Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Nou gefeliciteerd, jullie hebben je zin.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ontzettend jammer dat het in de laatste maanden toch geknakt is bij de technische staf en spelersselectie.
Denk dat als het goed was gegaan dat we volgend seizoen ondanks het slechte spel gewoon met Ruud door konden gaan, maar hij was de groep kwijt. Dan moet je gewoon je conclusies trekken en dat heeft hij gedaan.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 24 May 2023, 13:24 Dit is ronduit dramatisch vanuit ieder facet.

Voor PSV, de zoveelste (gedwongen/te vroege) foute aanstelling van een clubicoon dat dus door het ijs zakt.
Voor Ruud zelf natuurlijk een hele tik, zo vroeg in zijn loopbaan. De manier waarop is nog pijnlijker!
Voor ons, als supporters gewoon enorm klote....
Hopelijk een leermoment voor PSV om nooit meer een clubicoon 'zomaar' trainer te maken, eerst in de jeugd ontwikkelen als trainer, vervolgens als assistent aansluiten of de weg vrij maken om naar een andere ED club te gaan met de mondelinge afspraak om de contacten warm te houden. Maar nooit meer een trainer zomaar voor de leeuwen gooien in het eerste van een topclub. Ook bij Cocu ging dit in eerste instantie fout.

Wel zuur voor Ruud ook, ben toch benieuwd wat hij nu gaat doen. Had liever gehad dat aan het einde van het seizoen geëvalueerd was, hij te licht werd bevonden voor het eerste elftal, dit zelf ook in zag en een stap terug naar de jeugd zou doen. Mss te romantisch ingeschat. Maar nu bij een jeugdteam binnen PSV werken zal voor hem ook ongeloofwaardig voelen.

Ik gun de mens Van Nistelrooy van harte om een mooie club te vinden waar hij zich als trainer kan doorontwikkelen en wie weet in de toekomst, als herboren en ervaren trainer, terug te keren bij onze mooie club. Als persoon, als voetballer, als uithangbord, als professional, altijd een held! Met of zonder pet!
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

billyboy wrote: 24 May 2023, 13:25 Zou Marcel ook de consequenties nemen voor het beleid dat hij heeft gevoerd?
Ik denk het niet. Toch komt dit moment wel beetje bij beetje dichterbij. Hij was het aan het begin van het seizoen ook volledig eens met alles wat John De Jong vond in de hele saga met de RvC. Hij toonde zich toen niet solidair maar er bleef wel ook iets aan hem kleven.

Nu heeft hij iemand overgehaald om TOCH trainer te worden, dat ging niet super lekker uiteindelijk. En uiteindelijk vertrekt Ruud vanwege te weinig steun. Dat is wel 'auw', zeg maar.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat er volgend seizoen wellicht een andere trainer voor de groep zou staan zag ik nog wel gebeuren maar dit niet. Dan zit er ergens toch iets gruwelijk mis want anders had ie het seizoen wel afgemaakt. Wat een amateurisme en ellende de laatste jaren zeg... Benieuwd naar de tekst en uitleg want deze gang van zaken is om je kapot voor te schamen (ook als supporter).
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wat is het verdomme toch een teringzooi bij onze club. Lekker gemanaged allemaal in elk geval. Vlak voor zo'n belangrijke wedstrijd. Ben benieuwd hoe de spelersgroep de handschoen oppakt en met wie Stewart op hopelijk zeer korte termijn op de proppen komt. Laat Brands maar even tekst en uitleg geven want zijn eerste jaar als AD is één van de meest onrustige van de afgelopen jaren. Hij bakt er zo op het eerste oog helemaal niks van.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wow, was dus inderdaad heel veel aan de hand, zowel in de selectie als directie, dat RvN zich genoodzaakt voelde om niet te wachten tot volgende week. Ik had veel liever gewild dat we op zondag ff de 2e plek zouden pakken en daarna uit elkaar gaan. Op deze manier voelt het toch een beetje naar. Denk uiteindelijk wel dat het zowel voor PSV als voor RvN het beste is dat ie weggaat.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Wat een ontiegelijke shitshow is dit met alleen verliezers.
Ik ben geen fan van de trainer Ruud, maar echt alles rondom zijn positie is gewoon ronduit kut geweest incl de verkoop van Gakpo en de manier waarop hij is aangesteld.

Vooral heel erg verdrietig. Weer een icoon onnodig kapot gemaakt.
Hopelijk wel nu alle focus op zondag, en vooral: nooit meer iemand zonder ervaring aanstellen TENZIJ er echt volledige overtuiging is van zijn kunnen.

Wat een ontiegelijke kutzooi dat dit op deze manier gaat
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 24 May 2023, 13:25 Wat voor gesprek heb je op dinsdagavond waarin je besluit het seizoen samen af te maken, waarna de trainer woensdagochtend opstapt vraag ik me af..

