was het vaak billenknijpen en wonnen we die op basis van individuele kwaliteiten; kwaliteiten die je dreigt kwijt te raken als Ruud aanblijft.

Ik zou als directie de kritiek van de spelers zeer serieus nemen en in combinatie met de stroeve werkverhoudingen tussen de staf, de magere resultaten en het vertoonde spel al snel de conclusie trekken: dit gaat niet verder zo. En zoals Heruone al terecht zegt: dan moet PSV eens goed naar zichzelf kijken, want hoe haalden ze het in hun hoofd om na het afscheid van Schmidt, die wel progressie liet zien in spel en resultaten, het op een totaal andere boeg te gooien met een trainer die niks had bewezen, er zelf geen zin in had en een totaal ander idee over voetbal heeft dan zijn voorganger. Het is echt dankzij Ajax te danken dat je 2 prijzen hebt en nog zicht op een tweede plek. Dat mag gerust een wonder heten, want het hele seizoen is het spel niet om aan te gluren, op uitzonderingen na.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thoresen wrote: 23 May 2023, 17:47 Ik vind het wel heel toevallig dat deze drek in de beslissende week voor plek 2 en3 naar buiten komt. Wie heeft daar belang bij? Zeker als dit bij de meest ingevoerde journalisten al langer bekend is.
De Telegraaf, mediapartner van Ajax Amsterdam
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thoresen wrote: 23 May 2023, 17:47 Ik vind het wel heel toevallig dat deze drek in de beslissende week voor plek 2 en3 naar buiten komt. Wie heeft daar belang bij? Zeker als dit bij de meest ingevoerde journalisten al langer bekend is.
Waarbij de timing nog Kutter had kunnen zijn, iets
Korter op de wedstrijd nog
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thoresen wrote: 23 May 2023, 17:47 Ik vind het wel heel toevallig dat deze drek in de beslissende week voor plek 2 en3 naar buiten komt. Wie heeft daar belang bij? Zeker als dit bij de meest ingevoerde journalisten al langer bekend is.
Een zaakwaarnemer dus. Dat is het lek.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 17:54
Thoresen wrote: 23 May 2023, 17:47 Ik vind het wel heel toevallig dat deze drek in de beslissende week voor plek 2 en3 naar buiten komt. Wie heeft daar belang bij? Zeker als dit bij de meest ingevoerde journalisten al langer bekend is.
Een zaakwaarnemer dus. Dat is het lek.
Resteert nog altijd de vraag wat zijn belang c.q. dat van zijn client is... :wonder:
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 23 May 2023, 17:55
ShovingNE2 wrote: 23 May 2023, 17:54

Een zaakwaarnemer dus. Dat is het lek.
Resteert nog altijd de vraag wat zijn belang c.q. dat van zijn client is... :wonder:
Mijn theorie: Fulco van Kooperen is de zaakwaarnemer van Joey, maar het zijn ook goede vrienden. Eerder zei Joey al dat hij samen met o.a. Botman, Van Kooperen en nog een medewerker op vakantie is geweest om "gewoon wat te zuipen". Dan kan ik je wel op een presenteerblaadje geven dat die Van Kooperen wekelijks met Joey belt/appt, noem het maar op. Buiten dat die Van Kooperen een Amsterdammer en ajacied is, is Bergwijn samen met Botman zijn meest waardevolle speler. Als zijn motief om dit te delen met Kapteijns niet vanuit fan-oogpunt is, dan wel om ervoor te zorgen dat de kans groter is dat ajax CL speelt. Volgens mij was het altijd al de intentie van Bergwijn om één seizoen bij ajax te spelen voor het WK en daarna weer een stap maken. Dat zal nu niet lukken door slechte prestaties, maar twee leuke wedstrijden straks in de CL en hij gaat weer voor 25-30mln. Dan is het weer kassa bij Muy Manero.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 23 May 2023, 18:05
psvgouda wrote: 23 May 2023, 17:55
Resteert nog altijd de vraag wat zijn belang c.q. dat van zijn client is... :wonder:
Mijn theorie: Fulco van Kooperen is de zaakwaarnemer van Joey, maar het zijn ook goede vrienden. Eerder zei Joey al dat hij samen met o.a. Botman, Van Kooperen en nog een medewerker op vakantie is geweest om "gewoon wat te zuipen". Dan kan ik je wel op een presenteerblaadje geven dat die Van Kooperen wekelijks met Joey belt/appt, noem het maar op. Buiten dat die Van Kooperen een Amsterdammer en ajacied is, is Bergwijn samen met Botman zijn meest waardevolle speler. Als zijn motief om dit te delen met Kapteijns niet vanuit fan-oogpunt is, dan wel om ervoor te zorgen dat de kans groter is dat ajax CL speelt. Volgens mij was het altijd al de intentie van Bergwijn om één seizoen bij ajax te spelen voor het WK en daarna weer een stap maken. Twee leuke wedstrijden in de CL en hij gaat weer voor 25-30mln. Dan is het weer kassa bij Muy Manero.
:$ :wonder: ...
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 23 May 2023, 18:10
Standbeeld wrote: 23 May 2023, 18:05
Mijn theorie: Fulco van Kooperen is de zaakwaarnemer van Joey, maar het zijn ook goede vrienden. Eerder zei Joey al dat hij samen met o.a. Botman, Van Kooperen en nog een medewerker op vakantie is geweest om "gewoon wat te zuipen". Dan kan ik je wel op een presenteerblaadje geven dat die Van Kooperen wekelijks met Joey belt/appt, noem het maar op. Buiten dat die Van Kooperen een Amsterdammer en ajacied is, is Bergwijn samen met Botman zijn meest waardevolle speler. Als zijn motief om dit te delen met Kapteijns niet vanuit fan-oogpunt is, dan wel om ervoor te zorgen dat de kans groter is dat ajax CL speelt. Volgens mij was het altijd al de intentie van Bergwijn om één seizoen bij ajax te spelen voor het WK en daarna weer een stap maken. Twee leuke wedstrijden in de CL en hij gaat weer voor 25-30mln. Dan is het weer kassa bij Muy Manero.
:$ :wonder: ...
Het is gangbaar dat journalisten even bellen naar zaakwaarnemers om te checken of er nog wat gaande is rondom spelers. Rik en Timmer doen niet anders. Als dat tjappie van de Tele dan zijn belrondje doet en een zaakwaarnemer deelt vervolgens wat hij hoort van zijn client.. ja wat voor belang heeft hij dan op uitgerekend dit moment? Je weet dat het een groot verhaal wordt in de Tele.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tijn wrote: 30 Mar 2022, 11:36 https://www.vi.nl/pro/hoe-van-nistelroo ... l-bereiken

Ik heb het artikel op VI van december nog eens gelezen en wat me positief bevalt aan Van Nistelrooij en wat ik minder wist zijn 2 zaken:

1. Hij is tactisch flexibel en staart zich dus niet blind op één manier van spelen. Doet me wel een beetje aan de goede eigenschap van Cocu denken, alleen lijkt Van Nistelrooy zich wel voornamelijk op een andere stijl te oriënteren dan Cocu. Van Nistelrooy focust zich bijvoorbeeld veel op Bielsa qua voetbalopvatting.
Quote artikel: ‘Tactiek is voor mij hoe wij aanvallen of verdedigen tegen het systeem van de tegenstander. Bij het verdedigen zijn er in mijn ogen bijvoorbeeld twee mogelijkheden. Je zet druk of je zakt in en wacht op een fout van de opponent. Ik wil druk zetten en daarmee een fout forceren. Hoe we dat doen is tactiek en dat zet ik weg bij mijn spelers. Ik kan ook switchen en flexibel zijn. We kunnen namelijk ook vanuit een laag blok spelen om toch dominant te zijn en een resultaat te halen.’

2. Hij benoemt de spelhervattingen expliciet als één van de vier facetten van het voetbal.
Quote artikel: Ik probeer tactisch een rode draad te krijgen in de vier facetten van het voetbal. Aanvallen, verdedigen, de twee omschakelmomenten en daarnaast de spelhervattingen. Ik kan voor elke situatie een vorm uit mijn database halen om bepaalde zaken te trainen.’
Nog even een pareltje van 14 maanden geleden.

'Je zet druk of je zakt in en wacht op een fout van de opponent. Ik wil druk zetten en daarmee een fout forceren. Hoe we dat doen is tactiek en dat zet ik weg bij mijn spelers.'

Dat druk zetten is niet echt lekker ontwikkeld.

Die spelhervattingen heeft hij wel zeeeeeeer aardig opgetuigd met Ooijer.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 23 May 2023, 18:14
psvgouda wrote: 23 May 2023, 18:10
:$ :wonder: ...
Het is gangbaar dat journalisten even bellen naar zaakwaarnemers om te checken of er nog wat gaande is rondom spelers. Rik en Timmer doen niet anders. Als dat tjappie van de Tele dan zijn belrondje doet en een zaakwaarnemer deelt vervolgens wat hij hoort van zijn client.. ja wat voor belang heeft hij dan op uitgerekend dit moment? Je weet dat het een groot verhaal wordt in de Tele.
Jawel... Dat weet ik natuurlijk ook wel, maar...Laat maar
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 23 May 2023, 18:24
Standbeeld wrote: 23 May 2023, 18:14
Het is gangbaar dat journalisten even bellen naar zaakwaarnemers om te checken of er nog wat gaande is rondom spelers. Rik en Timmer doen niet anders. Als dat tjappie van de Tele dan zijn belrondje doet en een zaakwaarnemer deelt vervolgens wat hij hoort van zijn client.. ja wat voor belang heeft hij dan op uitgerekend dit moment? Je weet dat het een groot verhaal wordt in de Tele.
Jawel... Dat weet ik natuurlijk ook wel, maar...Laat maar
Bietje stemming maken hier, ge wit wel
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Struviet wrote: 23 May 2023, 15:58 Overigens, geen idee of het al benoemd is, maar de hier verguisde en niet serieus genomen Ailon had dit hele spel al voor het aanstellen Van Nistelrooy in de smiezen. Inclusief tactische beperkingen, inclusief dat er een hoop spelers niet op Van Nistelrooy zaten te wachten. Hij lees het helaas niet meer op dit forum, maar ik vind het mooi dat hij met terugwerkende kracht zijn gelijk haalt.

Los van dat de inhoud natuurlijk pijnlijk is.
Niet om het een of ander, maar er waren er een hoop hier die de aanstelling van Ruud een slecht idee vonden en door de mooie baard en verdere uitstra;ling van Ruud doorprikten.

- Matig spel bij de jeugd teams, zonder enige blijk van patronen
- Totaal ander idee over voetbal dan Schmidt, welke net bezig was met progressie en een selectie die daarop ingespeeld was
- Ruud die zelf openlijk aangaf er niet klaar voor te zijn
- Je Ruud nooit inhoudelijk over voetbal had gehoord
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Toch een positieve noot in dit topic.
User avatar
Smell Rock
Verbannen
Posts: 742
Joined: 30 Oct 2022, 17:05
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thoresen wrote: 23 May 2023, 17:47 Ik vind het wel heel toevallig dat deze drek in de beslissende week voor plek 2 en3 naar buiten komt. Wie heeft daar belang bij? Zeker als dit bij de meest ingevoerde journalisten al langer bekend is.
Als wij zondag "gewoon" gewonnen hadden had het geen ene ruk uitgemaakt, waren we er misschien wel blij mee geweest. Hup Twente, op eigen kracht zal het niet lukken vrees ik, KLI
Full speed or nothing
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ben er nog steeds ‘blij’ mee. Zeker voor de lange termijn. Liever nu schoon schip dan begin November. Want heb 0,0 vertrouwen dat we plots wel fatsoenlijk voetbal krijgen onder Ruud
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat een enorm afbreukrisico is dat toch het trainer zijn.

Natuurlijk kan het voetbal veel beter, enz. enz. blah, blah. Maar Ruud vindt ik vooral toch een grote PSV ambassadeur en een oprechte persoonlijkheid. Dat icoon brokkelt nu toch wat af zo. Ook bij Van Bommel gebeurde dat maar die riep het met zijn narcistische trekjes op zich zelf af.
PsvBmg
Vaste waarde in elftal
Posts: 566
Joined: 14 Jul 2021, 21:41
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik blijf het doodzonde vinden, eerst een clubicoon als Van Bommel eruit gooien, en nu Van nistelrooij mogelijk terwijl deze duidelijk heeft aangegeven dat hij er nog niet klaar voor was.

Men had moeten zorgen voor een soort klankbord of een ervaren staf die RVN tegengas kan geven ( ik geloof niet dat Fred dat kan, hij is wel een uitstekend veldtrainer. )

Verder schort het al jaren aan een fatsoenlijke verdediging, met deze spelers achterin kan je niet kampioen worden.
Ik heb zelf in Duitsland gespeeld ( regional liga ) en daar zei mijn trainer Jos Luhukay, je kan pas prijzen winnen als je fundament achterin goed is.

Met spelers als Ramalho,baumgartl,mwene,obispo,teze,viergever, sainsbury,bechih daar kan je toch niks mee.

We doen net alsof Mauro,Braintwaite en boscagli toppers zijn maar ook dat is niet het niveau waar je hoge ogen mee kan gooien in Europa

Waar is de scouting?

Gaat tijd worden dat er eens gekeken gaat worden bij de scouting want ik zie verdomd weinig goede spelers aangetrokken worden
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Volgens 1908 heeft PSV Tomasson benaderd. Dan is het einde verhaal Ruud.

En we kunnen niet ontkennen dat 1908 (Feyenoordtransfermarkt) heel vaak goed zit.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bosz en Tomasson benaderd, spelers 'klagen' bij de directie en een technische staf die overhoop ligt.

Ruud gooit er straks zelf nog met z'n (geluks)pet naar.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En zo gaat het dus toch weer niet heel erg chique. Elke dag een nieuwtje lekken terwijl Van Nistelrooij nog gewoon in dienst is en er een belangrijke laatste wedstrijd voor de deur staat. Niet fraai wat mij betreft.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 23 May 2023, 21:22 En zo gaat het dus toch weer niet heel erg chique. Elke dag een nieuwtje lekken terwijl Van Nistelrooij nog gewoon in dienst is en er een belangrijke laatste wedstrijd voor de deur staat. Niet fraai wat mij betreft.
Niet fraai? Zeg maar gerust vreselijk. Zeker als Ruud nog nergens van op de hoogte is. Ontsla hem dan ook meteen zodat hij niet de laatste wedstrijd nog in moet gaan.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus we hadden het er dit weekend volgens mij over, maar mede hierom moet je dus als AD je kop laten zien en keuzes maken. Het zou te zot voor woorden zijn als ons beleid is gebaseerd op die laatste 2 potjes (Heerenveen en AZ). Die keuze moet allang gemaakt zijn. Blijven of vertrekken. Schep duidelijkheid, eerlijkheid. Ipv daarvan gaan we lekker een weekje met z'n allen in diepe crisis en dat voor AZ uit.

Lachwekkend.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 23 May 2023, 21:35 @11 Tinus we hadden het er dit weekend volgens mij over, maar mede hierom moet je dus als AD je kop laten zien en keuzes maken. Het zou te zot voor woorden zijn als ons beleid is gebaseerd op die laatste 2 potjes (Heerenveen en AZ). Die keuze moet allang gemaakt zijn. Blijven of vertrekken. Schep duidelijkheid, eerlijkheid. Ipv daarvan gaan we lekker een weekje met z'n allen in diepe crisis en dat voor AZ uit.

Lachwekkend.
Voor mij waren er 4 pijlers waarom Ruud kon blijven als trainer. Als ze verliezen van AZ zijn er 2 van de 4 in een week verdwenen. Dit is ook voor de mensen die Ruud wil(den) behouden geen binnenkant/buitenkant paal principe.

Ik vind dat resultaten meetbaar zijn en dat je daarop kunt (ver)oordelen. Goed voetbal, automatismen en xG is geen animo om een trainer weg te sturen. Niet presteren, selectie in het harnas jagen en onrust creëren wel.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 23 May 2023, 21:35 @11 Tinus we hadden het er dit weekend volgens mij over, maar mede hierom moet je dus als AD je kop laten zien en keuzes maken. Het zou te zot voor woorden zijn als ons beleid is gebaseerd op die laatste 2 potjes (Heerenveen en AZ). Die keuze moet allang gemaakt zijn. Blijven of vertrekken. Schep duidelijkheid, eerlijkheid. Ipv daarvan gaan we lekker een weekje met z'n allen in diepe crisis en dat voor AZ uit.

Lachwekkend.
De keuze is al gemaakt. Ruud gaat weg. Als ze nog vertrouwen in hem hadden dan was dat wel uitgesproken. Stewart draaide er in dat interview voor de bekerfinale al een beetje omheen maar na alle berichten van de laatste dagen en dat gekoppeld aan het vertoonde spel ben ik ervan overtuigd dat hij gaat. Dat ze dat nog niet hebben uitgesproken lijkt me overigens vrij logisch. Het is nu onrustig maar als de directie had uitgesproken dat ze Ruud ontslaan na dit seizoen was helemaal de pleuris uitgebroken terwijl we (helaas) nog wel ergens voor spelen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooi man, zo’n trainer die ervoor zorgt dat een speler als Xavi voor ons speelt. Belt even met Sergio Ramos.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... ramos.html
Post Reply