Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 26 May 2023, 15:05 Wij weten niet of ze dat weten 😂
Aan de keuzes van de afgelopen 5 jaar te zien blijkt het in ieder geval van niet. Geen touw aan vast te knopen.
PeeJ
Vaste waarde in elftal
Posts: 538
Joined: 28 Feb 2021, 17:39
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 26 May 2023, 14:55
PeeJ wrote: 26 May 2023, 14:37

Zie hier de spagaat waarin PSV zit. Transitie van pragmatische prestatieclub naar eigen identiteits-prestatieclub. Dat gaat echter met horten en stoten en het feit dat we tussen 1999 en 2008 de successen aan elkaar regen als puur pragmatisch ingestelde club met schijt aan de jeugdopleiding helpt daarin niet mee.

Intern is al langer de gedachte dat pragmatisch succes in het huidige op geld beluste voetbalklimaat onmogelijk vol te houden is. Behalve met een rijke suikeroom. Het extern uitspreken is daarentegen gevaarlijk, want iedereen verwacht op basis van het verleden prestaties. En daarom zet PSV ook niet voor de volle honderd procent op de nieuwe aanpak. Ik vrees met als gevolg het gejojo in de afgelopen jaren.
Uitstekende analyse, waarbij je ook moet onderkennen dat geklungel van Ajax in die periode die successen ook hielp. In de huidige situatie is dat beleid van PSV amper vol te houden dus de transitie was levensnoodzakelijk. PSV heeft dankzij de verkoop van jeugdspelers als Bergwijn, Malen, Depay, Gakpo, Madueke het hoofd boven water kunnen houden financieel gezien. Dat alleen staat in schril contrast met wat spelers in die '99-2008 periode qua jeugd opbrachten. Als PSV slim is zet het haar huidige jeugdbeleid voort, dat werpt zijn vruchten af en verdient het om centraler te staan.
Een club klungelt altijd een keer. Ajax gelukkig geregeld (😉). Het gaat erom dat je de omstandigheden zo optimaal mogelijk maakt, waardoor je zo goed mogelijk van andermans geklungel kunt profiteren en zelf zo min mogelijk kans hebt om te klungelen = beleid. In die glorietijd kon dat nog prima op pragmatische wijze.

Verder helemaal met je eens.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PeeJ wrote: 26 May 2023, 15:10
Juancho wrote: 26 May 2023, 15:05 Dat weten ze intern nog helemaal niet, ze lopen al jarenlang te kloten.
Ik vrees dat hier wel een kern van waarheid in zit.
Laat ik zeggen dat ik denk dat de noodzaak tot actie al lang is ingezien en ingezet, maar de exacte manier waarop nog niet is gekaderd. Misschien in containerbegrippen.
Okay, in de jeugd zie je wel het een en ander qua lijn. Had gehoopt dat dit eventueel de beoogde identiteit was, in ieder geval wat flarden. En dat we daar, al dan niet bewust, bij het 1e met Ruud van zijn afgeweken. Dan had je nu een trainer bij de gewenste identiteit kunnen zoeken. Als deze (nog) niet helemaal helder is, dan wordt dat moeilijk.
PeeJ
Vaste waarde in elftal
Posts: 538
Joined: 28 Feb 2021, 17:39
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Johnnie Walker wrote: 26 May 2023, 15:20
PeeJ wrote: 26 May 2023, 15:10

Ik vrees dat hier wel een kern van waarheid in zit.
Laat ik zeggen dat ik denk dat de noodzaak tot actie al lang is ingezien en ingezet, maar de exacte manier waarop nog niet is gekaderd. Misschien in containerbegrippen.
Okay, in de jeugd zie je wel het een en ander qua lijn. Had gehoopt dat dit eventueel de beoogde identiteit was, in ieder geval wat flarden. En dat we daar, al dan niet bewust, bij het 1e met Ruud van zijn afgeweken. Dan had je nu een trainer bij de gewenste identiteit kunnen zoeken. Als deze (nog) niet helemaal helder is, dan wordt dat moeilijk.
Ik denk dat je hoop best dicht bij de waarheid ligt. De vraag is of je het helemaal durft door te voeren tot het eerste. En niet onbelangrijk: met een trainer die het kan overbrengen en bestand is tegen eventuele druk. Ruud bleek dat pakket niet te hebben.
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PeeJ wrote: 26 May 2023, 15:17
VeresRivne wrote: 26 May 2023, 14:55
Uitstekende analyse, waarbij je ook moet onderkennen dat geklungel van Ajax in die periode die successen ook hielp. In de huidige situatie is dat beleid van PSV amper vol te houden dus de transitie was levensnoodzakelijk. PSV heeft dankzij de verkoop van jeugdspelers als Bergwijn, Malen, Depay, Gakpo, Madueke het hoofd boven water kunnen houden financieel gezien. Dat alleen staat in schril contrast met wat spelers in die '99-2008 periode qua jeugd opbrachten. Als PSV slim is zet het haar huidige jeugdbeleid voort, dat werpt zijn vruchten af en verdient het om centraler te staan.
Een club klungelt altijd een keer. Ajax gelukkig geregeld (😉). Het gaat erom dat je de omstandigheden zo optimaal mogelijk maakt, waardoor je zo goed mogelijk van andermans geklungel kunt profiteren en zelf zo min mogelijk kans hebt om te klungelen = beleid. In die glorietijd kon dat nog prima op pragmatische wijze.

Verder helemaal met je eens.
Zeker, waar ik op doel is dat je verschillende jaren hebt (ook bij Ajax), in sommige jaren is het verschil groot als de ene club het goed voor elkaar heeft en de andere het beleidsmatig een stuk slechter doet. Soms doen ze het alletwee relatief goed en dan kan het verschil heel klein zijn, het omgekeerde kan ook beide clubs doen het slecht en in die situatie valt ineens het kwartje net de goede kant uit.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 26 May 2023, 15:05 Wij weten niet of ze dat weten 😂
Hallo, hoe is het daar onder die steen?

Groeten Juancho
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 26 May 2023, 16:41
Ardbeg wrote: 26 May 2023, 15:05 Wij weten niet of ze dat weten 😂
Hallo, hoe is het daar onder die steen?

Groeten Juancho
Je hebt echt geen idee wat PSV voor volgend seizoen van plan is. Je zegt dat het intern nog niet weten. Alsof jij dat weet :lol: Dat kun je op alle manieren proberen te weerleggen maar dat weet je niet. Anyway, ik ga terrassen. Houdoe!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 26 May 2023, 16:43
Juancho wrote: 26 May 2023, 16:41

Hallo, hoe is het daar onder die steen?

Groeten Juancho
Je hebt echt geen idee wat PSV voor volgend seizoen van plan is. Je zegt dat het intern nog niet weten. Alsof jij dat weet :lol: Dat kun je op alle manieren proberen te weerleggen maar dat weet je niet. Anyway, ik ga terrassen. Houdoe!
Jij weet niet wat ik wel of niet weet. Snap je? :pul:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je kijkt naar wat belangrijk is voor de club de komende jaren, dan is dat de eredivisie. Europees maakt weinig uit wat je presteert. Je moet mee in het grote geld van de nieuwe CL opzet. En omdat nederland de komende 3 jaar gebeiteld zit op minimaal de 6e plek op de europese ranglijst en dus de top 2 CL pakken en de nummer 3 een dikke kans op CL maakt, moet je gewoon daarin mee.
Dus simpelweg moet je AZ en Twente voorblijven. En met ajax en feyenoord concurreren.

Dat betekent dat nu het moment is om degelijk vanuit de verdediging te gaan bouwen. Ok, misschien hebben we geen absolute topaanvallers de komende jaren, maar het budget van PSV en de voorsprong daarin tav een az en twente, betekent dat je altijd mee moet kunnen doen in de eredivisie in top 3.

Zet weer een keer een serieuze defensie neer. En pak een degelijke coach met verdedigend inzicht alla Cocu, Ron Jans, Cees van Wonderen of Fred Rutten desnoods.

Heel saai allemaal..ik kijk er niet enorm naar uit. Maar het is wel echt nodig nu.
User avatar
Golden Stars
Bankzitter
Posts: 234
Joined: 04 Nov 2020, 14:58
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Johnnie Walker wrote: 26 May 2023, 15:20
PeeJ wrote: 26 May 2023, 15:10

Ik vrees dat hier wel een kern van waarheid in zit.
Laat ik zeggen dat ik denk dat de noodzaak tot actie al lang is ingezien en ingezet, maar de exacte manier waarop nog niet is gekaderd. Misschien in containerbegrippen.
Okay, in de jeugd zie je wel het een en ander qua lijn. Had gehoopt dat dit eventueel de beoogde identiteit was, in ieder geval wat flarden. En dat we daar, al dan niet bewust, bij het 1e met Ruud van zijn afgeweken. Dan had je nu een trainer bij de gewenste identiteit kunnen zoeken. Als deze (nog) niet helemaal helder is, dan wordt dat moeilijk.
In dat kader; Faber die de nieuwe trainer wordt? :opzijnkop:
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 26 May 2023, 17:08 Als je kijkt naar wat belangrijk is voor de club de komende jaren, dan is dat de eredivisie.
Helemaal eens. En als je dat voor elkaar hebt dan volgt het Europees stuk ook vanzelf.

Dit betekent dat je moet zorgen dat je spelers hebt die binnen de ED 80 punten bij elkaar gaan voetballen voor de komende 3 jaren. Dat is minimaal 24 winstpartijen en 8 gelijke spelen of 25 winstpartijen en 5 gelijke spelen etc. Wedstrijden tegen Ajax/Feyenoord/AZ ga je nooit allemaal winnen maar tegen die andere teams mag je wel stabieler worden. Voorheen was de subtop met Utrecht, Vitesse, Heerenveen, Groningen, Twente veel breder en sterker dan tegenwoordig. Volgend jaar komen er weer 2 a 3 degradatiekandidaten bij waardoor die groep misschien wel 10+ is. Die komen allemaal niet naar PSV om lekker te gaan ballen dus je mag best wat meer focus hebben op een trainer + spelers die daarmee om kunnen gaan. Dus minder statische spelers in de as, goede opbouw van achteruit, gevaar vanaf de flanken etc. Maar ook een goede vrije trap/corner nemer bv.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PeeJ wrote: 26 May 2023, 15:10
Juancho wrote: 26 May 2023, 15:05 Dat weten ze intern nog helemaal niet, ze lopen al jarenlang te kloten.
Ik vrees dat hier wel een kern van waarheid in zit.
Laat ik zeggen dat ik denk dat de noodzaak tot actie al lang is ingezien en ingezet, maar de exacte manier waarop nog niet is gekaderd. Misschien in containerbegrippen.
Tja. Welke 'ze'. Er is een andere 'ze' dan een jaar geleden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 26 May 2023, 14:26
psvgouda wrote: 26 May 2023, 14:17 Antwoord: je m o e t juist pragmatisch zijn in het hedendaagse voetbalklimaat,. In mijn ogen dan. Als je het zo generiek stelt
Helemaal niet, het is precies andersom.

In deze tijden blinken juist de clubs uit die gemoderniseerd zijn. In hun tactieken, in hun wijze van scouten, in hun opleidingen en in hun denken. Clubs ook die een blauwdruk hebben die als een rode draad loopt door de gehele club. Spelers, trainers en stafleden dienen te voldoen aan die blauwdruk, wat veel meer duidelijkheid en structuur biedt. En dus ook een grotere kans van slagen.

Het echte pragmatische is vooral van vroeger en niet voor niets aan het uitsterven.
Dat maakt bijv. Cocu ook totaal niet de juiste keuze als opvolger van Ruud.
Niet voor niets had ik een premisse: als je het zo generiek stelt. Als je MCity of PSG bent, of welke andere kapitaalkrachtige club bent, kun je je dit permitteren. Andere kant van het spectrum: AZ. Die hebben een goede jeugdopleiding en volgens mij een doorgetrokken lijn van jeugd naar 1 qua speelwijze (verbeter mij als ik onzin praat). Maar... AZ heeft geen doelstellingen zoals PSV en daarom kunnen zij zich dat permitteren. Imo hangt PSV ergens tussen deze uitersten en gedraagt zich dan ook pragmatisch. Het is (imo dan) voor onze club in deze situatie, dus met ongewijzigde doelstellingen, niet mogelijk om zo te handelen als jij voorstelt. Tenzij je bereid bent een stap terug te doen en de zaak vanaf de grond weer op te bouwen. Zoals AZ gedwongen was na de financiële malheur onder Scheringa. Er wordt iig zo (pragmatisch)gehandeld, dat lijkt mij een feit na de trits Bommel-Schmidt-Nistelrooy. Wenselijk? Waarschijnlijk niet, maar mèt het huidige profiel van onze club en mèt onveranderde doelstellingen acht ik de kans klein dat dit zal veranderen. En ook niet dat het wenselijk is. Of ik dat verstandig vind is een tweede. Als we allemaal nog een periode van ca. vijf jaar zonder kampioenschap zouden accepteren ten faveure van een flinke ommedraai: oké
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 26 May 2023, 17:05
Ardbeg wrote: 26 May 2023, 16:43

Je hebt echt geen idee wat PSV voor volgend seizoen van plan is. Je zegt dat het intern nog niet weten. Alsof jij dat weet :lol: Dat kun je op alle manieren proberen te weerleggen maar dat weet je niet. Anyway, ik ga terrassen. Houdoe!
Jij weet niet wat ik wel of niet weet. Snap je? :pul:
Jawel, dat is duidelijk uit wat je plaatst 😘 natuurlijk ben je hier niet over ingelicht.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zijn hier nog insiders die nieuwe info hebben?
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 26 May 2023, 23:05 Zijn hier nog insiders die nieuwe info hebben?
Steeds minder, door de overheersende lieden met een zeer sterke mening die ze menen te pas en te onpas te moeten ventileren en daarmee doelbewust de ander schofferen.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 26 May 2023, 23:05 Zijn hier nog insiders die nieuwe info hebben?
De echte insiders hier zijn überhaupt op de vingers van een vuurwerkrundhand te tellen.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voijke wrote: 26 May 2023, 23:33
ComeOnPSV wrote: 26 May 2023, 23:05 Zijn hier nog insiders die nieuwe info hebben?
Steeds minder, door de overheersende lieden met een zeer sterke mening die ze menen te pas en te onpas te moeten ventileren en daarmee doelbewust de ander schofferen.
Ja, aan de bronnen zal het niet liggen 🤣
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Skuddem wrote: 26 May 2023, 23:46
Voijke wrote: 26 May 2023, 23:33

Steeds minder, door de overheersende lieden met een zeer sterke mening die ze menen te pas en te onpas te moeten ventileren en daarmee doelbewust de ander schofferen.
Ja, aan de bronnen zal het niet liggen 🤣
We praten over insiders, niet fantasten. Jouw response is gericht op fantasten.
2 totaal verschillende dingen, die sommige mensen moeilijk uit elkaar kunnen houden.
Helaas ook de mensen zoals in mijn opmerking. Daarom gaan ze weg of houden ze op..

Waarom bouwde dit op":
Sommige echte insiders meldde vrij vroeg, waardoor de houdbaarheid van het bericht minder vast was.
Sommige hadden het gevoel dat ze moesten blijven geven, ook al hadden ze nog niets zekers gehoord
Sommige werden gepiepeld door hun bron
Sommige waren wat minder goed in het kenbaar maken wanneer iets hun eigen mening was en wanneer inside info (iig werd dit door sommige lezers niet begrepen)
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller
Posts: 396
Joined: 19 Jun 2021, 08:41
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 26 May 2023, 23:05 Zijn hier nog insiders die nieuwe info hebben?
FritskePhilips
:nose: :nose: :nose:
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De enige echte insider was freegeneratie4 en afgelopen week het GillesdelaCroquette kennis van de bijeenkomst.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Welke bijeenkomst?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat klopte niet. Die bijeenkomst was op dinsdagavond en Gilles zei dat de bijeenkomst op woensdag zou zijn.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 27 May 2023, 09:21 Welke bijeenkomst?
De grote directievergadeing op woensdag die dinsdagavond spontaan gepland was en waardoor de directie geen tijd meer meer had om aandacht te geven aan de finale van Jong PSV in de PLIC stop de tijd geen jokers.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kan even goed waar zijn geweest natuurlijk, alleen ingehaald door de realiteit van het opstappen van Ruud.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply