Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maikel wrote: 24 May 2023, 20:59 Kappen met heksenjacht achtige posts en complot achtige theorieën Het is hier geen wappie complot forum.

Er worden nu spelers bij naam genoemd zonder enige vorm van echt bewijs of iets. Onzin
Ik begrijp je post en het lijkt op een heksenjacht maar ik wil gewoon de verbanden leggen.

In de media is gewoon duidelijk naar voren gekomen dat Luuk de Jong, Joey Veerman en Xavi Simons bij dat gesprek zijn geweest. Xavi was het in ieder geval niet dan is het toch niet raar dat ik verwacht dat Luuk en Joey de spelers zijn geweest die geklaagd hebben?

In de Peesjevee podcast zijn die namen genoemd.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 May 2023, 21:06
Maikel wrote: 24 May 2023, 20:59 Kappen met heksenjacht achtige posts en complot achtige theorieën Het is hier geen wappie complot forum.

Er worden nu spelers bij naam genoemd zonder enige vorm van echt bewijs of iets. Onzin
Ik begrijp je post en het lijkt op een heksenjacht maar ik wil gewoon de verbanden leggen.

In de media is gewoon duidelijk naar voren gekomen dat Luuk de Jong, Joey Veerman en Xavi Simons bij dat gesprek zijn geweest. Xavi was het in ieder geval niet dan is het toch niet raar dat ik verwacht dat Luuk en Joey de spelers zijn geweest die geklaagd hebben?

In de Peesjevee podcast zijn die namen genoemd.
Tussen verbanden leggen en aannames doen zit wel een verschil. In dit geval zullen het alleen aannames zijn. Zelfs aan werkelijkheid grenzende waarschijnlijkheid is nog altijd geen feit.
Ex unitate vires
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Ik vond Ruud de laatste weken zeer positief over Veerman, die ook echt wel een stap heeft gemaakt onder van Nistelrooij. Luuk lijkt me overigens niet het type om zo ‘achterbaks’ te zijn. Enfin, het maakt ook niet heel veel uit, zolang ze maar snel afscheid nemen van de rotte appels.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 May 2023, 21:06
Maikel wrote: 24 May 2023, 20:59 Kappen met heksenjacht achtige posts en complot achtige theorieën Het is hier geen wappie complot forum.

Er worden nu spelers bij naam genoemd zonder enige vorm van echt bewijs of iets. Onzin
Ik begrijp je post en het lijkt op een heksenjacht maar ik wil gewoon de verbanden leggen.

In de media is gewoon duidelijk naar voren gekomen dat Luuk de Jong, Joey Veerman en Xavi Simons bij dat gesprek zijn geweest. Xavi was het in ieder geval niet dan is het toch niet raar dat ik verwacht dat Luuk en Joey de spelers zijn geweest die geklaagd hebben?

In de Peesjevee podcast zijn die namen genoemd.
Waarom is het interessant? Het is toch al bekend dat er geen speler direct naar de media heeft gelekt maar een zaakwaarnemer die als vertrouwenspersoon fungeert. Dat spelers af en toe klagen bij de leiding is van alle dag. Gebeurd overal en daar zit echt niet altijd de intentie bij om iemand te wieberen. Alleen is het hier gigantisch geëscaleerd.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 May 2023, 21:06Ik begrijp je post en het lijkt op een heksenjacht maar ik wil gewoon de verbanden leggen.
Het begon met 'verraders' iets later werden ze NSB-ers genoemd. We faciliteren geen heksenjacht. Vooralsnog heeft Brands ze terug verwezen naar de trainer en hebben ze voor de bekerfinale met Ruud om tafel gezeten zo werd vandaag verteld. En dan ging het mogelijk om spanningen binnen de staf. Een hele normale reactie van werknemers die zien als de managers boven zich niet door 1 deur kunnen, naar de directie gaan als het hun functioneren beïnvloed. (Als het inderdaad zo gegaan is). De term verraders of NSB-ers gebruiken is echt over de grens. Wat is het volgende? Als jullie denken de juiste spelers gevonden te hebben ze aanspreken op social media? Dat gaan we hier op geen enkele wijze toestaan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 May 2023, 21:06
Maikel wrote: 24 May 2023, 20:59 Kappen met heksenjacht achtige posts en complot achtige theorieën Het is hier geen wappie complot forum.

Er worden nu spelers bij naam genoemd zonder enige vorm van echt bewijs of iets. Onzin
Ik begrijp je post en het lijkt op een heksenjacht maar ik wil gewoon de verbanden leggen.

In de media is gewoon duidelijk naar voren gekomen dat Luuk de Jong, Joey Veerman en Xavi Simons bij dat gesprek zijn geweest. Xavi was het in ieder geval niet dan is het toch niet raar dat ik verwacht dat Luuk en Joey de spelers zijn geweest die geklaagd hebben?

In de Peesjevee podcast zijn die namen genoemd.
Gewoon kappen met 'verbanden leggen'.
Want je bent van alles aan het invullen. Nu ben je eigenlijk spelers aan het zwart maken op basis van 'verbanden leggen', terwijl je niet eens weet of je de juiste verbanden legt.
User avatar
Farfrans17
Ballenjongen
Posts: 6
Joined: 29 Dec 2022, 23:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het lijkt nergens op wat er allemaal gebeurt bij PSV momenteel. Alles waar de club voor staat is dit in ieder geval niet. Met gepaste schaamte zie ik onze club aan momenteel. Van Ruud weg krachtig die laat niet met zich sollen maar hoe kan dit in hemelsnaam zo ver komen. Eerst op het veld en nu ook al daar buiten is PSV al lang niet meer herkenbaar als PSV.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 24 May 2023, 21:09 Luuk lijkt me overigens niet het type om zo ‘achterbaks’ te zijn.
Misschien moet je dan een keer met Jeroen Zoet om tafel gaan zitten :mrgreen:
Ex unitate vires
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Excuus!
Heb het in ieder geval niet met die insteek gedaan! Verraders was een slecht woord van mij en neem ik zeker terug. (Ikzelf zei andere termen niet trouwens)
Emoties zitten ook bij mij op een hoger level op zulke dagen rondom de club.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 May 2023, 21:16 Excuus!
Heb het in ieder geval niet met die insteek gedaan! Verraders was een slecht woord van mij en neem ik zeker terug. (Ikzelf zei andere termen niet trouwens)
Emoties zitten ook bij mij op een hoger level op zulke dagen rondom de club.
Het is ook gewoon een kutsituatie, vooral met zo'n ontzettend belangrijke en laatste wedstrijd voor de boeg. Iedereen heeft een bepaalde angst voor zondag, maar de keerzijde kan ook zijn dat we zondagavond allemaal gigantisch opgelucht zijn als we alsnog 'gewoon' tweede geworden zijn.
Maar hoe dan ook, het dieptepunt is nu of uiterlijk zondag bereikt. Vanaf dan gaat het langzaamaan weer beter gaan. Zeker met Earnest Stewart erbij, die is in oorlogsmodus, which is good.
Ex unitate vires
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Johann Vogel wrote: 24 May 2023, 20:19
MaartenV wrote: 24 May 2023, 19:36

Enige wat duidelijk is dat er een heel stuk belangrijke informatie ontbrak op de persco.

Ja, ruud had een kloterelatie met de staf. Ja, spelers hebben kritiek geuit op ruud, en ruuds reactie daarop weer met de directie besproken.

De directie, zowel stewart en brands claimden 100% met ruud door te willen het komend seizoen. Zoals Brands het zei was er geen enkele twijfel daarover. Er was besef dat Ruud een rookie is, dat het een zwaar seizoen zou worden, ook met de gedwongen verkopen. En Brands gaf aan dat je geen kampioenschap kan verwachten in zo een seizoen. Kortom tevreden en werken aan het komende jaar. Ernie gaf aan niet een paar keer, maar heel intensief te spreken met Ruud over volgend jaar, over het vervangen van Fred, André en over de spelers en trainingen.

Als dit het allemaal was, dan was Ruud na AZ vertrokken. Dat hij plots vertrokken is betekent dat of er iets verzwegen is op de persco of dat er gisteravond of vanmorgen nieuwe info ruud ter ore is gekomen.

Ik denk niet dat het zo werkt dat met een zittende trainer waarmee je doorwilt, je anderen gaat polsen. Daar is het voetbalwereldje teveel ons kent ons voor. Spelers pols je altijd.. maar coaches...dan begeef je je op glad ijs als directie. Stel ruud kent tomasson..belt hem...etc. Dan lijkt Ruud me niet een persoon die daar blij van wordt. Dus dat is niet gebeurd.

Iets anders. Misschien heeft Ruud gisteren doorgevraagd naar de kritiek van de spelers. Is dat emotioneel geweest. En heeft hij daar dingen gehoord die hij heel persoonlijk opvat.
Wellicht dat er nog iets anders speelt, dat zou kunnen. Misschien dat er informatie achter is gebleven en misschien komt later nog andere redenen naar boven.

Ik kreeg vanuit de persconferentie het idee dat het helemaal niet 100% zeker was dat Ruud volgend seizoen trainer zou zijn geweest. Met name Stewart vind ik niet zo stellig. Ik kreeg het idee dat men vooral goed wilde evalueren. Natuurlijk zeg je dan nu, tijdens het seizoen, Ruud is onze trainer en dat ook met hem wordt gesproken over volgend seizoen. Maar als inderdaad én de spelers, én twee assistent trainers én directie twijfels hebben, dan is het niet gek dat er na het seizoen eerst een goed gesprek zou volgen.
Marcel Brands kon niet stelliger zeggen dat de directie 100% met Ruud doorwilde. Dat heeft ie op ongeveer 10 verschillende manieren gezegd. Carte blanche voor Ruud zoals hier op het forum ook al vaker gesuggereerd was. In beleving had Marcel al afscheid genomen van André en Fred..oud nieuws dat die weggingen. Dat thema is al uitgebreid besproken en er werd in overleg met Ruud al een nieuwe staf samengesteld. Het is geen seconde ook intern niet, gegaan over de mogelijkheid dat er volgend jaar een andere coach zou komen te zitten.
Marcel Brands heeft zijn eigen graf gegraven als hij niet 100% achter Ruud stond. Want dat komt dan naar buiten, via Ruud.

Geluiden uit de spelersgroep kwamen later. En daar is op dinsdag over gesproken. Nav dat lekken telegraaf kwam dit weer bovendrijven.

Zou het kunnen dat het Ruud teveel is geworden... maw dat hij overspannen is ?
Stel je voor, superstreber die de lat extreem hoog legt. Eerste seizoen zonder noemenswaardige ervaring. Dan de doorlopende spanning met zijn meest nabije collegas Fred en André waar hij NB zelf voor gekozen had. Een ellendige winterstop waarin de kwaliteit in zijn selectie keldert. Vitesse uit...een eerste ontploffing. De spelersgroep die zich uitspreekt over Fred en André en twijfel uit over Ruud en over zijn manier van communiceren met de staf.
Het verlies van Thijs wat duidelijk ook als een mokerslag binnenkwam bij Ruud en dit seizoen nog meer emotionele lading gaf. En als klap op de vuurpijl komt het spelersverhaal in de pers. Er zijn er al voor minder overspannen geraakt.

Als spits speel je gewoon je potten. Superdruk erop. Lukt het niet, word je gewisseld. Knok je je terug door keihard te trainen. Er er weer te staan.

Maar dit is wel ff andere druk. En dat voor een kerel die eerlijkheid en teamgeest boven alles heeft staan. Dan komt het echt wel heel hard aan dat hij zowel de staf als de spelers niet bijelkaar heeft weten te houden.
Last edited by MaartenV on 24 May 2023, 21:22, edited 1 time in total.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 May 2023, 21:16 Excuus!
Heb het in ieder geval niet met die insteek gedaan! Verraders was een slecht woord van mij en neem ik zeker terug. (Ikzelf zei andere termen niet trouwens)
Emoties zitten ook bij mij op een hoger level op zulke dagen rondom de club.
Dat snap ik. Emoties lopen ook hoog op, begrijpelijk wel natuurlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Fanatic-U-s wrote: 24 May 2023, 21:14
Vanthaman18 wrote: 24 May 2023, 21:09 Luuk lijkt me overigens niet het type om zo ‘achterbaks’ te zijn.
Misschien moet je dan een keer met Jeroen Zoet om tafel gaan zitten :mrgreen:
Wat dan?
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Ik had het niet gekund, in ieder geval.
Ex unitate vires
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 21:22
Fanatic-U-s wrote: 24 May 2023, 21:14

Misschien moet je dan een keer met Jeroen Zoet om tafel gaan zitten :mrgreen:
Wat dan?
De Jong heeft geloof ik de vriendin van Zoet gescoord.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Maikel wrote: 24 May 2023, 21:23
Standbeeld wrote: 24 May 2023, 21:22
Wat dan?
De Jong heeft geloof ik de vriendin van Zoet gescoord.
Met het hoofd neem ik aan?
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 21:22
Fanatic-U-s wrote: 24 May 2023, 21:14

Misschien moet je dan een keer met Jeroen Zoet om tafel gaan zitten :mrgreen:
Wat dan?
Luuk heeft toendertijd de vriendin van Jeroen Zoet afgepakt, al dan niet voor één avondje.
Ex unitate vires
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Fanatic-U-s wrote: 24 May 2023, 21:23
Standbeeld wrote: 24 May 2023, 21:22
Wat dan?
Luuk heeft toendertijd de vriendin van Jeroen Zoet afgepakt, al dan niet voor één avondje.
Hmm, dat wist ik niet en had ik niet verwacht van Luuk. Echt een zware no go vind ik dat.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

PSV was altijd “Simply the best”. Tina Turner vandaag overleden op de dag dat PSV liet zien niet “simply the best” te zijn. 😥
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Dat zijn we al jaren niet meer en was juist dit seizoen pijnlijk het meest duidelijk.
Ex unitate vires
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

Kan me niet voorstellen dat je als trainer vertrekt omdat er 1 speler heeft gelekt. Het is simpel. Die zet je dan op de transferlijst. Het zullen ook niet de waterdragers op de plekken 10-18 zijn geweest. Die klagen wel vaker omdat ze er naast staan.

Het zal een combinatie zijn geweest van meerdere factoren.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

Fanatic-U-s wrote: 24 May 2023, 21:23
Standbeeld wrote: 24 May 2023, 21:22
Wat dan?
Luuk heeft toendertijd de vriendin van Jeroen Zoet afgepakt, al dan niet voor één avondje.
is dit een gerucht geweest? Reden om ook Luuk op te laten zouten wmb.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ittot wrote: 24 May 2023, 21:40
Fanatic-U-s wrote: 24 May 2023, 21:23

Luuk heeft toendertijd de vriendin van Jeroen Zoet afgepakt, al dan niet voor één avondje.
is dit een gerucht geweest? Reden om ook Luuk op te laten zouten wmb.
Is alweer bijna 10 jaar geleden. Het is hier geen Amerika.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 21:44
Ittot wrote: 24 May 2023, 21:40

is dit een gerucht geweest? Reden om ook Luuk op te laten zouten wmb.
Is alweer bijna 10 jaar geleden. Het is hier geen Amerika.
Gelukkig niet, maar gaat mij om erecode. Je moet je teamgenoten kunnen vertrouwen en als iemand dit soort dingen flikt hoor je er wat mij betreft niet meer bij.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 21:44
Ittot wrote: 24 May 2023, 21:40

is dit een gerucht geweest? Reden om ook Luuk op te laten zouten wmb.
Is alweer bijna 10 jaar geleden. Het is hier geen Amerika.
precies, moet gewoon kunnen toch? :D
Post Reply