Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
PSVerDenBosch
Basisspeler
Posts: 445
Joined: 23 Jun 2022, 13:43
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is Maurice Steijn hier al genoemd? Doet het uitstekend met Sparta en staat er vaak goed op bij spelers.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind dat ook wel een goede visie: iemand die zich van onderaf naar boven heeft gewerkt in plaats van een bekende naam bovenin in laten stappen (en naar beneden te zien afzakken in de gevallen van Kuyt, Stam, Van Bommel, Van Nistelrooij, en vast nog een etcetera).
Ex unitate vires
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 24 May 2023, 10:01
29.04.2007 wrote: 24 May 2023, 09:53

@trouwepsvfan zegt toch dat ze denkt dat Bosz het verdedigend beter zal neerzetten dan van Nistelrooij. En daarbij ook nog aanvallend beduidend beter spel zal laten zien dan onder van Nistelrooij. Waarom zou het probleem van afgelopen zondag dan ook moeten gelden voor (hypothetische) wedstrijden onder Bosz?
Ja dat is wel een leuke aanname dat je denkt dat Bosz het beter zal neerzetten, maar dat is nergens op gebaseed. Ik denk ook iedere keer dat Ruud wel ziet wat er fout gaat en het daarom beter zal neerzetten, gebeurt ook niet. Toch scoren we in veel wedstrijden nog vaker dan de tegenstander. Dus, moet Ruud dan toch maar blijven?
Of het wel of niet ergens op gebaseerd is, het was de hypothetische aanname die trouwepsvfan deed en dat ze verwacht dat Bosz daarom meer wedstrijden zal winnen, omdat ze meer doelpunten zullen maken dan tegen zullen krijgen. En als dat zo zou zijn, is er inderdaad geen probleem. Wat ook haar directe stelling was; wat is het probleem als je iedere wedstrijd wint? Dan kan je moeilijk verwijzen naar het probleem van afgelopen zondag, want toen won je niet en heeft dus ook niks te maken met de stelling 'als je iedere wedstrijd wint'. Maar goed, beetje non-discussie verder.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Verwacht dat PSV bij ontslag van RvN binnen enkele dagen de aanstelling van de nieuwe trainer bekend maakt. Peter Bosz kanidaat nummer 1? Die lijkt bij zowel Ajax als Feyenoord geen optie meer vanwege het verleden. Buitenlandse (top/sub) clubs zullen niet 1 2 3 komen na afgelopen avonturen. Dan heeft die de keuze voor PSV of rechterrijtje in het buitenland. Kanttekening is dan, wilt PSV Bosz wel?
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSVerDenBosch wrote: 24 May 2023, 10:47 Is Maurice Steijn hier al genoemd? Doet het uitstekend met Sparta en staat er vaak goed op bij spelers.
Yup, mijn favoriet.
#FreeGeneratie4
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Alsof PSV in het verleden ooit een blauwdruk had. We zijn hier niet in amsterdam. Wij voetballen gewoon.

Rake opmerkingen van Perez, van Ginkel en vd Doelen in de podcast net (overigens 1e en laatste keer dat ik naar dat gezever ga luisteren):
PSV heeft nooit een zeer specifieke speelstijl gehad als club. Degelijke basis met goede karakters en een paar man die excelleren. En dat de rest zich dan niet te groot voelt om voor die klasbakken door de modder te gaan.

Schmidt was daarin een uitzondering met een heel specifieke stijl. Maar het was niet zo dat PSV dacht.. wij willen de komende decennia hoog druk gaan zetten, we willen Schmidt.

Een hiddink of een cocu speelde tegen pakweg barcelona ook heel anders dan tegen rkc.

Ge moet ut allemaol nie moeilijker make dan ut is.
Geen paardenlul inderdaad, goeie coach die ut snapt en past in de cultuur. Daarom ben ik blij dat we hier in eindhoven nooit een van gaal of adriaanse hebben gezien bijv.

Dus als Ruud mocht vertrekken word ik wel veurzitter van de fanclub van Ron Jans. Heeft dit jaar laten zien dat ie een verdediging neer kan zetten. 13 tegendoelpunten minder dan PSV.
(Liefste zie ik Ron Jans natuurlijk naast Ruud. Win-win)
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bosz was bezig met FC Twente, dat speelde eind maart, was bijna rond, maar ineens trok hij zich terug.
19 maart speelde PSV uit tegen Vitesse. Toen is er een clash geweest met Van Nistelrooy en zijn assisten. Wellicht is in de week erna iemand Bosz gaan polsen, die toen dacht: Ik wacht nog wel even. En dan kan het zijn dat hij dus nu al op de hot seat zit.
Het kan ook zijn dat er niets klopt van deze theorie. Dan wordt het iemand anders.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 24 May 2023, 11:09 Bosz was bezig met FC Twente, dat speelde eind maart, was bijna rond, maar ineens trok hij zich terug.
19 maart speelde PSV uit tegen Vitesse. Toen is er een clash geweest met Van Nistelrooy en zijn assisten. Wellicht is in de week erna iemand Bosz gaan polsen, die toen dacht: Ik wacht nog wel even. En dan kan het zijn dat hij dus nu al op de hot seat zit.
Het kan ook zijn dat er niets klopt van deze theorie. Dan wordt het iemand anders.
Hahaha dit is dus zo geweldig aan dit forum.

Het kan zo maar dat je helemaal gelijk gaat krijgen.
Het kan ook zo maar dat het compleet niet waar is.

Deze post is gewoon het forum in een notendop :D :D :D
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sowieso weet Ruud al een tijdje dat hij volgend seizoen geen hoofdtrainer meer is, als Fred het voor gezien houdt. Hij gaf niet voor niets aan dat hij hoopte dat Fred zou blijven als assistent.
User avatar
colocolofc
Meervoudig international
Posts: 1,306
Joined: 26 Jan 2019, 14:19
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Den Bondskoots wrote: 24 May 2023, 11:14
Robson de Souza wrote: 24 May 2023, 11:09 Bosz was bezig met FC Twente, dat speelde eind maart, was bijna rond, maar ineens trok hij zich terug.
19 maart speelde PSV uit tegen Vitesse. Toen is er een clash geweest met Van Nistelrooy en zijn assisten. Wellicht is in de week erna iemand Bosz gaan polsen, die toen dacht: Ik wacht nog wel even. En dan kan het zijn dat hij dus nu al op de hot seat zit.
Het kan ook zijn dat er niets klopt van deze theorie. Dan wordt het iemand anders.
Hahaha dit is dus zo geweldig aan dit forum.

Het kan zo maar dat je helemaal gelijk gaat krijgen.
Het kan ook zo maar dat het compleet niet waar is.

Deze post is gewoon het forum in een notendop :D :D :D
Is dat niet het hele idee van een fan forum? Lekker lullen over mogelijke scenarios?
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 24 May 2023, 00:15
De Realist wrote: 24 May 2023, 00:11 Hahahaha. Jon Dahl fucking tomasson. En wat heeft die met PSV? En wat kan hij toevoegen? Hou toch op joh
Wat had Roger met PSV? Totaal niet relevant. Wat weet je van zijn trainen? Of net zo kaal als mijn Berhalter opmerking?
Ik bedoelde het als 1 geheel. Dus wat kan hij toevoegen vind ik erg relevant en vooral heel erg twijfelachtig. Daarnaast ook nog eens niets met de club, dus er is werkelijk geen enkele reden om met fucking tomasson aan te komen zetten. Echt nul. Niets.
Schmidt had niets met PSV maar kon wel aantoonbaar iets toevoegen.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De Realist wrote: 24 May 2023, 11:28
Ardbeg wrote: 24 May 2023, 00:15

