Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 20:15
Van Nistelrooij zou er op zijn beurt moeite mee hebben gehad hoe sommige spelers hun vak beoefenden. Zoals de technisch begaafde maar de in zijn ogen wat ‘luie’ middenvelder Joey Veerman, die de coach meerdere wedstrijden op de bank zette.
Zelf leefde Van Nistelrooij als speler bijna maniakaal voor zijn sport. Vanuit dat idee zou hij komende zomer afscheid willen nemen van bepaalde spelers – de lat moest hoger. Dat zou tot discussie hebben geleid met de directie, al sprak Brands die suggestie woensdag tegen. Over „95 procent” van de invulling van de selectie van volgend seizoen waren ze het eens, zei hij.
Toch had ik het wel even willen zien hoe zich dat deze zomer uit zou werken: een (door)selectie op karakter. Hopelijk doen ze dat alsnog.
En mensen maar medeforummers schofferen toen dit vorige transferperiode meerdere malen werd benoemd op dit forum. 🫣
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ja, omdat jij zei dat Memphis en ik geloof ook Danjuma stonden te trappelen om te komen, maar dat ze niet door de persoonlijkheidstest waren gekomen. Toen dat dus niet doorging hebben ze maar voor Atletico en Spurs gekozen.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het is vervelend voor een clubicoon, m,aar die beschadiging was er natuurlijk al. Vanuit de mening dat Ruud geen uitstekend coach is, is dit an sich voor iedereen de beste oplossing.
- Ruud houdt de eer aan zichzelf en is als toekomstig coach minder beschadigd dan wannneer hij ontslagen zou zijn.
- Directie hoeft niet (al dan niet onder druk van de RvC) een gewaardeerd mens te ontslaan, met gevolgen voor hun draagvlak bij de achterban
- PSV kan met een schone lei beginnen met een nieuwe coach, waarbij hopelijk lering wordt getrokken uit afgelopen coaches (tactiek, ervaring) en dit ruim op tijd voor volgend seizoen.
- Een speler als Joey Veerman hoeft niet meer te letten op zijn vetpercentage
- kernspelers die zich ergerden aan de gekozen tactiek kunnen vooruitkijken naar een nieuwe coach
Kezza75!
Bankzitter
Posts: 280
Joined: 26 Oct 2020, 00:00
Old name: Kezza75!
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Romário de Souza Faria
FOOTB_REM_S: No

Sparts wrote: 25 May 2023, 08:29 Het is vervelend voor een clubicoon, m,aar die beschadiging was er natuurlijk al. Vanuit de mening dat Ruud geen uitstekend coach is, is dit an sich voor iedereen de beste oplossing.
- Ruud houdt de eer aan zichzelf en is als toekomstig coach minder beschadigd dan wannneer hij ontslagen zou zijn.
- Directie hoeft niet (al dan niet onder druk van de RvC) een gewaardeerd mens te ontslaan, met gevolgen voor hun draagvlak bij de achterban
- PSV kan met een schone lei beginnen met een nieuwe coach, waarbij hopelijk lering wordt getrokken uit afgelopen coaches (tactiek, ervaring) en dit ruim op tijd voor volgend seizoen.
- Een speler als Joey Veerman hoeft niet meer te letten op zijn vetpercentage
- kernspelers die zich ergerden aan de gekozen tactiek kunnen vooruitkijken naar een nieuwe coach
Dit is natuurlijk helemaal waar. Uiteindelijk voor iedereen de beste oplossing, maar niet de beste timing. Ik had Ruud het graag zelf zien afmaken en daarna zijn sleutels zien inleveren. Dát zou pas echt sterk zijn geweest en minder schade voor iedereen.

Maar goed, het is wat het is. Ergens vind ik het ook wel knap van Ruud. Een onafhankelijk persoon die zijn eigen weg bewandeld. Hopelijk vindt hij iets meer nuance daarin, want als coach/manager kan hij echt een grote worden. Als trainer betwijfel ik het, maar daarin kan hij de juiste ondersteuning vinden.

