Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 26 May 2023, 09:25 Brendan Rogers was een van de best betaalde managers van de PL. Verdiende £10m per jaar. Daarmee gelijk onhaalbaar.
Schmidt verdiende ook 6 miljoen in China. Sommige coaches die al genoeg geld hebben verdiend willen best eens een uitzondering maken voor een bepaalde uitdaging.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat mensen voor Ramzi stemmen is echt te bizar voor woorden.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 26 May 2023, 09:34 Dat mensen voor Ramzi stemmen is echt te bizar voor woorden.
Er zullen ook niet-PSV supporters stemmen ;)
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 26 May 2023, 09:34 Dat mensen voor Ramzi stemmen is echt te bizar voor woorden.
Dat zal Mo wel zijn, die onder verschillende account zorgt voor de stemmen van Ramzi, in de hoop dat hij een volgende allerlaatste kans krijgt.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het blijft opmerkelijk waarom Ron Jans niet vaker genoemd wordt. Als je nu ziet wat hij weer bij Twente heeft neergezet. Echt een vakman.
En eentje die ook resultaten boekt tegen de grote teams. Het vertekent een beetje omdat Twente een nogal matige spits heeft in van Wolfswinkel en geen alternatief. Maar het is razend knap.

En eentje die qua karakter past.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 26 May 2023, 09:34 Dat mensen voor Ramzi stemmen is echt te bizar voor woorden.
Dat heet hardleers.

De nieuwe trainer van PSV zal mijns inziens op zijn minst aan de volgende eigenschappen moeten voldoen. (Er zijn nog wel meer eigenschappen, maar dit zijn even voetbalinhoudelijk de belangrijkste)

- Duidelijke manier van spelen.
- Duidelijke manier van overbrengen op spelers.
- Spelers beter kunnen maken, met name jonge spelers.
- Spelers van onderaf durven brengen waar mogelijk.

Als je dat voor ogen hebt, dan kan je een trainer die hieraan voldoen zoeken.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ron Jans, Ramzi, Bosz, weer in alle emotie teruggrijpen naar Cocu — ik weet niet meer of ik moet lachen of janken.
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Sordo wrote: 26 May 2023, 10:18 Ron Jans, Ramzi, Bosz, weer in alle emotie teruggrijpen naar Cocu — ik weet niet meer of ik moet lachen of janken.
Wat is er mis met Cocu , hij heeft ons al eerder uit een kut positie geholpen en ons weer na lange jaren van geen kampioen worden weer kampioen gemaakt.
ook een van de weinige trainers die het voor elkaar kreeg te overwinteren in de champions league
zijn spel is misschien niet ideaal maar ik zou best blij zijn met Cocu opnieuw als trainer
Oans bin de Zeeuwen!
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Omdat het, denk ik, vooral de herinnering aan succes is die Cocu voor velen interessant maakt. De illusie van een geslaagde toekomst. Het afbraakrisico is te groot, zijn speelwijze m.i. niet geschikt voor weer een succesperiode en ik kijk niet uit naar weer een gevallen held en clubicoon. Maar misschien regeert de angst gewoon — en wmb ook bij de club als men weer voor de veiligste optie gaat.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Sordo wrote: 26 May 2023, 10:30 Omdat het, denk ik, vooral de herinnering aan succes is die Cocu voor velen interessant maakt. De illusie van een geslaagde toekomst. Het afbraakrisico is te groot, zijn speelwijze m.i. niet geschikt voor weer een succesperiode en ik kijk niet uit naar weer een gevallen held en clubicoon. Maar misschien regeert de angst gewoon — en wmb ook bij de club als men weer voor de veiligste optie gaat.
Dit dus...
Zullen we gewoon eens proberen om de clubiconen heel te houden?
Volgens mij zijn er vrij weinig verhalen waarin een clubicoon ook een succesvol trainer is gebleken voor die betreffende club.
Als ze er wel zijn hoor ik dat graag overigens :D
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb Cocu echt heel hoog zitten, 1 van de grootste clubiconen uit mijn PSV tijd. Maar ik vind oprecht dat als je op hem gaat terug vallen je er als club voor kiest om ook stil te blijven staan. Beleid- en ambitieloos, niet willen veranderen, hopen dat iets van vroeger in deze tijd werkt en dat de club ondertussen wel stappen maakt.

Nou ben ik sowieso heel bang dat PSV kiest voor een voorspelbare NL naam en totaal niet innovatief is. Ik hoop maar dat Stewart echt zijn visie en ambitie er door heen ramt want de club moet wakker geschud worden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DadOfFour wrote: 26 May 2023, 10:33
El Sordo wrote: 26 May 2023, 10:30 Omdat het, denk ik, vooral de herinnering aan succes is die Cocu voor velen interessant maakt. De illusie van een geslaagde toekomst. Het afbraakrisico is te groot, zijn speelwijze m.i. niet geschikt voor weer een succesperiode en ik kijk niet uit naar weer een gevallen held en clubicoon. Maar misschien regeert de angst gewoon — en wmb ook bij de club als men weer voor de veiligste optie gaat.
Dit dus...
Zullen we gewoon eens proberen om de clubiconen heel te houden?
Volgens mij zijn er vrij weinig verhalen waarin een clubicoon ook een succesvol trainer is gebleken voor die betreffende club.
Als ze er wel zijn hoor ik dat graag overigens :D
Laat Cocu nu juist die uitzondering op de regel zijn? ;) (Los van het vermaakgehalte vd wedstrijden onder zijn bewind)
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DadOfFour wrote: 26 May 2023, 10:33Volgens mij zijn er vrij weinig verhalen waarin een clubicoon ook een succesvol trainer is gebleken voor die betreffende club.
Als ze er wel zijn hoor ik dat graag overigens :D
Van Bronckhorst, op zich kun je er Koeman ook wel onder scharen als je die als clubicoon beschouwt.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DadOfFour wrote: 26 May 2023, 10:33
El Sordo wrote: 26 May 2023, 10:30 Omdat het, denk ik, vooral de herinnering aan succes is die Cocu voor velen interessant maakt. De illusie van een geslaagde toekomst. Het afbraakrisico is te groot, zijn speelwijze m.i. niet geschikt voor weer een succesperiode en ik kijk niet uit naar weer een gevallen held en clubicoon. Maar misschien regeert de angst gewoon — en wmb ook bij de club als men weer voor de veiligste optie gaat.
Dit dus...
Zullen we gewoon eens proberen om de clubiconen heel te houden?
Volgens mij zijn er vrij weinig verhalen waarin een clubicoon ook een succesvol trainer is gebleken voor die betreffende club.
Als ze er wel zijn hoor ik dat graag overigens :D
Zinedine Zidane.

Ik schat Ruud potentieel van hetzelfde niveau in, het verschil is dat de ene een hyperprofessioneel voetbalbolwerk als Real mag trainen en de ander terecht komt bij…moge duidelijk zijn.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 26 May 2023, 09:55 Het blijft opmerkelijk waarom Ron Jans niet vaker genoemd wordt. Als je nu ziet wat hij weer bij Twente heeft neergezet. Echt een vakman.
En eentje die ook resultaten boekt tegen de grote teams. Het vertekent een beetje omdat Twente een nogal matige spits heeft in van Wolfswinkel en geen alternatief. Maar het is razend knap.

En eentje die qua karakter past.
Ron Jans is wel een prima trainer maar niet zo heel goed bestand tegen druk. Dan wordt de aimabele man opeens een wantrouwende man die om zich heen gaat slaan. De druk bij PSV is natuurlijk veel groter dan bij zijn vorige clubs. Verder denk ik niet dat PSV iemand zoekt van die leeftijd.
PeeJ
Vaste waarde in elftal
Posts: 538
Joined: 28 Feb 2021, 17:39
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Face it: de perfecte optie is er niet.
Er is geen trainer met PSV-signatuur die het voor langere tijd bij andere clubs bewezen heeft en klaar is voor het ‘grote werk’ bij ons.
Er is geen trainer met PSV-signatuur die hier grote successen behaalde in het verleden, vervolgens in het buitenland lekker presteerde en nu z’n club uit het slop wil trekken.
Er is geen gearriveerde Topcoach die terug wil keren naar de Eredivisie.

Het wordt een keuze waar altijd wel iets op aan te merken is, al lijkt het me uitgesloten dat er een rookie voor de groep komt.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Skuddem wrote: 26 May 2023, 10:39
DadOfFour wrote: 26 May 2023, 10:33

Dit dus...
Zullen we gewoon eens proberen om de clubiconen heel te houden?
Volgens mij zijn er vrij weinig verhalen waarin een clubicoon ook een succesvol trainer is gebleken voor die betreffende club.
Als ze er wel zijn hoor ik dat graag overigens :D
Zinedine Zidane.

Ik schat Ruud potentieel van hetzelfde niveau in, het verschil is dat de ene een hyperprofessioneel voetbalbolwerk als Real mag trainen en de ander terecht komt bij…moge duidelijk zijn.
Loop je nou echt Ruud met Zidane te vergelijken hahahaha
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Verwacht overigens nog wel dat Maarten Wijfels met de naam John van de Brom komt aanzetten als suggestie :nuts:
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 26 May 2023, 09:34 Dat mensen voor Ramzi stemmen is echt te bizar voor woorden.
Lijkt mij een betere keuze dan Jans, Berhalter en Marsh. Puur onervarenheid is echt niet de reden dat Bommel en Ruud mislukten.
User avatar
Analist
Veelbelovend talent
Posts: 116
Joined: 19 Aug 2021, 13:07
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bosz is mijn droomkandidaat. Aanvallend voetbal, hetkenbare spelprincipes en een trainer die jonge spelers beter maakt.

Het gebrek aan prijzen tot nu toe vind ik niet zo zorgwekkend als iedereen claimt. Bij Heracles, Vitesse, Lyon en Dortmund is het niet vanzelfsprekend om prijzen te winnen. Bij Ajax (helaas) wel, maar ik vind een Europese finale ook wel uitzonderlijk.

Laten we hopen dat hij zelf het gebrek aan prijzen ook irritant vind en gebrand is om ze hier te pakken. Of op zijn minst te doen waar hij dan zogenaamd goed in is: net geen prijs pakken, tweede worden en dus groepsfase Champions League binnenhalen 😂
Last edited by Analist on 26 May 2023, 10:57, edited 1 time in total.
Hard work beats talent if talent doesn't work hard
DoelbewustProvoceren
Regelmatige invaller
Posts: 317
Joined: 04 Nov 2020, 15:35
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je bent snel geneigd om bij (onbekende) trainers alleen naar het succes (lees: winnen prijzen) te kijken. Als je trainerscarierre van Frank de Boer en Cocu zou omdraaien, zou je hun nooit aan de slag hebben laten gaan bij Ajax en PSV. Dat waren juist de meest succesvolle trainers laatste jaren. Als Bosz een goed plan heeft, commitment voor de toekomst geeft en klik heeft met directie dan vind ik het prima.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DadOfFour wrote: 26 May 2023, 10:33 Volgens mij zijn er vrij weinig verhalen waarin een clubicoon ook een succesvol trainer is gebleken voor die betreffende club.
Als ze er wel zijn hoor ik dat graag overigens :D
Afhankelijk van je definitie van clubicoon: Zidane, Cruijff, Guardiola, Xavi, Koeman, Van Bronckhorst, Ancelotti, Luis Enrique, en zo kan je echt nog heel lang doorgaan.
Opvallend veel Barca voorbeelden trouwens, wat ook wel te verklaren is door de duidelijke identiteit/speelstijl, denk ik.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brael wrote: 26 May 2023, 11:02
DadOfFour wrote: 26 May 2023, 10:33 Volgens mij zijn er vrij weinig verhalen waarin een clubicoon ook een succesvol trainer is gebleken voor die betreffende club.
Als ze er wel zijn hoor ik dat graag overigens :D
Afhankelijk van je definitie van clubicoon: Zidane, Cruijff, Guardiola, Xavi, Koeman, Van Bronckhorst, Ancelotti, Luis Enrique, en zo kan je echt nog heel lang doorgaan.
Opvallend veel Barca voorbeelden trouwens, wat ook wel te verklaren is door de duidelijke identiteit/speelstijl, denk ik.
Dat laatste is inderdaad precies het verschil tussen een Barça en PSV. Natuurlijk zijn er wat verschillen in hoe Cruijff, Guardiola, Enrique en Xavi speelden (Guardiola's speelstijl leek meer op Bielsa dan Cruijff, bv.), maar er zijn basisprincipes waar die trainers als speler al mee opgroeiden, ontwikkelden en als trainer toepasten. PSV heeft helaas niet zo'n duidelijke identiteit. Onder Gerets, Hiddink, Rutten, Advocaat, Cocu, Van Bommel, Schmidt en Van Nistelrooy speelden we met een hele scala aan systemen en tactische principes. Wat PSV nu moet doen is een meerjarenplan maken waarbij wordt besloten welke kant we op gaan qua stijl, en daarop de keuze voor een trainer baseren. Hetgeen wat ik dacht was gebeurt met de aanstelling van Schmidt, maar het bleek gewoon een keuze te zijn voor een ietwat bekende buitenlandse naam. En Van Nistelrooy was een keuze van "leuk, clubicoon van binnenuit, 1x goed gegaan en 1x mis, zal nu wel weer goed gaan". Dat soort korte termijn-denken heeft ons in dit puinhoop gebracht en gaat ons dus nooit eruit halen. Kijk waar je het grootste kans op duurzaam succes mee hebt en ga er vol voor, in alle geledingen (trainers, selectie, jeugd). Dan komt het succes echt wel.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het liefste zou ik een trainer zien die a la Schmidt bij PSV, Ten Hag bij Ajax en Slot bij Feyenoord een moderne manier van voetballen in de club brengt waar we voor de lange termijn profijt van hebben. Mits die manier van naar voetbal kijken vervolgens ook na zijn periode onderdeel wordt van het PSV dna.

Ik heb sterk het idee dat het van oudsher ‘goede defensieve organisatie en voorin topspelers met individuele kwaliteiten’ lastig toekomst vast is te maken, omdat die individuele topspelers tegenwoordig moeilijker zijn binnen te halen door PSV. En we ze nu in ieder geval niet hebben. Maar als dit wel de route wordt, vindt een coach die heeft bewezen hier goed in te zijn en haal de spelers die hiervoor geschikt zijn. Dwz buitenspelers en spitsen die al enigszins gearriveerd zijn (niet op retour). Maar je hebt dan eigenlijk niet de mogelijkheid om (zoals afgelopen jaren) jonge spelers (Memphis, Bergwijn, Malen, Gakpo, Madueke) te laten groeien. Wellicht voor het komende seizoen wel de ‘veiligste’’ keuze.

Als je wel kiest voor een moderne coach, betekent dat ook iets voor de spelers die je haalt. Dan kun en moet je je aanvallende spelers opleiden (met mogelijk goede toekomstige verdiensten), en moet je vol inzetten op de Bakayoko’s van deze wereld. En moet je doorselecteren op Luuk, Guus, El Ghazi. Daarachter moet je juist de gearriveerde spelers halen, en moet je dus niet veel uitgeven aan de Branthwaite’s van deze wereld, daar juist voor ervaring kiezen a la Van Aanholt.

Either way is prima, maar het type voetbal dat je wilt spelen zou wat mij betreft een lange termijn keuze moeten zijn, details in te vullen door de trainer. Met alles wat er fout is gegaan vindt ik dat nog wel de meest kwalijke fout van PSV, een coach aanstellen met een totale 180 graden andere manier van voetballen.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat Persepolis zei.
Post Reply