Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mr.Unibet wrote: 24 May 2023, 22:37
Ricardo Zamora wrote: 24 May 2023, 22:26 Jammer dat Marcelo Bielsa net een nieuwe job heeft gevonden. Dat had ik een mooie keuze gevonden. Wel een vergelijkbare trainer als Roger die ik hoog heb zitten.
Dan lijkt me Hassenhutl een betere optie als je de principes van Roger graag terug wilt..
Gezien de enorme renovatie waar PSV voor staat denk ik niet dat ze een 'nieuwkomer' aantrekken die geen aanknopingspunten heeft met PSV. Verwacht dat het een coach wordt die bekend is met de Nederlandse voetbalcultuur en de Eredivisie óf een man uit het netwerk van Earnest Stewart.
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 24 May 2023, 22:39
Mr.Unibet wrote: 24 May 2023, 22:37

Dan lijkt me Hassenhutl een betere optie als je de principes van Roger graag terug wilt..
Gezien de enorme renovatie waar PSV voor staat denk ik niet dat ze een 'nieuwkomer' aantrekken die geen aanknopingspunten heeft met PSV. Verwacht dat het een coach wordt die bekend is met de Nederlandse voetbalcultuur en de Eredivisie óf een man uit het netwerk van Earnest Stewart.
Ik verwacht gewoon Bosz, helaas ;) Gaf enkel aan dat Hassenhutl dan een betere optie is, Bielsa's teams zijn in mijn ogen minder vergelijkbaar..
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waarom zou je rouwig zijn als het Bosz wordt, Mr.Unibet? Is dat vanwege het argument dat de man geen prijzen wint?

Persoonlijk vind ik dat erg overtrokken namelijk. Kijk je namelijk naar de clubs waar hij werkzaam was, dan was prijzen pakken ook niet per se de verwachting. Bij Heracles promoveerde hij en was het hoogst haalbare Eredivisiebehoud, wat hem lukte met aanvallend en onderscheidend voetbal. Bij Vitesse zit een landskampioenschap er niet in en na een kort verblijf in Israel was Ajax zijn eerste testcase. In het enige jaar in Amsterdam had hij verrassend snel de wind eronder, speelde goed en aantrekkelijk voetbal en tegenover de titel die uitbleef stond wel de knappe prestatie om voor het eerst (en voorlopig het laatst) Ajax naar een Europese finale te loodsen; wat mij betreft een hoofdprijs. Hoewel ook Dortmund tot dit seizoen al meer dan een decennium geen kampioen werd, kunnen we met 24 wedstrijden wel stellen dat dit een van Bosz grotere mislukkingen was, maar op zijn verblijf bij Leverkusen en Lyon - ook niet echt prijzenpakkers (meer) - kunnen we toch weinig afdingen.

Wat me in Bosz aanspreekt is allereerst zijn visie. Hij heeft een duidelijk stempel en staat voor aantrekkelijk, goed en initiatiefrijk voetbal. Het zou een verfrissing betekenen tov de variatie aan counter-, afbraak- of reactievoetbal dat de spelvisie - als daar al bewust sprake van was - bij PSV sinds Cocu heeft bepaald. Daarnaast is hij welbespraakt, kan hij naar spelers en publiek goed overbrengen waar hij heen wil en welke keuzes hij daarvoor maakt. Ten slotte, niet onbelangrijk, heeft hij menig speler echt beter gemaakt. En dat is iets wat ik onder Van Nistelrooij totaal niet terug heb gezien. Het enige dat me wel zorgen baart is dat Bosz zijn contract (bijna) nooit uitdient, maar dat is bij ons sowieso een clubtraditie aan het worden ;) Al met al durf ik het best aan met hem, hoewel Pascal Jansen w.m.b. de favoriet is waar ik het meest benieuwd naar ben.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als het gebrek aan prijzen geen argument mag zijn voor bepaalde clubs, dan moeten we het misschien ook eens gaan hebben over de daadwerkelijke prestaties bij die clubs, inclusief het kamikazevoetbal waar hij meerdere keren voor ontslagen is. Het houdt niet over.

Bosz heeft zijn reputatie voornamelijk te danken aan een goed seizoen bij Ajax. En eerlijk is eerlijk: dat zat goed in elkaar toen. Ik snap wel dat mensen dát graag zouden zien. Ik snap niet dat mensen niet verder kijken, aangezien je dan tot de conclusie zou komen dat de welbespraakte professor helemaal niet zo'n wondertrainer is.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ach ja, Schmidt zou de hele ED ook overhoop laten spelen met z'n pressing voetbal. Weinig van terecht gekomen. Bij Bosz is het ook maar afwachten of het hem lukt. Op de 1 of andere manier heb ik bij PSV altijd het idee dat zulke grote, op papier dan, aanpassingen in het voetbal niet werken. In dat kader wel interessant want als het Bosz wel wordt en het lukt hem ook niet om PSV echt 3cjt totaal anders te laten spelen... Wat blijft er dan nog over?

Pascal Jansen is alleen welkom als hij Kerkez weet mee te nemen. Part of the deal :mrgreen:

Interessant dus.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim Noem dan eens een mogelijke wondertrainer die misschien wel haalbaar is? Want volgens mij noemt niemand Bosz een wondertrainer, maar wel een trainer die bekend is met de competitie, spelers beter maakt, en een aantrekkelijke speelstijl hanteert. En dat zijn aardig wat pluspunten om hoog op het lijstje te staan.

En als ik dan naar zijn prestaties bij zijn laatste 2 clubs kijk, dan zie ik dat hij het bij Leverkusen de eerste 2 jaar het naar verwachting tot prima heeft gedaan (van de 9e plek naar de 4e in zijn eerste halve seizoen, 5e en bekerfinale verloren van Bayern in zijn eerste hele seizoen, bovenin tot de kerst in zijn laatste seizoen), en alleen de laatste paar maanden liep het niet meer en werden de resultaten slecht. Datzelfde had Roger ook in zijn 3e seizoen bij Leverkusen dus dat zegt me niet zoveel, zeker als je ook nog bedenkt dat dit het eerste hele seizoen in coronatijd was (20/21) met zware wedstrijdprogramma's en de impact van corona zelf.

Bij Lyon waren de resultaten op het oog tegenvallend (8e plek in zijn eerste seizoen) maar heeft hij nog wel lang de steun vanuit de directie gekregen. Ik denk dat Bosz en Lyon uiteindelijk gewoon een mismatch waren, iig met een aantal spelers die er waren. Bijna elke trainer heeft een paar aanstellingen waar de resultaten tegenvielen dus zo verontrustend hoeft dat niet te zijn.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik stel voor dat we Pascal Janssen halen. Deze week nog, maar in het geheim. Stelt hij Zondag de onder 11 van AZ op.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 25 May 2023, 03:18 Ik stel voor dat we Pascal Janssen halen. Deze week nog, maar in het geheim. Stelt hij Zondag de onder 11 van AZ op.
Goed idee, dan spelen we ten minste nog gelijk.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 24 May 2023, 23:14 Als het gebrek aan prijzen geen argument mag zijn voor bepaalde clubs, dan moeten we het misschien ook eens gaan hebben over de daadwerkelijke prestaties bij die clubs, inclusief het kamikazevoetbal waar hij meerdere keren voor ontslagen is. Het houdt niet over.

Bosz heeft zijn reputatie voornamelijk te danken aan een goed seizoen bij Ajax. En eerlijk is eerlijk: dat zat goed in elkaar toen. Ik snap wel dat mensen dát graag zouden zien. Ik snap niet dat mensen niet verder kijken, aangezien je dan tot de conclusie zou komen dat de welbespraakte professor helemaal niet zo'n wondertrainer is.
Heeft ervaring wordt er dan gezegd. 1 jaar CL groepsfase waarin ie 2(!) punten haalde in een poule met oa Spurs en Apoel Nicosia. Als we Bosz zondag voor de groep hadden gehad gingen we vrolijk volle gas aanvallen en AZ in de kaart spelen. 4-2. En dan was ie nog blij geweest want hij verliest liever met 4-2 dan dat ie met een smerige 1-0 wint.
Overal met ruzie weg gegaan, want ojee als je een keer tegenspraak hebt.

