Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik zit hier al de hele dag te posten in dit topic, totaal niet doorhebbend dat Ruud al 2 uur geleden z'n spullen heeft gepakt :tear:

Jammer dat het nú is gebeurd, ik had em nog wel gegund om te vechten voor plek 2 en dán te vertrekken. Is immers nog 3 a 4 dagen. Het feit dat ie daar niet eens op wil wachten, geeft ook wel aan dat er intern echt wat speelt en hij er zelf ook geen vertrouwen in heeft.

Bedankt voor bewezen diensten Ruud. Aan je inzet heeft het niet gelegen. Wellicht in de toekomst weer na een aantal jaar ervaring te hebben opgedaan.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 May 2023, 14:51 Het probleem in de voetballerij is dat de spelers de macht hebben.
Ook dan kun je nog wel scouten op leiderschap en karakter.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Net binnen de tijd de poll ingevuld
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sneu voor de persoon Ruud van Nistelrooij. Eerst beleefd en zelfkritisch geweigerd om trainer te worden, toen toch overtuigd, vervolgens onaangenaam verrast door het boude ontslag van John de Jong, een dito ervaring met het vertrek en vervanging van (beoogde) ster- en andere spelers en in de aanloop naar het einde ontspoort de boel na frictie met staf en een deel van de spelers. Niet dat hem dit volledig buiten zijn invloed overkomt, want tijdens deze rollercoaster bleek vooral wat Ruud zelf al bevroedde: voor de top is hij (nog) geen goede trainer. Wat maakte nou dat hij per se afgelopen zomer in het zadel moest worden gehesen. Wat was er op tegen om die man in zijn eigen tempo naar dat moment toe te laten werken en zijn fouten eerst te laten maken bij een club als FC Groningen, Go Ahead Eagles of SC Heerenveen?

Niettemin denk ik dat zijn vertrek gezien de huidige situatie het meest gunstig is voor aanstaande zondag. De oorzaak van het chagrijn dat kennelijk heerste is nu weg, wat energie en plichtsbesef kan geven aan Ruuds 'tegenstanders' om het op hun manier te doen. Want welk excuus willen betrokkenen als Rutten, Gutierrez en Boscagli aanvoeren als hun individuele prestatie in het water valt in PSV's belangrijkste finale van het jaar?

Moet verder trouwens zeggen dat het bizar is hoe snel de ontwikkelingen rondom Ruud zijn gegaan, toch behoorlijk verrassend. Wat dat betreft kan ik me meer in de aanklacht van Johan Derksen richting ED en in het bijzonder Rik Elfrink vinden dan ik zou willen toegeven. Rik lult nooit onzin en gaat altijd op safe, wat saai is maar hem wel integer maakt. Maar met zijn voorzichtige bijzinnetjes dat men het niet altijd eens is binnen de staf, heeft-ie de afgelopen tijd wel de kern van het probleem binnen de hoofdmacht van PSV gemist. Of erger: wel geweten, maar niet (met de juiste nadruk) opgeschreven. Wie de PeeSjeVee-podcast heeft beluisterd deze week zal ook zijn opgevallen hoe hij zich wel drie, vier keer in bochten wringt om alsnog te claimen dat Telegraaf niet de eerste of enige was die hiermee kwam. En dan nog downsizet hij de problematiek, die nu toch echt leidt tot een breuk.
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Waarom is hier iedereen zo boos aan het worden op de spelers? Een speler heeft al het recht, misschien is het zelfs aan te raden, om vertrouwelijke gesprekken te hebben met zijn zaakwaarnemer. Dat uiteindelijk een zaakwaarnemer dit lekt is niet de fout van een speler, tenzij het op initiatief van de speler is gebeurd. Als dat laatste het geval is, is dat reden tot verkoop.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Misschien kunnen we het polletje veranderen in: "Welk cijfer verdient Ruud voor dit seizoen?".
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het is vervelend en weer een nieuwe trainer die moet beginnen in plaats van door kan bouwen, maar het is toch denk ik het beste als de verhalen zo hoort de laatste dagen in combinatie met de grote twijfel die er al was als je het spel en het gebrek aan tactiek zag. Ik kreeg er steeds minder fiducie in dat Van Nistelrooij die stappen volgend seizoen zou gaan maken en dan is het ondanks weer opnieuw beginnen toch een juiste stap. Benieuwd of je tussen de regels door bij de persconferentie straks wat interessante dingen kan halen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 24 May 2023, 14:55 Net binnen de tijd de poll ingevuld
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Jezus. Ok ik ben vandaag jarig. Dit is een kado, maar ik weet niet of ik er wel of niet blij mee ben.

Denk dat niemand dit aan zag komen. Het is denk ik meer de manier waarop. Het spel was onder Ruud niet geweldig, maar we hebben wel sinds jaren weer een ploeg die toppers wint. Daarnaast heeft hij een flinke knauw gekregen door het vertrek van Gakpo en Madueke.

Alle interne strubbelingen, ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Dat er mensen waren die John de Jong wilden behouden snap ik ook niet en Ruud was er een van. Als je alles nu een beetje leest dan krijg je in de gaten dat het eigenlijk het hele seizoen al aan het rommelen is. Dan had de leiding imo eerder moeten ingrijpen, ipv dit door te laten sudderen.

Ik heb het gevoel dat we met Stewart wel weer een goed iemand aan boord hebben om dit alles weer recht te trekken, maar het moet nog blijken. Ik ben wel blij dat we een reset gaan krijgen, al had Ruud van mij echt mogen blijven.

Geen bullshit meer, geen naïviteit meer, met elkaar dezelfde richting op. Iedereen die daarin niet mee wil, moet weg en het interesseert me niet hoe je heet. Iedereen onder de loep, de RvC, echt iedereen. Moet zeggen dat ik onder vd Wallen nou nog steeds niet bepaald de indruk heb dat alles ten goede keert.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 24 May 2023, 15:01ik ben vandaag jarig.
Gefeliciteerd
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Bah, wat een naar einde van een naar verhaal waarin alleen maar verliezers zijn. Met een gedwongen vertrek verlies je altijd een beetje waardigheid, maar Ruud had een vertrek met meer waardigheid verdiend dan dit. Diep- en dieptriest als het waar is dat Ruud de inhoud van het gesprek heeft moeten vernemen via de media en het is dan ontzettend logisch dat hij geen basis meer ziet om het nog tot na AZ vol te houden. Degene die verantwoordelijk is voor het lek moet zich diep schamen en moet je zo snel mogelijk buiten de deur zetten.

Het meest verdrietige van dit alles is dat Ruud heel verstandig zijn eigen carrièreplan voor ogen had en zijn carrière rustig op had willen bouwen, maar PSV hem om wat voor reden dan ook koste wat het kost nu al aan wilde stellen.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 24 May 2023, 15:01 Moet zeggen dat ik onder vd Wallen nou nog steeds niet bepaald de indruk heb dat alles ten goede keert.
Bingo! Macho mannetje is het, veel blablabla.
User avatar
NotoriousBIG046
Nationale topspeler
Posts: 2,243
Joined: 22 Jan 2019, 13:12
FOOTB_REM_S: No

Wat een shitshow bij onze mooie club... weer een clubman naar de klote geholpen zo.. Ruud ik wens je het beste en het ga je goed ! Je blijft voor mij een held en een echte clublegende.
We can't change the world until we change ourselves.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 24 May 2023, 15:01 Jezus. Ok ik ben vandaag jarig.
Gefeliciteerd pik! Kaartje is onderweg!

Image
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Mick Jagger wrote: 24 May 2023, 15:05 Bah, wat een naar einde van een naar verhaal waarin alleen maar verliezers zijn. Met een gedwongen vertrek verlies je altijd een beetje waardigheid, maar Ruud had een vertrek met meer waardigheid verdiend dan dit. Diep- en dieptriest als het waar is dat Ruud de inhoud van het gesprek heeft moeten vernemen via de media en het is dan ontzettend logisch dat hij geen basis meer ziet om het nog tot na AZ vol te houden. Degene die verantwoordelijk is voor het lek moet zich diep schamen en moet je zo snel mogelijk buiten de deur zetten.

Het meest verdrietige van dit alles is dat Ruud heel verstandig zijn eigen carrièreplan voor ogen had en zijn carrière rustig op had willen bouwen, maar PSV hem om wat voor reden dan ook koste wat het kost nu al aan wilde stellen.
Ruud neemt afscheid met 2 prijzen in zijn eerste seizoen als coach. Ik denk dat dat bij veel clubs gewoon prima staat, dus hij zal nog genoeg kansen krijgen. Blijft een triest einde voor een icoon.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wanneer is toch dat gesprek geweest ? Na vitesse uit is eigenlijk het enige moment dat in aanmerking komt..
Of het moet nog na de bekerfinale zijn geweest, maar dat is toch wel heel sneu, zo kort na een succes.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 24 May 2023, 15:07
Ruud neemt afscheid met 2 prijzen in zijn eerste seizoen als coach. Ik denk dat dat bij veel clubs gewoon prima staat, dus hij zal nog genoeg kansen krijgen. Blijft een triest einde voor een icoon.
Oh, dat denk ik ook wel en dat gun ik hem ook van harte, maar het zou ook een boel narigheid hebben gescheeld als hij eerst een paar jaar in de luwte bij een Heerenveen of zo had gezeten. Dan had je rustig kunnen kijken of hij er dan wel klaar voor was en zo niet, zou zijn status als PSV-icoon intact zijn gebleven. Nu is er toch een stukje van die status afgebrokkeld, terwijl dat makkelijk voorkomen had kunnen worden.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 24 May 2023, 14:21 Nu verdenk ik sommige spelers van sabotage tegen Heerenveen. Hoe kon het opeens zo slecht zijn.
Itys… tijdens de wedstrijd al geopperd: het
zag er niet uit, zelfs niet voor dit ondermaatse PSV…Maar ja, wat schiet je ermee op? Wat een kutzooi, mijn mooie club onwaardig. Hopelijk wordt de klikker geëxposeerd. Maar ook daar schieten we uiteindelijk niks mee op. Het is nu wèl aan Rutten en het team om AZ op te vreten. En ik wens Ruud het aller-, allerbeste toe. Hopelijk ooit…
User avatar
Smell Rock
Verbannen
Posts: 742
Joined: 30 Oct 2022, 17:05
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Simons blijkt dus niet 1 van de rebellerende spelers te zijn geweest.
Nu de rook wat optrekt een conlusie:
Timing is juist goed.
Anders hadden we met Ramalho, Til en Sangaré gespeeld zondag, nou waarschijnlijk met Boscagli, Guti en Hazard.
Jammer voor de mens RvN, maar hem volgend seizoen 10 wedstrijden laten aanmodderen en dan weer een tussenjaar is ook niks. Kortom, wellicht is het zelfs positief uit te leggen...
Full speed or nothing
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het goed en positief dat Ruud volgend seizoen niet meer de trainer van PSV is.
Ik vind het doodzonde en negatief hoe dit proces is verlopen en dat Ruud per direct is vertrokken.

Hopelijk nemen de spelers zondag sportieve revanche.
Mick Jagger wrote: 24 May 2023, 15:16 maar het zou ook een boel narigheid hebben gescheeld als hij eerst een paar jaar in de luwte bij een Heerenveen of zo had gezeten. Dan had je rustig kunnen kijken of hij er dan wel klaar voor was en zo niet, zou zijn status als PSV-icoon intact zijn gebleven.
En als hij wel goed genoeg bleek te zijn, maar naar een andere club gaat?
En waarom zou een club in de luwte een goede voorbereiding zijn op een topclub?

En zijn tactische inzichten had men ook al bij PSV -18 en Jong PSV kunnen zien.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Smell Rock
Verbannen
Posts: 742
Joined: 30 Oct 2022, 17:05
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 14:58 Misschien kunnen we het polletje veranderen in: "Welk cijfer verdient Ruud voor dit seizoen?".
3
Full speed or nothing
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Smell Rock wrote: 24 May 2023, 15:28
Standbeeld wrote: 24 May 2023, 14:58 Misschien kunnen we het polletje veranderen in: "Welk cijfer verdient Ruud voor dit seizoen?".
3
Overdrijven kan ook.
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
FOOTB_REM_S: No

Qua persoonlijkheid zeer jammer. Een boegbeeld en mocht hem graag horen. Hopelijk zien we hem terug in de toekomst in wat voor functie dan ook.

Maar het voetbal was helaas niet om aan te gluren zonder ook maar 1 tactiek te kunnen ontdekken.

Dus we moeten door..
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 14:58 Misschien kunnen we het polletje veranderen in: "Welk cijfer verdient Ruud voor dit seizoen?".
Een krappe onvoldoende. 'Maar' een krappe, vanwege de 2 prijzen en 4x van Ajax winnen. Maar overall een ruimere onvoldoende door het tactisch falen. En pluspunten vanuit sympathie.
Cas
Meervoudig international
Posts: 1,426
Joined: 29 Jun 2022, 12:27
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 14:58 Misschien kunnen we het polletje veranderen in: "Welk cijfer verdient Ruud voor dit seizoen?".
Een 5, inconsistent maar bij uitsteek toch best prima gepresteerd na het vertrek van 2 sterkhouders maar toch heb je het gevoel dat er dit seizoen meer in zat…
Post Reply