Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ZwarteCapuchon1913 wrote: 27 May 2023, 11:05 Het begint allemaal wel heel pijnlijk te worden met wat ik nu allemaal hoor. Directie heeft dinsdag een hele lange vergadering gehad met Ruud en daarbij tientallen punten aangehaald waar ze ontevreden over zijn, ze hielden Ruud bijna overal verantwoordelijk voor. Hij voelde dus vanuit de spelers geen draagvlak meer (waaronder Luuk de Jong en Jordan Teze) maar ook vanuit de directie voelde hij totaal geen steun.

De club is ziek.
ZwarteCapuchon1913 .
Als iemand inside information deelt geef ik daar zelden reactie op aangezien nooit duidelijk is of het wel of niet waar is. Maar ik respecteer het wel altijd.
Wat jij nu deelt lijkt mij zo onwaarschijnlijk dat ik nu wel.reageer.

1 als dit waar is moeten we per direct een nieuw topic openen "vervanger Ernie". Want geen 1 capabele TD gaat voor een cruciale wedstrijd een heel lijstje met verbeter punten voorschotelen, en dan zeggen "zo na de wedstrijd gaan we evalueren" of ze moesten per direct van Ruud af willen.
2 MB gaf aan dat er met Ruud gesproken werd over de invulling voor komend seizoen, dat doe je niet als.een een lijstje met tientallen verbeter punten hebt.
3 of jij hebt onzin uitgekraamd?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Er was s ochtends een gesprek met Stewart zoals die altijd gepland stond. In dat gesprek gaf Ruud aan 's avonds met Stewart en Brands te willen praten. Dat vind ik niet echt een directievergadering toch? En zeker niet eentje waarbij Ruud op het matje is geroepen om tientallen punten aan te halen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wat een gedoe allemaal om niks. Het enige wat kwalijk is, is dat alles naar buiten is gekomen. Juist vlak voor een cruciale pot. Het lek, wat dus waarschijnlijk iemand uit de entourage van een speler is, die mag met pek en veren uit Eindhoven verjaagd worden.

Verder hebben we allemaal kunnen zien dat van Nistelrooy niet klaar was voor het hoofdtrainerschap bij PSV. Het spel was niet goed en vooral, er zat geen verbetering in. Bij een aantal taktische beslissingen kan je je vraagtekens zetten. Misschien is van Nistelrooy simpelweg niet geschikt als hoofdtrainer.

De man is zijn leven lang spits van beroep geweest. Daarbij heeft hij de absolute wereldtop bereikt. Mede door ontzettend fanatiek te zijn en om zo ver te komen moet je als spits zijn ook een beetje egocentrisch zijn denk ik. Als spits zijnde leef je namelijk van doelpunten. Je kan je afvragen of je met de eigenschappen van een goalgetter een goede trainer kan worden. Als trainer moet je een spelersgroep, trainersstaf en begeleiding managen en ook laveren tussen alle andere geledingen binnen de club. Plus nadenken of taktiek, trainingsmethoden enzovoort. Je moet dealen met allerlei verschillende mensen met ieder een eigen karakter. Ik twijfel of van Nistelrooy geschikt daarvoor. Ik denk dat je je vraagtekens kan zetten om telkens een clubicoon zonder ervaring aan te stellen in plaats van te kijken naar welke kwaliteiten nodig zijn om hoofdtrainer te zijn van een club als PSV.
PsvBmg
Vaste waarde in elftal
Posts: 566
Joined: 14 Jul 2021, 21:41
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Johann Vogel wrote: 27 May 2023, 12:38 Wat een gedoe allemaal om niks. Het enige wat kwalijk is, is dat alles naar buiten is gekomen. Juist vlak voor een cruciale pot. Het lek, wat dus waarschijnlijk iemand uit de entourage van een speler is, die mag met pek en veren uit Eindhoven verjaagd worden.

Verder hebben we allemaal kunnen zien dat van Nistelrooy niet klaar was voor het hoofdtrainerschap bij PSV. Het spel was niet goed en vooral, er zat geen verbetering in. Bij een aantal taktische beslissingen kan je je vraagtekens zetten. Misschien is van Nistelrooy simpelweg niet geschikt als hoofdtrainer.

De man is zijn leven lang spits van beroep geweest. Daarbij heeft hij de absolute wereldtop bereikt. Mede door ontzettend fanatiek te zijn en om zo ver te komen moet je als spits zijn ook een beetje egocentrisch zijn denk ik. Als spits zijnde leef je namelijk van doelpunten. Je kan je afvragen of je met de eigenschappen van een goalgetter een goede trainer kan worden. Als trainer moet je een spelersgroep, trainersstaf en begeleiding managen en ook laveren tussen alle andere geledingen binnen de club. Plus nadenken of taktiek, trainingsmethoden enzovoort. Je moet dealen met allerlei verschillende mensen met ieder een eigen karakter. Ik twijfel of van Nistelrooy geschikt daarvoor. Ik denk dat je je vraagtekens kan zetten om telkens een clubicoon zonder ervaring aan te stellen in plaats van te kijken naar welke kwaliteiten nodig zijn om hoofdtrainer te zijn van een club als PSV.
Dachten er hier ook over van Bommel en die gaat hopelijk morgen zijn titel pakken in België en zo de dubbel.

Denk dat RVN had gehoopt dat er bij spelers van PSV meer arbeidsethos zou zijn, de echte wil om te winnen ontbrak vaak.
Enigste echte fout is dat Guttierez te vaak op de bank zat, met een fitte selectie zou mijn opstelling altijd zijn met achterin PVA,Boscagli,Braintwaite en Teze, met daarvoor sangare,guttierez en veerman, voorin xavi,de Jong en Bakayoko
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Maikel wrote: 27 May 2023, 11:19
ZwarteCapuchon1913 wrote: 27 May 2023, 11:17

Dat was verkeerde info inderdaad.
Dus je bron is onbetrouwbaar.

Of aan het trollen.


Altijd voorzichtig zijn met dingen als ‘info’ op het forum kwakken
Of zijn bron is Ruud, die het zelf pas allemaal doorkreeg deze week…
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 27 May 2023, 10:55 Ja want die emotionele beslissingen is exact wat onze TS kan gebruiken..
Hoe weet je of ie dan emotionele beslissingen zou maken? Je kent de feiten niet eens..
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 27 May 2023, 13:10
Ardbeg wrote: 27 May 2023, 10:55 Ja want die emotionele beslissingen is exact wat onze TS kan gebruiken..
Hoe weet je of ie dan emotionele beslissingen zou maken? Je kent de feiten niet eens..
Klopt. Zou wel een 100% persoonlijkheidsomslag vergen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

ZwarteCapuchon1913 wrote: 27 May 2023, 11:05 Het begint allemaal wel heel pijnlijk te worden met wat ik nu allemaal hoor. Directie heeft dinsdag een hele lange vergadering gehad met Ruud en daarbij tientallen punten aangehaald waar ze ontevreden over zijn, ze hielden Ruud bijna overal verantwoordelijk voor. Hij voelde dus vanuit de spelers geen draagvlak meer (waaronder Luuk de Jong en Jordan Teze) maar ook vanuit de directie voelde hij totaal geen steun.

De club is ziek.
En dan zit Don Marcel woensdag te acteren dat ze zo verrast zijn. De club is inderdaad ziek en wordt al jaren geleid door lichtgewichten en toneelspelers.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 27 May 2023, 13:16
Standbeeld wrote: 27 May 2023, 13:10
Hoe weet je of ie dan emotionele beslissingen zou maken? Je kent de feiten niet eens..
Klopt. Zou wel een 100% persoonlijkheidsomslag vergen.
Nee, ik heb er geen problemen mee als je dat zegt verder. Snap wel wat je bedoelt. Ik denk alleen dat goede TD's een zekere mate van groot ego moeten hebben. Brands en Overmars bijvoorbeeld zijn geen type John of Zuidam. Dat zijn juist mannen met een groot competitief karakter die zich niet het kaas van de brood laten eten. Ruud is ook zo'n persoon. Ruud heeft daarnaast een geweldige aanzuigende werking op nieuwe spelers, is wel gebleken.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

PsvBmg wrote: 27 May 2023, 12:45
Johann Vogel wrote: 27 May 2023, 12:38 Wat een gedoe allemaal om niks. Het enige wat kwalijk is, is dat alles naar buiten is gekomen. Juist vlak voor een cruciale pot. Het lek, wat dus waarschijnlijk iemand uit de entourage van een speler is, die mag met pek en veren uit Eindhoven verjaagd worden.

Verder hebben we allemaal kunnen zien dat van Nistelrooy niet klaar was voor het hoofdtrainerschap bij PSV. Het spel was niet goed en vooral, er zat geen verbetering in. Bij een aantal taktische beslissingen kan je je vraagtekens zetten. Misschien is van Nistelrooy simpelweg niet geschikt als hoofdtrainer.

De man is zijn leven lang spits van beroep geweest. Daarbij heeft hij de absolute wereldtop bereikt. Mede door ontzettend fanatiek te zijn en om zo ver te komen moet je als spits zijn ook een beetje egocentrisch zijn denk ik. Als spits zijnde leef je namelijk van doelpunten. Je kan je afvragen of je met de eigenschappen van een goalgetter een goede trainer kan worden. Als trainer moet je een spelersgroep, trainersstaf en begeleiding managen en ook laveren tussen alle andere geledingen binnen de club. Plus nadenken of taktiek, trainingsmethoden enzovoort. Je moet dealen met allerlei verschillende mensen met ieder een eigen karakter. Ik twijfel of van Nistelrooy geschikt daarvoor. Ik denk dat je je vraagtekens kan zetten om telkens een clubicoon zonder ervaring aan te stellen in plaats van te kijken naar welke kwaliteiten nodig zijn om hoofdtrainer te zijn van een club als PSV.
Dachten er hier ook over van Bommel en die gaat hopelijk morgen zijn titel pakken in België en zo de dubbel.

Denk dat RVN had gehoopt dat er bij spelers van PSV meer arbeidsethos zou zijn, de echte wil om te winnen ontbrak vaak.
Enigste echte fout is dat Guttierez te vaak op de bank zat, met een fitte selectie zou mijn opstelling altijd zijn met achterin PVA,Boscagli,Braintwaite en Teze, met daarvoor sangare,guttierez en veerman, voorin xavi,de Jong en Bakayoko
Van Bommel heeft ook moeten leren. Bij ons en bij Wolfsburg ook ontslagen. Wellicht dat hij nu geleerd heeft van zijn fouten, al moet dat blijken wanneer hij wat tegenslag krijgt.

Ik denk alleen dat PSV voorlopig maar even geen clubiconen zonder ervaring moet gaan aanstellen. Een club als PSV trainen vergt veel, dan kom je er niet met een mooie carrière als speler en een paar jeugdelftallen die je getraind hebt.
Woodenshoes
Nationale topspeler
Posts: 2,142
Joined: 31 Jan 2018, 10:09
FOOTB_REM_S: No

Ruud kan financieel in ieder geval nog vooruit

https://www.quotenet.nl/sport/a43999882 ... -vermogen/
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
FOOTB_REM_S: No

Zou wel echt bizar achterlijk zijn van de directie om op een dinsdag voor de laatste wedstrijd waar nog van alles af hangt een evaluatie gaan houden en daarin aangeven dat ze over ‘tientallen’ zaken ontevreden zijn.

Echt achterlijk zou dat zijn… en mijn inschatting is dat zowel Marcel als Stewie dat niet zijn .
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Leon77M
Vaste waarde in elftal
Posts: 702
Joined: 08 Nov 2020, 13:43
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Riffii wrote: 27 May 2023, 14:17 Zou wel echt bizar achterlijk zijn van de directie om op een dinsdag voor de laatste wedstrijd waar nog van alles af hangt een evaluatie gaan houden en daarin aangeven dat ze over ‘tientallen’ zaken ontevreden zijn.

Echt achterlijk zou dat zijn… en mijn inschatting is dat zowel Marcel als Stewie dat niet zijn .
Wellicht was dat niet de intentie, maar is het onverwachts daar wel op uitgedraaid.

- In de ochtend een gesprek tussen Earnest en Ruud waarbij Earnest tussen neus en lippen wat dingen noemt die verkeerd vallen bij Ruud en waaruit ie merkt dat er (groeiende) onvrede is vanuit Earnest/directie en/of spelers.
Ruud vraagt vervolgens om een gesprek met Marcel er bij (wellicht met de gedachte dat ie vanuit Marcel meer rugdekking zou hebben ivm het hebben van een betere band met Marcel ten opzichte van Stewart die net nieuw is).
- In de avond een gesprek met Earnest, Marcel en Ruud waarbij er steeds meer op tafel komt te liggen en de boel 'escaleert'.

Pure speculatie natuurlijk, maar er zijn wel wat scenarios denkbaar over hoe het gelopen kan zijn zonder dat het direct de bedoeling was om een stevige evaluatie te gaan houden enkele dagen voor de cruciale wedstrijd van zondag.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

De boel escaleert?

En dan de volgende ochtend gewoon zeggen: we waren er helemaal uit hoe we het gingen doen. Er waren al gesprekken met een nieuwe assistent geweest. Team om Xavi en Veerman heen bouwen. Er was gepland dat ze de spelers en staf gedrieën toe zouden spreken met de focus op AZ.

Dat zou dan precies het tegenovergestelde zijn wat hier beweert wordt. Die kans is kort aan nul want dan had Ruud niet zo op zijn socials gereageerd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Ja, want wat Brands zegt is waar.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

En dan anderen zeggen dat ze niet begrijpend kunnen lezen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 26 May 2023, 21:05
Den Bondskoots wrote: 26 May 2023, 20:57

Als reactie op het dikgedrukte: Ohja? En waarom zou dat moeten? Als jij je leidinggevende een top persoon vind maar als professional niet zo goed mag je daar dan niks van zeggen? Of verwacht je van een professionele organisatie juist dat dit gebeurt?

Eigenlijk exact datgene wat Ruud volgens jou wilde is het punt waarop hij zelf te kort komt op dit moment. Hij is (nog) geen goede trainer want hij is niet in staat om het hele zaakje te managen.

Hij zou het wel kunnen leren uiteraard.

De beste Nederlandse trainers van de laatste jaren hebben allemaal hun carrière opgebouwd via kleinere clubs. Bij PSV zijn ze ineens na een paar jeugdteams klaar voor het grote werk en als het dan niet lukt ligt het aan iedereen behalve aan de het clubicoon natuurlijk.
Juist om Ruud te compenseren op de punten waar hij tekort schiet werd Rutten erbij gehaald. Dan is het extreem pijnlijk dat de man die jouw steun en toeverlaat moet zijn een splijtzwam blijkt te zijn.
Jij trekt nu de conclusie dat Rutten een splijtzwam is.

Maar dan weet je helemaal niet. Om in jou terminologie te blijven:

Dit is puur gezwam van jouw kant.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ruuddevil geeft gewoon iedereen de schuld. De staf, de spelers, de directie. Allemaal liegen en bedriegen ze. En de media zijn ook schuldig. Iedereen, behalve RvN.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02
FOOTB_REM_S: No

Fc Denzel wrote: 26 May 2023, 22:11
Den Bondskoots wrote: 26 May 2023, 20:57

Als reactie op het dikgedrukte: Ohja? En waarom zou dat moeten? Als jij je leidinggevende een top persoon vind maar als professional niet zo goed mag je daar dan niks van zeggen? Of verwacht je van een professionele organisatie juist dat dit gebeurt?

Eigenlijk exact datgene wat Ruud volgens jou wilde is het punt waarop hij zelf te kort komt op dit moment. Hij is (nog) geen goede trainer want hij is niet in staat om het hele zaakje te managen.

Hij zou het wel kunnen leren uiteraard.

De beste Nederlandse trainers van de laatste jaren hebben allemaal hun carrière opgebouwd via kleinere clubs. Bij PSV zijn ze ineens na een paar jeugdteams klaar voor het grote werk en als het dan niet lukt ligt het aan iedereen behalve aan de het clubicoon natuurlijk.
Achter iemand staan wil niet zeggen dat je het nooit met iemand niet eens bent he.

Natuurlijk moeten ze afentoe van mening verschillen.

Maar het gaat mij erom dat je bij de trainer moet blijven staan.
Dus je niet om moet laten lullen door een aantal (wissel) spelers.
En als Fred dingen voortijdig opvangt in de groep hij dit aan Ruud meld.

Natuurlijk moet Ruud nog vanalles leren over het trainersvak.
Daarom is Rutten er toch bij gezet?

Ruud heeft in de absolute top gevoetbald(net als v Bommel)
Als je die maatstaven over wil brengen en er lopen te veel lanterfanters tussen tja..
Er zitten hier zoveel aannames in die je als feit ziet.

Wat een feit is: je hebt ongeveer net zo veel fout aannames als de gemiddelde amateur voetballer op zondagochtend.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 27 May 2023, 10:50
RIO wrote: 27 May 2023, 10:48 Denk overigens wel dat ie gelijk heeft dat Ruud geen trainer meer zal worden. Is het gewoon geen type voor. Veels te groot voor een normale voetbalclub.
Zou Ruud niet beter een TD kunnen worden? Als Ruud belt gaan er deuren open. Samen met Marcel straks lekker PSV weer groot maken vanuit de bestuurskamer.
Dit dacht ik ook al toen al die spelers aan het begin van het seizoen zo lovend over hem waren en voor hem naar PSV zijn gekomen.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

:party:
Armada wrote: 22 May 2023, 14:20 Iets wat totaal niet belangrijk is... maar wat bij mij toch nog even blijft hangen: wist Hans Kraay jr. meer toen hij die ontzettende gekke vragen aan het stellen was aan Ruud (een week geleden)?

"Ben jij volgend jaar trainer van PSV" in die trend. En hij herhaalde die vraag zover ik me nog kan herinneren. Zeer vreemde tv was dat, maar met de 'informatie' van nu ineens niet meer zo vreemd.
https://m.voetbalzone.nl/nieuws/kraay-w ... que/419639
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dit is dus waar. Na Twente-uit (4e speeldag) wilde hij al stoppen.

User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Kraaij haat PSV. Zag je onder Schmidt al. Alleen willen rellen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 28 May 2023, 10:59 Kraaij haat PSV. Zag je onder Schmidt al. Alleen willen rellen.
Wat is dit voor raar iets wat je nu zegt?

Stel hij had dat doen in de media gegooid?
Ja dan kan je dit zeggen misschien.

Hij heeft nooit geschopt of rare dingen gezegd rondom Ruud en PSV. Terwijl hij het wel wist.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ik geloof ook nooit dat Ruud na 4 duels al wilde stoppen. Dat past helemaal niet bij zijn mentaliteit. In het begin na de eerste tegenslag de handdoek gooien. Geloof er geen zak van.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply