Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 24 May 2023, 19:08
Tomm wrote: 24 May 2023, 18:25

Dan zet ik mn geld op sensatiekrant de televaag. Waarom zouden ze intern alle plannen voor volgend seizoen maken met Ruud aan tafel en benoemen dat PSV wilde dat hij zou blijven. En het na dit besluit zo nadrukkelijk benoemen. Want of dat zo is of niet krijgen we op korte termijn echt wel te horen van Ruud. Als dan blijkt dat ze gelogen hebben dan hebben ze dus vandaag hun eigen graf gegraven. Daar geloof ik niets van.
Het kan ook parallel gegaan zijn he? Dat ze plannen maken met Ruud, gesprekken voeren, maar gelijkertijd ook niet 100% overtuigd zijn. Dat laatste zou sowieso apart zijn na alle ellende in de TS, de kritiek van de spelers en het stroperige spel.

Hetzelfde zie je bij Ajax, daar betrekken ze Heitinga ook in de plannen voor volgend seizoen maar is er 0 garantie dat hij ook werkelijk straks de coach is.
Het punt is ook dat zo'n situatie een hete aardappel is om door te slikken, immers zodra je dat niet doet en dat lekt uit dan betekent het dat je daarmee ook de autoriteit van de trainer kan ondermijnen, want trainers waarvan men weet of bijna weet dat ze weggaan die hebben het moeilijker hun gezag te bewaren. Juist op het einde wanneer de prijzen verdeeld worden wil je dat niet doen. Elke spelersgroep bestaat immers gemakkelijk uit 10 spelers die met een trainer weglopen, 10 spelers die het om het even is en 7 die liever een andere trainer zien. Ajax zat zo eens met dat dilemma met Danny Blind. We speelden waardeloos voetbal, er zat weinig ontwikkeling in. In de tweede seizoenshelft kwam Huntelaar en toen wisten we mede door zijn klasse de beker te winnen (met het nodige geluk) en in de play-offs was afgerekend met Feyenoord en werd je alsnog tweede. Op papier leek dat best een aardige prestatie en Blind probeerde continu Van Geel te triggeren tot het rondmaken van de gesprekken. Van Geel zei voortdurend, we evalueren na het seizoen. Good old Scholletje werd terecht ontslagen toen maar nam dat Van Geel heeeel heel kwalijk. Hij was immers toch tweede geworden en had de beker gewonnen? Uiteindelijk gaat het om voetbal, bij mij ging de vlag uit toen der Schol vertrok. Ik had nul medelijden. Ik zou - mocht ik PSV'er zijn - ook nul medelijden hebben met van Nistelrooy, je kunt het hebben over de spelersgroep en dergelijke maar een trainer die drukzetten allemaal niet zo interesseert en daar redelijk rechttoe rechtaan tactieken op verzint zal dat ook zo met beter spelersmateriaal doen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik ben wel benieuwd naar het andere verhaal zoals hierboven wordt gesuggereerd.

Afgaande op de persconferentie lijkt het verhaal duidelijk. Zowel spelers, andere stafleden en directie hadden twijfels bij Ruud. Stel Ruud was wel doorgegaan. Dan had je en de nodige spelers moeten vervangen (degene die naar de directie zijn gestapt) én een geheel nieuwe staf (Ooijer en Rutten vertrekken) én de direct leidinggevende van de trainer (Stewart) heeft niet het volledige vertrouwen.
ZwarteCapuchon1913
Talent
Posts: 73
Joined: 11 May 2023, 15:45
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik zeg alleen dat binnen de basisspelers geen onvrede bestaat over van Nistelrooij. Dit is wat ik heb gehoord, doe ermee wat je wilt. Na het weekend zullen de fanatieke groepen wel met de directie om tafel gaan, dan horen we vast meer.

Dus als het niet vanuit de basisspelers komt, vanuit wie dan? Dat is of wederom de RVC of vanuit de directie, waarbij Ruud eieren voor z’n geld heeft gekozen en zelf is opgestapt, ipv weggestuurd worden na het seizoen.
Last edited by ZwarteCapuchon1913 on 24 May 2023, 19:29, edited 1 time in total.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

ZwarteCapuchon1913 wrote: 24 May 2023, 19:27 Ik zeg alleen dat binnen de basisspelers geen onvrede bestaat over van Nistelrooij. Dit is wat ik heb gehoord, doe ermee wat je wilt. Na het weekend zal er vast meer duidelijk worden.

Dus als het niet vanuit hun komt, vanuit wie dan? Dat is of wederom de RVC of vanuit de directie, waarbij Ruud eieren voor z’n geld heeft gekozen en zelf is opgestapt, ipv weggestuurd worden na het seizoen.
Dus dan is het hele verhaal van ‘de bepalende spelers’ niet waar? Als dat zo is, gaat dit alles geen goede uitwerking hebben op de selectie vrees ik. Maar ik betwijfel dit ten zeerste.
Garnala
Basisspeler
Posts: 494
Joined: 10 Jan 2022, 14:47
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 24 May 2023, 19:29
ZwarteCapuchon1913 wrote: 24 May 2023, 19:27 Ik zeg alleen dat binnen de basisspelers geen onvrede bestaat over van Nistelrooij. Dit is wat ik heb gehoord, doe ermee wat je wilt. Na het weekend zal er vast meer duidelijk worden.

Dus als het niet vanuit hun komt, vanuit wie dan? Dat is of wederom de RVC of vanuit de directie, waarbij Ruud eieren voor z’n geld heeft gekozen en zelf is opgestapt, ipv weggestuurd worden na het seizoen.
Dus dan is het hele verhaal van ‘de bepalende spelers’ niet waar? Als dat zo is, gaat dit alles geen goede uitwerking hebben op de selectie vrees ik. Maar ik betwijfel dit ten zeerste.
Dat van die bepalende spelers is toch al voor een deel ontkracht door Rik Elfrink. Dat is wat iemand ervan gemaakt heeft om wat extra olie op het vuur te gooien.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Dadelijk zijn we op het punt beland dat de directie achter de rug van Ruud om geklaagd heeft bij de spelers :grin:
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Morgen wordt bekend dat Ruud een extra nacht heeft geslapen en toch terug wil komen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 24 May 2023, 19:33 Dadelijk zijn we op het punt beland dat de directie achter de rug van Ruud om geklaagd heeft bij de spelers :grin:
Blijkt dat een RvC-lid de Tele mol is.
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 19:34 Morgen wordt bekend dat Ruud een extra nacht heeft geslapen en toch terug wil komen.
Alles om de jongens te motiveren!
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 19:35
Madueke wrote: 24 May 2023, 19:33 Dadelijk zijn we op het punt beland dat de directie achter de rug van Ruud om geklaagd heeft bij de spelers :grin:
Blijkt dat een RvC-lid de Tele mol is.
Die de vrouw van Andre Ooijer heeft bepoteld.
Last edited by Breur on 24 May 2023, 19:37, edited 2 times in total.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

https://www.vi.nl/pro/bom-barst-bij-PSV ... nige-spits
Timmer heeft weer een PRO artikel, maar heeft snel de titel veranderd. Eerst stond er 'Van Nistelrooy wilde niet meer samenwerken met sommige spelers'.
Last edited by Madueke on 24 May 2023, 19:36, edited 1 time in total.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Johann Vogel wrote: 24 May 2023, 19:22 Ik ben wel benieuwd naar het andere verhaal zoals hierboven wordt gesuggereerd.

Afgaande op de persconferentie lijkt het verhaal duidelijk. Zowel spelers, andere stafleden en directie hadden twijfels bij Ruud. Stel Ruud was wel doorgegaan. Dan had je en de nodige spelers moeten vervangen (degene die naar de directie zijn gestapt) én een geheel nieuwe staf (Ooijer en Rutten vertrekken) én de direct leidinggevende van de trainer (Stewart) heeft niet het volledige vertrouwen.
Enige wat duidelijk is dat er een heel stuk belangrijke informatie ontbrak op de persco.

Ja, ruud had een kloterelatie met de staf. Ja, spelers hebben kritiek geuit op ruud, en ruuds reactie daarop weer met de directie besproken.

De directie, zowel stewart en brands claimden 100% met ruud door te willen het komend seizoen. Zoals Brands het zei was er geen enkele twijfel daarover. Er was besef dat Ruud een rookie is, dat het een zwaar seizoen zou worden, ook met de gedwongen verkopen. En Brands gaf aan dat je geen kampioenschap kan verwachten in zo een seizoen. Kortom tevreden en werken aan het komende jaar. Ernie gaf aan niet een paar keer, maar heel intensief te spreken met Ruud over volgend jaar, over het vervangen van Fred, André en over de spelers en trainingen.

Als dit het allemaal was, dan was Ruud na AZ vertrokken. Dat hij plots vertrokken is betekent dat of er iets verzwegen is op de persco of dat er gisteravond of vanmorgen nieuwe info ruud ter ore is gekomen.

Ik denk niet dat het zo werkt dat met een zittende trainer waarmee je doorwilt, je anderen gaat polsen. Daar is het voetbalwereldje teveel ons kent ons voor. Spelers pols je altijd.. maar coaches...dan begeef je je op glad ijs als directie. Stel ruud kent tomasson..belt hem...etc. Dan lijkt Ruud me niet een persoon die daar blij van wordt. Dus dat is niet gebeurd.

Iets anders. Misschien heeft Ruud gisteren doorgevraagd naar de kritiek van de spelers. Is dat emotioneel geweest. En heeft hij daar dingen gehoord die hij heel persoonlijk opvat.
Last edited by MaartenV on 24 May 2023, 19:48, edited 1 time in total.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 24 May 2023, 19:36 https://www.vi.nl/pro/bom-barst-bij-PSV ... nige-spits
Timmer heeft weer een PRO artikel, maar heeft snel de titel veranderd. Eerst stond er 'Van Nistelrooy wilde niet meer samenwerken met sommige spelers'.
https://www.vi.nl/pro/van-nistelrooij-w ... ge-spelers

Dat staat er nu weer.
User avatar
Edison
Jeugdspeler
Posts: 44
Joined: 28 Jun 2022, 16:53
Old name: Supervennegoor
Clubvoorkeur: Pav
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 24 May 2023, 19:42
Madueke wrote: 24 May 2023, 19:36 https://www.vi.nl/pro/bom-barst-bij-PSV ... nige-spits
Timmer heeft weer een PRO artikel, maar heeft snel de titel veranderd. Eerst stond er 'Van Nistelrooy wilde niet meer samenwerken met sommige spelers'.
https://www.vi.nl/pro/van-nistelrooij-w ... ge-spelers

Dat staat er nu weer.
Maar worden er ook namen van welke spelers in genoemd ?
Ik ben in vorm, dat buikje hoort bij die vorm
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Kan iemand dat VI artikeltje even posten?
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 19:49 Kan iemand dat VI artikeltje even posten?
Het betreft een filmpje
Kritischepsver
Regelmatige invaller
Posts: 384
Joined: 04 Nov 2020, 15:36
Old name: kritischepsver
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mixed feelings, niet altijd eens met zijn opstelling en tactiek, leek me juist communicatief erg sterk en een goed uithangbord.

Hoop wel dat Brands en steward een aantal jaren blijven zitten om nog wat continuïteit te houden.

Ik heb echt geen idee wie de opvolger moet worden, neig naar een buitenlandse kandidaat. De PSV iconen zijn er niet echt meer op trainersvlak die ik geschikt acht.
Bakkertje01
Regelmatige invaller
Posts: 305
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 19:49 Kan iemand dat VI artikeltje even posten?
Is een video..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Raw85 wrote: 24 May 2023, 19:50
Standbeeld wrote: 24 May 2023, 19:49 Kan iemand dat VI artikeltje even posten?
Het betreft een filmpje
Dat doen ze slim dan.
User avatar
Edison
Jeugdspeler
Posts: 44
Joined: 28 Jun 2022, 16:53
Old name: Supervennegoor
Clubvoorkeur: Pav
FOOTB_REM_S: No

Bakkertje01 wrote: 24 May 2023, 19:51
Standbeeld wrote: 24 May 2023, 19:49 Kan iemand dat VI artikeltje even posten?
Is een video..
Maar ? Worden er ook namen genoemd ?
Ik ben in vorm, dat buikje hoort bij die vorm
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Kan iemand dat VI filmpje even uittypen?
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Top beslissing van Ruud. Ik zei bij de start van het seizoen al dat ie moest opstappen, omdat hij door de clubleiding op een mission impossible werd gestuurd. Hij heeft het beter gedaan dan ik verwachtte, met 2 prijzen. Na de hele shitshow van de afgelopen dagen en het drama over een gelijkspelletje na een serie overwinningen heeft hij groot gelijk dat hij vertrekt. RvN is een grote meneer en hij vertrekt nu als winnaar met 2 prijzen in de pocket.

Petje af Ruud.
Bakkertje01
Regelmatige invaller
Posts: 305
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
FOOTB_REM_S: No

Geen namen, geen extra informatie in het filmpje.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat een Luuk de Jong en Veerman niks posten vind ik echt niet top.

Je weet gewoon dat die gasten niet helemaal 'fris' zijn.

Ze posten allebei niet zoveel maar ze doen er dus ook niet alles aan om hun naam te zuiveren.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vanaf de winterstop, die door het WK in Qatar liefst acht weken duurde, koos Van Nistelrooij nadrukkelijker voor zijn eigen lijn. Dit nadat vóór de winterstop werd verloren van het inmiddels gedegradeerde SC Cambuur en FC Groningen – duur puntenverlies in de titelstrijd. Door anderen is dat opgevat als dat Van Nistelrooij „solistisch” opereert. „Hij nam weinig aan van Ooijer en Rutten, waardoor het draagvlak bij spelers minder werd”, zegt een ingewijde.
Van Nistelrooij houdt het kort in de kleedkamer, zegt iemand die dicht bij de trainer staat. Hij vertelt de selectie dat hij de avond ervoor, in een onderhoud met de directie, de klachten van de spelers en technische staf heeft aangehoord. „Ik voel geen draagvlak meer, geen support.”

Hij somt de goede prestaties van dit seizoen op: de Johan Cruijff Schaal gewonnen, overwintering in de Europa League, de KNVB-beker verovert en de tweede plaats in handen. Hij wenst de spelers succes in het laatste competitieduel komende zondag tegen AZ. Hij pakt zijn tas, geeft iedereen een hand. En vertrekt.
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/05/24/va ... g-a4165525
Post Reply