Fuck Bosz!
#FreeGeneratie4
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En speelden ze bij Dortmund, Leverkusen en Lyon nou echt zo goed? Bosz is de beschaafd pratende tweelingbroer van Fred Rutten.
grasveld
Internationale topspeler
Posts: 3,092
Joined: 08 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zie Bosz graag komen. Ik vind hem een goede uitstraling hebben en het voetbal wat hij z’n teams over het algemeen laat spelen is mooi om naar te kijken. Maakt spelers beter en kan goed overweg met jeugd volgens mij.

Ja, zijn prijzenkast als trainer puilt niet uit. Maar hij heeft wel vaak bij subtopclubs gezeten. Bij Ajax had hij kampioen mogen (moeten) worden. Maar hij had pech dat Feyenoord dat jaar net wat beter was.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bosz hoeft van mij ook niet te komen. Gehypte trainer die vooral teert op één heel goed seizoen bij Ajax. Verder heeft hij volgens mij nergens zijn contract uitgediend. Maar ik sluit niet uit dat onze leiding er anders over denkt. Hij is wel de enige direct beschikbare Nederlandse trainer van enige naam. En war vooral zaak is nu dat er zsm een trainer wordt aangesteld.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 24 May 2023, 17:07Zo'n Berhalter zou ik wel weer een keus van de armoede vinden. Die pak je dan om de TD hem goed kent.
Los van Berhalter (geen idee of het een goede kandidaat is namelijk) maar je haalt een TD toch ook mede vanwege contacten?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PCGC wrote: 25 May 2023, 07:00 En dan was ie nog blij geweest want hij verliest liever met 4-2 dan dat ie met een smerige 1-0 wint.
Dit is inderdaad Bosz in een notendop. Vorm boven inhoud. Geen PSV-materiaal.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 25 May 2023, 07:09 En speelden ze bij Dortmund, Leverkusen en Lyon nou echt zo goed? Bosz is de beschaafd pratende tweelingbroer van Fred Rutten.
Bij Dortmund wel ja.
Tot dat de keeper daar blunders ging maken.
Plus het feit dat hij in het seizoen er was dat Dembele vertrok en Aubameyang boos was dat hij niet weg mocht.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 25 May 2023, 07:25
koetje wrote: 24 May 2023, 17:07Zo'n Berhalter zou ik wel weer een keus van de armoede vinden. Die pak je dan om de TD hem goed kent.
Los van Berhalter (geen idee of het een goede kandidaat is namelijk) maar je haalt een TD toch ook mede vanwege contacten?
Een netwerk is inderdaad een van de vereisten voor zo'n functie. Zo'n netwerk kan soms het beslissende zetje zijn om trainers in de buitencategorie te halen op basis van persoonlijke relaties. Berhalter binnenhalen zou zelfs de bakker om de hoek nog wel kunnen. Die komt op zijn blote knieën naar een club als PSV, Feyenoord of Ajax.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zoals ik eerder al zei vind ik Bosz gemiddeld genomen de beste Nederlandse optie. Mijn probleem is alleen dat ik verwacht dat hij net als Roger in de grote wedstrijden zal choken doordat de restverdediging niet goed staat of een mannetje tekort komt. Daar heb ik dan weer geen zin in. Daarnaast weet ik niet of Bosz qua persoonlijkheid wel bij ons past. Desalniettemin zie ik niet zo snel betere opties. Pascal Jansen en Berhalter hoeft van mij niet. Een goede buitenlandse naam sta ik voor open, maar meestal willen de goede niet komen naar een PSV waar de mogelijkheden relatief gezien zeer beperkt zijn.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 25 May 2023, 01:12 @Ykhim Noem dan eens een mogelijke wondertrainer die misschien wel haalbaar is?
Daarover kan ik helemaal niet oordelen, want ik weet niet wat de mogelijkheden en wensen van PSV zijn. In dit topic zijn verder wel namen genoemd die een stuk meer aanspreken dan Bosz, maar dat betekent niet dat die mensen in beeld zijn.
Want volgens mij noemt niemand Bosz een wondertrainer, maar wel een trainer die bekend is met de competitie, spelers beter maakt, en een aantrekkelijke speelstijl hanteert. En dat zijn aardig wat pluspunten om hoog op het lijstje te staan.
Ik vind die pluspunten simpelweg wat overdreven. Het beter maken van spelers en die zo aantrekkelijke speelstijl: ik weet het niet hoor. Ik heb de man gevolgd bij Dortmund en Leverkusen, maar daar was het gewoon niet veel soeps. Hoge verwachtingen, incidenteel goeie fases binnen wedstrijden, maar overall een heel hoog kamikazegehalte, waarbij spelers over het algemeen echt niet zoveel beter werden, of waarbij het amusementsgehalte niet enorm hoog lag. Ja: voor tegenstanders.
En als ik dan naar zijn prestaties bij zijn laatste 2 clubs kijk, dan zie ik dat hij het bij Leverkusen de eerste 2 jaar het naar verwachting tot prima heeft gedaan (van de 9e plek naar de 4e in zijn eerste halve seizoen, 5e en bekerfinale verloren van Bayern in zijn eerste hele seizoen, bovenin tot de kerst in zijn laatste seizoen), en alleen de laatste paar maanden liep het niet meer en werden de resultaten slecht. Datzelfde had Roger ook in zijn 3e seizoen bij Leverkusen dus dat zegt me niet zoveel, zeker als je ook nog bedenkt dat dit het eerste hele seizoen in coronatijd was (20/21) met zware wedstrijdprogramma's en de impact van corona zelf.

