Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00

Ruud lijkt mij redelijk rechtlijnig in deze en snel zelf deze conclusie trekken. Ik vermoed ook dat hij zelf gewoon niet lekker zit op zijn plek op dit moment, dan geef je je toch sneller gewonnen.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Werd binnengehaald als een of andere Messias, ook op het forum iedereen lyrisch.

Hij heeft het gewoon compleet klote gedaan in zijn eerste seizoen. Een hele, hele slechte beurt. Ik zou niet rouwig zijn om een andere AD.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Geen idee welke krachten hier spelen.

Na John de Jong verliest Brands met Ruud weer een mattie. Heb je als Brands er dan nog zin in. En als Brands vertrekt mag die zegeltjesboer ook zijn conclusie wel trekken.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

koetje wrote: 24 May 2023, 13:28Heb je als Brands er dan nog zin in. En als Brands vertrekt mag die zegeltjesboer ook zijn conclusie wel trekken
Juist nu is het interessant. Een ervaren trainer halen en investeren!
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47

Gaan we nu ook een Algemeen Directeur, toch wel de functie waar doorgaans echt pas resultaat zichtbaar is na een langere periode, beoordelen op basis van één jaar? Hier wordt vaak geroepen om beleid, maar normaal beleid is onmogelijk als je de hele tijd van directie switcht om de twee seconden. Daarnaast, stapte Brand ook nog eens binnen in een totale shitshow en moest hij noodgedwongen als vliegende TD-keeper ons de winter doorloodsen waar we moesten bezuinigen, is een vrij lastige context om eventjes een goede start te maken.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

trouwepsvfan wrote: 24 May 2023, 13:27 Werd binnengehaald als een of andere Messias, ook op het forum iedereen lyrisch.

Hij heeft het gewoon compleet klote gedaan in zijn eerste seizoen. Een hele, hele slechte beurt. Ik zou niet rouwig zijn om een andere AD.
Dus de spelers uiten hun onvrede, eerst intern en dan in de pers van vervolgens is het de schuld van Brands...
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Buiten het feit dat hij weer een trainer kwijt is en niet alles bij elkaar heeft weten te houden.... hebben we dus een technische staf met Ruud (weg) Rutten (wil stoppen) Ooijer (gaat stoppen) Rabenal (mag niet op de bank) en Wolf (assistent van Ruud zal niet blijven). Alleen de keeperstrainer blijft vooralsnog over voor de nieuwe staf. Daar mag flink wat gebeuren en heul snel.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar wrote: 24 May 2023, 13:00
Juancho wrote: 24 May 2023, 12:53 Dat gejank om de Telegraaf... Boring. Als dat een grote reden is van de crisis nu dan ga je juist als AD voor je club staan. Die je dst nu geef je eigenlijk gewoon al aan dat het klopt, hooguit iets aangedikt door de media maar dat is standaard in het voetbalwereldje.

Verder mag ik toch hopen dat de Telegraaf de PSV directie niet wakker heft geschud maar dat het intern allang duidelijk was en dat hierover allang gesprekken zijn geweest. Ingrijpen, juist voor AZ uit, kan dan ook gen paniek actie zijn mar juist een laatste poging om die 2xe plek te behalen aan de hand van de shitshow die intern allang bekend is.
Maar het kan toch ook prima zo zijn dat alles ENORM uit zijn verband wordt gerukt en er minder aan de hand is dan nu lijkt? Ik geloof best dat Ruud niet aanblijft en dat er wat onvrede is. Maar nu lijkt het alsof Ruud de hele club verpest, spelers weg willen door Ruud etc. terwijl we niet eens weten hoe het precies gegaan is.
Daarnaast blijf ik erbij: wat moet je nu als Marcel zeggen? Wat kan een AD nu doen? Als er daadwerkelijk evaluaties en gesprekken gaande zijn dan moet Marcel liegen om de rust te laten wederkeren en als er niks gaande is gelooft toch niemand dat omdat het kwaad al is geschied...

Blijkbaar dus niet, nu ik lees dat Ruud daadwerkelijk vertrekt. Je kon het ook aardig intekenen toch? Als er zulke heftige verhalen naar buiten komen vanuit de media dan ga je daar OF als club keihard tegenin. Plan een persconferentie in, leg uit dat het bullshit is en dat iedereen 100% achter Ruud staat. Of pak je verlies en neem een besluit dat je al veel eerder had moeten nemen.

