Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 26 May 2023, 17:08
Zet weer een keer een serieuze defensie neer. En pak een degelijke coach met verdedigend inzicht alla Cocu, Ron Jans, Cees van Wonderen of Fred Rutten desnoods.

Heel saai allemaal..ik kijk er niet enorm naar uit. Maar het is wel echt nodig nu.
Ik ben zelf qua type voetbal altijd het meest gecharmeerd van de pressing trainers. Mooiste spelletje om te zien wat mij betreft met veel energie en ook wel van deze tijd. Maar in de situatie waarin we nu zitten lijkt mij Cocu eigenlijk ook de beste keus.

PSV moet volgend jaar bij de eerste 2 zien te komen. Daar is wel wat geld voor beschikbaar maar waarschijnlijk niet zo veel als bij Ajax en Feyenoord kan als enige verder bouwen op een bestaand fundament. Dus we hebben een coach nodig die geen 2 jaar nodig heeft om iets neer te zetten maar al in zijn eerste jaar met mogelijk beperkt materiaal op sommige posities, alsnog punten kan halen. Cocu kent de club al goed, heeft geen aanpassingstijd nodig en gaat gewoon op een no nonsense manier punten sprokkelen.

Daarnaast is er een goede kans dat er onderling nu ook wat zeer is ontstaan en is Phillip een goede people manager. Die ook zelden overhoop ligt met zijn staf of andere mensen binnen de club. Dus ook vanuit management oogpunt is hij denk ik de juiste man op de juiste plaats in deze situatie.

Als je dat vergelijkt met andere kandidaten dan zijn het bijna altijd mindere opties op 1 van die 2 onderdelen. Een Bosz is weer een totale omslag qua speelwijze, gaat tijd nodig hebben en lijkt me als persoonlijkheid een moeilijke match met PSV. Een buitenlandse trainer zal bijna altijd langer nodig hebben om zich aan te passen en de club te leren kennen terwijl wij komend seizoen gelijk top moeten presteren. De top in NL in de vorm van Ten Hag en Slot, is niet beschikbaar. Hou je alleen de subtop over maar die bieden niks extra's tov Cocu en missen zijn ervaring met zowel PSV als prijzen winnen.

Eens dat het een wat saaie keuze zou zijn en bij weinig mensen gaat het hart er echt sneller van kloppen waarschijnlijk. Maar dat saaie en veilige lijkt me in de huidige situatie en na 3 trainers in een paar jaar tijd, eigenlijk wel de beste keuze en match met de selectie.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lijkt me inderdaad niet onaannemelijk dat Cocu maandag of dinsdag als nieuwe trainer wordt gepresenteerd met Chrisje en Ramzi als assistenten.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Her bizarre is dat Cocu gewoon vrij was toen we een trainer zochten, en hier bijna letterlijk op de herdgang open kwam solliciteren..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Makaveli maar dat is dan puur een keuze voor de korte termijn denk ik? 1 a max 2 jaar? Terugvallen op Cocu heeft namelijk ook weer concequenties voor de langere termijn en ik vraag me af of je dat moet willen. Dan zou ie beter kunnen besluiten om samen met Cocu de nieuwe blauwdruk van PSV te bepalen en te implementeren in de hele club. Anders zit je straks weer en ben je nog geen steek verder.

Aan de andere kant snap ik je punt zeker, PSV MOET bij de 1e twee eindigen komend seizoen en eigenlijk ook nu eens de voorronde CL door komen. Direct presteren en eindelijk de club eens vanuit een vaste visie besturen zijn eigenlijk 2 zaken die hand in hand moeten gaan. Maarja, dat vergt wel wat van de nieuwe trainer en zeker ook icm Stewart en Brands.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Josef Dettelbacher wrote: 27 May 2023, 11:39 Her bizarre is dat Cocu gewoon vrij was toen we een trainer zochten, en hier bijna letterlijk op de herdgang open kwam solliciteren..
Solliciteren? Omdat hij toen op de Herdgang gespot werd? Mwaoh... Maar: het zou mij niet verbazen als hij idd komt
Last edited by psvgouda on 27 May 2023, 11:43, edited 1 time in total.
Roys
Bankzitter
Posts: 282
Joined: 11 Jan 2023, 16:26
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Sordo wrote: 27 May 2023, 11:36 Lijkt me inderdaad niet onaannemelijk dat Cocu maandag of dinsdag als nieuwe trainer wordt gepresenteerd met Chrisje en Ramzi als assistenten.
Wat een ellende, mag het toch hopen van niet.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Sordo wrote: 27 May 2023, 11:36 Lijkt me inderdaad niet onaannemelijk dat Cocu maandag of dinsdag als nieuwe trainer wordt gepresenteerd met Chrisje en Ramzi als assistenten.
En dat zou ik prima vinden ook. Rust in de tent, stabiliteit in het elftal en resultaatgericht. Voeg een paar klasbakken toe aan je elftal en Cocu gaat daarmee gewoon meedoen om de prijzen.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zenden erbij in de staf, kopje koffie met Guus zo nu en dan.

PSV DNA!!
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Geen 'kamp Cocu' voor mij. Maar deze discussie is al uitvoerig gevoerd voor RvN.
Ik ben klaar met clubiconen als coach inzetten en hopen op het talent van een coach. Cocu doet het bij Vitesse matig en zijn team daar leunt net als zijn reputatie op de goede seizoenen bij PSV. Daarna was het toch allemaal niet fantastisch (ookal zijn er verzachtende omstandigheden).
Ik hoop op een ervaren, tactische sterke coach die gepokt en gemazeld is met een duidelijk en modern spelidee.
Ze zijn er, ook beschikbaar, maar betaalbaar en bereid naar PSV te komen is de vraag.
One can only hope
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 27 May 2023, 11:40 @Makaveli maar dat is dan puur een keuze voor de korte termijn denk ik? 1 a max 2 jaar? Terugvallen op Cocu heeft namelijk ook weer concequenties voor de langere termijn en ik vraag me af of je dat moet willen. Dan zou ie beter kunnen besluiten om samen met Cocu de nieuwe blauwdruk van PSV te bepalen en te implementeren in de hele club. Anders zit je straks weer en ben je nog geen steek verder.

Aan de andere kant snap ik je punt zeker, PSV MOET bij de 1e twee eindigen komend seizoen en eigenlijk ook nu eens de voorronde CL door komen. Direct presteren en eindelijk de club eens vanuit een vaste visie besturen zijn eigenlijk 2 zaken die hand in hand moeten gaan. Maarja, dat vergt wel wat van de nieuwe trainer en zeker ook icm Stewart en Brands.
Twee jaar zou wat mij betreft ideaal zijn ja. Een jaar is te kort en ik vraag me af of hij dat zelf wel zou willen. Maar stel Phillip doet het 2 jaar met de focus op nu die CL plaatsing afdwingen. Als dat lukt dan geeft ons dat eindelijk de financiële armslag om stappen te kunnen maken. En dan stel je na die 2 jaar een trainer aan voor de (hopelijk) iets langere termijn.

De komende 2 jaar worden gewoon super belangrijk voor PSV met oog op de toekomst. Ajax had financieel al een flinke voorsprong, nu ook Feyenoord wat slimmer beleid is gaan voeren moeten wij zorgen dat we niet naast de pot gaan pissen. Dus je hebt iemand nodig die even weer de rust terug kan brengen en gewoon prestaties levert, werkt met wat hij aan spelers heeft en niet weer de speelstijl compleet op de schop gooit. Ik zie persoonlijk weinig andere beschikbare coaches die aan dat profiel voldoen. Het is nu 2 jaar alles op alles om de CL te halen en daarna kan je met dat geld dan weer echt wat opbouwen. Nu hebben we telkens te weinig middelen om een goed team neer te zetten. Het is constant schipperen met transfervrije/goedkope spelers (vaak met een krasje) en posities die je wel zou willen versterken maar nu denkt: vooruit maar, de noodzaak is op andere plekken hoger.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou het sentiment rond Cocu lijkt behoorlijk gedraaid…
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Benieuwd of PSV na de 'spannende keuzes' Van Bommel, Schmidt en Ruud nu op een 'saaie keuze' overweegt. Dat wil zeggen Rutten, Cocu of Faber. Gewoon de huidige lijn doorzetten (project Brands) met hier en daar wat andere accenten.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zie het best gebeuren dat het Jansen wordt
PsvBmg
Vaste waarde in elftal
Posts: 566
Joined: 14 Jul 2021, 21:41
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 27 May 2023, 11:50 Zenden erbij in de staf, kopje koffie met Guus zo nu en dan.

PSV DNA!!
Moet je niet willen dan heb je een vriendenclub, frisse wind is beter
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 27 May 2023, 12:24 Benieuwd of PSV na de 'spannende keuzes' Van Bommel, Schmidt en Ruud nu op een 'saaie keuze' overweegt. Dat wil zeggen Rutten, Cocu of Faber. Gewoon de huidige lijn doorzetten (project Brands) met hier en daar wat andere accenten.
Wat dat betreft zou Bosz dan weer een hele andere keuze zijn, qua speelstijl. Niet in lijn met Ruud. We hebben nu weer een andere TD met eigen ideeën, dus ben benieuwd. Hou alle opties open.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PsvBmg wrote: 27 May 2023, 12:40
Madueke wrote: 27 May 2023, 11:50 Zenden erbij in de staf, kopje koffie met Guus zo nu en dan.

PSV DNA!!
Moet je niet willen dan heb je een vriendenclub, frisse wind is beter
Dat gevoel heb ik ook wel een beetje. En dan nog oppassen: moet niet zo zijn dat de coach in z’n eentje tegen het PSV dna moet vechten (gechargeerd…). Maar goed, iedere coach neemt toch wel eigen entourage mee, kijk Schmidt
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die frisse wind moet ook eerst weer de club leren kennen, de boel enigzins naar zijn hand zetten etc. Dan krijg je wat Brands eerst bij Ruud aangaf, eerste jaar een opbouwjaar en pas presteren in het 2e. Maar die tijd heeft PSV nu niet meer. We moeten gewoon minimaal bij de eerste 2 zitten komend jaar. Daarom ben ik ook niet voor een Bosz. Al geloof ik best dat het een goede trainer is.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Interessant om naar BvB Mainz te kijken waar Bo Svensson de trainer is van Mainz.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Makaveli wrote: 27 May 2023, 14:22 Die frisse wind moet ook eerst weer de club leren kennen, de boel enigzins naar zijn hand zetten etc. Dan krijg je wat Brands eerst bij Ruud aangaf, eerste jaar een opbouwjaar en pas presteren in het 2e. Maar die tijd heeft PSV nu niet meer. We moeten gewoon minimaal bij de eerste 2 zitten komend jaar. Daarom ben ik ook niet voor een Bosz. Al geloof ik best dat het een goede trainer is.
Cocu heeft als voordeel dat hij PSV natuurlijk kent (al is hij alweer een tijdje weg en veel is anders) maar er zullen ook vast wel buitenlandse (zeer) ervaringen trainers zijn die prima iets snel kunnen neerzetten om dat later beetje bij beetje uit te bouwen. Ik had zelf al Kasper Hjulmand genoemd, lijkt me ook een uitstekende keuze voor zowel de korte- als lange termijn.

We moeten ook weer niet TE ingewikkeld denken over de ED want PSV is daarin nog altijd 8 van de 10x de betere ploeg. Je moet "gewoon" een trainer halen die beseft dat komend seizoen bij de 1e twee zitten het allerbelangrijkste is en dat iets opbouwen richting de toekomst wellicht hierdoor wat langzamer gaat. Daarom denk ik dat Bosz idd niet de meest logische keuze is, misschien wel weer op de langere termijn.

Dus ik heb het liefst dat we iemand krijgen die daar tussen in zit, toch wat meer moderne elementen mee neemt dan Cocu. Om helemaal te dromen, Hjulmand met Cocu als 1e assistent zou ideaal zijn :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waarom Hjulmand eigenlijk? Die heeft één team buiten Denemarken geleid, en dat was gelijk ontslag.

De naam Jesse Marsh komt ook regelmatig voorbij, maar dat lijkt me puur omdat er een red bull stickertje op zit. Is daarna ook al twee keer snel ontslagen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik sta niet te springen om Cocu, al is het een upgrade tov Ruud. En ik begrijp de punten van Makaveli heel goed: het is vertrouwd, het brengt rust en er gebeuren verder geen gekke dingen.

Aan de andere kant: het verandert ook niks. En dan kijk ik naar Feyenoord. Die werden 2 jaar geleden nog maar weggelachen om die Feyenoord docu. Met hun Koevermans en Advocaat. En hun scouts die niet eens een laptop konden openen. En kijk nu: die zijn ons gewoon voorbij: meer geld, kampioen, hogere Europese ranking, Europese finale gehaald. Binnen 2 jaar he?

Het kan dus wel, maar daar was durf voor nodig en een totale omslag: Puur door vooral Slot, maar ook te Kloese en Arnesen hebben ze in. no time de doffe ellende weg kunnen spoelen en zitten ze nu in de drivers seat om weer kampioen te worden. Met een selectie vol kapitaal opeens, geld op de bank.

Daarom zou ik ipv Cocu toch liever voor een wat spannendere keuze gaan als trainer: iemand met een frisse blik. En ja dat brengt wel risico met zich mee, maar ook met Cocu heb je geen garantie om in de top 2 te spelen. En als dat niet gebeurd, dan heb je ook niks opgebouwd. Dan heb je en saai voetbal, en geen CL, dus haak je voorlopig af.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Josef Dettelbacher wrote: 27 May 2023, 16:42 Waarom Hjulmand eigenlijk? Die heeft één team buiten Denemarken geleid, en dat was gelijk ontslag.
Misschien wel interessant leesvoer voor je dan: https://www.coachesvoice.com/cv/kasper- ... d-tactics/
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waarom zou je met Cocu niks op kunnen bouwen? Dat vind ik veel te kort door de bocht. Onder Cocu hebben we Gini en Memphis enorm goed kunnen verkopen, en vast nog wel een aantaĺ. Cocu lijkt me juist iemand die je langdurig aan je kunt binden en die in dienst van het "strategische plan" kan werken. Juist geen ik-bv die gepamperd moet worden met eigen aankopen waar je nog jaren aan vast zit mocht het mis gaan. Zo'n type Schmidt vertrekt dus gewoon zodra de club niet meekan in zíjn ambities. Daar schiet je per saldo ook niets mee op.

Mijn persoonlijke voorkeur:

Bosz als je voor het voetbal gaat, Cocu als je een type Ferguson/Wenger/Auxerre opa zoekt
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cocu speelt resultaatvoetbal. Heeft Vitesse ook relatief makkelijk voor de nacompetitie kunnen behoeden. Ja het ziet er niet sprankelend uit, maar het is wel effectief. Zou hem best terug willen zien. Liever dan kamikaze Bosz.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat rare account die ons aan Bosz linkt komt met dit, willekeurig schieten en dan is er altijd wel eentje raak of wist hij in dit geval dus al twee dagen geleden van vd Boomen? En moeten we zijn post mbt Bosz ook wat serieuzer nemen?

Post Reply