Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee hoor. Dan heeft Feyenoord in 3 jaar tijd 250 miljoen binnengehaald. En daar bovenop de CL bonus bij spelers verkopen. Dat haal je niet in een jaar in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 28 May 2023, 11:13 Nee hoor. Dan heeft Feyenoord in 3 jaar tijd 250 miljoen binnengehaald. En daar bovenop de CL bonus bij spelers verkopen. Dat haal je niet in een jaar in.
Binnengehaald en in die jaren waarschijnlijk ook grotendeels weer uitgegeven aan dingen als salarissen etc.

Zij moeten hun begroting naar EL-bezuinigen terwijl wij juist naar een CL-begroting klimmen. Daar gaat een CL-premie voor hun spelers (die er wss vaak al in groepsfase uitliggen) niet voor compenseren. Of ze moeten vanuit hun eigen vermogen een enorm verlies willen vangen, maar praktijk leert dat weinig clubs dat doen.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Makaveli wrote: 28 May 2023, 10:37
Sparts wrote: 28 May 2023, 09:52

Maar het punt is dat een ‘pragmatische coach’ het ook niet per definitie gaat redden. Die kans is niet per de groter dan wat Heruone voorstelt. Op basis waarvan denk je dat dat wel het geval zou zijn?
Dat heb ik op de vorige pagina's al toegelicht. In geval van Cocu:

- kent de club en heeft zelf dus geen aanpassingstijd nodig.
- omgekeerd: de club kent hem en de mensen die er werken hebben dus eveneens geen aanpassingstijd nodig.
- heeft bewezen met selecties waar het materiaal soms niet overhield, toch resultaat neer te kunnen zetten. Denk aan kampioen worden met Brenet als linksback en Isimat centraal. Dat gaat nu ook nodig zijn met het aantal posities dat PSV moet invullen en het beschikbare budget. We kunnen gewoon niet op een stuk of 5 posities een topspeler halen, dat zit er echt niet in. Het wordt soms roeien met de riemen die je hebt.
- zijn speelstijl ligt dichterbij de huidige dus je hoeft relatief minder te veranderen.
- hij is een bewezen people manager die geen gezeik gaat krijgen met de staf binnen PSV. Alle kampen binnen de club (want ook wij hebben die inmiddels, zoveel is me wel duidelijk) gaan hem accepteren omdat hij nergens slecht ligt.
- rustige persoonlijkheid die in een jaar waarin de stress echt hoog zal worden (vanwege de belangen), niet in paniek raakt.
- staat niet bekend als iemand die heel erg op de jeugd gericht is maar heeft er in feite wel altijd oog voor gehad. Het is geen Advocaat, bij Cocu is de balans tussen nu en straks presteren redelijk in tact gebleven. Het is niet zo dat hij jeugdspelers gaat negeren, als ze goed zijn dan komen ze er in bij hem.

Er zijn in deze situatie best wel veel argumenten die voor hem pleiten. Meer dan voor de meeste andere beschikbare trainers in mijn ogen.

Ik ga best een eind mee in het verhaal van Heruone als we in een normale situatie zouden verkeren, dat is alleen niet zo. En daarbij vind ik dat hij de visie component soms wat te ver doortrekt. In de zin dat hij in zijn stuk eigenlijk eveneens argumenten aandraagt die de theorie een beetje doen wankelen. Dan bedoel ik bv dat hij de uitspraak van Toon de allergrootste onzin uitspraak noemt die er is. En vervolgens dit zegt:

"Bosz paste daarbinnen, EtH ook. Maar dat geldt ook voor Keizer en Schreuder. Zij zijn in hun opvattingen ook Ajax trainers, alleen zij hebben het om verschillende redenen niet gered. Met het inpassen van een duidelijke visie over je gehele BVO zorg je dat de kans op succes en op continuïteit van succes en ontwikkeling vergroot wordt, hetgeen wat niet gelijk staat aan daadwerkelijk ook succes hebben. Keizer en Schreuder zijn daar voorbeelden van."

Helemaal eens dat een eenduidige visie de kans op succes zou kunnen vergroten. Tegelijk noemt hij al 2 voorbeelden waarbij dat niet het geval was. Bosz heeft uiteindelijk ook geen landstitel gewonnen. De woorden van Toon zijn inderdaad erg zwart-wit. Maar als er 2 trainers echt gefaald zijn, Bosz ook niet volledig geslaagd en alleen ten Hag wel top heeft gepresteerd, moet je denk ik erkennen dat het hoofdpunt van Gerbrands dat de kwaliteit van de trainer doorslaggevend is, toch ergens ook een kern van waarde bevat. Was dat niet het geval dan hadden ze wel meer succes geboekt, de visie bleef namelijk eenduidig.

Ik vind het dan ook iets te makkelijk om in een bijzin "om verschillende redenen niet gered" te vermelden en het daar bij te laten. Want die voorbeelden zijn wel duidelijk een argument tegen het hoofdpunt. Dat is ook een beetje wat ik bedoelde met de opmerking dat het soms lijkt alsof hij een invulling geeft op basis van zijn eigen voorkeur/visie. Ik vind het uitsluiten van Frank de Boer als niet passend bij de Ajax principes best twijfelachtig en hetzelfde geldt voor het noemen van Geertruida als voorbeeld van iemand die de laatste stap heeft gezet als gevolg van de werkwijze. (want die had in het jaar ervoor onder Advocaat al 25 basisplaatsen en was aan een goede ontwikkeling bezig)

Ik zit zelf iets meer in het midden denk ik. Een deel van wat hij schrijft snijdt absoluut hout en de beleidsmatige impact die Slot en Arnesen hebben gehad is helder. Tegelijk worden er nu soms dingen aan het beleid toegeschreven waarvan ik denk: oke, dat gaat wel erg ver. En heeft Toon wel een punt in de zin dat de kwalitatief iets mindere trainers ondanks de goede voorwaarden waarin ze dan werken, toch vaak niet succesvol zijn.

Dat is ook waarom ik niet geloof dat we met een "lange termijn visie" trainer zomaar succesvol zullen zijn op die lange termijn. Alleen als het kwalitatief ook echt een topper is en die zijn, in ieder geval binnen NL, niet beschikbaar momenteel. En zelfs als je een topper in het buitenland kunt vinden, die gaat nog langer nodig hebben om zich aan te passen. Zie Schmidt.
Een aantal punten hieruit ben ik het niet mee eens. Dat Cocu de club kent en vice versa zal wel, maar dat gold voor Van Nistelrooij ook. Even lost van de uiteindelijke management strubbelingen, zorgde dat er niet voor dat hij sneller dan ‘normaal’ met zijn spelers de voor hem ideale samenstelling vond. Het kan er in het geval van Cocu ook juist voor zorgen dat problemen die er zijn niet opgelost worden.

Dat zijn speelstijl dicht bij de huidige ligt lijkt me juist wel een probleem gezien het resultaat dit jaar. Daar kwamen we mee weg toen Fey en Ajax onderpresteerden (altijd een 6-je) maar het voetbal in de eredivisie is wel veranderd.

V.w.b zijn resultaten uit het verleden; en met beperkte spelers een goed resultaat halen. Hij had in zijn kampioensjaren met Moreno en Guardado de beste spelers van de eredivisie tot zijn beschikking. En ja, het laatste jaar had hij defensief beperkte middelen, maar met Lozano, Luuk, Arias, Bergwijn niet bepaald een in zijn totaliteit heel matige selectie. Verre van zelfs, vind ik. Dat hij tactisch slim snel uit Europa lag, kwam wellicht goed uit.

Hij heeft sinds PSV iig niet bewezen dat hij een garantie voor succes is. Vind jij het indrukwekkend wat hij bij Vitesse voor elkaar heeft gekregen? De club met de vierde of vijfde begroting van Nederland.

Voor mij nog belangrijker, Cocu is een absolute held, laten we dat zo houden en niet de volgende held op het hakblok leggen.

Ik ben met je eens dat ‘om verschillende redenen niet gered’ wel wat duiding nodig heeft. In het geval van Schreuder speelt natuurlijk wel mee dat niet alleen de coach werd vervangen maar het halve elftal werd verkocht en er ook niemand meer was om (qua transfers) de technische koers vast te houden. Keizer is te lang gelden voor mij om daar wat zinnigs over te zeggen.

Wat voor een moderne coach spreekt is dat Steward denk ik iemand is die juist ook op die lijn zit. Gezien zijn verleden bij AZ. Die wijziging is dus al ingezet met zijn aanstelling. Ik zou zorgen voor een match tussen TD en coach qua voetbalvisie.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je nu een pragmatische coach neerzet die weer eens een serieuze verdediging neerzet, dan weerhoudt je dat als club er toch niet van om spelers op te leiden zoals je wil.. met de veel genoemde blauwdruk.

Btw zo een blauwdruk is lijkt me meer een doorlopende discussie, en lijkt me niet iets nieuws maar iets dat gewoon al bestaat binnen PSV. Op basis waarvan zou Faber anders gewerkt hebben ?

Een eerste team moet altijd wat autonoom zijn omdat topvoetbal en de financien eromheen nu eenmaal heel turbulent is.

Ook zwaar overtrokken dat er spelers zijn die alleen in 1 speelstijl kunnen renderen. Voor een spits kan ik me daar nog iets bij voorstellen. Maar een middenvelder of verdediger die alleen in 1 speelstijl rendeert is gewoon een heel beperkte voetballer. Een Guus Til zeg maar. Plus dan nog.. je moet in je selectie ook een Guus Til hebben als je een tikkietakkie speelstijl hebt. Want die tikkietakkie werkt niet altijd en niet in iedere fase wedstrijd. Een verzameling van heel diverse capaciteiten maakt een sterke selectie. En een team dat kan schakelen tussen speelstijlen maakt een sterk team op eredivisie niveau.

Verder wordt het mi flink overschat wat AZ heeft bereikt. Die halen amper ooit meer dan 70 punten in de eredivisie en hebben wat resultaten gehaald in de conference league. Nou knap hoor.
Totaal ander niveau tegenstanders europees dan wat PSV de afgelopen jaren tegenkrijgt.
Last edited by MaartenV on 28 May 2023, 12:50, edited 1 time in total.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 28 May 2023, 11:04 Misschien is die visionaire coach nu niet direct voorhanden maar is er wel een coach die ons een stap de goede richting in kan brengen. Laten we dan alsjeblieft die coach nemen in plaats van te gaan gokken dat we met een andere coach misschien meer kans op een plek bij de eerste 2 hebben, maar nog verder weg zijn als we dat niet halen.
Doel je dan op Peter Bosz? Ik ben altijd wel nieuwsgierig waarom mensen dat zo'n goede trainer vinden of denken dat die ons een stap in de goede richting gaat brengen. Mijn idee bij hem is namelijk dat hij vooral leunt op een heel goed opgebouwd imago als aanvallende coach en dat soms ten koste van alles, zelfs het resultaat, in stand probeert te houden.

Als je naar zijn carrière kijkt, valt in ieder geval al op dat hij het nergens echt lang volhoudt. Eigenlijk alleen bij Heracles. Daarna is het afwisselend van heel korte duur of haalt in ieder geval de 3 jaar niet. En de laatste jaren meestal door voortijdig ontslag. Zien die clubs het stuk voor stuk verkeerd?

Ga je vervolgens heel feitelijk kijken naar de clubs waar hij de laatste jaren heeft gewerkt:

Ajax 15/16 (voor Bosz): Punten: 82 81-21
Ajax 16/17 (met Bosz): Punten: 81 79-23
Ajax 17/18 (na Bosz): Punten: 79 89-33

Dortmund 16/17 (voor Bosz) Punten: 64 72-40
Dortmund 17/18 (met Bosz) Punten: 55 64-47
Dortmund 18/19 (Na Bosz) Punten: 76 81-44

Leverkusen 17/18 (voor Bosz): Punten: 55 58-44
Leverkusen 18/19 (met Bosz): Punten: 58 69-52
Leverkusen 19/20 (met Bosz): Punten: 63 61-44
Leverkusen 20/21 (met Bosz): Punten: 52 53-39
Leverkusen 21/22 (na Bosz): Punten: 64 80-47

Olympique Lyon 20/21 (voor Bosz): Punten: 76 81-43
Olympique Lyon 21/22 (met Bosz): Punten: 61 66--51
Olympique Lyon 22/23 (met Bosz): Punten: 62 64-44

Er is amper een invloed van Bosz op die teams. (soms eerder negatief lijkt het) Met enige goede wil kan je Leverkusen 19/20 er nog uitlichten, toen haalde hij een keertje wat meer punten. Maar in het jaar na zijn ontslag werd dat direct overtroffen. En werd er ook beduidend meer gescoord, terwijl hij altijd bekend staat als aanvallende trainer.

Hij brengt een duidelijke speelwijze en doet zeker aan talentontwikkeling. Maar waar leidt die duidelijke speelwijze nou echt toe? Ik vind het opvallend dat zoveel mensen weglopen met hem, ook onder de data liefhebbers. 11 tegen 11, een van de originele data liefhebbers zeg maar, was ten tijde van Ajax behoorlijk kritisch altijd en ik ben het toen eens gaan volgen. Maar moest eigenlijk concluderen dat hij gelijk had. Bosz heeft vrijwel nooit impact op een team, het is een heel doorsnee trainer in die zin die het niks beter of slechter doet dan zijn voorgangers. Die EL finale plek met Ajax was knap. Maar de echte ontwikkeling heeft Ajax onder ten Hag gemaakt, niet onder Bosz. Die deed cijfermatig wat hij altijd doet, niks bijzonders.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Makaveli wrote: 28 May 2023, 12:49
loginnaam wrote: 28 May 2023, 11:04 Misschien is die visionaire coach nu niet direct voorhanden maar is er wel een coach die ons een stap de goede richting in kan brengen. Laten we dan alsjeblieft die coach nemen in plaats van te gaan gokken dat we met een andere coach misschien meer kans op een plek bij de eerste 2 hebben, maar nog verder weg zijn als we dat niet halen.
Doel je dan op Peter Bosz. Ik ben altijd wel nieuwsgierig waarom mensen dat zo'n goede trainer vinden of denken dat die ons een stap in de goede richting gaat brengen. Mijn idee bij hem is namelijk dat hij vooral leunt op een heel goed opgebouwd imago als aanvallende coach en dat soms ten koste van alles, zelfs het resultaat, in stand probeert te houden.

Als je naar zijn carrière kijkt valt in ieder geval al op dat hij het nergens echt lang volhoudt. Eigenlijk alleen bij Heracles. Daarna is het afwisselend van heel korte duur of haalt in ieder geval de 3 jaar niet. En de laatste jaren meestal door voortijdig ontslag. Zien die clubs het stuk voor stuk verkeerd?

Ga je vervolgens heel feitelijk kijken naar de clubs waar hij de laatste jaren heeft gewerkt:

Ajax 15/16 (voor Bosz): Punten: 82 81-21
Ajax 16/17 (met Bosz): Punten: 81 79-23
Ajax 17/18 (na Bosz): Punten: 79 89-33

Leverkusen 17/18 (voor Bosz): Punten: 55 58-44
Leverkusen 18/19 (met Bosz): Punten: 58 69-52
Leverkusen 19/20 (met Bosz): Punten: 63 61-44
Leverkusen 20/21 (met Bosz): Punten: 52 53-39
Leverkusen 21/22 (na Bosz): Punten: 64 80-47

Olympique Lyon 20/21 (voor Bosz): Punten: 76 81-43
Olympique Lyon 21/22 (met Bosz): Punten: 61 66--51
Olympique Lyon 22/23 (met Bosz): Punten: 62 64-44

Er is amper een invloed van Bosz op die teams. Met enige goede wil kan je Leverkusen 19/20 er nog uitlichten, toen haalde hij een keertje wat meer punten. Maar in het jaar na zijn ontslag werd dat direct overtroffen. En werd er ook beduidend meer gescoord, terwijl hij altijd bekend staat als aanvallende trainer.

Hij brengt een duidelijke speelwijze en doet zeker aan talentontwikkeling. Maar waar leidt die duidelijke speelwijze nou echt toe? Ik vind het opvallend dat zoveel mensen weglopen met hem, ook onder de data liefhebbers. 11 tegen 11, een van de originele data liefhebbers zeg maar, was ten tijde van Ajax behoorlijk kritisch altijd en ik ben het toen eens gaan volgen. Maar moest eigenlijk concluderen dat hij gelijk had. Bosz heeft vrijwel nooit impact op een team, het is een heel doorsnee trainer in die zin die het niks beter of slechter doet dan zijn voorgangers. Die EL finale plek met Ajax was knap. Maar de echte ontwikkeling heeft Ajax onder ten Hag gemaakt, niet onder Bosz. Die deed cijfermatig wat hij altijd doet, niks bijzonders.
Bij het doorspitten van de resultaten onder de Bosz teams viel me op dat er door al die jaren heen maar beperkt belangrijke potten gewonnen werden. Als het er echt om ging vielen zijn teams vaak door de mand. Met Leverkusen inderdaad nog de meest aansprekende resultaten geboekt. Het duurde sowieso jaren voordat hij eens een knaller van een uitwedstrijd won. Een beetje het schmidt syndroom..
Last edited by MaartenV on 28 May 2023, 12:58, edited 1 time in total.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En toch ben ik bang dat hij met een paar dagen al aangekondigd gaat worden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb een raar gevoel (nergens op gebaseerd hoor), dat ze voor Cocu zullen gaan.
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 28 May 2023, 12:56 En toch ben ik bang dat hij met een paar dagen al aangekondigd gaat worden.
Ik vrees er ook voor. :blubber:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 28 May 2023, 12:56 En toch ben ik bang dat hij met een paar dagen al aangekondigd gaat worden.
Onze verdediging is al jaren zo lek als een mandje en dat ik combi met Bosz is inderdaad vragen om problemen.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Makaveli Ik heb het niet per sé over Bosz, hoewel ik denk dat hij bij Ajax wel degelijk een positieve invloed heeft gehad nadat zij 6 jaar Frank de Boer voetbal achter de rug hadden (daar moest hij echt wat gaan opbouwen), maar meer in het algemeen. Nu een trainer aanstellen omdat je denkt dat hij de puntjes wel binnensprokkelt, maar tegelijkertijd een trainer is die qua spelvisie gewoon niet overeenkomt met waar je als club naar toe wil, is in mijn ogen het stomste wat we kunnen doen.
Kezmania
Meervoudig international
Posts: 1,336
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 28 May 2023, 12:56 En toch ben ik bang dat hij met een paar dagen al aangekondigd gaat worden.
Ik ga er volledig van uit dat Bosz de nieuwe trainer wordt.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ben er ook bang voor dat het Bosz gaat worden.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 28 May 2023, 13:04 @Makaveli Ik heb het niet per sé over Bosz, hoewel ik denk dat hij bij Ajax wel degelijk een positieve invloed heeft gehad nadat zij 6 jaar Frank de Boer voetbal achter de rug hadden (daar moest hij echt wat gaan opbouwen), maar meer in het algemeen. Nu een trainer aanstellen omdat je denkt dat hij de puntjes wel binnensprokkelt, maar tegelijkertijd een trainer is die qua spelvisie gewoon niet overeenkomt met waar je als club naar toe wil, is in mijn ogen het stomste wat we kunnen doen.
Maar is de spelvisie waar we naar toe willen niet gewoon degene die van Nistelrooij aankondigde? Dus juist weg van het pressing spelletje van Schmidt? Dat is niet de weg die een groot deel van het forum graag ziet (ik vond het ook een fijne speelwijze) maar lijkt wel een bewuste keuze te zijn geweest.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 28 May 2023, 13:04 @Makaveli Ik heb het niet per sé over Bosz, hoewel ik denk dat hij bij Ajax wel degelijk een positieve invloed heeft gehad nadat zij 6 jaar Frank de Boer voetbal achter de rug hadden (daar moest hij echt wat gaan opbouwen), maar meer in het algemeen. Nu een trainer aanstellen omdat je denkt dat hij de puntjes wel binnensprokkelt, maar tegelijkertijd een trainer is die qua spelvisie gewoon niet overeenkomt met waar je als club naar toe wil, is in mijn ogen het stomste wat we kunnen doen.
Ik ben het hier wel mee eens. Ook met de vorige post van loginnaam.

De NBA is na PSV mijn 2e passie en daar is dit soort ontwikkelingen eerder regel dan uitzondering. Spelers en trainers worden uitgewisseld als een voetbalplaatje op een ruilbeurs. Niet om elke keer opnieuw aan het rad te draaien voor de hoofdprijs maar gewoon omdat je bij elke fase een andere trainer/speler nodig kan hebben.

Als wij nu een stapje opzij zetten kunnen we er straks ook 3 vooruit zetten. Het hoeft niet nu in die pakweg 4 a 5 weken te gebeuren voor de komende 10 jaar. Ik zou zelfs kiezen voor relatieve zekerheid boven ceiling.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tja, Kraay jr. praat Bosz naar PSV toe en meteen wordt hier meebewogen... Kan zijn dat hij meer info heeft en dat maakt het begrijpelijk. Ben er geen voorstander van. Meer in het algemeen heb ik de laatste jaren enige scepsis ontwikkeld ten aanzien van directie en RvC vwb de aanstelling van de hoofdcoach/-trainer, wie niet zou ik zeggen. als we uitgaan van de verdediging lijkt mij puur en alleen op papier Van Wonderen een geschikte, maarrr... De vraag is of hij 1. het complexere managen bij PSV aankan en 2. of hij tegen de grotere druk bestand is. In dat opzicht scoort Boosz wellicht beter, maar de goede man staat mij tegen: zoveel eigenwijsheid (goed gebekt hoor, daar niet van) en te weinig aansprekende resultaten op het niveau dat je zou willen hopen. Ik geeft het maar toe: ik weet het net zo min als wie dan ook en vertrouw (toch) maar op Stewart, aangezien ik niets negatiefs tegen hem kan inbrengen. Zwak, ik weet het. Daarom hoop ik ook op een dark horse uit het netwerk van Stewart, maar dat geheel en al zonder èchte kennis van zaken
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je deze week de berichten leest en hoort en ook al een beetje in het achterhoofd had dat Stewart met zijn antwoorden destijds bij de bekerfinale absoluut ruimte voor twijfel liet, dan denk ik dat het opstappen van Van Nistelrooij zelf bij Brands en Stewart een flink hoofdpijndossier is verdwenen. Hier al door een aantal opgeschreven die het gebrek aan progressie zagen voordat de bal vorige week begon te rollen en wat te doen na het seizoen. Het risico dat het in oktober-november alsnog klaar zou zijn leek behoorlijk groot en dan zou dat zijn als het wederom weer kut met peren was. Vooral Stewart kan nu als nieuwe TD zijn stempel gaan drukken en iemand aanstellen waar hij achter staat in plaats van iemand die niet zijn keuze was.

Wat betreft nieuwe trainer is het afwachten, al verwacht ik binnen 2 weken wel duidelijkheid. Daar is PSV ook bij gebaat. Ik zie het best zitten in Bosz, ook al zijn er bij degene die daar wat minder positief tegenaan kijken ook wel valide argumenten voor te vinden. Zowaar vond ik de opmerking van Aad de Mos bij Goedemorgen Eredivisie ook wel een aardige toen hij Letsch opperde.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als het wel Cocu wordt ben ik ergens toch bang dat het tegenvalt en hij de volgende clubicoon wordt die neergehaald wordt. En daar ben ik ook wel zo godsgruwelijk klaar mee. Nooit maar dan ook nooit weer. Niet op die manier zoals we zagen bij Mark en Ruud. Nooit.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Omdat 1 iemand wat kritischer op Bosz is wil niemand hem meer.

Vreemd allemaal hier hahaha

Geef mij maar Bosz.
Denk dat hij ook beter rendeert in de Nederlandse competitie.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou Cocu toejuichen. De enige die echt voor stabiliteit gaat. Bosz is niks bijzonders, ik blijf me verbazen dat die er zo goed op blijft staan. Spelen we voor ‘mooi’ voetbal of voor de prijzen?

Het lijkt erop alsof het hele jeugd-ding juist alleen maar in de weg staat. Innovatief zijn om het innovatief zijn, maar er geen helder beleid omheen kunnen bouwen. Iedereen struikelt over elkaar heen om maar mooie plannen te presenteren, maar het heden is niet goed genoeg. Ga terug naar de absolute basis: kampioen worden. Die kan jeugd inpassen, die speelt op een bepaalde manier. Ey, haal een prijzenpakker. Iemand die gewoon no-nonsense werkt en geen gekke fratsen uithaalt.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 28 May 2023, 13:59 Als het wel Cocu wordt ben ik ergens toch bang dat het tegenvalt en hij de volgende clubicoon wordt die neergehaald wordt. En daar ben ik ook wel zo godsgruwelijk klaar mee. Nooit maar dan ook nooit weer. Niet op die manier zoals we zagen bij Mark en Ruud. Nooit.
Kan. Maar met dit verschil dat Cocu in ieder geval zowel als coach als als speler wèl geslaagd is ( :crown: ), dat kunnen Bommel en Nistel niet zeggen, die hebben in dat opzicht nog alles te bewijzen. Maar ben het met je eens dat we voorlopig de clubiconen maar even in de luwte moeten houden ja
Olai
Lid 2e elftal
Posts: 187
Joined: 04 Nov 2020, 16:51
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bosz past als persoon meer bij PSV.

Zijn Ajax dat de finale Europa League haalde was op het halve finale CL-jaar van Ten Hag het meest indrukwekkende Ajax dat ik gezien heb sinds 95. En dat in een jaar dat iedereen het Nederlandse voetbal al had opgegeven, met een gehuurde rechtsbuiten, een middelmatige linksbuiten en een blik jeugdspelers.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Precies: één seizoen heel goed.

PSV kan zich nu geen experimentjes veroorloven. Bosz is allesbehalve een zekerheid.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 28 May 2023, 14:21 Precies: één seizoen heel goed.

PSV kan zich nu geen experimentjes veroorloven. Bosz is allesbehalve een zekerheid.
Wie is geen experiment en wel een zekerheid?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat 1 seizoen bij Ajax meer zegt dan zijn avonturen over de grens. Het is allemaal vrij spannend bij Bosz en het kan gewoon alle kanten op. Dat wil zeggen dat we pas over tig maanden kunnen zeggen of Bosz wel of niet een goed idee was.

Cocu zou ik prima vinden, veiliger in mijn ogen en dan ligt de sleutel van het succes bij Earnie ipv Cocu.
Post Reply