Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Slot wordt in ieder geval niet de opvolger van Ruud :mrgreen:
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kasper Hjulmand!
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En vergeet ook niet dat dat jaar van Ajax onder Bosz ook nog wel eens overdreven wordt he. Hij werd, met veruit de beste selectie van Nederland, geen kampioen. Haalde een puntje minder dan zijn voorganger het jaar ervoor. Haalde uiteraard wel de finale van de Europa League, maar de toevals/geluksfactor in zo'n toernooi is ook wel een stuk groter.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 25 May 2023, 08:50 En dat dit een heel klein beetje misschien wel aan de steengoede selectie lag?
Steengoede selectie?
Die jonge gasten kwamen pas net door en hij speelde ook nog gewoon met een Younes en Viergever hoor.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brael wrote: 25 May 2023, 09:14 En vergeet ook niet dat dat jaar van Ajax onder Bosz ook nog wel eens overdreven wordt he. Hij werd, met veruit de beste selectie van Nederland, geen kampioen. Haalde een puntje minder dan zijn voorganger het jaar ervoor. Haalde uiteraard wel de finale van de Europa League, maar de toevals/geluksfactor in zo'n toernooi is ook wel een stuk groter.
Het tweede deel van dat seizoen was gewoon indrukwekkend. Hij begon matig aan het seizoen maar het einde van dat seizoen was zeer goed.
Niet voor niets willen veel Ajacieden hem gewoon terug.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kan iemand een goed beeld geven over Dick Schreuder?
Ben wel benieuwd naar zijn voetbal.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Beter hoofd dan zijn broer. Ik zou daar wel wat foto's van willen laten zien maar ik en Marc mogen van de rechter geen Dickpics meer versturen...
MJPSV
Bankzitter
Posts: 256
Joined: 04 Nov 2020, 14:38
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die trainer van FC Antwerp is dat niets voor PSV ..........
Momfer
Vaste waarde in elftal
Posts: 730
Joined: 01 Sep 2017, 06:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waar komt dat Berhalter vandaan? Puur vanwege Stewart? Kan me destijds herinneren dat er een hoop Amerikanen blij waren dat hij bondscoach af was iig.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 25 May 2023, 10:01 Kan iemand een goed beeld geven over Dick Schreuder?
Ben wel benieuwd naar zijn voetbal.
Die blijft nog lekker een seizoen bij PEC. Mag hij zixj in de ED bewijzen. Indien hij die test doorkomt... Dan wordt het zeker een keer een interessante optie.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 25 May 2023, 09:49
Brael wrote: 25 May 2023, 09:14 En vergeet ook niet dat dat jaar van Ajax onder Bosz ook nog wel eens overdreven wordt he. Hij werd, met veruit de beste selectie van Nederland, geen kampioen. Haalde een puntje minder dan zijn voorganger het jaar ervoor. Haalde uiteraard wel de finale van de Europa League, maar de toevals/geluksfactor in zo'n toernooi is ook wel een stuk groter.
Het tweede deel van dat seizoen was gewoon indrukwekkend. Hij begon matig aan het seizoen maar het einde van dat seizoen was zeer goed.
Niet voor niets willen veel Ajacieden hem gewoon terug.
Het tweede deel was goed inderdaad. Het eerste deel niet. Al met al net niet goed genoeg, en na een jaartje met onenigheid de deur uit.
Dat veel Ajacieden hem terug willen steunt mijn standpunt dat hij niet goed genoeg is, want Ajacieden hebben geen verstand van voetbal ;)

On a serious note: je ziet ook veel PSV-fans die Bosz graag zien komen. Wat mij betreft is de reputatie van Bosz vele malen beter dan zijn daadwerkelijke prestaties. Ook doordat hij enorm gehypet werd/wordt in verschillende media.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik wil het liefst Lucien Favre. Oudere trainer die in zijn omgang met spelers heel fijn is. Veel positieve verhalen, daarnaast waardeer ik vooral ook zijn tactisch vermogen.

Hanteert veel verschillende formaties maar wel veelal met dezelfde principes. Aanvallend voetbal maar wel met een goede defensieve organisatie.

https://totalfootballanalysis.com/artic ... t-ogc-nice
Lucien Favre’s favoured formation is the 4-3-3, the analysis shows the benefits that the formation provides and why it suits the tactics that Favre will impose. However, the defensive aspect of the 4-3-3 is just as fundamental to Favre’s tactics.
Zijn statistieken zijn ook niet heel denderend maar heeft tegenover Bosz veel beter gedaan bij Dortmund. Een 2,01 punt per wedstrijd terwijl Bosz maar 1,21 punt per wedstrijd had.

Verwacht daarentegen totaal niet dat hij gaat komen, spreekt geen NL en buitenlandse trainer die al 65 is.. Ben benieuwd waarmee PSV aankomt.
Last edited by LaFoquita on 25 May 2023, 11:01, edited 1 time in total.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LaFoquita wrote: 25 May 2023, 10:33

Verwacht daarentegen totaal niet dat hij gaat komen, spreekt geen NL en buitenlandse trainer die al 65 is.. Ben benieuwd waarmee PSV aankomt.
Roger sprak ook niet NL. Als ie maar Engels spreekt.
Last edited by Ardbeg on 25 May 2023, 10:57, edited 1 time in total.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voor wie Pascal Jansen ziet als opvolger:

Op het AZ forum een reactie dat hij op de lijst staat om Slot op te volgen. 52% geeft hem een 6 of lager. Ruim een derde gewoon een onvoldoende.
Mooi man, desnoods bieden wij hemzelf aan inclusief zijn assistenten. Dan kan AZ een top trainer halen die wel entertainment kan bieden EN punten pakt. Afgelopen decennia heel wat bagger spel van AZ voorbij zien komen maar in de 21ste eeuw is (ondanks het punten aantal) het vaak niet om aan te zien onder Jansen. Ja het is geen Adriaanse of Van Gaal maar het geeft flashbacks naar de horror van onder Henk van Stee en V/d Lem en daar lag het verwachtingspatroon nog erg laag.

https://azfanpage.nl/forum/viewtopic.ph ... 43#p779143
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 25 May 2023, 10:01 Kan iemand een goed beeld geven over Dick Schreuder?
Ben wel benieuwd naar zijn voetbal.
Op VI Pro staat wel het e.e.a.

Hier ook: https://voetbalindebollenstreek.nl/trai ... zijn-staf/

Komt uit de jeugd van PSV, zou zeker met hem gaan praten als ik de directie was.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mr.Unibet wrote: 25 May 2023, 11:02
ComeOnPSV wrote: 25 May 2023, 10:01 Kan iemand een goed beeld geven over Dick Schreuder?
Ben wel benieuwd naar zijn voetbal.
Op VI Pro staat wel het e.e.a.

Hier ook: https://voetbalindebollenstreek.nl/trai ... zijn-staf/

Komt uit de jeugd van PSV, zou zeker met hem gaan praten als ik de directie was.
Niet nóg een beginnend trainer a.u.b.
User avatar
PSVerDenBosch
Basisspeler
Posts: 445
Joined: 23 Jun 2022, 13:43
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 25 May 2023, 10:55 Voor wie Pascal Jansen ziet als opvolger:

Op het AZ forum een reactie dat hij op de lijst staat om Slot op te volgen. 52% geeft hem een 6 of lager. Ruim een derde gewoon een onvoldoende.
Mooi man, desnoods bieden wij hemzelf aan inclusief zijn assistenten. Dan kan AZ een top trainer halen die wel entertainment kan bieden EN punten pakt. Afgelopen decennia heel wat bagger spel van AZ voorbij zien komen maar in de 21ste eeuw is (ondanks het punten aantal) het vaak niet om aan te zien onder Jansen. Ja het is geen Adriaanse of Van Gaal maar het geeft flashbacks naar de horror van onder Henk van Stee en V/d Lem en daar lag het verwachtingspatroon nog erg laag.

https://azfanpage.nl/forum/viewtopic.ph ... 43#p779143
Haha gelukkig is dit niet het enige kritische forum onder de ED clubs ;)

Ik vind dat Pascal Jansen het juist heel goed heeft gedaan. Ongelooflijk goed gepresteerd en spelers echt beter gemaakt. Hij zal ook zijn spel moeten aanpassen naar de middelen die hij heeft en dat is nu eenmaal echt minder dan bij de traditionele top 3
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

grasveld wrote: 25 May 2023, 07:16 Ik zie Bosz graag komen. Ik vind hem een goede uitstraling hebben en het voetbal wat hij z’n teams over het algemeen laat spelen is mooi om naar te kijken. Maakt spelers beter en kan goed overweg met jeugd volgens mij.

Ja, zijn prijzenkast als trainer puilt niet uit. Maar hij heeft wel vaak bij subtopclubs gezeten. Bij Ajax had hij kampioen mogen (moeten) worden. Maar hij had pech dat Feyenoord dat jaar net wat beter was.
Hij maakt spelers beter? Wie dan precies? Bij Dortmund zijn de spelers minder waard geworden na die slechte CL campagne.

Hij weigert zich aan te passen. Mourinho heeft nog nooit zo makkelijk een finale gewonnen als toen met Man United tegen ajax. Wist vantevoren hoe ajax ging spelen en dat die zich nooit van zijn leven zouden aanpassen, dus 2 kleine tactische ingrepen (met een belangrijke rol voor Fellaini) en ajax had 0.0 kans.

Zo’n coach , met 1 strijdplan, wil je niet meer in het huidige topvoetbal. Zeker Europees, maar ook meer en meer in Nederland, weten de tegenstanders van topclubs zich beter te wapenen. Dan kan je wel vrolijk gaan aanvallen, maar dan win je geen titels.
#FreeGeneratie4
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee wat wij altijd doen in Europa is lekker.
Volledig weggedrukt worden en vol op de verdediging. Vervolgens een goal tegen krijgen en kansloos zijn.
Geef mij maar aanvallend voetbal in Europa.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het wordt wel pijnlijk zo. Van een sympathiek clubicoon zonder ervaring naar waarschijnlijk een quasi voetbalprofessor, die eigenlijk bij Ajax of Feyenoord zou willen zijn…
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat je nodig hebt is een trainer die helder een bepaalde speelstijl kan implementeren binnen een aantal maanden. Het moet duidelijk en haalbaar zijn. Trainers die bij een aantal kleinere clubs getraind hebben, maar dit wel konden doen, lukte het ook vaak bij hun volgende club.

Bij PSV werk je niet met de grootste vedettes en is het zaak om jonge spelers in te passen. De moeilijkheidsgraad is kleiner dan in grote competities, maar je moet uiteraard wel op een bepaald niveau hebben om dit te kunnen doen, evenals dat je tegen een bepaalde aandacht en druk moet kunnen. Echter als je goed genoeg bent en bij meerdere clubs hebt bewezen een bepaalde speelstijl te kunnen implementeren waar je beter dan gemiddeld hebt gepresteerd, dan ben je een interessante trainer voor PSV, zelfs als dat het hoogste is wat je dan tot nu toe getraind hebt.

Co Adriaanse zei het al lang geleden, een goed paard maakt nog geen goed ruiter. Trainers die het goed en helder kunnen uitleggen aan hun spelers en zien dat die manier werkt zijn vaak succesvolle trainers. Spelers bij een club als PSV willen duidelijkheid, tactisch houvast en ook beter worden gemaakt. Zo iemand moet je hebben en als je als technische leiding voor ogen hebt waaraan een trainer moet voldoen, dan wordt het veel eenvoudiger om een shortlist te maken dan alleen te kiezen voor een naam die ergens een bepaalde prestatie heeft geleverd.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs wrote: 25 May 2023, 11:25 Het wordt wel pijnlijk zo. Van een sympathiek clubicoon zonder ervaring naar waarschijnlijk een quasi voetbalprofessor, die eigenlijk bij Ajax of Feyenoord zou willen zijn…
Waar baseer je het eigenlijk op dat hij liever daar zou willen zijn? Heeft ie dat ook gezegd?
JoJo
Regelmatige invaller
Posts: 398
Joined: 04 Nov 2020, 16:00
Favoriete speler: Joey
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 24 May 2023, 23:14 Als het gebrek aan prijzen geen argument mag zijn voor bepaalde clubs, dan moeten we het misschien ook eens gaan hebben over de daadwerkelijke prestaties bij die clubs, inclusief het kamikazevoetbal waar hij meerdere keren voor ontslagen is. Het houdt niet over.

Bosz heeft zijn reputatie voornamelijk te danken aan een goed seizoen bij Ajax. En eerlijk is eerlijk: dat zat goed in elkaar toen. Ik snap wel dat mensen dát graag zouden zien. Ik snap niet dat mensen niet verder kijken, aangezien je dan tot de conclusie zou komen dat de welbespraakte professor helemaal niet zo'n wondertrainer is.
Daar word je bovendien nog wel eens door een scheidsrechterlijke dwaling bevoordeeld waardoor het er allemaal net wat beter uitziet dan het daadwerkelijk was. Dat jaar moet je niet meetellen in de prestaties.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 25 May 2023, 12:02
Thijs wrote: 25 May 2023, 11:25 Het wordt wel pijnlijk zo. Van een sympathiek clubicoon zonder ervaring naar waarschijnlijk een quasi voetbalprofessor, die eigenlijk bij Ajax of Feyenoord zou willen zijn…
Waar baseer je het eigenlijk op dat hij liever daar zou willen zijn? Heeft ie dat ook gezegd?
Hij heeft meerdere keren openlijk geflirt met Ajax, heeft daar als trainer gewerkt en paste daar qua karakter helemaal en liet zich ook zo zien. Is vertrokken door Bergkamp en in mindere mate ook Van der Sar. Bij Feyenoord heeft hij een verleden als speler. Over PSV heeft hij zich naar mijn weten nooit uitgesproken en ook nooit zo zich bij aangeboden als hij bij Ajax deed.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs wrote: 25 May 2023, 12:05
Ardbeg wrote: 25 May 2023, 12:02

Waar baseer je het eigenlijk op dat hij liever daar zou willen zijn? Heeft ie dat ook gezegd?
Hij heeft meerdere keren openlijk geflirt met Ajax, heeft daar als trainer gewerkt en paste daar qua karakter helemaal en liet zich ook zo zien. Is vertrokken door Bergkamp en in mindere mate ook Van der Sar. Bij Feyenoord heeft hij een verleden als speler. Over PSV heeft hij zich naar mijn weten nooit uitgesproken en ook nooit zo zich bij aangeboden als hij bij Ajax deed.
Ik snap wel dat hij bij Ajax zich heeft aangeboden. Veel geld, kampioenskandidaat en reguliere CL deelnemer. Daar was al veel eerder trainersonrust dan bij PSV. Ik heb ook niet het idee gehad dat hij zich bij PSV aangeboden heeft maar ik weet niet of hij daarom per se een voorkeur heeft.
Post Reply