Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

De Realist wrote: 24 May 2023, 20:45
SKERLA wrote: 24 May 2023, 20:40

Neen.
Sommige mensen creëren inderdaad hun eigen waarheden, maakt niet uit of het al tien of honderd keer is ontmanteld.
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... -eindhoven

De afgelopen periode haalde de nieuwe algemeen directeur Marcel Brands, ook een oude bekende binnen PSV, de ex-spits over om toch als hoofdtrainer aan de slag te gaan.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Het maakt uiteindelijk ook niet zoveel uit of Ruud door Brands is overgehaald of dat Ruud Brands heeft gebeld. Het gaat volgens mij om het managen van de situatie na de aanstelling en dat is niet gedaan. Dan kan Brands wel roepen dat hij 100 procent vertrouwen had maar Ruud heeft dat niet zo ervaren en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat als supporter ook niet voel. Brands heeft dit gewoon gigantisch uit de klauwen laten gieren. Dit is de tweede keer in een jaar tijd dat hij flabbergasted is omdat er iets onder zijn neus gebeurt en hij dat niet in de gaten heeft (of dat in elk geval zo zegt). Het overkomt hem allemaal. En ik ben sowieso geen fan van Brands zijn perspraatjes. Hij is imo vooral bezig zijn eigen straatje schoon te vegen terwijl het hem zou sieren om eens toe te geven dat hij ook niet foutloos is geweest tegenover Ruud. Brands moet als AD wel groeien in het managen en leiding geven.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

trouwepsvfan wrote: 25 May 2023, 08:17en Brands moet het volgend seizoen echt beter gaan doen, anders zie ik geen enkele vooruitgang tov wat we hadden.
Dan vinden wij elkaar hier in ieder geval. Het afgelopen seizoen had hij te dealen met beslissingen en beleid wat al was ingezet. Zelfs het doorschuiven van Ruud (al had hij dat wel tegen kunnen houden als hij gewild had). Komend seizoen heeft hij zijn eigen TD. Een nieuwe trainer die hij mede heeft aangesteld en de financiële situatie is totaal anders dan afgelopen zomer.

Verder zou ik hem op een sprekerscursus sturen. Je kan dit gewoon leren natuurlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Olai
Lid 2e elftal
Posts: 187
Joined: 04 Nov 2020, 16:51

Laten we even voor alle duidelijkheid ophelderen dat Brands Van Nistelrooij niet heeft aangesteld. Gerbrands en De Jong wilden Van Nistelrooij aanstellen. Ruud sprak informeel met Brands na zijn benoeming, goed gevoel aan het gesprek overgehouden, en daarop weer teruggegaan naar De Jong.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Olai wrote: 25 May 2023, 15:13 Laten we even voor alle duidelijkheid ophelderen dat Brands Van Nistelrooij niet heeft aangesteld. Gerbrands en De Jong wilden Van Nistelrooij aanstellen. Ruud sprak informeel met Brands na zijn benoeming, goed gevoel aan het gesprek overgehouden, en daarop weer teruggegaan naar De Jong.
Dat is inderdaad zo maar als iemand straks z'n teen stoot op 1500 kilometer van het Philips Stadion , is dat ook de schuld van Brands.

Of de scouting natuurlijk, vergeet die niet.
User avatar
billyboy
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 20 Aug 2021, 14:39
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 25 May 2023, 15:16
Olai wrote: 25 May 2023, 15:13 Laten we even voor alle duidelijkheid ophelderen dat Brands Van Nistelrooij niet heeft aangesteld. Gerbrands en De Jong wilden Van Nistelrooij aanstellen. Ruud sprak informeel met Brands na zijn benoeming, goed gevoel aan het gesprek overgehouden, en daarop weer teruggegaan naar De Jong.
Dat is inderdaad zo maar als iemand straks z'n teen stoot op 1500 kilometer van het Philips Stadion , is dat ook de schuld van Brands.

Of de scouting natuurlijk, vergeet die niet.
Artburg wist je dat een directeur in een organisatie eindverantwoordelijk is? En wist je dat het binnen PSV al het hele jaar een bende is? Weet je wie dan verantwoordelijk is... Als hij echt zo achter Ruud met Ernie had gestaan had hij dat ook richting de media en spelers kunnen zeggen en een eenduidige lijn met Ruud kunnen trekken.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

billyboy wrote: 25 May 2023, 15:21
Ardbeg wrote: 25 May 2023, 15:16

Dat is inderdaad zo maar als iemand straks z'n teen stoot op 1500 kilometer van het Philips Stadion , is dat ook de schuld van Brands.

Of de scouting natuurlijk, vergeet die niet.
Artburg wist je dat een directeur in een organisatie eindverantwoordelijk is? En wist je dat het binnen PSV al het hele jaar een bende is? Weet je wie dan verantwoordelijk is... Als hij echt zo achter Ruud met Ernie had gestaan had hij dat ook richting de media en spelers kunnen zeggen en een eenduidige lijn met Ruud kunnen trekken.
Doe niet zo blij met je Artburg. Dat jij het niet snapt kan ik weinig aan doen, vriend.
User avatar
billyboy
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 20 Aug 2021, 14:39
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 25 May 2023, 15:23
billyboy wrote: 25 May 2023, 15:21

Artburg wist je dat een directeur in een organisatie eindverantwoordelijk is? En wist je dat het binnen PSV al het hele jaar een bende is? Weet je wie dan verantwoordelijk is... Als hij echt zo achter Ruud met Ernie had gestaan had hij dat ook richting de media en spelers kunnen zeggen en een eenduidige lijn met Ruud kunnen trekken.
Doe niet zo blij met je Artburg. Dat jij het niet snapt kan ik weinig aan doen, vriend.
Blij? Ik ben helemaal niet blij. Maar zoals vaker lul jij alle straatjes op het forum schoon voor degene die wel invloed hebben of verantwoordelijk zijn... als jij een algemeen directeur bent en je zit er twee keer volkomen aangeslagen bij als je td en trainer opstapt ben je echt lekker bezig
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

billyboy wrote: 25 May 2023, 15:30
Ardbeg wrote: 25 May 2023, 15:23

Doe niet zo blij met je Artburg. Dat jij het niet snapt kan ik weinig aan doen, vriend.
Blij? Ik ben helemaal niet blij. Maar zoals vaker lul jij alle straatjes op het forum schoon voor degene die wel invloed hebben of verantwoordelijk zijn... als jij een algemeen directeur bent en je zit er twee keer volkomen aangeslagen bij als je td en trainer opstapt ben je echt lekker bezig
Je roept willekeurig zo veel random dingen dat ik me af vraag of je een idee hebt van wat er gebeurt. Saai. Op negeer er mee.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Olai wrote: 25 May 2023, 15:13 Laten we even voor alle duidelijkheid ophelderen dat Brands Van Nistelrooij niet heeft aangesteld. Gerbrands en De Jong wilden Van Nistelrooij aanstellen. Ruud sprak informeel met Brands na zijn benoeming, goed gevoel aan het gesprek overgehouden, en daarop weer teruggegaan naar De Jong.
Wederom niet compleet en ik verwijs je naar de video die ik eerder poste. Brands belde direct na de gesprekken met Ruud met de directie en zelfs vd Wallen en daarna hebben ze met elkaar, dus met Brands, verder gesproken over de inhoud.

Brands heeft momenten zat gehad om te zeggen: ho even, Ruud zie ik niet als meest ideale coach voor dit moment. Maar dat wordt blijkbaar gewoon maar vergeten, ondanks dat de Jong en Gerbrands idd wel de boel op gang hebben gezet. Dat is dan wel correct.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Kunnen we eens stoppen met mensen op verkeerde naam noemen.
Hoogst irritant.

Een van Roosmalentje :D
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

ComeOnPSV wrote: 25 May 2023, 15:34 Kunnen we eens stoppen met mensen op verkeerde naam noemen.
Hoogst irritant.

Een van Roosmalentje :D
Thanks, CoconutPSV! :heart:
User avatar
billyboy
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 20 Aug 2021, 14:39
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 25 May 2023, 15:34
billyboy wrote: 25 May 2023, 15:30

Blij? Ik ben helemaal niet blij. Maar zoals vaker lul jij alle straatjes op het forum schoon voor degene die wel invloed hebben of verantwoordelijk zijn... als jij een algemeen directeur bent en je zit er twee keer volkomen aangeslagen bij als je td en trainer opstapt ben je echt lekker bezig
Je roept willekeurig zo veel random dingen dat ik me af vraag of je een idee hebt van wat er gebeurt. Saai. Op negeer er mee.
Volgens mij zeg ik twee keer ongeveer hetzelfde? Een directeur is verantwoordelijk en het komt niet sterk over als het zo'n intern een bende is en je belangrijkste schakels opstappen door gebrek aan vertrouwen? Waarbij je ook twee keer verrast bent... hoe geef je dan leiding? En hoe gaan je gesprekken met betrokken personen?

En vervolgens kom jij weer classic met je roept maar wat, je gaat structureel niet in op de inhoud en oohja meestal nog iets semi grappigs over de scouting...
PSV_Haarlem
Jeugdinternational
Posts: 129
Joined: 08 Jun 2023, 22:25
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis

Wederom blijkt het Xavi verhaal anders te zijn dan geschetst, ipv geen terugkoopclausule zijn we via '12 miljoen en hij beslist zelf (1 jaar)', '12 miljoen en hij beslist zelf (2 jaar)' naar '6 miljoen en hij beslist zelf ( 1 jaar , onduidelijk of dat volgend seizoen ook nog zo is)' afgegleden. John de Jong is er niet meer, die heeft letterlijk geantwoord dat er geen sprake is van een terugkoopclausule voor PSG op wat voor manier dan ook. Toen de Jong dit had gemeld en in de weken daarna sneuvelde had er open kaart moeten worden gespeeld. Ik vind, Brands die ik als TD redelijk hoog had zitten, echt een enorm slecht jaar draaien. Naast de casus Xavi vind ik zijn rol rondom het vertrek van zowel John de Jong (snap de RvC steeds beter) als Ruud matig. Hij komt slecht uit zijn woorden en voorziet kennelijk niet dat dit soort zaken niet vergeten worden door zowel media als supporters. Als je vanuit financieel perspectief liever niets over contracten wil vertellen dan moet dat het beleid zijn, niet elk kwartaal een ander verhaal!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

En over de winterse transferwindow valt dan nog te discussieren. Maar dat de communicatie matig is, lijkt mij duidelijk.

En laat ik dan ook iets positiefs noemen: Earnie. De aanstelling van Earnie lijkt een goede. Komt sterk over tot nu toe.
Last edited by Standbeeld on 21 Jun 2023, 14:50, edited 1 time in total.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Technisch gezien zullen zijn teksten wel weer zo in elkaar zitten dat hij niet letterlijk gelogen heeft, maar je moet er verdomme een vergrootglas bij pakken om dat te analyseren. Dan heb je communicatief gewoon gefaald, of in de ogen van de gemiddelde supporter wel degelijk gelogen.

En inderdaad: het is niet de eerste keer, denk bijvoorbeeld ook terug aan die persconferenties rond JdJ, Ruud en het feit dat hij glashard stond te liegen over Luuk de Jong die dezelfde dag nog werd gekeurd. Wat moet je als supporter de volgende keer denken als hij voor de camera staat om wat te vertellen? Zeg het maar hoor.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Uit originele berichtgeving: Hoe hoog de som precies is, kan en wil niemand bij PSV zeggen. Dat mag ook niet, omdat anders contractuele afspraken met betrekking tot geheimhouding worden geschonden.



Dus ga vooral lekker op Marcel bashen dat hij gelogen heeft, we kunnen het eerder de Nederlandse media aanrekenen dat zij blijkbaar onvoldoende onderzoek hebben gedaan destijds of verkeerd geïnformeerde bronnen hebben gebruikt.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Ykhim wrote: 21 Jun 2023, 14:49 Technisch gezien zullen zijn teksten wel weer zo in elkaar zitten dat hij niet letterlijk gelogen heeft, maar je moet er verdomme een vergrootglas bij pakken om dat te analyseren. Dan heb je communicatief gewoon gefaald, of in de ogen van de gemiddelde supporter wel degelijk gelogen.

En inderdaad: het is niet de eerste keer, denk bijvoorbeeld ook terug aan die persconferenties rond JdJ, Ruud en het feit dat hij glashard stond te liegen over Luuk de Jong die dezelfde dag nog werd gekeurd. Wat moet je als supporter de volgende keer denken als hij voor de camera staat om wat te vertellen? Zeg het maar hoor.
Brands heeft nooit de hoogte van het bedrag genoemd, dat was een schatting van de Nederlandse media (al dan niet ingefluisterd door bronnen) en die klopt dus niet.

(en nee dit is geen les 1 in Brands verdedigen want in een eerder stadium had hij best transparanter mogen zijn, maar in deze valt hem niks te verwijten, hij kan het ook niet helpen dat de berichtgeving van destijds dus totaal niet lijkt te kloppen).

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/de ... ~aa158f57/
Last edited by Sensation on 21 Jun 2023, 15:04, edited 1 time in total.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 21 Jun 2023, 14:58 Uit originele berichtgeving: Hoe hoog de som precies is, kan en wil niemand bij PSV zeggen. Dat mag ook niet, omdat anders contractuele afspraken met betrekking tot geheimhouding worden geschonden.



Dus ga vooral lekker op Marcel bashen dat hij gelogen heeft, we kunnen het eerder de Nederlandse media aanrekenen dat zij blijkbaar onvoldoende onderzoek hebben gedaan destijds of verkeerd geïnformeerde bronnen hebben gebruikt.
Welk bericht is dit? Linkje naar het bericht?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Heruone wrote: 21 Jun 2023, 15:03
Sensation wrote: 21 Jun 2023, 14:58 Uit originele berichtgeving: Hoe hoog de som precies is, kan en wil niemand bij PSV zeggen. Dat mag ook niet, omdat anders contractuele afspraken met betrekking tot geheimhouding worden geschonden.



Dus ga vooral lekker op Marcel bashen dat hij gelogen heeft, we kunnen het eerder de Nederlandse media aanrekenen dat zij blijkbaar onvoldoende onderzoek hebben gedaan destijds of verkeerd geïnformeerde bronnen hebben gebruikt.
Welk bericht is dit? Linkje naar het bericht?
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/de ... ~aa158f57/
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Het gaat mij niet om de hoogte van het bedrag. Dit is wat Brands aanvankelijk zei:
"John de Jong heeft de onderhandelingen gedaan, hij heeft dit heel knap gefikst", vertelt algemeen directeur Marcel Brands. "In contracten zitten vaak clausules, maar daar praten wij niet over. Tussen Paris Saint-Germain en ons is er geen afspraak. In dit geval kan de speler ook geen afspraak met PSG maken (omdat Simons transfervrij was, red.). Dat is ook niet aan de orde. Wij hebben wel dingen afgesproken met elkaar, maar daar kan ik niet opgaan."
Dit staat in schril contrast met de berichtgeving van tegenwoordig hoor, want PSG kan hem blijkbaar voor 5, 6, 10 of 12 miljoen komen ophalen. Maar dat is dan geen afspraak tussen PSG en PSV óf tussen PSG en Simons...?

Los van de technische details: Brands verkondigt een verhaal met een essentie die van geen kant klopt en dat met elke passerende dag steeds weer net een beetje anders wordt, waarmee hij supporters praktisch in het gezicht spuugt. En dan ben ik nog mild.
Last edited by Ykhim on 21 Jun 2023, 15:05, edited 1 time in total.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Sensation wrote: 21 Jun 2023, 14:59
Ykhim wrote: 21 Jun 2023, 14:49 Technisch gezien zullen zijn teksten wel weer zo in elkaar zitten dat hij niet letterlijk gelogen heeft, maar je moet er verdomme een vergrootglas bij pakken om dat te analyseren. Dan heb je communicatief gewoon gefaald, of in de ogen van de gemiddelde supporter wel degelijk gelogen.

En inderdaad: het is niet de eerste keer, denk bijvoorbeeld ook terug aan die persconferenties rond JdJ, Ruud en het feit dat hij glashard stond te liegen over Luuk de Jong die dezelfde dag nog werd gekeurd. Wat moet je als supporter de volgende keer denken als hij voor de camera staat om wat te vertellen? Zeg het maar hoor.
Brands heeft nooit de hoogte van het bedrag genoemd, dat was een schatting van de Nederlandse media (al dan niet ingefluisterd door bronnen) en die klopt dus niet.

(en nee dit is geen les 1 in Brands verdedigen want in een eerder stadium had hij best transparanter mogen zijn, maar in deze valt hem niks te verwijten, hij kan het ook niet helpen dat de berichtgeving van destijds dus totaal niet lijkt te kloppen).
Onderstaand is letterlijk een citaat van Brands. Met de kennis van vandaag interpreteer ik onderstaande als een keiharde leugen.

https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... ng-komt%27

Ook de al dan niet clausule van Xavi Simons is besproken. "Er is geen afspraak met Paris Saint-Germain en hij kan ook geen afspraken maken met Paris Saint-Germain dus dat is niet aan de orde", zegt hij daarover. "Je spreekt wel dingen met elkaar dingen af in een contract, maar daar kan ik niet op ingaan. We zijn niet zo snel van de gelimiteerde transfersommen. Daar houden we niet van."
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Chucky wrote: 21 Jun 2023, 15:04
Sensation wrote: 21 Jun 2023, 14:59

Brands heeft nooit de hoogte van het bedrag genoemd, dat was een schatting van de Nederlandse media (al dan niet ingefluisterd door bronnen) en die klopt dus niet.

(en nee dit is geen les 1 in Brands verdedigen want in een eerder stadium had hij best transparanter mogen zijn, maar in deze valt hem niks te verwijten, hij kan het ook niet helpen dat de berichtgeving van destijds dus totaal niet lijkt te kloppen).
Onderstaand is letterlijk een citaat van Brands. Met de kennis van vandaag interpreteer ik onderstaande als een keiharde leugen.

https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... ng-komt%27

Ook de al dan niet clausule van Xavi Simons is besproken. "Er is geen afspraak met Paris Saint-Germain en hij kan ook geen afspraken maken met Paris Saint-Germain dus dat is niet aan de orde", zegt hij daarover. "Je spreekt wel dingen met elkaar dingen af in een contract, maar daar kan ik niet op ingaan. We zijn niet zo snel van de gelimiteerde transfersommen. Daar houden we niet van."
Dat weet ik, dat zeg ik toch ook: dit is geen les 1 in Brands verdedigen want in een eerder stadium had hij best transparanter mogen zijn.

En dat transparanter zijn is een understatement, en met eerder stadium doelde ik op dat bericht. Over een bedrag heeft hij echter nooit gelogen, want hij heeft nooit een bedrag genoemd.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

Het is dan ook geen afspraak tussen PSG en Xavi, maar tussen PSV en Xavi.

Als Xavi terugwil naar PSG dan heeft hij een met PSV een bedrag afgesproken waarvoor PSG hem kan overnemen. Puur formeel dus geen afspraak tussen Xavi en PSG.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Of je er nu leugenaar, verdraaier van de feiten, of juist grandioze politicus op wilt plakken, maakt mij allemaal niet zoveel uit. Feit blijft dat je Marcel in de media geen moment meer serieus kunt nemen. En dat is jammer voor ons als supporters. Communiceert PSV zometeen dat Pepi voor 7 miljoen komt? Wij hebben geen flauw benul (meer) of het klopt. Kan ook zomaar 11 zijn. Marcel neemt het niet zo nauw met informeren en communiceert vooral wat goed is voor zijn imago.

En dan hebben we 'betrouwbaar' als kernwaarde in ons jaarverslag staan.
Last edited by Johnnie Walker on 21 Jun 2023, 15:17, edited 1 time in total.
Post Reply