Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 28 May 2023, 11:03 Ik geloof ook nooit dat Ruud na 4 duels al wilde stoppen. Dat past helemaal niet bij zijn mentaliteit. In het begin na de eerste tegenslag de handdoek gooien. Geloof er geen zak van.
Ik vind dat juist wel iets in zijn mentaliteit.
De stop van nu had ook niemand verwacht.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ik vind dat echt totaal verschillend. En ik had niet verwacht dat hij voor vandaag was opgestapt. Maar als hij het na de wedstrijd had aangekondigd was ik niet totaal verbaasd geweest.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het juist netjes dat Hans dat voor zich heeft gehouden.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Kraay is inderdaad een hondenlul die PSV haat. Zal iets met zijn vader te maken hebben.

Dit verhaal lijkt me de waarheid beter te benaderen:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... etten.html
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Kan allebei kloppen, toch? Ruud twijfelde aan zijn mogelijkheden als trainer, waardoor hij eerst koos om niet trainer te worden. Dat hij dan na een paar maanden met voorbereiding en een aantal wedstrijden al eens denkt aan stoppen lijkt me best plausibel. Net zoals het me plausibel lijkt dat hij na het verhaal in de Telegraaf eerst dacht dit te kunnen gebruiken als motivatie, zoals de pers als gemeenschappelijke vijand al zo vaak is ingezet.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Blij als dit seizoen afgelopen is en deze case eindelijk afgesloten wordt. Man wat een bak drama toch steeds. Vreselijk.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Het verdient bepaald geen schoonheidsprijs, nee. En dat is voorzichtig uitgedrukt… Meestal is de dynamiek in dit soort situaties zo ingewikkeld dat het lang niet altijd eenduidig is wie-wanneer-wat-waarom heeft gezegd/gedaan. Versimpelde weergaven/veronderstellingen op basis van een of twee aspecten, zoals vaak gebeurt, doen daarom veelal geen recht aan wat heeft plaatsgevonden. Het zij zo. Hopelijk weten de onzen nog eenmaal goed aan te zetten en daarmee een goed resultaat neer te zetten dat als basis kan dienen voor komend seizoen, voor ts èn spelers. Dan blijft er een zomer over waarin nog ruimschoots kan worden geanalyseerd wat er nu allemaal is gebeurd. Ehm.. Forza PSV, klonk het wat zwakjes
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Twente - PSV was begin september. Na het onrustige einde van het transfer window stond John de Jong onder druk. Misschien twijfelde Ruud op dat moment vanwege die reden. Het tweede moment zal na de verkoop van Gakpo en Madueke zijn geweest. Het zal echt niet vanwege een verloren wedstrijd zijn geweest.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat sluit deels ook aan bij het genoemde master plan van oa vd Wallen waar niets van terecht gekomen is. En eerder al schrok Brands zich kapot hoe PSV er financieel daadwerkelijk voor stond. Ik denk dat er hele vieze spelletjes zijn gespeelt om mensen binnen te halen. Tis me allemaal te toevallig. En ja, dat is een persoonlijke aanname.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Aan de opstelling zonder Ruud te zien maakte Ruud misschien zijn keuzes toch niet helemaal tegen de rest in.
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3,265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 28 May 2023, 14:36 Aan de opstelling zonder Ruud te zien maakte Ruud misschien zijn keuzes toch niet helemaal tegen de rest in.
Laatste wedstrijd, weinig nut om het helemaal anders te doen en spelers zonder echte ritme te brengen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik ben geen grote fan van Ruud als coach maar deze is ook voor jou held! ♥️ :PSV: :heart:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Werd nog even mooi toegezongen en gesteund door de fans. Bedankt voor de 2e plek!
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het is me deze week wel duidelijk geworden dat met name het vertrouwen van bovenaf Van Nistelrooij heeft doen besluiten om te stoppen waar hij dit seizoen al vaker over twijfelde.

Zou Van Nistelrooij flink stappen hebben kunnen maken volgend seizoen? Ik heb zeer mijn twijfels al zou ik wel een bepaalde hoop gehad hebben, wat wel zomaar tegen beter weten in had kunnen zijn.

Ondanks dat dit verre van chique is geweest deze week en al eerder is geweest, komt het opstappen de leiding van PSV wel goed uit.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Je zou je bijna afvragen of het wel opstappen is geweest of dat het gewoon mooi verpakt is en dat Ruud gewoon een dikke "oprotpremie" mee heeft gekregen. Het staat natuurlijk voor zowel Ruud als PSV net wat beter dat er niet over ontslag gesproken wordt. Maargoed, daar komen we toch nooit achter
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Stevens kreeg ook een gouden handdruk nadat hij "ontslag" nam.
#simplythebest
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik denk wel dat hij is opgestapt gezien alle reacties, de verhalen dat Van Nistelrooij al vaker zijn twijfels heeft gehad en zijn impulsiviteit als speler. En dat staat los van dat hij zeer waarschijnlijk nog wel het één en ander mee zal gaan krijgen bij de afwikkeling hiervan.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 28 May 2023, 18:07 Je zou je bijna afvragen of het wel opstappen is geweest of dat het gewoon mooi verpakt is en dat Ruud gewoon een dikke "oprotpremie" mee heeft gekregen. Het staat natuurlijk voor zowel Ruud als PSV net wat beter dat er niet over ontslag gesproken wordt. Maargoed, daar komen we toch nooit achter
Dat geloof ik niet. Ruud trekt zich echt helemaal niks aan van wat anderen van hem vinden omtrent zijn ontslag. Daarnaast heeft hij het geld niet nodig en gunt hij PSV waarschijnlijk het beste, zoals hij op de socials liet weten.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

DC_PSV wrote: 28 May 2023, 18:09 Stevens kreeg ook een gouden handdruk nadat hij "ontslag" nam.
Linksom of rechtsom heb je er niets aan om de trainer aan zijn contract te houden.

Als de trainer stelt dat hij het niet meer op de rit krijgt gaat dat ook niet gebeuren. Dan kan je hem op non-actief stellen maar kan je wellicht beter gaan praten over een ontslagpremie ipv hem/haar op de loonlijst laten staan. Afkopen is dan - zelfs als de trainer zelf besluit dat het niet meer werkt - de goedkoopste optie.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Als het stof is neergedaald heeft ruud dit jaar met PSV:
-xavi naar eindhoven gehaald
-PSV weer veel topwedstrijden laten winnen
-de beker en de 2e plek gepakt, europees overwinterd
-4x ajax dieper in hun marianentrog geduwd.


Het kon erger... (met de forumpuntjes)

Toch nog even posthuum mijn stem verhoogd van een 7 naar een 8. Resultaat telt !
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
FOOTB_REM_S: No

Hij heeft toch wel twee mooie reeksen neergezet. Helaas werd die eerste vrij onverwachts beeindigd door AZ, volgensmij kreeg iedereen toen de hoop dat we toch voor het landskampioensschap konden gaan. De reeks na de winterstop ook zeer knap, waarbij die rode kaart in De Kuip natuurlijk niet meehielp, maar eigenlijk had je daar gewoon kunnen winnen. Al met al proef ik een beetje dat Ruud toch een serieuze kans naar de titel had kunnen doen, ondanks veel kritiek op de selectie en het verkopen van twee belangrijke krachten.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

Mr.Unibet wrote: 29 May 2023, 08:27 Hij heeft toch wel twee mooie reeksen neergezet. Helaas werd die eerste vrij onverwachts beeindigd door AZ, volgensmij kreeg iedereen toen de hoop dat we toch voor het landskampioensschap konden gaan. De reeks na de winterstop ook zeer knap, waarbij die rode kaart in De Kuip natuurlijk niet meehielp, maar eigenlijk had je daar gewoon kunnen winnen. Al met al proef ik een beetje dat Ruud toch een serieuze kans naar de titel had kunnen doen, ondanks veel kritiek op de selectie en het verkopen van twee belangrijke krachten.
Thuis winnen van NEC en vervolgens uit winnen van Ajax noem jij een reeks? Vooruit, je zou hem kunnen uitbreiden met de thuisoverwinning tegen Arsenal en uitoverwinning tegen Bodo, maar dan nog.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

loginnaam wrote: 29 May 2023, 08:35
Mr.Unibet wrote: 29 May 2023, 08:27 Hij heeft toch wel twee mooie reeksen neergezet. Helaas werd die eerste vrij onverwachts beeindigd door AZ, volgensmij kreeg iedereen toen de hoop dat we toch voor het landskampioensschap konden gaan. De reeks na de winterstop ook zeer knap, waarbij die rode kaart in De Kuip natuurlijk niet meehielp, maar eigenlijk had je daar gewoon kunnen winnen. Al met al proef ik een beetje dat Ruud toch een serieuze kans naar de titel had kunnen doen, ondanks veel kritiek op de selectie en het verkopen van twee belangrijke krachten.
Thuis winnen van NEC en vervolgens uit winnen van Ajax noem jij een reeks? Vooruit, je zou hem kunnen uitbreiden met de thuisoverwinning tegen Arsenal en uitoverwinning tegen Bodo, maar dan nog.
Was wel een 6 puntenwedstrijd hee die pot tegen ajax ! Als we die hadden verloren hadden we nu geen vCL mogen spelen, maar ajax. (Bij voorbaat excuses voor de mensen die beledigd zijn door de term 6 puntenwedstrijd. kon het niet laten)
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 28 May 2023, 18:07 Je zou je bijna afvragen of het wel opstappen is geweest of dat het gewoon mooi verpakt is en dat Ruud gewoon een dikke "oprotpremie" mee heeft gekregen. Het staat natuurlijk voor zowel Ruud als PSV net wat beter dat er niet over ontslag gesproken wordt. Maargoed, daar komen we toch nooit achter
Nee want als dat zo was geweest dan hadden ze wel een verhaal, en niet “hij is weg, we weten niet waarom en zijn stomverbaasd”. Daar was Ruud echt niet mee akkoord gegaan want dat zet hem juist in een kwader daglicht.
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
FOOTB_REM_S: No

loginnaam wrote: 29 May 2023, 08:35
Mr.Unibet wrote: 29 May 2023, 08:27 Hij heeft toch wel twee mooie reeksen neergezet. Helaas werd die eerste vrij onverwachts beeindigd door AZ, volgensmij kreeg iedereen toen de hoop dat we toch voor het landskampioensschap konden gaan. De reeks na de winterstop ook zeer knap, waarbij die rode kaart in De Kuip natuurlijk niet meehielp, maar eigenlijk had je daar gewoon kunnen winnen. Al met al proef ik een beetje dat Ruud toch een serieuze kans naar de titel had kunnen doen, ondanks veel kritiek op de selectie en het verkopen van twee belangrijke krachten.
Thuis winnen van NEC en vervolgens uit winnen van Ajax noem jij een reeks? Vooruit, je zou hem kunnen uitbreiden met de thuisoverwinning tegen Arsenal en uitoverwinning tegen Bodo, maar dan nog.
Ja, inderdaad, die neem ik mee ja. Volgensmij zat eenieder na de twee hele knappe overwinningen in Europa en de winst in de Arena in een euforische stemming of zeg ik daarmee iets heel geks? En dat die reeks niet uitzonderlijk lang is door die flater in Groningen, deed geen afbreuk aan die stemming destijds. Zal o.a ook te maken hebben gehad dat er van Feyenoord gewonnen was, uit bij angstgegner Heerenveen en Luzern werd afgedroogd.
Post Reply