Maar nee hoor, PSV moet weer eens wachten tot het 1 voor 12 of zelfs 1 over 12 is. Typerend voor onze leiding en RvC. Maargoed, dit seizoen is net zo dramatisch van Brands geweest als voor Ruud. Beide falen gewoon. Brands zal niet gaan en dat hoeft ook niet. Maar de toon is gezet, ook Marcel heeft zijn krediet nu wel verspeelt. Het zal nu presteren moeten worden, geen praatjes maar daden. De druk zit er gelijk volle bak op.
Last edited by Juancho on 24 May 2023, 13:39, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza wrote: 24 May 2023, 13:37Dus de spelers uiten hun onvrede, eerst intern en dan in de pers van vervolgens is het de schuld van Brands...
Niet specifiek, maar Brands' eerste jaar als AD is vooralsnog toch vooral een fiasco. En dan staat de club er sportief nog niet eens zo heel slecht voor.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

De komst van Marcel heeft tot op heden alleen maar onrust opgeleverd, terwijl de AD juist rust in de tent moet brengen. Marcel kan maar beter gaan presteren want tot op heden vind ik het grote niks.
User avatar
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller
Posts: 396
Joined: 19 Jun 2021, 08:41
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 13:41 De komst van Marcel heeft tot op heden alleen maar onrust opgeleverd, terwijl de AD juist rust in de tent moet brengen. Marcel kan maar beter gaan presteren want tot op heden vind ik het grote niks.
Dit heet puin ruimen welk is veroorzaakt door Gerbrands en John de Jong..
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

B. Dzsudzsak wrote: 24 May 2023, 13:43
Standbeeld wrote: 24 May 2023, 13:41 De komst van Marcel heeft tot op heden alleen maar onrust opgeleverd, terwijl de AD juist rust in de tent moet brengen. Marcel kan maar beter gaan presteren want tot op heden vind ik het grote niks.
Dit heet puin ruimen welk is veroorzaakt door Gerbrands en John de Jong..
Ja, dat is het makkelijkste excuus voor een loser. Een winnaar neemt verantwoordelijkheid.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

B. Dzsudzsak wrote: 24 May 2023, 13:43
Standbeeld wrote: 24 May 2023, 13:41 De komst van Marcel heeft tot op heden alleen maar onrust opgeleverd, terwijl de AD juist rust in de tent moet brengen. Marcel kan maar beter gaan presteren want tot op heden vind ik het grote niks.
Dit heet puin ruimen welk is veroorzaakt door Gerbrands en John de Jong..
Wat een onzin. Marcel heeft minstens evenveel puin veroorzaakt.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Ooit waren wij een club die gericht beleid voerde, oog had voor menselijke relaties, artikelen in de media voor kennis aannamen en de directie door de emoties van een dagkoers heen keek.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

16 uur een persconferentie.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4,586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00

koetje wrote: 24 May 2023, 13:52 Ooit waren wij een club die gericht beleid voerde, oog had voor menselijke relaties, artikelen in de media voor kennis aannamen en de directie door de emoties van een dagkoers heen keek.
Ik denk niet dat de timing zo voor AZ heel handig is maar het is natuurlijk het hele seizoen al hommeles. Dat is echt geen dagkoers.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

GillesdelaCroquette wrote: 24 May 2023, 13:53
koetje wrote: 24 May 2023, 13:52 Ooit waren wij een club die gericht beleid voerde, oog had voor menselijke relaties, artikelen in de media voor kennis aannamen en de directie door de emoties van een dagkoers heen keek.
Ik denk niet dat de timing zo voor AZ heel handig is maar het is natuurlijk het hele seizoen al hommeles. Dat is echt geen dagkoers.
Zeg maar gerust een seizoen of drie, vier
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 24 May 2023, 13:53 16 uur een persconferentie.
Krijgen we weer een showtje te zien. Vervolgens hoor je achteraf dat het allemaal net iets anders zat. Ik hoor graag het verhaal van Ruud.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Brands is toch wel grotendeels verantwoordelijk voor deze enorme en complete fuck up. Hij heeft een onervaren trainer naar voren geschoven en daarna niks gedaan om hem te steunen. Ik ken de persconferenties/perspraatjes van Brands nog wel, die lult alleen maar alles recht wat krom is. Als hij een echte kerel is biedt hij openlijk excuses aan Van Nistelrooy en geeft toe dat er op zowel de transfermarkt als in het idee achter Ruud als trainer fouten zijn gemaakt. Hij hoeft van mij niet op te stappen, er is al genoeg onrust maar even die arrogante smoel eraf en doen waar je voor betaald wordt zou wel fijn zijn.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv wrote: 24 May 2023, 13:58 Brands is toch wel grotendeels verantwoordelijk voor deze enorme en complete fuck up. Hij heeft een onervaren trainer naar voren geschoven en daarna niks gedaan om hem te steunen. Ik ken de persconferenties/perspraatjes van Brands nog wel, die lult alleen maar alles recht wat krom is. Als hij een echte kerel is biedt hij openlijk excuses aan Van Nistelrooy en geeft toe dat er op zowel de transfermarkt als in het idee achter Ruud als trainer fouten zijn gemaakt. Hij hoeft van mij niet op te stappen, er is al genoeg onrust maar even die arrogante smoel eraf en doen waar je voor betaald wordt zou wel fijn zijn.
100% eens. Maar idd, het zal wel weer een lachwekkende show worden met nietszeggende kut verhalen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Roys
Bankzitter
Posts: 282
Joined: 11 Jan 2023, 16:26
Clubvoorkeur: PSV

Dit geeft Ajax nog meer een duw in de rug.

Wat een amateurisme. Dit probleem is met het vertrek van v. Nistelrooij niet opgelost. Er moeten koppen gaan rollen en snel, cruciaal moment ook met oog op de extra CL plaats volgend seizoen.

Brands heef tot nu toe nog weinig goed gedaan. Al ben ik er wel van overtuigd dat we meer aan Ernie hebben dan aan John
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Als je nu denkt dat alles op tafel komt om 16u dan ben je echt te dom om te poepen. Dit wordt pure damage control en bij alles wat ze zeggen zullen nieuwe vragen komen dus het wordt een statement en een paar korte vragen en dan is heel het media circus voor niets naar Ehv gekomen. PSV heeft maar 1 doel en dat is nu relatief rust creëren en dan zondag een punt pakken en met zn allen op vakantie. Behalve Stewart en Brands want die mogen echt in recordtempo een nieuwe staf samenstellen en aankopen doen.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan wrote: 24 May 2023, 13:27 Werd binnengehaald als een of andere Messias, ook op het forum iedereen lyrisch.

Hij heeft het gewoon compleet klote gedaan in zijn eerste seizoen. Een hele, hele slechte beurt. Ik zou niet rouwig zijn om een andere AD.
Ik vind dat je heel voorzichtig moet zijn met snel van AD wisselen. Als de standaard wordt om net zo snel van AD te wisselen als van trainers wordt het echt een stuurloos zootje.

Dat gezegd hebbende vind ik ook dat Brands een hele zware onvoldoende scoort in zijn eerste jaar als AD.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Dr. Gonzo wrote: 24 May 2023, 14:06
trouwepsvfan wrote: 24 May 2023, 13:27 Werd binnengehaald als een of andere Messias, ook op het forum iedereen lyrisch.

Hij heeft het gewoon compleet klote gedaan in zijn eerste seizoen. Een hele, hele slechte beurt. Ik zou niet rouwig zijn om een andere AD.
Ik vind dat je heel voorzichtig moet zijn met snel van AD wisselen. Als de standaard wordt om net zo snel van AD te wisselen als van trainers wordt het echt een stuurloos zootje.

Dat gezegd hebbende vind ik ook dat Brands een hele zware onvoldoende scoort in zijn eerste jaar als AD.
Natuurlijk moeten we dat niet doen inderdaad. Het is dan ook wmb even om aan te geven hoe hoog het zit met Brands.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Heel benieuwd hoe hij de persco gaat doen. Heeft hij geleerd na het opstappen van John de Jong?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply