Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 26 May 2023, 00:38 @PSV90 ter geruststelling: ik had het sarcasme wél door. :shake:
Maar zit erop. Das niet eerlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 25 May 2023, 21:07 Laat die nou maar zinloze stukjes schrijven over tactiek
Geen wonder dat je voorzitter bent van de Ruud fanclub, die snapt ook weinig van tactiek :lol:
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Image

We gaan je missen Ruud! Niet als trainer, maar wel als PSV-icoon. :heart: :PSV:
#simplythebest
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

MaartenV wrote: 25 May 2023, 17:27
En ik maar een half jaar lang denken dat het nodig was om wat tegengeluid te laten horen op dit forum omdat het leek of Ruud aan alle kanten doorlopend werd afgefikt.
En dit was ook precies jouw probleem ;) hij werd niet "aan alle kanten doorlopend afgefikt", jij zag het wel zo dus jij was ook doorlopend posts aan het herhalen om hem te verdedigen. De waarheid is echter dat het in verreweg de meeste gevallen ging om mensen (zoals ikzelf) die echt wel wat positieve punten zagen, maar uiteindelijk (veel) meer negatieve en in hem niet de juiste trainer zagen om de toekomst mee in te gaan.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Wat opvallend dat hij zo graag wilde dat Rutten door ging, maar hem niet belt/spreekt als hij weg wil gaan, weg gaat en weg is.

Wat een puinhoop.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ook wel enigzins opvallend dat iedereen blijft zitten. Alhoewel, Rabanal en Wolf zullen wel afhankelijk zijn van hun salaris.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 26 May 2023, 15:49 Ook wel enigzins opvallend dat iedereen blijft zitten. Alhoewel, Rabanal en Wolf zullen wel afhankelijk zijn van hun salaris.
Ja maar je zou verwachten dat als Ruud echt iets geflikt is dat er wel een paar solidair zouden zijn (Ik hoop dat ik goed omschrijf wat ik bedoel).
Indirect laten ze weten dat ze in elk geval de groep en de rest van de staf steunen nu. Waarmee ik niet wil zeggen dat Ruud "fout" heeft gezeten, maar dat hetgeen er door de spelers/staf is gezegd ook wel mee moet vallen lijkt me.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ooijer en Rutten gingen toch al, Rabanal en Wolf laten hun contract na het weekend gewoon afkopen. Financiële kwestie, ik denk niet dat Ruud het die jongens kwalijk neemt dat ze nog één potje blijven zitten. Hij zal het ze wellicht ook wel geadviseerd hebben.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 26 May 2023, 15:45Wat opvallend dat hij zo graag wilde dat Rutten door ging, maar hem niet belt/spreekt als hij weg wil gaan, weg gaat en weg is.
Rutten heeft via de app contact gehad met Ruud vertelde hij toch? Wellicht heeft Ruud niet opgenomen?
Madueke wrote: 26 May 2023, 16:19Ooijer en Rutten gingen toch al, Rabanal en Wolf laten hun contract na het weekend gewoon afkopen. Financiële kwestie, ik denk niet dat Ruud het die jongens kwalijk neemt dat ze nog één potje blijven zitten. Hij zal het ze wellicht ook wel geadviseerd hebben.
Rick Wolf werkt toch al veel langer bij PSV. Kan mij voorstellen dat hij bij een andere team aan de slag gaat.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 26 May 2023, 16:49
11 Tinus wrote: 26 May 2023, 15:45Wat opvallend dat hij zo graag wilde dat Rutten door ging, maar hem niet belt/spreekt als hij weg wil gaan, weg gaat en weg is.
Rutten heeft via de app contact gehad met Ruud vertelde hij toch? Wellicht heeft Ruud niet opgenomen?
Inderdaad en verder ben ik het wel met Rutten eens: in zo'n emotionele situatie moet Ruud vooral zelf even wat tijd pakken om dingen te relativeren, daarna ontstaat er weer ruimte voor een goed gesprek.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 26 May 2023, 16:53
ShovingNE2 wrote: 26 May 2023, 16:49

Rutten heeft via de app contact gehad met Ruud vertelde hij toch? Wellicht heeft Ruud niet opgenomen?
Inderdaad en verder ben ik het wel met Rutten eens: in zo'n emotionele situatie moet Ruud vooral zelf even wat tijd pakken om dingen te relativeren, daarna ontstaat er weer ruimte voor een goed gesprek.
Fred werd 5 minuten voor de training geïnformeerd samen met de spelers, dat is niet het kenmerk van een hele hechte band na een jaar knokken om prijzen. En daarna kon Fred lekker de training leiden en ging Ruud naar huis.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 26 May 2023, 17:06
Standbeeld wrote: 26 May 2023, 16:53
Inderdaad en verder ben ik het wel met Rutten eens: in zo'n emotionele situatie moet Ruud vooral zelf even wat tijd pakken om dingen te relativeren, daarna ontstaat er weer ruimte voor een goed gesprek.
Fred werd 5 minuten voor de training geïnformeerd samen met de spelers, dat is niet het kenmerk van een hele hechte band na een jaar knokken om prijzen. En daarna kon Fred lekker de training leiden en ging Ruud naar huis.
Klopt, maar dat wisten we toch, dat er -zakelijk- wat spanningen waren? Ik denk dat Ruud aardig emotioneel was waardoor hij het heft in eigen hand heeft genomen. Rutten zou hem zoals gezegd alleen maar tegengehouden hebben. Die kent de voetbalwereld, gaat aankomend seizoen weg en denkt vast oprecht dat blijven het beste was voor Ruud/PSV.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het kan me eerlijk gezegd niet meer schelen wie wat waar. Ruud is er 4 dagen voor de wedstrijd vandoor gegaan, en PSV moet vooruit. Vooral benieuwd wie de nieuwe trainer wordt en met wie van de selectie we door kunnen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Als trainer heb je assistenten nodig die onvoorwaardelijk achter je staan. Het feit dat de technische staf niet op 1 lijn zat had nooit een issue mogen worden, dan heb je gewoon onbetrouwbare heren in je team zitten. Dat is misschien nog wel erger dan een onnozele voetballer die iets tegen zijn zaakwaarnemer zegt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Dus omdat je niet op 1 lijn zit zijn de anderen onbetrouwbaar. 😂😂😂

Accepteer gewoon dat werkrelaties af en toe niet blijken te passen.

Moeten ze iedere ochtend voor de training Ruud pijpen dan?

Het is een mismatch met verschillende visies. Dat kan.

Er zal iemand op het schavot want Ruud is onaantastbaar. Als je ruzie of een mismatch hebt met iedereen dan ligt dat niet aan iedereen maar aan jezelf. Dan moet je een batterij spiegels kopen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 26 May 2023, 19:08 Als trainer heb je assistenten nodig die onvoorwaardelijk achter je staan. Het feit dat de technische staf niet op 1 lijn zat had nooit een issue mogen worden, dan heb je gewoon onbetrouwbare heren in je team zitten. Dat is misschien nog wel erger dan een onnozele voetballer die iets tegen zijn zaakwaarnemer zegt.
Het omgekeerde is ook waar.

Als je als leidinggevende in een bedrijf niet op 1 kunt komen met je directe collega’s, de mensen onder je en de mensen boven je heb je je zaakjes niet op orde.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 26 May 2023, 19:20 Dus omdat je niet op 1 lijn zit zijn de anderen onbetrouwbaar. 😂😂😂

Accepteer gewoon dat werkrelaties af en toe niet blijken te passen.

Moeten ze iedere ochtend voor de training Ruud pijpen dan?

Het is een mismatch met verschillende visies. Dat kan.

Er zal iemand op het schavot want Ruud is onaantastbaar. Als je ruzie of een mismatch hebt met iedereen dan ligt dat niet aan iedereen maar aan jezelf. Dan moet je een batterij spiegels kopen.
Na de training zou ook goed zijn lijkt me 😉
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 26 May 2023, 19:20 Dus omdat je niet op 1 lijn zit zijn de anderen onbetrouwbaar. 😂😂😂

Accepteer gewoon dat werkrelaties af en toe niet blijken te passen.

Moeten ze iedere ochtend voor de training Ruud pijpen dan?

Het is een mismatch met verschillende visies. Dat kan.

Er zal iemand op het schavot want Ruud is onaantastbaar. Als je ruzie of een mismatch hebt met iedereen dan ligt dat niet aan iedereen maar aan jezelf. Dan moet je een batterij spiegels kopen.
Als staf hoef je zeker niet altijd op 1 lijn te zitten, maar je hoort wel achter de hoofdtrainer te staan.

Ruud wilde gewoon meer professionele spelers en professionaliteit in de selectie.
Dus wilde flink doorselecteren.

Van Bommel liep ook tegen zoiets aan...
En laatst zei de bondscoach ook al zoiets over de Herdgang.

Ik denk dat het probleem echt ligt bij PSV en de Herdgang ligt.

We lopen al 6 jaar te bouwen aan iets maar we weten niet aan wat.

Ik vind het echt ongeloflijk wat er is gebeurd is en ben echt benieuwd hoe zo'n Brands en Stewart nu de boel gaan lijmen.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02
FOOTB_REM_S: No

Fc Denzel wrote: 26 May 2023, 19:41
ShovingNE2 wrote: 26 May 2023, 19:20 Dus omdat je niet op 1 lijn zit zijn de anderen onbetrouwbaar. 😂😂😂

Accepteer gewoon dat werkrelaties af en toe niet blijken te passen.

Moeten ze iedere ochtend voor de training Ruud pijpen dan?

Het is een mismatch met verschillende visies. Dat kan.

Er zal iemand op het schavot want Ruud is onaantastbaar. Als je ruzie of een mismatch hebt met iedereen dan ligt dat niet aan iedereen maar aan jezelf. Dan moet je een batterij spiegels kopen.
Als staf hoef je zeker niet altijd op 1 lijn te zitten, maar je hoort wel achter de hoofdtrainer te staan.

Ruud wilde gewoon meer professionele spelers en professionaliteit in de selectie.
Dus wilde flink doorselecteren.

Van Bommel liep ook tegen zoiets aan...
En laatst zei de bondscoach ook al zoiets over de Herdgang.

Ik denk dat het probleem echt ligt bij PSV en de Herdgang ligt.

We lopen al 6 jaar te bouwen aan iets maar we weten niet aan wat.

Ik vind het echt ongeloflijk wat er is gebeurd is en ben echt benieuwd hoe zo'n Brands en Stewart nu de boel gaan lijmen.
Als reactie op het dikgedrukte: Ohja? En waarom zou dat moeten? Als jij je leidinggevende een top persoon vind maar als professional niet zo goed mag je daar dan niks van zeggen? Of verwacht je van een professionele organisatie juist dat dit gebeurt?

Eigenlijk exact datgene wat Ruud volgens jou wilde is het punt waarop hij zelf te kort komt op dit moment. Hij is (nog) geen goede trainer want hij is niet in staat om het hele zaakje te managen.

Hij zou het wel kunnen leren uiteraard.

De beste Nederlandse trainers van de laatste jaren hebben allemaal hun carrière opgebouwd via kleinere clubs. Bij PSV zijn ze ineens na een paar jeugdteams klaar voor het grote werk en als het dan niet lukt ligt het aan iedereen behalve aan de het clubicoon natuurlijk.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Den Bondskoots wrote: 26 May 2023, 20:57
Fc Denzel wrote: 26 May 2023, 19:41

Als staf hoef je zeker niet altijd op 1 lijn te zitten, maar je hoort wel achter de hoofdtrainer te staan.

Ruud wilde gewoon meer professionele spelers en professionaliteit in de selectie.
Dus wilde flink doorselecteren.

Van Bommel liep ook tegen zoiets aan...
En laatst zei de bondscoach ook al zoiets over de Herdgang.

Ik denk dat het probleem echt ligt bij PSV en de Herdgang ligt.

We lopen al 6 jaar te bouwen aan iets maar we weten niet aan wat.

Ik vind het echt ongeloflijk wat er is gebeurd is en ben echt benieuwd hoe zo'n Brands en Stewart nu de boel gaan lijmen.
Als reactie op het dikgedrukte: Ohja? En waarom zou dat moeten? Als jij je leidinggevende een top persoon vind maar als professional niet zo goed mag je daar dan niks van zeggen? Of verwacht je van een professionele organisatie juist dat dit gebeurt?

Eigenlijk exact datgene wat Ruud volgens jou wilde is het punt waarop hij zelf te kort komt op dit moment. Hij is (nog) geen goede trainer want hij is niet in staat om het hele zaakje te managen.

Hij zou het wel kunnen leren uiteraard.

De beste Nederlandse trainers van de laatste jaren hebben allemaal hun carrière opgebouwd via kleinere clubs. Bij PSV zijn ze ineens na een paar jeugdteams klaar voor het grote werk en als het dan niet lukt ligt het aan iedereen behalve aan de het clubicoon natuurlijk.
Juist om Ruud te compenseren op de punten waar hij tekort schiet werd Rutten erbij gehaald. Dan is het extreem pijnlijk dat de man die jouw steun en toeverlaat moet zijn een splijtzwam blijkt te zijn.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
FOOTB_REM_S: No

Dus als ik het goed begrijp is Fred er bij gehaald om Ruud aan te vullen en zijn ervaring in te brengen maar is het niet de bedoeling dat hij daadwerkelijk zijn mond open trekt om zijn ervaring in te brengen en Ruud aan te vullen. Makes sense.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Volgens Derksen is PSV heel blij dat Ruud weg is.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Den Bondskoots wrote: 26 May 2023, 20:57
Fc Denzel wrote: 26 May 2023, 19:41

Als staf hoef je zeker niet altijd op 1 lijn te zitten, maar je hoort wel achter de hoofdtrainer te staan.

Ruud wilde gewoon meer professionele spelers en professionaliteit in de selectie.
Dus wilde flink doorselecteren.

Van Bommel liep ook tegen zoiets aan...
En laatst zei de bondscoach ook al zoiets over de Herdgang.

Ik denk dat het probleem echt ligt bij PSV en de Herdgang ligt.

We lopen al 6 jaar te bouwen aan iets maar we weten niet aan wat.

Ik vind het echt ongeloflijk wat er is gebeurd is en ben echt benieuwd hoe zo'n Brands en Stewart nu de boel gaan lijmen.
Als reactie op het dikgedrukte: Ohja? En waarom zou dat moeten? Als jij je leidinggevende een top persoon vind maar als professional niet zo goed mag je daar dan niks van zeggen? Of verwacht je van een professionele organisatie juist dat dit gebeurt?

Eigenlijk exact datgene wat Ruud volgens jou wilde is het punt waarop hij zelf te kort komt op dit moment. Hij is (nog) geen goede trainer want hij is niet in staat om het hele zaakje te managen.

Hij zou het wel kunnen leren uiteraard.

De beste Nederlandse trainers van de laatste jaren hebben allemaal hun carrière opgebouwd via kleinere clubs. Bij PSV zijn ze ineens na een paar jeugdteams klaar voor het grote werk en als het dan niet lukt ligt het aan iedereen behalve aan de het clubicoon natuurlijk.
Achter iemand staan wil niet zeggen dat je het nooit met iemand niet eens bent he.

Natuurlijk moeten ze afentoe van mening verschillen.

Maar het gaat mij erom dat je bij de trainer moet blijven staan.
Dus je niet om moet laten lullen door een aantal (wissel) spelers.
En als Fred dingen voortijdig opvangt in de groep hij dit aan Ruud meld.

Natuurlijk moet Ruud nog vanalles leren over het trainersvak.
Daarom is Rutten er toch bij gezet?

Ruud heeft in de absolute top gevoetbald(net als v Bommel)
Als je die maatstaven over wil brengen en er lopen te veel lanterfanters tussen tja..
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 26 May 2023, 22:00 Volgens Derksen is PSV heel blij dat Ruud weg is.
Herhaling van Mark van Bommel dus.
Post Reply