Wat had Roger met PSV? Totaal niet relevant. Wat weet je van zijn trainen? Of net zo kaal als mijn Berhalter opmerking?
Ik bedoelde het als 1 geheel. Dus wat kan hij toevoegen vind ik erg relevant en vooral heel erg twijfelachtig. Daarnaast ook nog eens niets met de club, dus er is werkelijk geen enkele reden om met fucking tomasson aan te komen zetten. Echt nul. Niets.
Schmidt had niets met PSV maar kon wel aantoonbaar iets toevoegen.
Maar even eerlijk, ik heb hem niet als trainer gevolgd. Ik weet niets van zijn filosofie en dergelijke. Jij wel? Hoezo "Geen enkele reden. Echt nul. Niets."?

https://totalfootballanalysis.com/head- ... is-tactics

Want wat ik hier lees, is hij dat hij een heel duidelijk plan heeft van aanval tot de defensieve organisatie. Laat dan nu net zijn wat we totaal niet hebben op dit moment.

"Overall, Jon Dahl Tomasson has a set philosophy of how he likes his team to play. He will require investment in key areas to ensure this is possible with his new team. When successful, Tomasson will likely make Blackburn one of the most competitive teams in the league. The ability to play forwards whilst also being defensively astute is what gets teams promoted and Tomasson is comfortable in taking risks in key areas to ensure results."
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heeft er de afgelopen tijd al iemand gezegd dat we moeten beginnen met een blauwdruk? Een idee? Een visie? Een identiteit opbouwen?

Ik ben het met Maarten eens, maak het toch niet zo moeilijk allemaal en zorg gewoon voor een goede trainer die op zijn manier het verschil kan maken. En hoe die dat doet zal mij echt een worst wezen. Hoog druk = kwetsbaar. Het kan maar het is niet de enige weg naar succes. En zo aanvallend speelde Feyenoord dit jaar ook niet zoals iedereen doet geloven. En zo weinig hebben ze ook niet tegen gekregen. Het gaat erom dat je een team neer kunt zetten wat elkaar sterker maakt, goed communiceert binnen maar ook buiten de muren en dat aanpassingen kunt doen om prestaties te verhogen. Dat hoeft niet met 1 specifieke soort trainer. Als wij succes hebben gehad met Hiddink, Koeman en Cocu dan zie ik geen spannende trainers maar gewoon degelijk en goed. Trainers die weten wat het is om in de top te presteren en zeker geen trainers die het altijd overal goed hebben gedaan.

Zelf geloof ik dat er maar pakweg 10 trainers in Europa zijn die PSV zo substantieel meer kans geven op succes (vergelijkbaar met Slot/Ten Hag recent) dat het in die groep daaronder ook niet zoveel uit maakt. Beter een trainer die past bij de Herdgang, de Eredivisie kent, PSV oprecht een mooie uitdaging vindt en die hongerig is zoals Ruud/Roger naar succes.

Kies je voor een specifieke soort trainer (bv super aanvallend) en die vertrekt dan heb je wel een basis maar dan moet je weer een hele super aanvallende trainer halen. Je beperkt je dan heel erg op de markt. Als er dan een paar goede opties niet beschikbaar zijn kom je in de koopjeshoek van het trainersgilde. Dan heb je een trainer die qua systeem wel past bij de voorganger maar wellicht is die wel op andere fronten een mismatch.

Cocu zou een hele veilige en degelijke keuze zijn waar mijn inziens het minste kritiek op zou kunnen zijn. Bosz is iets spannender maar hoeft voor mij niet te betekenen dat we over 2 jaar niet terug kunnen vallen op een trainer zoals Cocu. Net als dat ik denk dat Feyenoord nu voor 10 jaar Slot kopietjes gaat aanstellen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Josef Dettelbacher wrote: 24 May 2023, 10:20Voor mij is het simpel: is het een coach die tactisch aanpassingen kan doen ter verbetering van het spel, een speelstijl (welke dat ook is) didactisch over kan brengen, en qua persoonlijkheid geen paardenlul is, dan is ie geschikt.
Wat een verademing zou het zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 24 May 2023, 12:30
Josef Dettelbacher wrote: 24 May 2023, 10:20Voor mij is het simpel: is het een coach die tactisch aanpassingen kan doen ter verbetering van het spel, een speelstijl (welke dat ook is) didactisch over kan brengen, en qua persoonlijkheid geen paardenlul is, dan is ie geschikt.
Wat een verademing zou het zijn.
Inderdaad, gewoon iemand die rust in de tent brengt. Ben wel klaar met al dat gedoe rondom de club.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 24 May 2023, 10:54 (Liefste zie ik Ron Jans natuurlijk naast Ruud. Win-win)
Zie ook liever een trainer komen die gewoon zijn vakmanschap bewezen heeft. Binnen de ED zijn dat wmb Jansen, Stein en inderdaad Jans (hoewel ik laatstgenoemde wel erg door de mand vond vallen bij Heerenveen en zijn onkundige kant als crisismanager zag, maar dat is lang geleden). Maar tav boven geciteerde opmerking: wat is er win win aan om Ruud aan in dit voorbeeld Jans te koppelen? Ik zou niet weten wat die moet toevoegen wat Jans zelf niet te bieden heeft.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb nog liever Rutten dan Jans.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 24 May 2023, 12:52 Ik heb nog liever Rutten dan Jans.
En toch heeft Jans het heel goed gedaan bij Zwolle (Ajax afgedroogd in de bekerfinale o.a.), Groningen en nu ook Twente.
Niet dat ik nou direct denk dat Jans de grote redder is, maar hij heeft met meerdere speelstijlen laten zien resultaat te kunnen koppelen aan aantrekkelijk spel en spelers beter te maken.

Rutten is een prima veldtrainer, maar heeft het als hoofdtrainer nergens echt laten zien toch, alleen bij Twente was het goed.
User avatar
VTheMan
Meervoudig international
Posts: 1,077
Joined: 24 Jun 2022, 15:13
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Bakayoko
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als het een keus word tussen Janssen, Jans, of Stein Dan heb ik liever dat Ruud blijft met nieuwe assistenten...
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

What's next? John van den Brom?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Even voor het gemak een lijstje aanstellingen van Brands/Stewart;:

2005 - Louis van Gaal (AZ)
2009 - Ronald Koeman (AZ)
2009 - Dick Advocaat (AZ Interim)
2010 - Gertjan Verbeek (AZ)
2012 - Dick Advocaat (PSV)
2013 - Dick Advocaat (AZ interim + 1 jaar)
2013 - Phillip Cocu (PSV)
2014 - Marco van Basten (AZ)
2014 - John van den Brom (AZ)

Waarbij Marcel betrokken zou kunnen zijn geweest bij de aanstelling van Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij.

Dit is geen super fraai lijstje. Wel frappant dat zowel Koeman (AZ), van Basten (AZ), Verbeek (AZ) en Rutten (PSV) vroegtijdig zijn gestopt door ontslag.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bosz valt in de categorie paardenlul dus die valt sowieso af. 😝
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mr.Unibet wrote: 24 May 2023, 10:06 Icoon als Ruud vervangen door Tomasson of Bosz zou voor mij echt horror zijn. Dan heb ik liever een 'PSV'er' als Dick Schreuder of een buitenlandse naam, die twee koppen iedere week voor de camera kan ik niet identificeren met PSV.
Wat maakt het in godsnaam uit of een trainer iets heeft met PSV?
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoop heel erg op Bosz.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ben heel benieuwd. Als de verhalen van Feytm kloppen en dat lijkt me best logisch dan komt er ook wel snel een nieuwe trainer. Dan is PSV al tijden aan het zoeken.
Post Reply