Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ted Lasso wrote: 25 May 2023, 14:52 Ik had hem niet op het vizier, maar Giovanni van Bronckhorst zou hier ook prima passen. Gebrek aan PSV-verleden vind ik voor nu juist een pré. We hebben nu wel genoeg clubiconen in de vangrail zien eindigen. Laat eerst de rust maar eens terugkeren voordat we iemand als Ramzi voor de leeuwen gooien.
Vond Rangers afgelopen seizoen aardig waardeloos.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 26 May 2023, 11:54
Ted Lasso wrote: 25 May 2023, 14:52 Ik had hem niet op het vizier, maar Giovanni van Bronckhorst zou hier ook prima passen. Gebrek aan PSV-verleden vind ik voor nu juist een pré. We hebben nu wel genoeg clubiconen in de vangrail zien eindigen. Laat eerst de rust maar eens terugkeren voordat we iemand als Ramzi voor de leeuwen gooien.
Vond Rangers afgelopen seizoen aardig waardeloos.
Bronckhorst was al vrij snel in het seizoen ontslagen dus die heeft niet veel invloed gehad op de rest van het seizoen van rangers
Oans bin de Zeeuwen!
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zeeuwse-psver wrote: 26 May 2023, 12:00
VeresRivne wrote: 26 May 2023, 11:54

Vond Rangers afgelopen seizoen aardig waardeloos.
Bronckhorst was al vrij snel in het seizoen ontslagen dus die heeft niet veel invloed gehad op de rest van het seizoen van rangers
Doel dan met name over de confrontaties tegen Ajax en PSV. Denk dat de coach van Celtic veel interessanter is.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zeeuwse-psver wrote: 26 May 2023, 12:00
VeresRivne wrote: 26 May 2023, 11:54

Vond Rangers afgelopen seizoen aardig waardeloos.
Bronckhorst was al vrij snel in het seizoen ontslagen dus die heeft niet veel invloed gehad op de rest van het seizoen van rangers
Al die 6 wedstrijden in de CL komen op zijn conto... Hij is bij het begin van het WK ontslagen.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 26 May 2023, 12:23 Denk dat de coach van Celtic veel interessanter is.
Zeker weten.
Maar die gaat hoogstwaarschijnlijk naar de Spurs.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 26 May 2023, 11:35
Brael wrote: 26 May 2023, 11:02 Afhankelijk van je definitie van clubicoon: Zidane, Cruijff, Guardiola, Xavi, Koeman, Van Bronckhorst, Ancelotti, Luis Enrique, en zo kan je echt nog heel lang doorgaan.
Opvallend veel Barca voorbeelden trouwens, wat ook wel te verklaren is door de duidelijke identiteit/speelstijl, denk ik.
Onder Gerets, Hiddink, Rutten, Advocaat, Cocu, Van Bommel, Schmidt en Van Nistelrooy speelden we met een hele scala aan systemen en tactische principes. Wat PSV nu moet doen is een meerjarenplan maken waarbij wordt besloten welke kant we op gaan qua stijl, en daarop de keuze voor een trainer baseren. Hetgeen wat ik dacht was gebeurt met de aanstelling van Schmidt, maar het bleek gewoon een keuze te zijn voor een ietwat bekende buitenlandse naam.
PSV heeft altijd veel succes gehad door pragmatisch en innovatief te zijn. Is de best beschikbare coach een bepaald type dan neem je die en is komt er daarna een best beschikbare coach vrij die aan de andere kant van het universum zit dan pak je die.

Stel dat PSV nu kiest voor realistisch voetbal. Hard werken, inzakken en modern zoals andere grote ploegen in Europa spelen. En dus niet aanvallend, binnen 3 seconden de bal terugveroveren en niet op de middellijn verdedigen. En over 2 jaar en 2 titels komt Arne Slot vrij en die wil naar PSV, dan gaan we toch ook niet nee zeggen tegen Arne Slot omdat hij een aanvallende trainer is? Het is een extreem voorbeeld maar dat is enkel om mijn punt te maken.

Ik geloof dat je altijd voor de best beschikbare trainer moet gaan en als je bang bent voor een mismatch met je opleiding/selectie dan zorg je maar dat je alleen maar allrounders koopt die bij elke trainer mee kunnen.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 26 May 2023, 09:25 Brendan Rogers was een van de best betaalde managers van de PL. Verdiende £10m per jaar. Daarmee gelijk onhaalbaar.
Maar na Liverpool heeft hij 3 jaar bij Celtic gewerkt. Zouden die dan zoveel meer betalen dan PSV?
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ben benieuwd of Brands nog kijkt naar de Engelse trainersmarkt. Die kent hij uiteraard goed. Die mensen naar een kleinere competitie halen is wel lastiger. Bij ESPN suggereerde iemand Graham Potter voor Ajax. Die categorie.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Las vanochtend ergens bij een knip en plakwebsite dat er ergens had gestaan dat nu naar Bosz overstappen juist weer veel met zich meebrengt en dat niet ideaal is.

Ik hoop dat dit niet vanuit PSV wordt gedacht, want juist nu is het momentum om door te pakken. De hele staf gaat al weg dus nu kan je bouwen met een nieuwe trainer met een eigen visie.
PeeJ
Vaste waarde in elftal
Posts: 538
Joined: 28 Feb 2021, 17:39
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 26 May 2023, 13:01
Persepolis wrote: 26 May 2023, 11:35

Onder Gerets, Hiddink, Rutten, Advocaat, Cocu, Van Bommel, Schmidt en Van Nistelrooy speelden we met een hele scala aan systemen en tactische principes. Wat PSV nu moet doen is een meerjarenplan maken waarbij wordt besloten welke kant we op gaan qua stijl, en daarop de keuze voor een trainer baseren. Hetgeen wat ik dacht was gebeurt met de aanstelling van Schmidt, maar het bleek gewoon een keuze te zijn voor een ietwat bekende buitenlandse naam.
PSV heeft altijd veel succes gehad door pragmatisch en innovatief te zijn. Is de best beschikbare coach een bepaald type dan neem je die en is komt er daarna een best beschikbare coach vrij die aan de andere kant van het universum zit dan pak je die.

Stel dat PSV nu kiest voor realistisch voetbal. Hard werken, inzakken en modern zoals andere grote ploegen in Europa spelen. En dus niet aanvallend, binnen 3 seconden de bal terugveroveren en niet op de middellijn verdedigen. En over 2 jaar en 2 titels komt Arne Slot vrij en die wil naar PSV, dan gaan we toch ook niet nee zeggen tegen Arne Slot omdat hij een aanvallende trainer is? Het is een extreem voorbeeld maar dat is enkel om mijn punt te maken.

Ik geloof dat je altijd voor de best beschikbare trainer moet gaan en als je bang bent voor een mismatch met je opleiding/selectie dan zorg je maar dat je alleen maar allrounders koopt die bij elke trainer mee kunnen.
Kraakhelder en helemaal eens. Maar bij het lezen denk ik plots: rijmt dat nog wel met onze hieperfocus op de jeugdopleiding? Noem eens drie teams die structureel goed presteren met eigen jeugd én een pragmatische aanpak nastreven.

Pragmatisch gaat hand in hand met juiste spelers kopen, zoals eigen jeugd hand in hand gaat met herkenbare voetbalstijl.

Vervolgvraag: kunnen we nog wel pragmatisch zijn in het hedendaagse voetbalklimaat?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 26 May 2023, 13:50 Las vanochtend ergens bij een knip en plakwebsite dat er ergens had gestaan dat nu naar Bosz overstappen juist weer veel met zich meebrengt en dat niet ideaal is.

Ik hoop dat dit niet vanuit PSV wordt gedacht, want juist nu is het momentum om door te pakken. De hele staf gaat al weg dus nu kan je bouwen met een nieuwe trainer met een eigen visie.
Met een trainer als Cocu zullen er relatief weinig aanpassingen benodigd zijn. Vergeet alleen niet dat er ook heel veel spelerswisselingen plaats gaan vinden. Dus je zal toch enigzins opnieuw moeten beginnen met veel nieuwe spelers.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PeeJ wrote: 26 May 2023, 14:09
11 Tinus wrote: 26 May 2023, 13:01

PSV heeft altijd veel succes gehad door pragmatisch en innovatief te zijn. Is de best beschikbare coach een bepaald type dan neem je die en is komt er daarna een best beschikbare coach vrij die aan de andere kant van het universum zit dan pak je die.

Stel dat PSV nu kiest voor realistisch voetbal. Hard werken, inzakken en modern zoals andere grote ploegen in Europa spelen. En dus niet aanvallend, binnen 3 seconden de bal terugveroveren en niet op de middellijn verdedigen. En over 2 jaar en 2 titels komt Arne Slot vrij en die wil naar PSV, dan gaan we toch ook niet nee zeggen tegen Arne Slot omdat hij een aanvallende trainer is? Het is een extreem voorbeeld maar dat is enkel om mijn punt te maken.

Ik geloof dat je altijd voor de best beschikbare trainer moet gaan en als je bang bent voor een mismatch met je opleiding/selectie dan zorg je maar dat je alleen maar allrounders koopt die bij elke trainer mee kunnen.
Kraakhelder en helemaal eens. Maar bij het lezen denk ik plots: rijmt dat nog wel met onze hieperfocus op de jeugdopleiding? Noem eens drie teams die structureel goed presteren met eigen jeugd én een pragmatische aanpak nastreven.

Pragmatisch gaat hand in hand met juiste spelers kopen, zoals eigen jeugd hand in hand gaat met herkenbare voetbalstijl.

Vervolgvraag: kunnen we nog wel pragmatisch zijn in het hedendaagse voetbalklimaat?
Antwoord: je m o e t juist pragmatisch zijn in het hedendaagse voetbalklimaat,. In mijn ogen dan. Als je het zo generiek stelt
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 26 May 2023, 14:17Met een trainer als Cocu zullen er relatief weinig aanpassingen benodigd zijn. Vergeet alleen niet dat er ook heel veel spelerswisselingen plaats gaan vinden. Dus je zal toch enigzins opnieuw moeten beginnen met veel nieuwe spelers.
Precies. In de verdediging zullen veel aanpassingen gaan gebeuren, dus als je nu Bosz niet pakt kan je hem beter nooit meer pakken. Juist nu kan je aankopen doen rondom zijn speelstijl
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 26 May 2023, 14:17 Antwoord: je m o e t juist pragmatisch zijn in het hedendaagse voetbalklimaat,. In mijn ogen dan. Als je het zo generiek stelt
Helemaal niet, het is precies andersom.

In deze tijden blinken juist de clubs uit die gemoderniseerd zijn. In hun tactieken, in hun wijze van scouten, in hun opleidingen en in hun denken. Clubs ook die een blauwdruk hebben die als een rode draad loopt door de gehele club. Spelers, trainers en stafleden dienen te voldoen aan die blauwdruk, wat veel meer duidelijkheid en structuur biedt. En dus ook een grotere kans van slagen.

Het echte pragmatische is vooral van vroeger en niet voor niets aan het uitsterven.
Dat maakt bijv. Cocu ook totaal niet de juiste keuze als opvolger van Ruud.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
PeeJ
Vaste waarde in elftal
Posts: 538
Joined: 28 Feb 2021, 17:39
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 26 May 2023, 14:26
psvgouda wrote: 26 May 2023, 14:17 Antwoord: je m o e t juist pragmatisch zijn in het hedendaagse voetbalklimaat,. In mijn ogen dan. Als je het zo generiek stelt
Helemaal niet, het is precies andersom.

In deze tijden blinken juist de clubs uit die gemoderniseerd zijn. In hun tactieken, in hun wijze van scouten, in hun opleidingen en in hun denken. Clubs ook die een blauwdruk hebben die als een rode draad loopt door de gehele club. Spelers, trainers en stafleden dienen te voldoen aan die blauwdruk, wat veel meer duidelijkheid en structuur biedt. En dus ook een grotere kans van slagen.

Het echte pragmatische is vooral van vroeger en niet voor niets aan het uitsterven.
Dat maakt bijv. Cocu ook totaal niet de juiste keuze als opvolger van Ruud.
Zie hier de spagaat waarin PSV zit. Transitie van pragmatische prestatieclub naar eigen identiteits-prestatieclub. Dat gaat echter met horten en stoten en het feit dat we tussen 1999 en 2008 de successen aan elkaar regen als puur pragmatisch ingestelde club met schijt aan de jeugdopleiding helpt daarin niet mee.

Intern is al langer de gedachte dat pragmatisch succes in het huidige op geld beluste voetbalklimaat onmogelijk vol te houden is. Behalve met een rijke suikeroom. Het extern uitspreken is daarentegen gevaarlijk, want iedereen verwacht op basis van het verleden prestaties. En daarom zet PSV ook niet voor de volle honderd procent op de nieuwe aanpak. Ik vrees met als gevolg het gejojo in de afgelopen jaren.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PeeJ wrote: 26 May 2023, 14:37
Ren Höek wrote: 26 May 2023, 14:26

Helemaal niet, het is precies andersom.

In deze tijden blinken juist de clubs uit die gemoderniseerd zijn. In hun tactieken, in hun wijze van scouten, in hun opleidingen en in hun denken. Clubs ook die een blauwdruk hebben die als een rode draad loopt door de gehele club. Spelers, trainers en stafleden dienen te voldoen aan die blauwdruk, wat veel meer duidelijkheid en structuur biedt. En dus ook een grotere kans van slagen.

Het echte pragmatische is vooral van vroeger en niet voor niets aan het uitsterven.
Dat maakt bijv. Cocu ook totaal niet de juiste keuze als opvolger van Ruud.
Zie hier de spagaat waarin PSV zit. Transitie van pragmatische prestatieclub naar eigen identiteits-prestatieclub. Dat gaat echter met horten en stoten en het feit dat we tussen 1999 en 2008 de successen aan elkaar regen als puur pragmatisch ingestelde club met schijt aan de jeugdopleiding helpt daarin niet mee.

Intern is al langer de gedachte dat pragmatisch succes in het huidige op geld beluste voetbalklimaat onmogelijk vol te houden is. Behalve met een rijke suikeroom. Het extern uitspreken is daarentegen gevaarlijk, want iedereen verwacht op basis van het verleden prestaties. En daarom zet PSV ook niet voor de volle honderd procent op de nieuwe aanpak. Ik vrees met als gevolg het gejojo in de afgelopen jaren.
Wat bedoel je met identiteits-prestatieclub? :)
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PeeJ wrote: 26 May 2023, 14:37
Ren Höek wrote: 26 May 2023, 14:26

Helemaal niet, het is precies andersom.

In deze tijden blinken juist de clubs uit die gemoderniseerd zijn. In hun tactieken, in hun wijze van scouten, in hun opleidingen en in hun denken. Clubs ook die een blauwdruk hebben die als een rode draad loopt door de gehele club. Spelers, trainers en stafleden dienen te voldoen aan die blauwdruk, wat veel meer duidelijkheid en structuur biedt. En dus ook een grotere kans van slagen.

Het echte pragmatische is vooral van vroeger en niet voor niets aan het uitsterven.
Dat maakt bijv. Cocu ook totaal niet de juiste keuze als opvolger van Ruud.
Zie hier de spagaat waarin PSV zit. Transitie van pragmatische prestatieclub naar eigen identiteits-prestatieclub. Dat gaat echter met horten en stoten en het feit dat we tussen 1999 en 2008 de successen aan elkaar regen als puur pragmatisch ingestelde club met schijt aan de jeugdopleiding helpt daarin niet mee.

Intern is al langer de gedachte dat pragmatisch succes in het huidige op geld beluste voetbalklimaat onmogelijk vol te houden is. Behalve met een rijke suikeroom. Het extern uitspreken is daarentegen gevaarlijk, want iedereen verwacht op basis van het verleden prestaties. En daarom zet PSV ook niet voor de volle honderd procent op de nieuwe aanpak. Ik vrees met als gevolg het gejojo in de afgelopen jaren.
Uitstekende analyse, waarbij je ook moet onderkennen dat geklungel van Ajax in die periode die successen ook hielp. In de huidige situatie is dat beleid van PSV amper vol te houden dus de transitie was levensnoodzakelijk. PSV heeft dankzij de verkoop van jeugdspelers als Bergwijn, Malen, Depay, Gakpo, Madueke het hoofd boven water kunnen houden financieel gezien. Dat alleen staat in schril contrast met wat spelers in die '99-2008 periode qua jeugd opbrachten. Als PSV slim is zet het haar huidige jeugdbeleid voort, dat werpt zijn vruchten af en verdient het om centraler te staan.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
PeeJ
Vaste waarde in elftal
Posts: 538
Joined: 28 Feb 2021, 17:39
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Johnnie Walker wrote: 26 May 2023, 14:48
PeeJ wrote: 26 May 2023, 14:37

Zie hier de spagaat waarin PSV zit. Transitie van pragmatische prestatieclub naar eigen identiteits-prestatieclub. Dat gaat echter met horten en stoten en het feit dat we tussen 1999 en 2008 de successen aan elkaar regen als puur pragmatisch ingestelde club met schijt aan de jeugdopleiding helpt daarin niet mee.

Intern is al langer de gedachte dat pragmatisch succes in het huidige op geld beluste voetbalklimaat onmogelijk vol te houden is. Behalve met een rijke suikeroom. Het extern uitspreken is daarentegen gevaarlijk, want iedereen verwacht op basis van het verleden prestaties. En daarom zet PSV ook niet voor de volle honderd procent op de nieuwe aanpak. Ik vrees met als gevolg het gejojo in de afgelopen jaren.
Wat bedoel je met identiteits-prestatieclub? :)
Dat is een vage term inderdaad, want het suggereert dat PSV geen identiteit heeft/had. Ik probeer het uit te leggen.

De identiteit die PSV had en waarmee ontzettend veel succes is gehaald (pragmatisch voetbal, daar de spelers bij zoeken) is in de rat-race van het huidige voetbal niet duurzaam voor een club als PSV. De club is in transitie naar een voetbalclub die zelf opleidt, voetbalt in een herkenbare stijl en daarmee succes haalt. Dat gaat echter met horten en stoten, onder andere omdat volgers (supporters en media bijvoorbeeld) op basis van het verleden kampioenschappen eisen.

Soms wordt de druk zo groot dat de succesvolle maar gedateerde pragmatische aanpak aantrekkelijk staat te lokken. Ga je er op in, dan word je teruggeworpen in de transitie.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PeeJ wrote: 26 May 2023, 14:57
Johnnie Walker wrote: 26 May 2023, 14:48

Wat bedoel je met identiteits-prestatieclub? :)
Dat is een vage term inderdaad, want het suggereert dat PSV geen identiteit heeft/had. Ik probeer het uit te leggen.

De identiteit die PSV had en waarmee ontzettend veel succes is gehaald (pragmatisch voetbal, daar de spelers bij zoeken) is in de rat-race van het huidige voetbal niet duurzaam voor een club als PSV. De club is in transitie naar een voetbalclub die zelf opleidt, voetbalt in een herkenbare stijl en daarmee succes haalt. Dat gaat echter met horten en stoten, onder andere omdat volgers (supporters en media bijvoorbeeld) op basis van het verleden kampioenschappen eisen.

Soms wordt de druk zo groot dat de succesvolle maar gedateerde pragmatische aanpak aantrekkelijk staat te lokken. Ga je er op in, dan word je teruggeworpen in de transitie.
Weet je ook wat de herkenbare stijl is die PSV voor ogen heeft voor zichzelf?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat weten ze intern nog helemaal niet, ze lopen al jarenlang te kloten.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wij weten niet of ze dat weten 😂
PeeJ
Vaste waarde in elftal
Posts: 538
Joined: 28 Feb 2021, 17:39
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 26 May 2023, 15:05 Dat weten ze intern nog helemaal niet, ze lopen al jarenlang te kloten.
Ik vrees dat hier wel een kern van waarheid in zit.
Laat ik zeggen dat ik denk dat de noodzaak tot actie al lang is ingezien en ingezet, maar de exacte manier waarop nog niet is gekaderd. Misschien in containerbegrippen.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ben overigens benieuwd of het resultaat dit weekend nog gevolgen heeft voor welke trainer er daarna voor de groep staat.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De 'stijl' van Ruud zullen de spelers in elk geval snel kunnen vergeten waardoor het voor een nieuwe trainer wat makkelijker is om samen met de spelersgroep te schakelen naar andere spelopvatting/tactiek.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sparts wrote: 26 May 2023, 11:38 Daarachter moet je juist de gearriveerde spelers halen, en moet je dus niet veel uitgeven aan de Branthwaite’s van deze wereld, daar juist voor ervaring kiezen a la Van Aanholt.
Idealiter doe je dat, maar wat mij opvalt is de gewezen routiniers die voor PSV haalbaar zijn, zelden de rol aankunnen die ze geacht worden op zich te nemen. Dat we een keer het genoegen hadden het leiderschap van Guardado en Moreno te aanschouwen is echt een uitzondering. Want hoe goed waren spelers van (bijna) dertig of ouder die daarna langskwamen dan? Gasten als Schwaab, Viergever en Ramalho hadden of hebben de grootste moeite om hun eigen broek op te houden en na een sterke start, vind ik Van Aanholt ook terugzakken naar een bedenkelijk niveau; hoe kinderlijk hij de mist in ging tegen Heerenveen... zulke missers mag hem echt niet gebeuren met zijn zijn ervaring. En van Til en El Ghazi, die in de top en over de grens toch al het nodige meemaakten, merk je geen enkele meerwaarde voor de sportieve groei.

Neem je het afbreukrisico van een dikbetaalde routinier als pakweg Ramalho mee, dan moet PSV heel zorgvuldig wegen of je daar geen jongere optie voor in de plaats wilt halen die minstens evenveel kan brengen in de vacante rol, minder salaris nog heeft en vooral nog groeipotentie en doorverkoopperspectief meebrengt. Wat dat aangaat ben ik meer het opbouwen van een selectie zoals Feyenoord dit seizoen deed: een complementaire groep spelers waarvan zo'n 80-85% in de leeftijd tussen 21 en 27 jaar valt (enkel Trauner en de beide reservekeepers zijn ouder). Een goed oog voor kwaliteit, talent en de specifieke behoeften die de aanwezige selectie én de gekozen speelstijl vraagt, maakt dat aan ervaring (en zeker de mate van ervaring die voor PSV haalbaar is) minder gewicht hoeft worden gehangen.
Post Reply