Brands is zo incompetent..
Waarschijnlijk hebben ze Ruud gewoon verteld dat het na AZ einde oefening is. Of Ruud in het belang van de club kan denken en het tot na AZ door wil trekken. Ruud heeft er een nachtje over geslapen en vervolgens gezegd: "krijg allemaal maar de tering". En terecht.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 24 May 2023, 13:29 Wat is het verdomme toch een teringzooi bij onze club. Lekker gemanaged allemaal in elk geval. Vlak voor zo'n belangrijke wedstrijd. Ben benieuwd hoe de spelersgroep de handschoen oppakt en met wie Stewart op hopelijk zeer korte termijn op de proppen komt. Laat Brands maar even tekst en uitleg geven want zijn eerste jaar als AD is één van de meest onrustige van de afgelopen jaren. Hij bakt er zo op het eerste oog helemaal niks van.
Het kan twee kanten opvallen.
Of de spelers geven nog 1x alles en verlangen dat ook bij elkaar (wat ik wel verwacht onder aanvoering van Xavi en Luuk)
Of de spelers zijn er klaar mee en teleurgesteld in het seizoen en geven niet alles.
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 24 May 2023, 13:21 Doet toch wel erg pijn om zijn foto dan bij dat bericht te zien en te beseffen dat het beter is zo maar het niet minder pijnlijk maakt. Dit is ook niet hoe PSV is.
Dit is 1 van de redenen dat ik mij alijd zo verbonden heb gevoeld bij PSV. Het is beter zo ja, maar inderdaad niet minder pijnlijk. Ruud is altijd mijn favoriete PSVer geweest. Eigenlijk samen met Mark.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Persepolis wrote: 24 May 2023, 13:29 Wow, was dus inderdaad heel veel aan de hand, zowel in de selectie als directie, dat RvN zich genoodzaakt voelde om niet te wachten tot volgende week. Ik had veel liever gewild dat we op zondag ff de 2e plek zouden pakken en daarna uit elkaar gaan. Op deze manier voelt het toch een beetje naar. Denk uiteindelijk wel dat het zowel voor PSV als voor RvN het beste is dat ie weggaat.
Als de situatie echt zo was. En Ruud de bui voelde hangen. Dan snap ik dat hij dit besluit, nu neemt. Hiermee redt hij nog iets qua imago.

Buiten het feit dat de situatie wellicht nauwelijks werkbaar zou zijn geweest zondag.

Dit is niet de zaak opgeven of achterlaten vind ik. Ik vind dit best wel een grote mensen actie van Ruud.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 24 May 2023, 13:25 Wat voor gesprek heb je op dinsdagavond waarin je besluit het seizoen samen af te maken, waarna de trainer woensdagochtend opstapt vraag ik me af..

Brands is zo incompetent..
Ik denk eerlijk gezegd dat de directie heeft gezegd wat de spelersgroep allemaal heeft gezegd.
Ruud weet dat hij de spelersgroep kwijt is. Zal dat als speler vaak genoeg meegemaakt hebben. Die weet genoeg en trekt zelf zijn conclusies.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Het premium stukje van Rik zegt denk ik wel veel. Het is vanuit de spelers gekomen en niet vanuit de directie.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Geweldig nieuws dit.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

Dit is wel een steek in de rug hoor. Ook van de selectie. 1 wedstrijd hadden ze toch nog wel ff kunnen volhouden? Pfff...

Hopen op een schokeffect en dat de spelers zondag echt alles, maar dan ook alles gaan geven.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ontzettend jammer voor de persoon Ruud van Nistelrooy. Ik had hem een mooier vertrek gegund, dit verdient hij niet. Het maakt me toch wat verdrietig dat zo’n clubicoon zo onze club verlaat.

Op de tweede plaats komt ook nog bij dat je deze onrust niet kan gebruiken richting komend weekend. Dat je het als team ook zo ver laat komen, poeh. Ik verwacht komend weekend ook wel wat van onze spelers.

Hopelijk halen we komend weekend in ieder geval de tweede plaats binnen. Dan valt er daarna genoeg te bespreken en evalueren. Een ding is wel duidelijk, clubiconen zonder ervaring/track record eindverantwoordelijke maken is een bijzonder slecht idee.
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1,340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
FOOTB_REM_S: No

Wat is dit ongelofelijk pijnlijk. Weer een clubicoon beschadigd.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 May 2023, 13:30
Joenepsv wrote: 24 May 2023, 13:29 Wat is het verdomme toch een teringzooi bij onze club. Lekker gemanaged allemaal in elk geval. Vlak voor zo'n belangrijke wedstrijd. Ben benieuwd hoe de spelersgroep de handschoen oppakt en met wie Stewart op hopelijk zeer korte termijn op de proppen komt. Laat Brands maar even tekst en uitleg geven want zijn eerste jaar als AD is één van de meest onrustige van de afgelopen jaren. Hij bakt er zo op het eerste oog helemaal niks van.
Het kan twee kanten opvallen.
Of de spelers geven nog 1x alles en verlangen dat ook bij elkaar (wat ik wel verwacht onder aanvoering van Xavi en Luuk)
Of de spelers zijn er klaar mee en teleurgesteld in het seizoen en geven niet alles.
De bal is rond! :mrgreen:
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 24 May 2023, 13:25 Wat voor gesprek heb je op dinsdagavond waarin je besluit het seizoen samen af te maken, waarna de trainer woensdagochtend opstapt vraag ik me af..

Brands is zo incompetent..
Volgens mij is het ondertussen wel duidelijk dat Brands niet zo goed is als sommige dachten of hoopte. Het verhaal rond de Jong (ondanks dat hij er niks van bakte), het verhaal rond het contract van Xavi en nu dit.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 24 May 2023, 13:21 Logisch.

Ruud kan zondag geen fatsoenlijke wedstrijdbespreking houden en (sommige) spelers recht in de ogen aankijken.
Dit lijkt ook inderdaad de aanleiding te zijn:
Dat een of meerdere mensen onbetrouwbaar zijn geweest, was voor hem volstrekt onacceptabel. In aanloop naar het cruciale duel met AZ is zo volgens betrokkenen door toedoen van eigen geledingen een giftige pijl afgestoken, die Van Nistelrooij zwaar heeft beschadigd. De timing van dat spreekwoordelijke wapen is heel opmerkelijk, omdat het gesprek al weken eerder plaatsvond.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Los van alle drama die gaat volgen, geeft dit ergens ook wel aan dat Ruud louter liefde voor PSV heeft. Nee, ideaal is het allemaal niet, het is gewoon een kutsituatie met vooral verliezers, maar je bent een grote man als je er een paar dagen voor neemt en zegt: ik heb het verknald, ik kan het niet meer omdraaien en het heeft geen zin om het zondag tijdens een cruciale wedstrijd nog een keer te proberen. En dan is het misschien niet de beste manager die we ooit gehad hebben, integendeel zelfs, maar hij heeft geen dermate opgeblazen ego dat hij bereid is de club verder in de problemen te brengen dan nodig. Alles in het belang van PSV.

Bedankt voor je passie en clubliefde, Ruud. Hopelijk tot ooit :heart:
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

De Realist wrote: 24 May 2023, 13:29 Wat een ontiegelijke shitshow is dit met alleen verliezers.
Ik ben geen fan van de trainer Ruud, maar echt alles rondom zijn positie is gewoon ronduit kut geweest incl de verkoop van Gakpo en de manier waarop hij is aangesteld.

Vooral heel erg verdrietig. Weer een icoon onnodig kapot gemaakt.
Hopelijk wel nu alle focus op zondag, en vooral: nooit meer iemand zonder ervaring aanstellen TENZIJ er echt volledige overtuiging is van zijn kunnen.

Wat een ontiegelijke kutzooi dat dit op deze manier gaat
Heel verdrietig dit. Ik ben fan van Ruud maar niet van de trainer Ruud.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 24 May 2023, 13:30
Persepolis wrote: 24 May 2023, 13:29 Wow, was dus inderdaad heel veel aan de hand, zowel in de selectie als directie, dat RvN zich genoodzaakt voelde om niet te wachten tot volgende week. Ik had veel liever gewild dat we op zondag ff de 2e plek zouden pakken en daarna uit elkaar gaan. Op deze manier voelt het toch een beetje naar. Denk uiteindelijk wel dat het zowel voor PSV als voor RvN het beste is dat ie weggaat.
Als de situatie echt zo was. En Ruud de bui voelde hangen. Dan snap ik dat hij dit besluit, nu neemt. Hiermee redt hij nog iets qua imago.

Buiten het feit dat de situatie wellicht nauwelijks werkbaar zou zijn geweest zondag.

Dit is niet de zaak opgeven of achterlaten vind ik. Ik vind dit best wel een grote mensen actie van Ruud.
Eigenlijk denk ik dat het voor hem beter was geweest om die wedstrijd zondag te overleven en dan te stoppen. Dan heeft hij gewoon die beker, JCS, 2e plek, overwintering EL en mooie overwinningen tegen Ajax Feyenoord Sevilla en Arsenal en een vrijwillig vertrek door de voordeur.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 24 May 2023, 13:33
Madueke wrote: 24 May 2023, 13:21 Logisch.

Ruud kan zondag geen fatsoenlijke wedstrijdbespreking houden en (sommige) spelers recht in de ogen aankijken.
Dit lijkt ook inderdaad de aanleiding te zijn:
Dat een of meerdere mensen onbetrouwbaar zijn geweest, was voor hem volstrekt onacceptabel. In aanloop naar het cruciale duel met AZ is zo volgens betrokkenen door toedoen van eigen geledingen een giftige pijl afgestoken, die Van Nistelrooij zwaar heeft beschadigd. De timing van dat spreekwoordelijke wapen is heel opmerkelijk, omdat het gesprek al weken eerder plaatsvond.
Dat is een mes in de rug in een cruciale fase. Ik snap Ruud, op basis van enkel deze info, wel.
Post Reply