Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

PSV had notabene al gesprekken gevoerd met een nieuw staflid voor Ruud. Hij kreeg een hele nieuwe staf en ook over het doorselecteren waren ze het voor 95% eens.

En dan na een hele dinsdagavond gesproken te hebben in 5 minuten zonder verdere uitleg zeggen dat je stopt en 10 minuten later ook bij de spelers melden.

PSV wilde door met Ruud en wilde daar alles voor doen om hem een goed tweede seizoen te geven.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

O Goleiro Grande wrote: 24 May 2023, 16:45
11 Tinus wrote: 24 May 2023, 16:32 Ik vind het niet netjes van Ruud dat hij op dinsdagavond geen twijfel heeft en woensdag andersom besluit.
Een mens mag van gedachten veranderen toch? Misschien dat hij rationeel best kon leven met doorgaan, maar voelde het na een nachtje slapen toch niet goed.
Natuurlijk mag dat maar dit is een crisis situatie waarin je op zijn minst de mogelijkheid open houdt dat je er nog anders over kan gaan denken. Brands zei dat hij Ruud pas heeft gesproken NADAT iedereen op de club het al wist. Natuurlijk had Brands wel een verplichting maar Ruud had ook voor die verplichting hem kunnen informeren. Nu liep hij Earnies kantoor binnen met een mededeling. Sterk, vanuit zichzelf gedacht, maar niet prettig als je net 12 uur daarvoor met zijn drieën er alles aan hebt gedaan om door te gaan.
User avatar
Ted Lasso
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2023, 21:56
Old name: FC Bavaria
Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
Favoriete speler: Olivier Boscagli
FOOTB_REM_S: No

Ik heb dit jaar bij Ruud een 'Van Basten-gevoel' gekregen. Die kreeg zijn eigen genialiteit ook niet uitgelegd en had in zijn hoofd onhaalbare doelen voor zijn spelers. Zoiets zou het bij Ruud ook weleens kunnen zijn.
Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Ted Lasso wrote: 24 May 2023, 16:50 Ik heb dit jaar bij Ruud een 'Van Basten-gevoel' gekregen. Die kreeg zijn eigen genialiteit ook niet uitgelegd en had in zijn hoofd onhaalbare doelen voor zijn spelers. Zoiets zou het bij Ruud ook weleens kunnen zijn.
Daar sprak Brands wel over ja.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vreemd verhaal. De directie geeft aan achter Ruud te staan. Alle plannen voor volgend seizoen (met Ruud aan het stuur) liggen klaar. Dan moet het signaal vanuit de selectie wel dusdanig negatief en breed gedragen zijn geweest want anders los je dit toch heel eenvoudig op door afscheid van desbetreffende speler(s) te nemen komende transfer periode ?
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Tomm wrote: 24 May 2023, 16:53 Vreemd verhaal. De directie geeft aan achter Ruud te staan. Alle plannen voor volgend seizoen (met Ruud aan het stuur) liggen klaar. Dan moet het signaal vanuit de selectie wel dusdanig negatief en breed gedragen zijn geweest want anders los je dit toch heel eenvoudig op door afscheid van desbetreffende speler(s) te nemen komende transfer periode ?
Juist, Stewart beaamde dat ook.
Leon77M
Vaste waarde in elftal
Posts: 702
Joined: 08 Nov 2020, 13:43
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Na het gesprek van gister(avond) vanochtend in 5 minuten ineens mededelen dat je definitief stopt en 10 minuten later de spelersgroep gaat informeren klinkt haast als een impulsieve actie uit emotie. Vraag me sterk af of er vanochtend iets is voorgevallen danwel hem (Ruud) iets ter ore is gekomen dat de druppel was en wat resulteerde in een impulsieve actie > op stel en sprong naar Stewart om per direct z'n ontslag in te dienen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 24 May 2023, 16:51 Daar sprak Brands wel over ja.
Dat ging meer over topsportmentaliteit.
Armada wrote: 22 May 2023, 22:46RIP
Toen had Ruud zijn keuze al gemaakt?
Last edited by DonyellMalen on 24 May 2023, 17:06, edited 1 time in total.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 24 May 2023, 17:03
SKERLA wrote: 24 May 2023, 16:51 Daar sprak Brands wel over ja.
Dat ging meer over topsportmentaliteit.
Ja, dat klopt.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Dat de directie aangaf nog steeds 100% achter Ruud te staan, is ook een brevet van onvermogen van de directie.

Dapper van Ruud dat hij er gewoon mee kapt. Aan de andere kant is de timing erg ongelukkig, en is de manier waarop hij ermee kapt omgeven door vraagtekens. Op de lange termijn denk ik wel goed voor PSV, want nu is de weg wel volledig vrij voor een betere coach. Hopen dat we die gaan vinden, want blijkbaar was men hartstikke tevreden over Ruud, wat niet veel goeds voorspelt imo.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 24 May 2023, 16:45
Joenepsv wrote: 24 May 2023, 16:42

Ik vermoed dat hem iets is ingefluisterd gisteravond waardoor zijn vermoeden van weinig draagvlak werd bevestigd. Wie weet is bijvoorbeeld het polsen van Tomasson geen fabeltje. Ik hoop in elk geval dat Ruud ooit zijn verhaal gaat doen. Er moet iets zijn gebeurt of gezegd. En eerlijk is eerlijk, 99 procent van dit forum verwachte ook dat hij de zak zou krijgen na Az.
Natuurlijk heeft PSV niet Tomasson benaderd. Die wilde maar 1 ding en dat is met Ruud zondag het seizoen afmaken en DAN pas kijken hoe ze het oplossen met staf/spelers. Maar Brands zei wel dat ze wellicht al met nieuwe assistenten hadden gesproken of althans erover hebben gesproken.
Zou me niks verbazen als dat niet zo is. Heb zelf het idee dat ze na Az een ander gesprek gingen voeren. Tot vandaag is er nooit gezegd dat PSV 100 procent vertrouwen in Ruud heeft. En laten we aannemen dat het klopt wat Brands en Stewart zeggen en ze hebben gisteravond een goed en verhelderend gesprek gevoerd dan moet er toch iets gebeurt zijn dat Ruud het bijltje erbij neer gooit.

En hoe groot was het draagvlak eigenlijk? Directie die zich niet uitspreekt, een staf die uit elkaar valt en een spelersgroep waarvan een deel ontevreden is. Dat gekoppeld aan het vertoonde spel zou de beslissing om afscheid van Ruud te nemen bij eind competitie niet heel gek zijn.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Als je puur kijkt naar dit seizoen met alle omstandigheden die al zo vaak zijn benoemd geef ik Ruud alsnog een 7. Het lijkt wellicht wat hoog maar als je een lijstje maakt met wat er allemaal wel goed is gegaan en een lijstje met dingen die gewoon niet goed waren dan is het eigenlijk heel gek dat er met al die -/- nog zo'n +/+ resultaat is gehaald. Vertrek van sleutelspelers, geen tijdige vervangers, belangrijke blessures en het feit dat dit zijn eerste jaar is vind ik gewoon ook wel mee tellen.

Over een paar weken als het allemaal gedaald is hoeft Ruud niet bang te zijn dat hij poen moet scheppen zoals Schreuder. Er zullen heel veel kansen voor hem komen omdat clubs zullen beseffen dat er best wel wat in Ruud zit wat anderen niet hebben en als je dat op een goede manier aanvult kan het absoluut een succes opleveren.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 24 May 2023, 17:10 Als je puur kijkt naar dit seizoen met alle omstandigheden die al zo vaak zijn benoemd geef ik Ruud alsnog een 7. Het lijkt wellicht wat hoog maar als je een lijstje maakt met wat er allemaal wel goed is gegaan en een lijstje met dingen die gewoon niet goed waren dan is het eigenlijk heel gek dat er met al die -/- nog zo'n +/+ resultaat is gehaald. Vertrek van sleutelspelers, geen tijdige vervangers, belangrijke blessures en het feit dat dit zijn eerste jaar is vind ik gewoon ook wel mee tellen.

Over een paar weken als het allemaal gedaald is hoeft Ruud niet bang te zijn dat hij poen moet scheppen zoals Schreuder. Er zullen heel veel kansen voor hem komen omdat clubs zullen beseffen dat er best wel wat in Ruud zit wat anderen niet hebben en als je dat op een goede manier aanvult kan het absoluut een succes opleveren.
Ik zit zelf meer op een 5.5/6. Het is top dat hij veel topwedstrijden heeft gewonnen, 2 prijzen in zijn eerste seizoen is gewoon super goed en ook overwinteren in Europa is een dikke +. Zeker als je bedenkt dat je ook van Arsenal en Sevilla hebt gewonnen (hoewel door Sevilla uitgeschakeld).
Waarom dan toch niet hoger? Ik zie te weinig spelers die beter worden. Eigenlijk is alleen Veerman beter geworden door Ruud. Althans zo ziet het eruit. Xavi Simons is ook beter geworden maar ik denk dat dat onder iedere trainer wel was gebeurd want het is echt een natuurtalent. Tel daarbij op dat er gewoon echt 0 vooruitgang zit in het spelbeeld vind ik het echt onvoldoende om een dikke voldoende te geven. Dat het allemaal nog niet optimaal is en alles helemaal strak gespeeld wordt snap ik goed alleen we maken in wedstrijd 33 nog steeds dezelfde fouten als in wedstrijd 3 zeg maar.

Als ik dan het gebrek aan progressie afspiegel tegen toch wel behaalde resultaten is het voor mij een nette voldoende.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 24 May 2023, 16:47 PSV had notabene al gesprekken gevoerd met een nieuw staflid voor Ruud. Hij kreeg een hele nieuwe staf en ook over het doorselecteren waren ze het voor 95% eens.

En dan na een hele dinsdagavond gesproken te hebben in 5 minuten zonder verdere uitleg zeggen dat je stopt en 10 minuten later ook bij de spelers melden.

PSV wilde door met Ruud en wilde daar alles voor doen om hem een goed tweede seizoen te geven.
Don't be so naïef Shoving. Al maanden sluimeren er geluiden rond dat er interne frictie is in de technische staf, dat spelers niet tevreden zouden zijn met de trainer en dat er veel kritiek is op het veldspel en tactische gebeuren. ED en VI hebben dat al meermaals gerapporteerd in hun premium artikelen. Bovendien hebben er meerdere serieuze gesprekken plaatsgevonden volgens de berichtgevingen die niet enkel recent van dit weekend zijn, maar al van een behoorlijke tijd terug dateren.

Ruud weet al langer hoe de vork in de steel steekt. Ruud zou ook gedurende het seizoen getwijfeld hebben om te willen stoppen volgens eerdere berichtgeving van Timmer/Elfrink. Dat is vast en zeker niet, omdat de boel niet goed loopt, maar vooral een realisatie van gebrek aan draagvlak n.a.v. alle bovenstaande problemen. En daarbij dus ook signalen vanuit de directie die wellicht niet zoveel vertrouwen zouden hebben in Ruud. Bovendien sluimeren er inmiddels ook serieuze geruchten rond dat PSV al een aantal trainers zou hebben benaderd/gepolst hebben. Ook dat zal vast niet van gister geweest zijn. 1908 kwam met Tomasson. Ook over Bosz duiken nu geruchten op dat al een tijdje de banden warm gehouden worden. Het was gewoon kraakhelder dat Ruud er na AZ-uit niet meer had gezeten. Daarvoor was de optelsom te groot en de berichtgeving te serieus.

De persconferentie is leuk, het is een formaliteit, maar de bull-shit meter slaat op tilt en het is daarmee vooral een middel om de boel enigszins te kunnen lijmen en personen te beschermen. De technische staf waarbinnen bonje zou zijn, de selectie of althans een deel daarvan die zou hebben geklaagd en vooral ook de persoon/trainer Ruud van Nistelrooij zelf en eventuele kansen in de loop van zijn carrière als trainer.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 24 May 2023, 17:30
ShovingNE2 wrote: 24 May 2023, 16:47 PSV had notabene al gesprekken gevoerd met een nieuw staflid voor Ruud. Hij kreeg een hele nieuwe staf en ook over het doorselecteren waren ze het voor 95% eens.

En dan na een hele dinsdagavond gesproken te hebben in 5 minuten zonder verdere uitleg zeggen dat je stopt en 10 minuten later ook bij de spelers melden.

PSV wilde door met Ruud en wilde daar alles voor doen om hem een goed tweede seizoen te geven.
Don't be so naïef Shoving. Al maanden sluimeren er geluiden rond dat er interne frictie is in de technische staf, dat spelers niet tevreden zouden zijn met de trainer en dat er veel kritiek is op het veldspel en tactische gebeuren. ED en VI hebben dat al meermaals gerapporteerd in hun premium artikelen. Bovendien hebben er meerdere serieuze gesprekken plaatsgevonden volgens de berichtgevingen die niet enkel recent van dit weekend zijn, maar al van een behoorlijke tijd terug dateren.

Ruud weet al langer hoe de vork in de steel steekt. Ruud zou ook gedurende het seizoen getwijfeld hebben om te willen stoppen volgens eerdere berichtgeving van Timmer/Elfrink. Dat is vast en zeker niet, omdat de boel niet goed loopt, maar vooral een realisatie van gebrek aan draagvlak n.a.v. alle bovenstaande problemen. En daarbij dus ook signalen vanuit de directie die wellicht niet zoveel vertrouwen zouden hebben in Ruud. Bovendien sluimeren er inmiddels ook serieuze geruchten rond dat PSV al een aantal trainers zou hebben benaderd/gepolst hebben. Ook dat zal vast niet van gister geweest zijn. 1908 kwam met Tomasson. Ook over Bosz duiken nu geruchten op dat al een tijdje de banden warm gehouden worden. Het was gewoon kraakhelder dat Ruud er na AZ-uit niet meer had gezeten. Daarvoor was de optelsom te groot en de berichtgeving te serieus.

De persconferentie is leuk, het is een formaliteit, maar de bull-shit meter slaat op tilt en het is daarmee vooral een middel om de boel enigszins te kunnen lijmen en personen te beschermen. De technische staf waarbinnen bonje zou zijn, de selectie of althans een deel daarvan die zou hebben geklaagd en vooral ook de persoon/trainer Ruud van Nistelrooij zelf en eventuele kansen in de loop van zijn carrière als trainer.
Volgens mij zei Stewart in het begin ook ergens dat hij met Ruud had gesproken over alle facetten en noemde hij daarbij de staf, de spelers en de trainer. Dus of hij was daarmee heel open of hij versprak zich dat hij met Ruud dus ook wel sprak over zijn positie.
Kezmania
Meervoudig international
Posts: 1,336
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het lastig om hier te lezen dat sommigen alweer over het lijk van karaktermoord zijn heengestapt. Een trainer die sterkhouders zag gaan, de JCS en de beker won, en een levensgrote kans heeft op de tweede plaats die recht geeft op vCL, verdient meer krediet. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het een clublegende is. Dood- en doodzonde.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Kezmania wrote: 24 May 2023, 17:35 Ik vind het lastig om hier te lezen dat sommigen alweer over het lijk van karaktermoord zijn heengestapt. Een trainer die sterkhouders zag gaan, de JCS en de beker won, en een levensgrote kans heeft op de tweede plaats die recht geeft op vCL, verdient meer krediet. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het een clublegende is. Dood- en doodzonde.
Ruud verdient en mooi afscheid natuurlijk na dit verlopen seizoen, met twee prijzen en zijn status als PSV-held.
#simplythebest
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Kezmania wrote: 24 May 2023, 17:35 Ik vind het lastig om hier te lezen dat sommigen alweer over het lijk van karaktermoord zijn heengestapt. Een trainer die sterkhouders zag gaan, de JCS en de beker won, en een levensgrote kans heeft op de tweede plaats die recht geeft op vCL, verdient meer krediet. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het een clublegende is. Dood- en doodzonde.
Sterkhouders?
Sterkhouder. Daarbij, leunen op een speler is geen tactiek, dat merken we nu ook met Simons.
De bekerfinale bereik je mede door de makkelijkste loting sinds jaren waarin je het slechtste Ajax sinds jaren treft en een waardeloze pot neerlegt.

Er is 0 progressie geboekt, er is geen lijn in het spel, geen automatismes en geen herkenbare speelstijl.

Zonde hoe het gegaan is. Maar ben niet rouwig om zijn vertrek als trainer.
Ruud is en blijft een clubicoon
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

Ondanks dat ik niet een voorstander ben van Ruud als trainer, obv dit seizoen, doet me dit toch wel wat.

Dat Ruud en PSV de wegen scheiden kan gebeuren. Maar dat dit wéér op zo'n manier gaat vind ik echt schrijnend. Het is mij nog steeds niet duidelijk wat nu echt de reden is om voor hem per direct op te stappen. Er is iets gelekt naar de pers, ok, maar hij wist hiervan volgens de directie. Wat is dan het probleem? Er waren al gesprekken over geweest. Zijn assistenten stoppen er na dit seizoen mee, mede omdat de samenwerking met Ruud dus niet goed gaat. Ok dat is ook kut, maar nog steeds geen reden om direct op te stappen.

Gisteravond zijn er dus goede gesprekken gevoerd, over de assistenten en over de toekomst. Daarin is constructief naar voren gekeken en nu ineens zou het fout zitten vanuit Ruud?

Voor mijn gevoel klopt er ergens iets niet.

Ik krijg trouwens ook allemaal roddels doorgestuurd. O.a. over Ooijer en de reden van vertrek en tevens over hoe Ruud met zijn assistenten zou omgaan (ook via whatsapp).

Hebben andere die ook gekregen?
User avatar
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Posts: 595
Joined: 24 Jun 2022, 11:12
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech
FOOTB_REM_S: No

Lastig een cijfer te geven; grote wedstrijden winnen ging vaak goed, beker gewonnen, Ajax belachelijk gemaakt aan het begin van het seizoen en de schaal gepakt, maar ook zoveel wedstrijden lullig verloren dat het geen toeval meer is. En ook bepaalde wedstrijden als tegen Rangers was niet goed gemanaged. Ik geef het een 6, maar ik denk dat een PSV trainer hoger zou moeten scoren, alhoewel van Nistelrooy wel verzachtende omstandigheden heeft.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ittot wrote: 24 May 2023, 17:37 Ondanks dat ik niet een voorstander ben van Ruud als trainer, obv dit seizoen, doet me dit toch wel wat.

Dat Ruud en PSV de wegen scheiden kan gebeuren. Maar dat dit wéér op zo'n manier gaat vind ik echt schrijnend. Het is mij nog steeds niet duidelijk wat nu echt de reden is om voor hem per direct op te stappen. Er is iets gelekt naar de pers, ok, maar hij wist hiervan volgens de directie. Wat is dan het probleem? Er waren al gesprekken over geweest. Zijn assistenten stoppen er na dit seizoen mee, mede omdat de samenwerking met Ruud dus niet goed gaat. Ok dat is ook kut, maar nog steeds geen reden om direct op te stappen.

Gisteravond zijn er dus goede gesprekken gevoerd, over de assistenten en over de toekomst. Daarin is constructief naar voren gekeken en nu ineens zou het fout zitten vanuit Ruud?

Voor mijn gevoel klopt er ergens iets niet.

Ik krijg trouwens ook allemaal roddels doorgestuurd. O.a. over Ooijer en de reden van vertrek en tevens over hoe Ruud met zijn assistenten zou omgaan (ook via whatsapp).

Hebben andere die ook gekregen?
Wat voor roddels?
#simplythebest
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Het is toch wel duidelijk dat Ruud er gisteravond achter is gekomen dat PSV lijntjes uit heeft gegooid bij andere trainers?
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 24 May 2023, 14:39
Den Bondskoots wrote: 24 May 2023, 14:29

Opeens?

Heb je die andere 32 wedstrijden niet gezien?
De organisatie stond veel beter de afgelopen 10-12 wedstrijden. Daarvoor was het kut ja. Leek op werkweigering.
Letterlijk de week ervoor tegen Fortuna was het nog slechter.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 24 May 2023, 17:41 Het is toch wel duidelijk dat Ruud er gisteravond achter is gekomen dat PSV lijntjes uit heeft gegooid bij andere trainers?
Staat haaks op alle uitspraken tijdens de persco. Dat betekend dat of stewart en brands liegen of de media liegt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Heruone
Ik ben niet naïef. Ik had de indruk dat alles wat aan problemen gaf Ruud ze weg wilden snijden om Ruud een doorstart te kunnen laten maken.

De staf zou volledig vernieuwd worden bijvoorbeeld.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply