Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Jun1234
Ballenjongen
Posts: 17
Joined: 23 May 2023, 16:54
Clubvoorkeur: FC Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Word echt een drama aankomend seizoen.

Sangare weg, afwachting of Xavi blijf nu dat ruud weg is.

haal een trainer met uitstraling!

mensen zullen me voor gek verklaren maar mijn voorkeuren zijn.

Rob Penders ( FC Eindhoven , bekend met de regio )
Ron Jans
Wim Jonk
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 25 May 2023, 14:08
11 Tinus wrote: 25 May 2023, 13:49

Maarja met een compleet nieuwe achterhoede + nieuwe trainer is die 3 jaar nu even niets meer waard. We beginnen straks op 0 en dan is het aan Earnie om goede verdedigers te kopen die eventueel bij Bosz passen.
Is het dan duidelijk dat er een compleet nieuwe achterhoede komt ? Boscagli, Teze, Ramalho, Obispo, Mwene... er zullen er toch minimaal 3 uit dit rijtje blijven lijkt me ?
Of we gaan nu eindelijk de complete verdediging ruilen met een ander team ?

In reactie op de andere posts : Mbt het met ruimte in de rug spelen. Natuurlijk is dit moeilijk. Maar met het PSV van de afgelopen 3 jaar is het zo dat bij werkelijk iedere omschakeling waarbij een middenvelder tegenstander in passingspositie komt we moeten vrezen dat .. of er iemand onder de bal doorvliegt, of er iemand verkeerd stapt, of iemand zich door een kapbeweging in de luren laat leggen, of er iemand aan de verkeerde kant staat te verdedigen of er bij halen achterlijn er iemand vrij komt op de 16.

Normaalgesproken, zeg periode Hiddink of Cocu, haal je 90% van die aanvallen niveautje Cambuur er al gauw uit door individuele en/of collectieve superioriteit in het verdedigende duel resp. samenspel. Momenteel is het zo dat 1 tegen 1 met onze verdedigers op de middellijn tegen nagenoeg iedere aanval, zelfs die van Spakenburg, code rood is.

Communcatie en individuele verdedigende kwaliteit lijkt al jaren nergens op. Zo erg, dat de meesten hier op het forum al lang vergeten zijn wat de norm is voor een ok PSV verdediging.
Earnie zei zelf laatst dat in de verdediging in principe iedereen weg mocht behalve Aanholt en Boscagli. Die man bleek in de persco gisteren ook veel objectiever te kijken naar dit PSV dan bijvoorbeeld John de Jong. Het lijkt me dus wel degelijk goed mogelijk dat uit je genoemde rijtje iedereen behalve Boscagli vertrekt.
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zojuist op radio1 gaf kantelberg ook flinke kritiek op elfrink:

https://pca.st/episode/6310e045-1a4d-4b ... ead594ae5d

Vooral dat die alles downplayed en daarna opeens wel kwam met nieuws dat er van alles mis was. En dat hij vooral een verlengstuk van de club lijkt etc.
Thijs vd brink is het er niet mee eens.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gehoord ja, weinig opzienbarend hoor. Zij hoeven ook nergens verantwoording af te leggen hè? Thijs is iig nog journalist, maar wel een van het welwillende, ietwat naïeve type, Kantelberg, hoewel meestal redelijk genuanceerd, is wat extremer in deze. Wel grappig om een keer niet Ajax gerelateerde maar wel PSV gerelateerde journalisten op de radio te horen, komt niet heel vaak voor. Maar deze twee duiken wel vaker op in dat programma, soms wel aardig
Last edited by psvgouda on 25 May 2023, 14:24, edited 1 time in total.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

What's next? De mening van Frank Lammers of Guus Meeuwis? Ik lees hier liever de mening van Juancho of ShovingNE2 bijvoorbeeld. ;)
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Doelsaldo van Ajax in de Eredivisie (34 wedstrijden) onder Peter Bosz: 79-23. Waar komt die mythe van veel tegendoelpunten dan vandaan?
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 25 May 2023, 14:23 Doelsaldo van Ajax in de Eredivisie (34 wedstrijden) onder Peter Bosz: 79-23. Waar komt die mythe van veel tegendoelpunten dan vandaan?
Uit de grote toverpot met mythen in verhaaltjesland? :nerd:
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

User avatar
colocolofc
Meervoudig international
Posts: 1,306
Joined: 26 Jan 2019, 14:19
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 25 May 2023, 14:23 Doelsaldo van Ajax in de Eredivisie (34 wedstrijden) onder Peter Bosz: 79-23. Waar komt die mythe van veel tegendoelpunten dan vandaan?
Dan zou ik even verder kijken dan 1 Ajax seizoen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 25 May 2023, 14:08
11 Tinus wrote: 25 May 2023, 13:49

Maarja met een compleet nieuwe achterhoede + nieuwe trainer is die 3 jaar nu even niets meer waard. We beginnen straks op 0 en dan is het aan Earnie om goede verdedigers te kopen die eventueel bij Bosz passen.
Is het dan duidelijk dat er een compleet nieuwe achterhoede komt ? Boscagli, Teze, Ramalho, Obispo, Mwene... er zullen er toch minimaal 3 uit dit rijtje blijven lijkt me ?
Of we gaan nu eindelijk de complete verdediging ruilen met een ander team ?
Het is vooral én én. Nieuwe trainer, nieuwe details, betere restverdediging, nieuwe spelers etc. Jarred speelt 40+ wedstrjden en Mwene/Teze ook samen 40+ en dat is volgend jaar niet zo. En een betere balans op het middenveld zou ook nog wel eens kunnen helpen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rik verwacht dus snel een nieuwe trainer. Lijkt mij dat je dan een clubloze trainer gaat zoeken die direct een contract kan tekenen.

Met Peter Bosz kun je wel gaan bouwen. Ik denk dat hij best wel iets koestert wat hij heeft. Hij wilde destijds gewoon bij Ajax blijven ondanks interesse van Dortmund. (Het is anders gelopen, maar achteraf gezien zei Peter Bosz dat ook gewoon bij voetbalprogramma VI).

Interessant stuk trouwens:

Vanaf 1:10 geeft hij aan gewoon graag gebleven te zijn.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nu Slot blijft, valt er denk ik een optie af voor Bosz. Hij zal ook geen eeuwigheid willen wachten tot Ajax een besluit neemt over Heitinga, dus als PSV hem serieus ziet als nieuwe coach kan het inderdaad snel gaan.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou we hebben hier kunnen lezen wat een matige trainer Bosz is. Nu Slot blijft vrees ik dat Bosz onze trainer wordt. Past prima in de lijn van de afgelopen jaren (geen lijn), Nederlands en beschikbaar.
040-076
Meervoudig international
Posts: 1,054
Joined: 30 Aug 2021, 17:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jun1234 wrote: 25 May 2023, 14:12 Word echt een drama aankomend seizoen.

Sangare weg, afwachting of Xavi blijf nu dat ruud weg is.

haal een trainer met uitstraling!

mensen zullen me voor gek verklaren maar mijn voorkeuren zijn.

Rob Penders ( FC Eindhoven , bekend met de regio )
Ron Jans
Wim Jonk
Bekend met de Regio😂
Misschien wil onze frietboer wel coach worden, die is ook bekend met de omgeving.
Marcel for president!
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 25 May 2023, 13:56
Kolkmania wrote: 25 May 2023, 13:51

Het is voor elke verdediging moeilijker om met ruimte in de rug te spelen. Maar het is ook zo lastig om met de kont in de 16 te hangen als de tegenstander tevreden is met een 0-0. Dus je zult toch moeten omgaan met ruimtes en je team zo inrichten dat je verdediging wordt beschermd.