Wel heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Te beginnen aankomende pot tegen AZ.
Champions are not born. Champions are made during practice.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het komt erop neer dat Van Nistelrooij geen zin meer had om op weg naar AZ een toneelstukje op te voeren tegenover spelers die hij niet meer vertrouwt
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ru ... ~ab84c083/
#simplythebest
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Gewoon Rutten die wedstrijd laten doen, die spelers eruit gooien in de window en dan terugkomen.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 25 May 2023, 09:06 Gewoon Rutten die wedstrijd laten doen, die spelers eruit gooien in de window en dan terugkomen.
Die komt echt niet terug. Dat zou ook enorm ongeloofwaardig zijn natuurlijk.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Detail uit artikel in de NRC van vanmorgen: behalve verschil van inzicht in tactiek, niet altijd goede communicatie tussen RvN en overige staf schijnt Ruud ook voorstander van krachttraining te zijn en bijvoorbeeld Rutten nadrukkelijk niet (weet niet of het hier al voorbijgekomen is, noem het daarom even apart) het zegt allemaal wel wat. Het beeld wordt al snel wat helderder…
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/05/24/va ... g-a4165525
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Beetje gek toch wel om dit topic ineens onder het kopje ‘Historie’ te zien staan… :treurig:
PhillipCocu
Talent
Posts: 72
Joined: 04 Nov 2020, 14:46
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 25 May 2023, 07:07
Als dit klopt. Als. Het blijft de T.

Dan is Ruud niet geschikt voor het trainersvak. Geen punt. Maar wilde dus al 2x eerder stoppen en doet het nu waarschijnlijk zoals Gijp suggereerde in een emotioneel moment/opwelling.
Wat als die twee keer waren bij vertrek van Gakpo en ontslag van John de Jong? Plaats dat het niet in een ander daglicht?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

PhillipCocu wrote: 25 May 2023, 10:00Wat als die twee keer waren bij vertrek van Gakpo en ontslag van John de Jong? Plaats dat het niet in een ander daglicht?
Nee. Wat mij betreft niet. Ook dat gebeurt overal in de voetballerij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

PhillipCocu wrote: 25 May 2023, 10:00
ShovingNE2 wrote: 25 May 2023, 07:07

Als dit klopt. Als. Het blijft de T.

Dan is Ruud niet geschikt voor het trainersvak. Geen punt. Maar wilde dus al 2x eerder stoppen en doet het nu waarschijnlijk zoals Gijp suggereerde in een emotioneel moment/opwelling.
Wat als die twee keer waren bij vertrek van Gakpo en ontslag van John de Jong? Plaats dat het niet in een ander daglicht?
Ik denk eerder Madueke. Dat was namelijk niet afgesproken, Gakpo wel. En wmb was dat gewoon terecht van Ruud.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Waarom zou hij zo kwaad zijn om het vertrek van Madueke? Omdat hij in de eerste seizoenshelft absoluut onmisbaar is gebleken? Omdat hij zo vreselijk veel minuten heeft gemaakt en daarin echt fantastische statistieken heeft kunnen overleggen?

Begrijp me niet verkeerd, Madueke is een supertalent. Maar zijn rol binnen PSV wordt door velen vreselijk overdreven. Hij was niet samen met Gakpo de beste speler van PSV
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Ted Lasso
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2023, 21:56
Old name: FC Bavaria
Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
Favoriete speler: Olivier Boscagli
FOOTB_REM_S: No

Dat hij weinig aannam van Rutten en Ooijer is natuurlijk geen verrassing, noch nieuws. Maar het maakt denk ik wel duidelijk waarom de verdediging dit jaar zo'n zooitje is. Had Ooijer daar meer sturing in laten hebben. Ruud is en blijft een spits. Wellicht is dat sowieso wel goed, meer het NFL-systeem. Een coach voor aanval en een coach voor verdediging en dan een hoofdcoach voor de grote lijnen en het praatje in de rust.
Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 792
Joined: 29 Jul 2022, 12:16
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De Realist wrote: 25 May 2023, 10:22 Waarom zou hij zo kwaad zijn om het vertrek van Madueke? Omdat hij in de eerste seizoenshelft absoluut onmisbaar is gebleken? Omdat hij zo vreselijk veel minuten heeft gemaakt en daarin echt fantastische statistieken heeft kunnen overleggen?

Begrijp me niet verkeerd, Madueke is een supertalent. Maar zijn rol binnen PSV wordt door velen vreselijk overdreven. Hij was niet samen met Gakpo de beste speler van PSV
Omdat dat een stok is om mee te slaan op de directie, dat gebeurd met alle liefde. We moeten ook niet vergeten dat we met Gakpo ook 4 wedstrijden verloren in de competitie waaronder tegen Cambuur en Groningen. Het is niet zo dat 1 speler ons ineens kampioen had gemaakt.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ruud is terecht boos dst PSV veel geld binnen harkt met die 2 maar hij er een kreupele Duitser voor terug kreeg en een backup spits.

PSV, lees Brands, heeft verzuimt door te pakken, kwaliteit aan het elftal toe te voegen en alvast te starten met bouwen richting komend seizoen. PSV onwaardig wat er dit seizoen op de transfermarkt is gebeurt. Als trainer zou ik ook woest zijn.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

En hoe vaak zijn wij boos geweest omdat Ruud stelselmatig onderpresteerde met de middelen die hij had? Ik heb zelden zo'n inspiratieloos, traag, zwak en droevig voetbal gezien.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Daar gaat het niet om. Totaal andere discussie.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Ik ben best wel kapot van de hele ontwikkeling merk ik. Of in ieder geval mijn gevoel voor PSV heeft een enorme knauw opgelopen gisteren.
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

Image
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 25 May 2023, 10:27 Ruud is terecht boos dst PSV veel geld binnen harkt met die 2 maar hij er een kreupele Duitser voor terug kreeg en een backup spits.

PSV, lees Brands, heeft verzuimt door te pakken, kwaliteit aan het elftal toe te voegen en alvast te starten met bouwen richting komend seizoen. PSV onwaardig wat er dit seizoen op de transfermarkt is gebeurt. Als trainer zou ik ook woest zijn.
Ach je mag als trainer teleurgesteld zijn maar de voetballerij is een business van snel veranderende omstandigheden. Dat weet iedereen die er in gewerkt heeft. Je kan Van Nistelrooy niet kwalijk nemen dat hij geen kampioen werd, daarvoor ontbrak het inderdaad aan kwaliteit. Je kunt wel gewoon procesmatig evalueren; haalde van Nistelrooy er uit wat er in zat gegeven de omstandigheden? Dan kun je gewoon nee zeggen in mijn ogen. En die zaak is de kern. Trainers die alles ophangen aan die paar versterkingen moeten ook gewoon realistisch zijn, ook die een of twee bepalende spelers kan een tik op zijn enkel krijgen waardoor je er lang uit ligt gedurende het seizoen en dan moet je ook verder. Verder had Van Nistelrooy zich ook beter mogen verdiepen in de situatie van PSV als hij ineens verrast was dat er weinig mogelijk was. In de coronajaren meldde het jaarverslag niet voor niets dat er enorm veel EV verdampt was, dan moet je niet gaan verwachten dat bij het niet halen van de CL PSV zomaar veel investeringen kan gaan doen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

iam wrote: 25 May 2023, 10:54 Image
Veerman ook niet. Geen idee of het eerder wel zo was
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 25 May 2023, 09:41 Detail uit artikel in de NRC van vanmorgen: behalve verschil van inzicht in tactiek, niet altijd goede communicatie tussen RvN en overige staf schijnt Ruud ook voorstander van krachttraining te zijn en bijvoorbeeld Rutten nadrukkelijk niet (weet niet of het hier al voorbijgekomen is, noem het daarom even apart) het zegt allemaal wel wat. Het beeld wordt al snel wat helderder…
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/05/24/va ... g-a4165525
Krachttraining is toch ook wel een dingetje in het voetbal. Zou (een deel van) de selectie onder meer daarom pro Rutten zijn? En heeft de fysiek trainer die (een deel van) de selectie niet serieus neemt daar ook een rol in.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rickskeg wrote: 25 May 2023, 11:00Veerman ook niet. Geen idee of het eerder wel zo was
1 ding weet ik wel: Ruud volgde niet alle spelers. Vooral spelers die hij kende van zijn tijd onder Cocu.
User avatar
PSVerDenBosch
Basisspeler
Posts: 445
Joined: 23 Jun 2022, 13:43
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hij heeft xavi ook ontvolgd.... die volgde hij wel net als Til en Veerman.
Post Reply