Theo Lucius, mauro junior
Ajax
-
- Meervoudig international
-
- Internationale topspeler
De Zuid Amerikanen die wij jaren hadden zitten nu in Amsterdam. In Eindhoven worden alleen nog ideale schoonzonen aangetrokken. John de Jong types.Heissenberrug wrote: ↑19 Feb 2021, 00:44 Hoeveel mazzel dan ook en hoe kut ze ook zijn. Petje af voor de resultaten die ze telkens weten te behalen op de Europese velden. Zeker met alle onrust rondom die klojo's doen ze het gewoon echt heel goed.
-
- Bankzitter
- Clubvoorkeur: er is maar 1 club...
Pfff ik heb nog zo mijn best gedaan aan dat stuk :wall maar je hebt gelijk
- Maikel
- Site Admin
- Clubvoorkeur: PSV
- Persepolis
- Vedette
Natuurlijk is Ajax momenteel een stuk verder dan PSV. Ten Hag zit er al meer dan 3 jaar, heeft in die tijd continu kunnen werken aan zijn tactiek en vaste patronen. Heeft een, voor een Nederlandse club, beperkt verloop van spelers gehad waardoor 6 van de 11 basisspelers van het successeizoen 18/19 er nog zitten. En dan heb ik het nog niet over de vele miljoenen die ze hebben kunnen besteden aan nieuwe spelers. Echter zijn zij ook niet zóveel verder dat zij onafhankelijk van toevalligheden zoals scheidsrechterlijke beslissingen en effectiviteit bij tegenstanders een flinke gat kunnen slaan. De genoemde gebeurtenissen zijn de afgelopen anderhalve maand veel meer hun kant op gevallen. Was een deel de andere kant op gevallen was het gat veel kleiner. Dat betekent dat het verschil er is, maar niet groot is. Het is geen Olympiakos die 14 punten voorstaat en tegen hun aartsrivaal even een halve B-team opstelt. Het verschil is overbrugbaar, als PSV doorzet op de ingeslagen weg en specifieke kwaliteiten binnenhaalt kan het ook gedicht worden.
-
- Legende
Bijzonder dat zo'n figuur een wedstrijd in de knock-outfase van de Europa League mag fluiten..
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... horst.html
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... horst.html
-
- Vedette
- Ren Höek
- Vedette
-
- Legende
Eigenlijk zou deze post de komende pagina's als bovenste post in dit topic moeten staan in plaats van de laatste post van de vorige pagina.Persepolis wrote: ↑19 Feb 2021, 10:46 Natuurlijk is Ajax momenteel een stuk verder dan PSV. Ten Hag zit er al meer dan 3 jaar, heeft in die tijd continu kunnen werken aan zijn tactiek en vaste patronen. Heeft een, voor een Nederlandse club, beperkt verloop van spelers gehad waardoor 6 van de 11 basisspelers van het successeizoen 18/19 er nog zitten. En dan heb ik het nog niet over de vele miljoenen die ze hebben kunnen besteden aan nieuwe spelers. Echter zijn zij ook niet zóveel verder dat zij onafhankelijk van toevalligheden zoals scheidsrechterlijke beslissingen en effectiviteit bij tegenstanders een flinke gat kunnen slaan. De genoemde gebeurtenissen zijn de afgelopen anderhalve maand veel meer hun kant op gevallen. Was een deel de andere kant op gevallen was het gat veel kleiner. Dat betekent dat het verschil er is, maar niet groot is. Het is geen Olympiakos die 14 punten voorstaat en tegen hun aartsrivaal even een halve B-team opstelt. Het verschil is overbrugbaar, als PSV doorzet op de ingeslagen weg en specifieke kwaliteiten binnenhaalt kan het ook gedicht worden.
Een stap naar achteren doen zodat het grotere geheel beter zichtbaar is. Dan kan je onderkennen dat Ajax op dit moment beter en verder is, maar dat het verschil in kwaliteit wel in perspectief moet worden gezien en niet dusdanig is zoals het op dit moment in de competitiestand wordt aangegeven.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik ben wel benieuwd, misschien dat het te analyseren en ervan te leren valt. Dit naar aanleiding van een artikel vol lof in Frankrijk, na een schijnbaar goede pot van Ajax, waarin ik geen zin had om te kijken.
Al sinds Bosz kan Ajax zich verheugen over enthousiaste schrijfsels, vanwege Europese campagnes. Dik terecht, overigens, in 5 jaar hebben ze twee geweldige prestaties neergezet, die ze - loof de heer - nimmer hebben kunnen omzetten in het hoogste eremetaal.
Twee coaches, waarvan we van de eerste wel wisten dat hij een boeiende kijk op het spelletje had, maar de laatste toch een beetje een onnozel figuur is, die met zijn Utrecht doodleuk met 7-1 eraf ging in eigen huis tegen een PSV dat niet eens zo geweldig speelde destijds. Nimmer kunnen betrappen op een bijzondere kijk op voetbal.
Hoe kan het dat in 5 jaar ze al zeker drie seizoenen kennen, waarbij het voetbal en tot prestaties leidt en tot oh's en ah's in de buitenlandse pers? Is dat alleen de coach, en hebben ze dan twee keer heel veel geluk? Is het alleen het materiaal, maar er zijn veel meer clubs met nog beter materiaal? Of doen ze momenteel iets fundamenteel goeds in de gehele organisatie?
Al sinds Bosz kan Ajax zich verheugen over enthousiaste schrijfsels, vanwege Europese campagnes. Dik terecht, overigens, in 5 jaar hebben ze twee geweldige prestaties neergezet, die ze - loof de heer - nimmer hebben kunnen omzetten in het hoogste eremetaal.
Twee coaches, waarvan we van de eerste wel wisten dat hij een boeiende kijk op het spelletje had, maar de laatste toch een beetje een onnozel figuur is, die met zijn Utrecht doodleuk met 7-1 eraf ging in eigen huis tegen een PSV dat niet eens zo geweldig speelde destijds. Nimmer kunnen betrappen op een bijzondere kijk op voetbal.
Hoe kan het dat in 5 jaar ze al zeker drie seizoenen kennen, waarbij het voetbal en tot prestaties leidt en tot oh's en ah's in de buitenlandse pers? Is dat alleen de coach, en hebben ze dan twee keer heel veel geluk? Is het alleen het materiaal, maar er zijn veel meer clubs met nog beter materiaal? Of doen ze momenteel iets fundamenteel goeds in de gehele organisatie?
-
- Vaste waarde in elftal
Ik denk dat vooral historie een rol speelt, en dat Ajax toch naar Europese begrippen een underdog is, en dat charmeert bij veel pers/mensen. Daarbij optellend dat Ajax bekend staat voor de goede jeugdopleiding dat maakt dat men Ajax snel omarmt denk ik.tijn0 wrote: ↑22 Feb 2021, 07:41 Ik ben wel benieuwd, misschien dat het te analyseren en ervan te leren valt. Dit naar aanleiding van een artikel vol lof in Frankrijk, na een schijnbaar goede pot van Ajax, waarin ik geen zin had om te kijken.
-
- Vedette
Ja, ook dat tweede is zo: zij spelen al drie/vier jaar ongeveer hetzelfde systeem. Als PSV een jaar verder is moet dat ook beter gaan, zeker als er wordt doorgeselecteerd.Afellay_Amrabat wrote: ↑21 Feb 2021, 22:41 Ook Ten Hag wisselt veel met zn opstellingen. Vandaag ook weer 4 a 5 andere spelers en wat positie wisselingen. Twee belangrijke verschillen: de bank bij hen is veel sterker en het systeem is daar veel beter ingeslijpt.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
-
- Meervoudig international
Klopt. Plus dat Ten Hag zeker geen onnozel figuur is, dat is tactisch gewoon een hele goede coach die zijn zaken vaak (niet altijd maar dat heeft geen enkele coach) goed voor elkaar heeft in belangrijke wedstrijden. Ik vind dat zijn bijdrage nogal onderschat wordt. Hij heeft goed materiaal maar haalt er ook het maximale uit.Batsu wrote: ↑22 Feb 2021, 08:37Ik denk dat vooral historie een rol speelt, en dat Ajax toch naar Europese begrippen een underdog is, en dat charmeert bij veel pers/mensen. Daarbij optellend dat Ajax bekend staat voor de goede jeugdopleiding dat maakt dat men Ajax snel omarmt denk ik.tijn0 wrote: ↑22 Feb 2021, 07:41 Ik ben wel benieuwd, misschien dat het te analyseren en ervan te leren valt. Dit naar aanleiding van een artikel vol lof in Frankrijk, na een schijnbaar goede pot van Ajax, waarin ik geen zin had om te kijken.
-
- Nationale topspeler
Naast dat beide moderne, tactische geslepen coaches zijn heb je de kwaliteit nodig om het uit te voeren:
- Ajax heeft sinds Cruijff de knop omgezet en is duurdere (kwalitatief betere) spelers gaan halen
- De jeugdopleiding blijft altijd goede talenten opleiden, maar die kunnen zich goed ontwikkelen tussen de routiniers.
Het verschil in ontwikkeling tussen Gravenberch en Ihattaren is voor mij veelzeggend. Dat heeft volgens mij veel te maken met de juiste balans in je selectie.
-
- Legende
In het begin van de periode Cruijff was het devies helemaal niet het halen van dure spelers. Meer dan 5 miljoen wilde ze niet uitgeven. Kreeg je figuren als Hoessen en Sana. Wel is toen verder geïnvesteerd in de jeugdopleiding en is Ajax zich agressiever gaan richten op de jeugdmarkt.Heya Hallvar wrote: ↑22 Feb 2021, 10:47Naast dat beide moderne, tactische geslepen coaches zijn heb je de kwaliteit nodig om het uit te voeren:
- Ajax heeft sinds Cruijff de knop omgezet en is duurdere (kwalitatief betere) spelers gaan halen
- De jeugdopleiding blijft altijd goede talenten opleiden, maar die kunnen zich goed ontwikkelen tussen de routiniers.
Pas later hebben ze het roer omgegooid. Denk dat het halen van Ziyech (door de publieke opinie afgedwongen) de trendbreuk was. Toen zagen ze dat je beter wat meer kan uitgeven en dat de talenten daar ook van profiteren.
-
- Nationale topspeler
Correctie: ik bedoelde na de fluwelen chaos periode Cruijf (tijdens die periode was inderdaad het devies dat er nieuwe Cruijfjes opgeleid moesten worden)koetje wrote: ↑22 Feb 2021, 11:08In het begin van de periode Cruijff was het devies helemaal niet het halen van dure spelers. Meer dan 5 miljoen wilde ze niet uitgeven. Kreeg je figuren als Hoessen en Sana. Wel is toen verder geïnvesteerd in de jeugdopleiding en is Ajax zich agressiever gaan richten op de jeugdmarkt.Heya Hallvar wrote: ↑22 Feb 2021, 10:47
Naast dat beide moderne, tactische geslepen coaches zijn heb je de kwaliteit nodig om het uit te voeren:
Pas later hebben ze het roer omgegooid. Denk dat het halen van Ziyech (door de publieke opinie afgedwongen) de trendbreuk was. Toen zagen ze dat je beter wat meer kan uitgeven en dat de talenten daar ook van profiteren.
-
- Legende
Dat fluwelen is overigens (onbedoeld) een mooi eufemisme gebleken.
De ene persoon na de andere persoon is beschadigd uit die periode gekomen. Ten Have neemt niemand meer serieus. Davids staat nu bekend als excuus***** en Jonk en Bergkamp zijn gevolgschade gebleken van de gemaakte weeffouten (technisch hart).
Dat waren nog eens tijden....
De ene persoon na de andere persoon is beschadigd uit die periode gekomen. Ten Have neemt niemand meer serieus. Davids staat nu bekend als excuus***** en Jonk en Bergkamp zijn gevolgschade gebleken van de gemaakte weeffouten (technisch hart).
Dat waren nog eens tijden....