Ramalho heeft niks anders gedaan in zijn leven dan spelen met ruimtes in de rug en Branthwaite heeft individueel een prima seizoen achter de rug. Natuurlijk is er potentie om een upgrade te krijgen achterin, maar je gaat mij niet vertellen dat Trauner drie klasses beter is dan die twee.
Misschien is Jurriën Timber wil het mooiste voorbeeld. Fantastisch onder Ten Hag en een gedegen systeem voor zich, drama onder Schreuder en Heitinga.
Drama gaat wat ver, maar klopt dat hij zich natuurlijk kon steunen op Martinez. Het scheelt nogal wat als je RB Sanchez is of Mazraoui of je collega in de verdediging Bassey heet of Martinez en of je links Tagliafio/Blind of spring in het veld Wijndal hebt staan. Als ik PSV was zou ik een kwaliteitsinjectie in de verdediging doen, dat wel ja.
Mijn hele punt is dat Timber uiteraard baat heeft bij Mazraoui, Martinez of Blind, maar voornamelijk op een gedegen organisatie. Onder Ten Hag had de tegenstander continu druk op de bal bij de omschakeling. Doe je dit goed dan zijn de passes richting de spitsen minder accuraat en kom je niet in een ondertal op het middenveld, waardoor je gedwongen word om achteruit te lopen. Dat maakt zo'n groot verschil. Ook het kaliber verdediger Van Dijk ziet er bedenkelijk uit als hij in een slechte positie wordt gebracht.

Ben er ook voor dat er een kwaliteitsinjectie moet komen, maar dat neemt niet weg dat er ook een hoge verbeteringspotentie zit in de organisatie van het elftal.
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Deze jongen krijgt zo her en der weleens wat nieuws binnen. Had het hier nog niet gelezen. Jansen samen met Bosz hoog op de lijst, niet heel verrassend maargoed. Wens is volgens hem een Nederlandse trainer..

MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Over getallen gesproken... PSV's tegendoelpunten per wedstrijd op een rijtje van hoog naar laag voor de coaches (met tussen haakjes het zelf aantal gescoorde doelpunten):

Markie 1,21 (2,41)
Ruud 1,20 (2,54)
Roger 1,13 (2,25)
Advocaat 1,08 (2,73)
Sir Bobby 1,07 (2,36)
Cocu 1,06 (2,2)
Fred 1,04 (2,24)
Gerets 0,99 (2,24)
Reker 0,95 (2,47)
Kees Rijvers 0,93 (2,28)
Guus 0,88 (2,45)
En geheel verrassend op 1 :
Ronald...waterrrr..euhhh. Koeman 0,79 (1,90)

Hoe bagger kan het zijn dat de afgelopen 3 coaches de lijst ruim aanvoeren met tegendoelpunten ? Tijd misschien dat er iemand wakker wordt bij PSV en prioriteit en geld in de verdediging pompt ? Zomaar een suggestie.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 25 May 2023, 14:36 Nou we hebben hier kunnen lezen wat een matige trainer Bosz is. Nu Slot blijft vrees ik dat Bosz onze trainer wordt. Past prima in de lijn van de afgelopen jaren (geen lijn), Nederlands en beschikbaar.
Wat wil jij dan?
User avatar
Ted Lasso
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2023, 21:56
Old name: FC Bavaria
Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
Favoriete speler: Olivier Boscagli
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik had hem niet op het vizier, maar Giovanni van Bronckhorst zou hier ook prima passen. Gebrek aan PSV-verleden vind ik voor nu juist een pré. We hebben nu wel genoeg clubiconen in de vangrail zien eindigen. Laat eerst de rust maar eens terugkeren voordat we iemand als Ramzi voor de leeuwen gooien.
Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

colocolofc wrote: 25 May 2023, 14:27
loginnaam wrote: 25 May 2023, 14:23 Doelsaldo van Ajax in de Eredivisie (34 wedstrijden) onder Peter Bosz: 79-23. Waar komt die mythe van veel tegendoelpunten dan vandaan?
Dan zou ik even verder kijken dan 1 Ajax seizoen.
Nou, Leverkusen een heel seizoen (2019/20) onder Bosz: 61-44. Het laatste hele seizoen van Leverkusen zonder Bosz (2017/18): 58-44. Die 44 tegentreffers, ook als ik nog iets verder kijk, lijken wel een aantal te zijn wat je kennelijk kan verwachten voor een club uit de Duitse sub-top. En verder interesseert het me niet zoveel wat hij bij andere clubs in andere landen hebben gedaan, aangezien zijn seizoen bij Ajax toch echt het beste referentiepunt is voor wat hij mogelijk hier kan doen. En dat is dus allesbehalve een bak aan tegendoelpunten.
User avatar
Ted Lasso
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2023, 21:56
Old name: FC Bavaria
Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
Favoriete speler: Olivier Boscagli
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 25 May 2023, 14:48 Over getallen gesproken... PSV's tegendoelpunten per wedstrijd op een rijtje van hoog naar laag voor de coaches (met tussen haakjes het zelf aantal gescoorde doelpunten):

Markie 1,21 (2,41)
Ruud 1,20 (2,54)
Roger 1,13 (2,25)
Advocaat 1,08 (2,73)
Sir Bobby 1,07 (2,36)
Cocu 1,06 (2,2)
Fred 1,04 (2,24)
Gerets 0,99 (2,24)
Reker 0,95 (2,47)
Kees Rijvers 0,93 (2,28)
Guus 0,88 (2,45)
En geheel verrassend op 1 :
Ronald...waterrrr..euhhh. Koeman 0,79 (1,90)

Hoe bagger kan het zijn dat de afgelopen 3 coaches de lijst ruim aanvoeren met tegendoelpunten ? Tijd misschien dat er iemand wakker wordt bij PSV en prioriteit en geld in de verdediging pompt ? Zomaar een suggestie.
Zo verrassend vind ik dat rijtje niet. Ronald Koeman is een van de beste verdedigers die ons land gehad heeft. Dat hij als trainer een goede verdediging kan neerzetten, is niet zo vreemd.
Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 25 May 2023, 14:48

Hoe bagger kan het zijn dat de afgelopen 3 coaches de lijst ruim aanvoeren met tegendoelpunten ? Tijd misschien dat er iemand wakker wordt bij PSV en prioriteit en geld in de verdediging pompt ? Zomaar een suggestie.
Het zal wel niet komen omdat de Eredivisie zoveel sterker is geworden met al die rechter rijtje clubs tegenwoordig.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ted Lasso wrote: 25 May 2023, 14:52 Ik had hem niet op het vizier, maar Giovanni van Bronckhorst zou hier ook prima passen. Gebrek aan PSV-verleden vind ik voor nu juist een pré. We hebben nu wel genoeg clubiconen in de vangrail zien eindigen. Laat eerst de rust maar eens terugkeren voordat we iemand als Ramzi voor de leeuwen gooien.
Waarin is hij zo'n goede trainer gebleken dan? Dan zie ik voorlopig 100x liever Cocu terugkomen.
Die heeft beter gepresteerd en is een clubicoon.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ted Lasso wrote: 25 May 2023, 14:52 Ik had hem niet op het vizier, maar Giovanni van Bronckhorst zou hier ook prima passen. Gebrek aan PSV-verleden vind ik voor nu juist een pré. We hebben nu wel genoeg clubiconen in de vangrail zien eindigen. Laat eerst de rust maar eens terugkeren voordat we iemand als Ramzi voor de leeuwen gooien.
Te verdedigend.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 25 May 2023, 14:23 Doelsaldo van Ajax in de Eredivisie (34 wedstrijden) onder Peter Bosz: 79-23. Waar komt die mythe van veel tegendoelpunten dan vandaan?
Ik denk dat de hele "Bosz wint nooit wat" hetze eigenlijk pure jaloezie was op het Ajax van toen, en dat is blijven hangen.

Het grootste deel van de trainers wint nooit wat, of maar enkele malen in hun carrière. Mourinho, Ancelotti, Guardiola en Klopp komen niet naar PSV, dus je komt al snel uit bij een trainer die nooit een prijs pakt, of heeft gepakt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Post Reply