Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er is door de heertjes iets gezegd wat niet erg gunnend overkwam, vermoed ik.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 28 May 2023, 23:47
loginnaam wrote: 28 May 2023, 23:45 Ruud heeft gedurende het seizoen overduidelijk laten zien dat de functie van hoofdcoach hem, in ieder geval nu, boven het hoofd groeit.
Vind jij he. Dat is geen conclusie na wetenschappelijk onderzoek oid.

Ik vind het sowieso gewoon niet kunnen, dit is niet des PSV's. Marcel en Earnie moeten het goed zien te maken met Ruud en 'm minimaal dat tweede seizoen gunnen.
is uit meerdere stukken naar voren gekomen dat hij al 2 keer eerder op het punt stond te stoppen dus geen eigen mening maar een keihard feit
Last edited by RV1913 on 28 May 2023, 23:55, edited 1 time in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 28 May 2023, 23:47
loginnaam wrote: 28 May 2023, 23:45 Ruud heeft gedurende het seizoen overduidelijk laten zien dat de functie van hoofdcoach hem, in ieder geval nu, boven het hoofd groeit.
Vind jij he. Dat is geen conclusie na wetenschappelijk onderzoek oid.

Ik vind het sowieso gewoon niet kunnen, dit is niet des PSV's. Marcel en Earnie moeten het goed zien te maken met Ruud en 'm minimaal dat tweede seizoen gunnen.
Hoe kun je dit nu zeggen. Wat denk je dat er gebeurt als PSV in augustus uit bij Heracles gelijk speelt? Die boemerang blijft terug komen en is een bron van onrust.

Ruud had even moeten slakken verdorie en deze wedstrijd moeten afwachten. Dan had ie nog steeds weg gekund maar ook nog kunnen blijven onder de juiste voorwaarden. Ik ben opgelucht dat hij niet meer de trainer is overigens maar dat is een stukje vertrouwen wat stuk is.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 28 May 2023, 23:47
loginnaam wrote: 28 May 2023, 23:45 Ruud heeft gedurende het seizoen overduidelijk laten zien dat de functie van hoofdcoach hem, in ieder geval nu, boven het hoofd groeit.
Vind jij he. Dat is geen conclusie na wetenschappelijk onderzoek oid.

Ik vind het sowieso gewoon niet kunnen, dit is niet des PSV's. Marcel en Earnie moeten het goed zien te maken met Ruud en 'm minimaal dat tweede seizoen gunnen.
Klopt, dat vind ik. Ik zeg volgens mij nergens dat uit wetenschappelijk onderzoek dit is gebleken ;) Maar meerdere keren had hij rare uitspraken op persconferenties voor of na een wedstrijd waarbij hij de indruk wekte dat het hem allemaal een beetje boven het hoofd ging. Dan kunnen we hem volgens mij beter gunnen dat hij nu elders een doorstart met zijn carrière maakt, als hij dat wil, om hem dan eventueel in de toekomst weer terug te laten keren.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RV1913 wrote: 28 May 2023, 23:55
ziege maar ook zagge wrote: 28 May 2023, 23:47

Vind jij he. Dat is geen conclusie na wetenschappelijk onderzoek oid.

Ik vind het sowieso gewoon niet kunnen, dit is niet des PSV's. Marcel en Earnie moeten het goed zien te maken met Ruud en 'm minimaal dat tweede seizoen gunnen.
is uit meerdere stukken naar voren gekomen dat hij al 2 keer eerder op het punt stond te stoppen dus geen eigen mening maar een keihard feit
Oh ja als loginnaam dat bedoelde, dan ja

Edit: maar volgens mij niet precies ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 29 May 2023, 00:00
RV1913 wrote: 28 May 2023, 23:55

is uit meerdere stukken naar voren gekomen dat hij al 2 keer eerder op het punt stond te stoppen dus geen eigen mening maar een keihard feit
Oh ja als @loginnaam dat bedoelde, dan ja

Edit: maar volgens mij niet precies ;)
Dat was voor mij meer het bewijs dat mijn mening correct was ;)
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 29 May 2023, 00:00 Klopt, dat vind ik. Ik zeg volgens mij nergens dat uit wetenschappelijk onderzoek dit is gebleken ;) Maar meerdere keren had hij rare uitspraken op persconferenties voor of na een wedstrijd waarbij hij de indruk wekte dat het hem allemaal een beetje boven het hoofd ging. Dan kunnen we hem volgens mij beter gunnen dat hij nu elders een doorstart met zijn carrière maakt, als hij dat wil, om hem dan eventueel in de toekomst weer terug te laten keren.
Als 't z'n eigen keuze is, ja dan uiteraard. Ik had 't idee dat ie gewoon niet het vertrouwen kreeg.


Achteraf gezien heeft de Telegraaf idd een leuk bommetje gegooid en de boel effectief groter gemaakt dan het was.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stofzuiger wrote: 28 May 2023, 23:05
Ik weet niet welke fans kritisch waren, maar ik was het in elk geval niet. Alleen de eerste seizoenen onder Cocu waren niet best. Maar dat is niet zo gek als je weet dat PSV in de jaren daarvoor werd geleid/misleid door tactisch onbenul Fred Rutten en tussenpaus Advocaat. Cocu heeft toen met een zeer beperkte selectie een heel degelijk team opgebouwd dat weer kon winnen. Dat hadden we jaren daarvoor niet gehad.

Ik denk dat Cocu juist nu de perfecte coach voor PSV is. Hij kent de club, is intelligent, rustig, tactisch ontzettend sterk, hij weet wat winnen is en is een coach die (als het goed gaat) hier nog jaren zou willen blijven. Ik las op de vorige pagina's dat Cocu als coach te soft zou zijn. Geen idee. Ik vergelijk hem vaak met Hiddink, die juist door zijn intelligentie en empathie als geen ander wist hoe je allerlei soorten spelers moet managen. Was Hiddink te soft? Cocu heeft ongeveer dezelfde people's management skills, vind ik.

Jonk zou inderdaad ook een optie zijn. Ook een rustige, slimme en tactische coach. Maar net iets te weinig ervaren. Daarom voor mij Cocu absoluut op 1.
Sluit ik me volledig bij aan. Ik vind het zelfs een no-brainer. Geen experimenten meer, ga voor stabiliteit. Eerst de club oprichten, prijzen pakken en ga daarna kijken of je wat leuker spel op de mat kan leggen. Dat is de enige volgorde die telt, kom me niet anders vertellen.

En nee, ik heb nooit geklaagd onder Cocu. Het was in 15/16 niet ‘aanvallend’ en ‘spectaculair’, maar ik heb toen wekelijks genoten van de degelijkheid van dat team. Dat team was vooral in de 2e competitiehelft niet gek te krijgen. Zo consistent, zo stabiel. Vooral het laatste snak ik naar. Op een grauwe zondag even minder sprankelend kunnen spelen, maar in de 61e minuut de 0-1 maken en weten dat die over de streep getrokken gaat worden en je daarmee een ontspannen week had. Je wist gewoon dat het goed kwam. En vergeet niet dat dat team echt door Cocu en Brands is gecreëerd, hij begon in ‘14 letterlijk vanaf 0 met jeugd en een jonge Wijnaldum.

Ik hoop dat Brands en Stewart bij Philip uit komen. Een clubheld, inderdaad intelligent en vooral iemand die zich niet gek laat maken. Cocu-Brands is de ultieme cheatcode gebleken en die mag van mij in ere hersteld worden. Dat Stewart daartussen zit, is voor mij prima.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 28 May 2023, 23:42 Ik blijf het een absurde situatie vinden. Dus je zet een clubheld te vroeg voor de groep, stelt echter dat het voor de lange termijn is, het eerste seizoen presteert hij uiteindelijk boven verwachting en tóch is ie pleitos?

Ik denk dat Marcel en Earnie eerst eens langs mogen gaan bij Ruud zelf.
Ruud wou al na 4(!!) wedstrijden stoppen, na het verlies tegen Twente. en later wou hij ook stoppen. En uiteindelijk loopt hij weg, iedereen in stomme verbazing achterlatend. Ruud is een uitstekende kerel, maar hij is niet geschikt als trainer: veel te impulsief, je kan er niet op rekenen. Hij werkt niet samen met zijn assistenten. Hij communiceert slecht met zijn spelers blijkbaar. En hij kreeg het niet voor elkaar na 50 wedstrijden vaste patronen en een duidelijk spel te implementeren.

Daar kan je gewoon niet op bouwen. de kans dat hij er dan volgend seizoen er uit vliegt, is levensgroot. Daarnaast heb ik in Ruud nooit een trainer gezien. Ik denk dat hij uitermate geschikt is in wellicht een commerciele rol bijvoorbeeld, maar niet als trainer. Hij mist de tactische baggage, is te emotioneel en kan geen leiding geven blijkbaar.

Nee jongens, we moeten door. Ruud moet bij zichzelf te rade gaan of hij uberhaupt trainer wilt blijven/zijn of dat hij wellicht een hele andere kant op wilt. Hij is volledig onafhankelijk, dus kan kiezen wat hij leuk vind. Ondertussen moet PSV dus door en een goede trainer aanstellen, die past bij de visie (wat dat ook moge zijn) van de club.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dus zijn hele persoon is zogenaamd niet geschikt. En in de 8 jaar werken naar trainer van PSV1 is dat dan nooit opgemerkt binnen de club?

Fuckin aye man. Geef die gast een personal (mental) coach en zet eens een keer door ipv wéér van voren af aan te beginnen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 29 May 2023, 00:48 Dus zijn hele persoon is zogenaamd niet geschikt. En in de 8 jaar werken naar trainer van PSV1 is dat dan nooit opgemerkt binnen de club?

Fuckin aye man. Geef die gast een personal coach en zet eens een keer door ipv wéér van voren af aan te beginnen.
Nee, ik denk niet dat hij geschikt is. Niet als hoofdtrainer van een topclub. Dat PSV hem heeft gekozen als trainer is op vele vlakken een zeer twijfelachtige geweest:

- een totaal andere filosofie over voetbal als Schmidt; dus alles wat opgebouwd was, kon je overboord mieteren
- als jeugdtrainer heeft Ruud weinig indruk gemaakt
- Ruud zelf gaf 2 keer eerder al aan er nog niet klaar voor te zijn


Het was gewoon een enorme fuck up van PSV om hem aan te stellen, juist door alle argumenten hier boven. Ruud was heel slim om zijn carriere rustig op te bouwen en had dat door moeten zetten door eerst eens 2-3 jaar een FC Utrecht of zo te trainen. Dat is gewoon heel anders dan een PSV onder 19 of een Jong PSV. Meer aandacht, prestaties die belangrijker zijn dan spelers ontwikkeling, grotere staf die je moet managen, spelen tegen betere teams waardoor je tactisch je moet ontwikkelen enz.

Ik hoop in Godsnaam dat PSV nu een goede profielschets maakt over de nieuwe trainer. En niet volledig af gaat op: goede uitstraling, goede instelling en topvoetbal verleden bij PSV. Een toptrainer van PSV heeft veel meer skills nodig om succesvol te zijn, blijkt maar weer. En vooral: trainer is een ervaringsvak. Dus geen rookies meer.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 29 May 2023, 00:48 Dus zijn hele persoon is zogenaamd niet geschikt. En in de 8 jaar werken naar trainer van PSV1 is dat dan nooit opgemerkt binnen de club?
Ik heb inderdaad al jaren vóór zijn aanstelling (in de v Bommel tijd) al vernomen dat men twijfels had over Ruud z'n skills als trainer. Ik dat zijn status als legende er min of meer vóór heeft gezorgd dat hij het alsnog zo ver heeft gebracht.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cocu werd overigens niet eens genoemd bij SV. Opmerkelijk.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 29 May 2023, 00:58 Cocu werd overigens niet eens genoemd bij SV. Opmerkelijk.
De kracht van Cocu. Hij valt niet op.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
MathijsVerducci
Ballenjongen
Posts: 29
Joined: 26 Jan 2022, 15:41
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bij Studio Voetbal werd Mitchell van der Gaag genoemd als potentiële opvolger. Nou is hij al een keer benaderd door PSV om Assistent te worden van Schmidt en hij heeft een verleden als speler bij de club. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat hij dus op het lijstje zou staan bij PSV. Iemand die een beetje weet heeft van zijn ideeën over het spelletje?
User avatar
Stofzuiger
Vaste waarde in elftal
Posts: 506
Joined: 14 Mar 2021, 17:23
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 29 May 2023, 00:58 Cocu werd overigens niet eens genoemd bij SV. Opmerkelijk.
Vond ik ook vreemd ja. Misschien omdat hij pas zo kort bij Vitesse zit. Ik hoop toch dat PSV hem benadert.
User avatar
Stofzuiger
Vaste waarde in elftal
Posts: 506
Joined: 14 Mar 2021, 17:23
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MathijsVerducci wrote: 29 May 2023, 01:43 Bij Studio Voetbal werd Mitchell van der Gaag genoemd als potentiële opvolger. Nou is hij al een keer benaderd door PSV om Assistent te worden van Schmidt en hij heeft een verleden als speler bij de club. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat hij dus op het lijstje zou staan bij PSV. Iemand die een beetje weet heeft van zijn ideeën over het spelletje?
Gaat PSV noooooit doen. Niet weer een rookie.
User avatar
MathijsVerducci
Ballenjongen
Posts: 29
Joined: 26 Jan 2022, 15:41
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stofzuiger wrote: 29 May 2023, 03:42
MathijsVerducci wrote: 29 May 2023, 01:43 Bij Studio Voetbal werd Mitchell van der Gaag genoemd als potentiële opvolger. Nou is hij al een keer benaderd door PSV om Assistent te worden van Schmidt en hij heeft een verleden als speler bij de club. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat hij dus op het lijstje zou staan bij PSV. Iemand die een beetje weet heeft van zijn ideeën over het spelletje?
Gaat PSV noooooit doen. Niet weer een rookie.
Van der Gaag wel al hoofdtrainer geweest bij meerdere clubs dus zoon rookie als Cocu, MvB en RvN waren zal hij niet zijn.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 28 May 2023, 23:42 Ik blijf het een absurde situatie vinden. Dus je zet een clubheld te vroeg voor de groep, stelt echter dat het voor de lange termijn is, het eerste seizoen presteert hij uiteindelijk boven verwachting en tóch is ie pleitos?

Ik denk dat Marcel en Earnie eerst eens langs mogen gaan bij Ruud zelf.
Volgens mij wilden ze hem een tweede seizoen gunnen. Waren zelfs al in gesprek met een nieuwe assistent voor hem. Uiteindelijk stapte hij zelf op.

Maar ook al zou je dat verhaal niet helemaal geloven en dat hij naar de uitgang gepraat is..... Het opstappen is niet alleen vanwege ontbreken prestaties. Of misschien wel juist niet. Maar als je aan drie kanten, spelersgroep, staf, directie. Dan moet je echt heel goed kijken waar het aan ligt.

Voor een groep supporters ligt het aan de hele wereld behalve aan Ruud. Zo werkt dat natuurlijk niet. Je moet je afvragen of zijn persoonlijkheid past bij het managen van 35 mensen. Zit het wel in hem om samen te werken en input van de mensen om hem heen te gebruiken.

Net zo'n dooddoener als het paard / ruiter verhaal: er is een reden dat topspitsen stuk voor stuk falen als coach of er niet eens aan beginnen. Dat is geen toeval. Ik hoopte dat Ruud de uitzondering op de regel zou zijn, maar misschien is hij dat wel niet.

En 'gunnen'? Is de club te belangrijk voor. Ze zeiden dat ze met hem door wilden, ik ga er vanuit dat ze er van overtuigd waren dat ze hem beter konden faciliteren en dat ze vertrouwen in hem hadden ipv gunnen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Geloof niet dat Ruud naar de uitgang is gepraat maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er nog een seizoen in zat voor Ruud. De voorwaarden waren gewoon weg. Het spel heeft geen enkele progressie geboekt en zowel de assistenten als spelers zagen het blijkbaar niet meer in hem zitten. Dat is een teken aan de wand. En toch heeft hij met een matige selectie het maximale eruit gehaald dit seizoen dus het is niet zo dat hij een complete nitwit is. Maar zijn draagvlak was gewoon weg. Denk dat Stewart en Brands de boel rustig hebben proberen te houden en dat Ruud dat zelf heeft aangevoeld. Maar dat is speculeren.

Voor de toekomst hoop ik dat er eindelijk een plan komt en dat we stoppen met dat hak op de tak beleid. En ik ben heel benieuwd wie er uit de koker van Stewart komt. Ben zelf geen Bosz fan maar verwacht dat ze bij hem uitkomen. Andere namen als Bronkhorst en Jans lijken me meer onwaarschijnlijk terwijl trainers als Jansen en Cocu nog vastliggen. Ze moeten wel komende week of binnen twee weken iemand presenteren zodat je weet waar je aan toe bent en door kunt pakken op de transfermarkt.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Belachelijk dat een aantal hier op het forum de Telegraaf en schandvlekken als kraaij jr. maar blijven napapagaaien. Ruud zou na Twente al hebben willen stoppen. Schei toch uit jongens.

Kijk waar dat napapagaaien en serieus nemen van pulp, de situatie rondom Veerman heeft gebracht.

Als ruud overwoog om te vertrekken eerder dit seizoen dan vertelde hij dat ook tegen jan en alleman natuurlijk. Want dat is Ruud hee, totaal geen controle over zijn emoties ..lol.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou Ron Jans een goede vinden. Spelers gaan iig voor hem door het vuur, weet hoe je kan winnen van Fey en Ajax en speelt ook nog best attractief voetbal. Mag hij die Cerny meteen meenemen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Idealiter hebben we vandaag of morgen een nieuwe trainer.

Met het oog op nieuwe spelers is dat wel beter omdat de speler altijd wel even met de trainer wil praten.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stel dat gebeurt. Moet je iedereen in de pers en bepaalde supportersgroepen tekeer horen gaan dat ze allang contact hadden met de trainer voordat Ruud is opgestapt. Welke nieuwe trainer het wordt: als opvolger van Ruud gaan hele volksstammen hem nooit goedkeuren. Te beginnen met ESPN, de T. en VandaagInside.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 29 May 2023, 08:27 Stel dat gebeurt. Moet je iedereen in de pers en bepaalde supportersgroepen tekeer horen gaan dat ze allang contact hadden met de trainer voordat Ruud is opgestapt. Welke nieuwe trainer het wordt: als opvolger van Ruud gaan hele volksstammen hem nooit goedkeuren. Te beginnen met ESPN, de T. en VandaagInside.
Als je Peter Bosz haalt is iedereen tevreden daar hoor.
Post Reply