Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

'zegt iemand die dicht bij de trainer staat'

Wat zijn de mensen toch spraakzaam de laatste tijd..
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 24 May 2023, 19:53 Kan iemand dat VI filmpje even uittypen?
Korte samenvatting is dat aangezien directie verbaasd is over zijn opstappen, dat dus betekent dat Van Nistelrooij het niet zag zitten met een deel van deze spelersgroep. Gesuggereerd dat er teveel spelers tussen zitten met slechte mentaliteit, te hoog vetpercentage uit de winterstop bijvoorbeeld. En als uit zo’n groep dan ook nog eens commentaar komt en gelekt wordt, hij er klaar mee is.

Geen duiding welke spelers en ook niet waarom dat hij de afgelopen nacht die afweging heeft gemaakt,
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Heel eerlijk klinkt dit best wel als een emotionele opwelling waarbij hij heeft gedacht “fack it ik kap ermee”.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vetpercentage te hoog. Hoe slecht ben je dan met je vak bezig.

Opnieuw weten we allemaal bij wie dit wel gespeeld zou hebben:

Veerman.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 24 May 2023, 20:05 Heel eerlijk klinkt dit best wel als een emotionele opwelling waarbij hij heeft gedacht “fack it ik kap ermee”.
Die opwelling heb ik ook dagelijks minimaal 3x op werk.
User avatar
Qwazi a Dodo
Lid 2e elftal
Posts: 151
Joined: 25 Jan 2023, 10:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Lozano
FOOTB_REM_S: No

Er moet haast wel wat gebeurt zijn want anders stap
Je niet op voor je laatste wedstrijd. Dan had je die afgerond en daarna “in goed overleg” uit elkaar gegaan lijkt me.. want hier houden beide partijen schade aan over..

Maar we zullen het waarschijnlijk nooit weten..

Ben wel bang / benieuwd wat het gevolg zal zijn as zondag.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zonder nou even Veerman ergens de schuld van te geven want ik weet net zo weinig hierover; hij is wel altijd iets te eerlijk met wat die zegt. Nou me niks verbazen als die ergens ‘per ongeluk’ op zijn Veerman’s zijn bek weer eens heeft open gehad zoals wel eerder en later pas bedacht heeft hoe dom dat eigenlijk was.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 24 May 2023, 20:03 'zegt iemand die dicht bij de trainer staat'

Wat zijn de mensen toch spraakzaam de laatste tijd..
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Net gebeurd en het gesprek met de spelers wordt al beschreven.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sparts wrote: 24 May 2023, 20:04
Grasmat wrote: 24 May 2023, 19:53 Kan iemand dat VI filmpje even uittypen?
Korte samenvatting is dat aangezien directie verbaasd is over zijn opstappen, dat dus betekent dat Van Nistelrooij het niet zag zitten met een deel van deze spelersgroep. Gesuggereerd dat er teveel spelers tussen zitten met slechte mentaliteit, te hoog vetpercentage uit de winterstop bijvoorbeeld. En als uit zo’n groep dan ook nog eens commentaar komt en gelekt wordt, hij er klaar mee is.

Geen duiding welke spelers en ook niet waarom dat hij de afgelopen nacht die afweging heeft gemaakt,
Krijg het gevoel dat Ruud teveel spelers afzet tegen zijn eigen mentaliteit. Het probleem is alleen dat Ruud bezeten was. Dat is geen standaard eigenschap waarover iedereen beschikt. Sterker nog, ik denk zelfs dat het merendeel van de selectie voetbal zo niet beleeft. Als je dat dan wel verwacht dan ontstaat er frictie. Dat moet je accepteren of je accepteert het niet en vertrekt.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 24 May 2023, 20:09
Madueke wrote: 24 May 2023, 20:03 'zegt iemand die dicht bij de trainer staat'

Wat zijn de mensen toch spraakzaam de laatste tijd..
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Net gebeurd en het gesprek met de spelers wordt al beschreven.
PSV is een doodzieke club, al jaren. Iedere keer blijken we toch weer lager te kunnen zinken.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Van Nistelrooij zou er op zijn beurt moeite mee hebben gehad hoe sommige spelers hun vak beoefenden. Zoals de technisch begaafde maar de in zijn ogen wat ‘luie’ middenvelder Joey Veerman, die de coach meerdere wedstrijden op de bank zette.
Zelf leefde Van Nistelrooij als speler bijna maniakaal voor zijn sport. Vanuit dat idee zou hij komende zomer afscheid willen nemen van bepaalde spelers – de lat moest hoger. Dat zou tot discussie hebben geleid met de directie, al sprak Brands die suggestie woensdag tegen. Over „95 procent” van de invulling van de selectie van volgend seizoen waren ze het eens, zei hij.
Toch had ik het wel even willen zien hoe zich dat deze zomer uit zou werken: een (door)selectie op karakter. Hopelijk doen ze dat alsnog.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Hoe meer ik lees, hoe meer ik het idee krijg dat de selectie van PSV en de directie hem keihard hebben laten vallen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

https://youtu.be/D9bWMDmsgsc

Interessant filmpje van ESPN vind ik.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

MaartenV wrote: 24 May 2023, 19:36
Johann Vogel wrote: 24 May 2023, 19:22 Ik ben wel benieuwd naar het andere verhaal zoals hierboven wordt gesuggereerd.

Afgaande op de persconferentie lijkt het verhaal duidelijk. Zowel spelers, andere stafleden en directie hadden twijfels bij Ruud. Stel Ruud was wel doorgegaan. Dan had je en de nodige spelers moeten vervangen (degene die naar de directie zijn gestapt) én een geheel nieuwe staf (Ooijer en Rutten vertrekken) én de direct leidinggevende van de trainer (Stewart) heeft niet het volledige vertrouwen.
Enige wat duidelijk is dat er een heel stuk belangrijke informatie ontbrak op de persco.

Ja, ruud had een kloterelatie met de staf. Ja, spelers hebben kritiek geuit op ruud, en ruuds reactie daarop weer met de directie besproken.

De directie, zowel stewart en brands claimden 100% met ruud door te willen het komend seizoen. Zoals Brands het zei was er geen enkele twijfel daarover. Er was besef dat Ruud een rookie is, dat het een zwaar seizoen zou worden, ook met de gedwongen verkopen. En Brands gaf aan dat je geen kampioenschap kan verwachten in zo een seizoen. Kortom tevreden en werken aan het komende jaar. Ernie gaf aan niet een paar keer, maar heel intensief te spreken met Ruud over volgend jaar, over het vervangen van Fred, André en over de spelers en trainingen.

Als dit het allemaal was, dan was Ruud na AZ vertrokken. Dat hij plots vertrokken is betekent dat of er iets verzwegen is op de persco of dat er gisteravond of vanmorgen nieuwe info ruud ter ore is gekomen.

Ik denk niet dat het zo werkt dat met een zittende trainer waarmee je doorwilt, je anderen gaat polsen. Daar is het voetbalwereldje teveel ons kent ons voor. Spelers pols je altijd.. maar coaches...dan begeef je je op glad ijs als directie. Stel ruud kent tomasson..belt hem...etc. Dan lijkt Ruud me niet een persoon die daar blij van wordt. Dus dat is niet gebeurd.

Iets anders. Misschien heeft Ruud gisteren doorgevraagd naar de kritiek van de spelers. Is dat emotioneel geweest. En heeft hij daar dingen gehoord die hij heel persoonlijk opvat.
Wellicht dat er nog iets anders speelt, dat zou kunnen. Misschien dat er informatie achter is gebleven en misschien komt later nog andere redenen naar boven.

Ik kreeg vanuit de persconferentie het idee dat het helemaal niet 100% zeker was dat Ruud volgend seizoen trainer zou zijn geweest. Met name Stewart vind ik niet zo stellig. Ik kreeg het idee dat men vooral goed wilde evalueren. Natuurlijk zeg je dan nu, tijdens het seizoen, Ruud is onze trainer en dat ook met hem wordt gesproken over volgend seizoen. Maar als inderdaad én de spelers, én twee assistent trainers én directie twijfels hebben, dan is het niet gek dat er na het seizoen eerst een goed gesprek zou volgen.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 20:15
Van Nistelrooij zou er op zijn beurt moeite mee hebben gehad hoe sommige spelers hun vak beoefenden. Zoals de technisch begaafde maar de in zijn ogen wat ‘luie’ middenvelder Joey Veerman, die de coach meerdere wedstrijden op de bank zette.
Zelf leefde Van Nistelrooij als speler bijna maniakaal voor zijn sport. Vanuit dat idee zou hij komende zomer afscheid willen nemen van bepaalde spelers – de lat moest hoger. Dat zou tot discussie hebben geleid met de directie, al sprak Brands die suggestie woensdag tegen. Over „95 procent” van de invulling van de selectie van volgend seizoen waren ze het eens, zei hij.
Toch had ik het wel even willen zien hoe zich dat deze zomer uit zou werken: een (door)selectie op karakter. Hopelijk doen ze dat alsnog.
Ik neem aan dat ook Stewart ziet dat er karakter mist in de selectie, en dat dat aangevuld moet worden. Als ze het voor 95% eens waren neem ik aan dat dat wel goed zit
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 24 May 2023, 20:05 Heel eerlijk klinkt dit best wel als een emotionele opwelling waarbij hij heeft gedacht “fack it ik kap ermee”.
Dat gevoel heb ik ook.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 24 May 2023, 20:03 'zegt iemand die dicht bij de trainer staat'

Wat zijn de mensen toch spraakzaam de laatste tijd..
En mij werd nog verteld dat er helemaal geen signalen waren dat deze selectie door en door rot is :lol:

Er valt zoveel op Ruud aan te merken, maar deze selectie loopt niet over van karakters hoor. Blijkbaar zit er ook nog eens een stel laffe, lekkende herders tussen. Maar bij het volgende doelpunt wel weer lekker op dat logo meppen, want god wat is het toch een mooie familieclub waar iedereen zo warm met elkaar omgaat. Doorselecteren en met name die rotte appel(s) zo snel mogelijk naar buiten donderen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Misschien een idee:

Zou kunnen zijn dat Luuk de Jong ontevreden was over Ruud en dat Ruud iets had van dat zijn aanvoeder en tevens dus de leider van de spelersgroep geen vertrouwen meer in hem hadden.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 May 2023, 20:53 Misschien een idee:

Zou kunnen zijn dat Luuk de Jong ontevreden was over Ruud en dat Ruud iets had van dat zijn aanvoeder en tevens dus de leider van de spelersgroep geen vertrouwen meer in hem hadden.
Je gaat nu wel een beetje te lang door in die heksenjacht. Dingen komen vanzelf een keer uit.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 May 2023, 20:53 Misschien een idee:

Zou kunnen zijn dat Luuk de Jong ontevreden was over Ruud en dat Ruud iets had van dat zijn aanvoeder en tevens dus de leider van de spelersgroep geen vertrouwen meer in hem hadden.
Luuk moet niet zo janken dan. Die gozer mag Ruud op zijn blote knietjes bedanken dat die niet gepasseerd werd door Fabio. Hij heeft echt maar 1 taak in ons spel en dat is koppen, en zelfs daarbij lukt het amper om van de grond te komen bij de lange bal…
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 20:57
ComeOnPSV wrote: 24 May 2023, 20:53 Misschien een idee:

Zou kunnen zijn dat Luuk de Jong ontevreden was over Ruud en dat Ruud iets had van dat zijn aanvoeder en tevens dus de leider van de spelersgroep geen vertrouwen meer in hem hadden.
Je gaat nu wel een beetje te lang door in die heksenjacht. Dingen komen vanzelf een keer uit.
Misschien wel.
Maar als dat de jongens zijn die gaan mekkeren hoe wil een De Jong dan volgend seizoen vaker op de bank plaatsnemen?

Hoe wil een Veerman dan zich gedragen als die soms op het bankie komt?

We moeten af van die gasten die al boos zijn als ze gewisseld worden of wat dan ook.

Ja boos op hun eigen spel maar niet op de trainer.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Kappen met heksenjacht achtige posts en complot achtige theorieën Het is hier geen wappie complot forum.

Er worden nu spelers bij naam genoemd zonder enige vorm van echt bewijs of iets. Onzin
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 20:15
Van Nistelrooij zou er op zijn beurt moeite mee hebben gehad hoe sommige spelers hun vak beoefenden. Zoals de technisch begaafde maar de in zijn ogen wat ‘luie’ middenvelder Joey Veerman, die de coach meerdere wedstrijden op de bank zette.
Zelf leefde Van Nistelrooij als speler bijna maniakaal voor zijn sport. Vanuit dat idee zou hij komende zomer afscheid willen nemen van bepaalde spelers – de lat moest hoger. Dat zou tot discussie hebben geleid met de directie, al sprak Brands die suggestie woensdag tegen. Over „95 procent” van de invulling van de selectie van volgend seizoen waren ze het eens, zei hij.
Toch had ik het wel even willen zien hoe zich dat deze zomer uit zou werken: een (door)selectie op karakter. Hopelijk doen ze dat alsnog.
Ja dat lijkt me een goed idee. Toch zie je hier een beetje van Bommel terug. Te veel vanuit eigen ervaring en eigen gedachten verwachtingen hebben naar andere toe. En er moeite mee hebben dat andere daarin niet mee gaan.

Ik moet zeggen dat ik dit ook wel herken van mezelf toen ik, jaren terug inmiddels, net manager werd. Ik dacht ook dat iedereen hetzelfde wilde als ik. Maar dat is toch echt niet zo. Dat is dan weer het nadeel van een beginnende coach.

In het geval Veerman lijkt het overigens wel een beetje geholpen te hebben. Ff banken en laten voelen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 May 2023, 20:59
Standbeeld wrote: 24 May 2023, 20:57
Je gaat nu wel een beetje te lang door in die heksenjacht. Dingen komen vanzelf een keer uit.
Misschien wel.
Maar als dat de jongens zijn die gaan mekkeren hoe wil een De Jong dan volgend seizoen vaker op de bank plaatsnemen?

Hoe wil een Veerman dan zich gedragen als die soms op het bankie komt?

We moeten af van die gasten die al boos zijn als ze gewisseld worden of wat dan ook.

Ja boos op hun eigen spel maar niet op de trainer.
Volgens Earnie en Marcel zaten Ruud en de directie voor 95% op één lijn over de selectie voor aankomend seizoen. Dat zal niet zo snel veranderen als een nieuwe trainer komt, verwacht ik.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Hou best wel van Shakespeare, maar ik vermoed dat zelfs hem dit alles teveel zou zijn geworden
Post Reply