Bij Lyon waren de resultaten op het oog tegenvallend (8e plek in zijn eerste seizoen) maar heeft hij nog wel lang de steun vanuit de directie gekregen. Ik denk dat Bosz en Lyon uiteindelijk gewoon een mismatch waren, iig met een aantal spelers die er waren. Bijna elke trainer heeft een paar aanstellingen waar de resultaten tegenvielen dus zo verontrustend hoeft dat niet te zijn.
Ik zoek naar redenen die pleiten vóór het imago van een goede trainer, maar dit is simpelweg niet zo'n geweldig CV hè. Het is ook niet zo alsof hij 4e of 5e werd met koekenbakkers. Bij Dortmund, Leverkusen en zelfs Lyon heeft hij gewoon de beschikking gehad over goede selecties waar echt wel muziek in zat, maar dan moet je wel weten hoe je de juiste instrumenten kan bespelen. Overal waren ze blij dat 'ie weg was.

Nogmaals: het imago is echt vooral gebaseerd op dat ene seizoen, voor de rest is het gewoon middelmaat. Hij praat wel makkelijk, dus ik snap wel waarom mensen daar dan van onder de indruk zijn.
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mij staat het meest tegen dat Bosz inderdaad overal met ruzie weggegaan is. Hij kan teren op zijn kamikaze voetbal, wat schijnbaar bij veel mensen toch als gewenst wordt gezien. Daarnaast clasht hij ook regelmatig met (grote) spelers die dan ineens moeten vertrekken, omdat het meneer niet uitkomt. Lyon had hij de tweede begroting van het land, Bosz werd 9e ofzo. Ja, Lyon is de laatste jaren snel bergafwaarts gegaan, maar als hij zo'n toptrainer is met financiële mogelijkheden dan kun je er toch wel meer dan een 9e plek uithalen? Hij kreeg de selectie niet in orde, er was een tweestrijd in de selectie (voor -en tegenstanders van Bosz), zulke dingen stemmen mij gewoon niet gerust.

Daarnaast is zijn aankoopbeleid in het verleden ook kamikazeachtig geweest, wellicht heeft hij daarvan geleerd, maar ook dat baart me zorgen..
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Berhalter heeft 6 jaar in Nederland gespeeld, spreekt hij ook Nederlands?
In elk geval is hij ook de bondscoach die Pepi vrij jong heeft laten debuteren, de Pepi waar we anderhalve week terug ineens volle bak werk van maakten.
Zou het een met het ander te maken hebben?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 25 May 2023, 08:38 Berhalter heeft 6 jaar in Nederland gespeeld, spreekt hij ook Nederlands?
In elk geval is hij ook de bondscoach die Pepi vrij jong heeft laten debuteren, de Pepi waar we anderhalve week terug ineens volle bak werk van maakten.
Zou het een met het ander te maken hebben?
Nee.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 25 May 2023, 08:41
Robson de Souza wrote: 25 May 2023, 08:38 Berhalter heeft 6 jaar in Nederland gespeeld, spreekt hij ook Nederlands?
In elk geval is hij ook de bondscoach die Pepi vrij jong heeft laten debuteren, de Pepi waar we anderhalve week terug ineens volle bak werk van maakten.
Zou het een met het ander te maken hebben?
Nee.
Haha, het was maar een hersenspinsel hoor ;-)
Is je antwoord trouwens ook het antwoord op mijn eerste vraag?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 25 May 2023, 08:42
Standbeeld wrote: 25 May 2023, 08:41
Nee.
Haha, het was maar een hersenspinsel hoor ;-)
Is je antwoord trouwens ook het antwoord op mijn eerste vraag?
Earnie had de selectie voor aankomend seizoen met Ruud besproken. Dus als Pepi dan komt dan is dat omdat Ruud daarmee akkoord was. Verder schijnt Berhalter nog wel een woordje Nederlands te kunnen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bosz na Ajax:
- Ging weg na een half jaar Dortmund, met op dat moment de 6e plek, en verliespartijen tegen bijv. Hannover en Stuttgart. Kansloos 2 punten gehaald in CL poule met Real, Tottenham en Apoel Nicosia (2x gelijk). Zijn opvolger, de welbekende Peter Stoger (wie?) heeft er in dat tweede halfjaar nog een 3e plek uit kunnen slepen.
- Vervolgens naar Leverkusen, daar presteerde hij okay. Gewoon, gemiddeld voor Leverkusen, met een 4e en 5e plek. Maar niet bovengemiddeld zoals een Schmidt of Seoane die 3e wisten te worden. In zijn eerste seizoen met 52 tegendoelpunten overigens het meest in de afgelopen 6 jaar. En op seizoen 16/17 (55 tegengoals) na, geen grap, het slechtste sinds, hou je vast, 88/89. Verder in zijn eerste jaar in de tussenronde EL uitgeschakeld door Krasnodar.
- Daarna Lyon. In zijn enige volledige seizoen 8e geworden. Slechtste prestatie van Lyon sinds..... 95/96. En met 51 tegengoals het meeste sinds... 11/12 (ook 51), daarvoor moeten we weer ver terug in de tijd om dit aantal tegengoals (minimaal) tegen te komen, namelijk ... 82/83. Maar onder Peter Bosz wordt zo lekker veel gescoord. Nou, toen even niet. 66 goals. Als je kijkt naar de afgelopen 10 seizoenen Lyon (dit seizoen niet meegerekend) staat het aantal onder Bosz op plek 6 wat betreft meeste doelpunten voor in een seizoen.

Misschien mogen we concluderen dat Bosz bij Ajax gewoon overpresteerde? En dat dit een heel klein beetje misschien wel aan de steengoede selectie lag? Maar toch blijf ik het frappant vinden dat Dortmund (oke na jaar Ajax logisch), Leverkusen en Lyon , toch grote namen in Europa allemaal, bij hem uitkomen.

Ik ga overigens een beetje van kastje naar de muur wat Bosz betreft de afgelopen tijd :mrgreen: Maar ik zal nooit zijn grootste fan worden.
Last edited by Sensation on 25 May 2023, 09:17, edited 1 time in total.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je dat leest dan hoeft het van mij ook niet. Laat maar Ajax gaan. Of Feyenoord.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply