Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Revolinho
Internationale topspeler

Echt. Deze obsessie met ‘aanvallend en mooi voetbal’ is om misselijk van te worden. Sinds wanneer krijg je daar punten voor. Cocu is zo op te pikken in Arnhem, hij kent de club, de mensen, de competitie en weet exact wat er nodig is om kampioen te worden. Mooi voetbal kan me gestolen worden, die titel is het allerbelangrijkste. En ze zien je in Europa al handenwrijvend aan komen met je aanvallend spel.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Revolinho wrote: 29 May 2023, 18:47 Echt. Deze obsessie met ‘aanvallend en mooi voetbal’ is om misselijk van te worden. Sinds wanneer krijg je daar punten voor. Cocu is zo op te pikken in Arnhem, hij kent de club, de mensen, de competitie en weet exact wat er nodig is om kampioen te worden. Mooi voetbal kan me gestolen worden, die titel is het allerbelangrijkste. En ze zien je in Europa al handenwrijvend aan komen met je aanvallend spel.
Succesvol voetbal is mooi. Zorg dat je de beste spelers en beste trainer pakt zodat die kans groter is.
Ronaldio
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho wrote: 29 May 2023, 18:47 Echt. Deze obsessie met ‘aanvallend en mooi voetbal’ is om misselijk van te worden. Sinds wanneer krijg je daar punten voor. Cocu is zo op te pikken in Arnhem, hij kent de club, de mensen, de competitie en weet exact wat er nodig is om kampioen te worden. Mooi voetbal kan me gestolen worden, die titel is het allerbelangrijkste. En ze zien je in Europa al handenwrijvend aan komen met je aanvallend spel.
Precies.

Wie bepaald trouwens wanneer iets mooi voetbal is?
Cocu kijkt eerst wat voor spelers hij heeft en gaat daar de speelstijl op afstemmen. Heeft hij een paar goede spelers is er ook ruimte voor mooi voetbal.

Met een Bosz of andere trainer kan PSV weer helemaal opnieuw beginnen. Weer geen titel. En weer een jaar van bouwen met vallen en opstaan.
En als een team eenmaal begint te draaien zijn ze weer weg. En kan PSV weer opnieuw beginnen.

Ben zo klaar met die opbouw jaren en het wisselen van spelsystemen.

Ik snak naar een trainer die bij PSV past en direct voor resultaat gaat. Cocu dus!
TheSyb
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Ronaldio wrote: 29 May 2023, 19:01
Precies.

Cocu kijkt eerst wat voor spelers hij heeft en gaat daar de speelstijl op afstemmen. Heeft hij een paar goede spelers is er ook ruimte voor mooi voetbal.

Met een Bosz of andere trainer kan PSV weer helemaal opnieuw beginnen. Weer geen titel. En weer een jaar van bouwen met vallen en opstaan.
En als een team eenmaal begint te draaien zijn ze weer weg. En kan PSV weer opnieuw beginnen.

Ik snak naar een trainer die bij PSV past en direct voor resultaat gaat. Cocu dus!
Met Cocu moeten we ook opnieuw beginnen. En wanneer Cocu met pragmatisch voetbal over 3 jaar weg is, kunnen we dan ook weer opnieuw beginnen. Continu een team bouwen rondom wat je hebt is leuk en op korte termijn misschien beter, maar als je naar de lange termijn kijkt is het veel beter om vanuit een idee de club op te bouwen.

Zorg dat de jeugdspelers met vergelijkbaar voetbal opgroeien, resultaat is daarin niet heilig, continu moeten wisselen van spelopvatting, tactiek en formatie is lastig voor jonge spelers. Zorg dat je scout binnen wat past in het spelidee, voor zowel spelers als trainers. We krijgen anders elke keer dit probleem. Een pragmaticus als Cocu is leuk als je een slecht seizoen draait en je iemand nodig hebt als snelle fix, maar niet om op de lange termijn iets te bouwen.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ik vind 't ook een beetje fantasieloos om terug te verlangen op het laatste wat werkte. Maar ik snap het sentiment. En nogmaals, de RB school is risicovol en/want verlangt erg veel van je spelers.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal

Aanvallend voetbal, verdedigend voetbal, risicovol, leuk etc etc

Goed voetbal, dat is waar je ver mee komt en dat kan op 100 manieren.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

TheSyb wrote: 29 May 2023, 19:13
Ronaldio wrote: 29 May 2023, 19:01

Precies.

Met Cocu moeten we ook opnieuw beginnen. En wanneer Cocu met pragmatisch voetbal over 3 jaar weg is, kunnen we dan ook weer opnieuw beginnen. Continu een team bouwen rondom wat je hebt is leuk en op korte termijn misschien beter, maar als je naar de lange termijn kijkt is het veel beter om vanuit een idee de club op te bouwen.

Zorg dat de jeugdspelers met vergelijkbaar voetbal opgroeien, resultaat is daarin niet heilig, continu moeten wisselen van spelopvatting, tactiek en formatie is lastig voor jonge spelers. Zorg dat je scout binnen wat past in het spelidee, voor zowel spelers als trainers. We krijgen anders elke keer dit probleem. Een pragmaticus als Cocu is leuk als je een slecht seizoen draait en je iemand nodig hebt als snelle fix, maar niet om op de lange termijn iets te bouwen.
Als Cocu hier 3 jaar zit dan heeft ie uitstekend gepresteerd anders blijft die niet zo lang zitten. Wat maakt het dan uit op welke manier dat is geweest? En wellicht is er dan een trainer die net als Cocu heel pragmatisch kan presteren zoals bv een Koeman.

Ik heb steeds meer het gevoel dat dit geen discussie is tussen visie of geen visie maar aanvallend of niet perse aanvallend voetbal. Het is niet voor niets dat er elke keer wordt gesproken over moderne aanvallende trainers maar het kan gewoon dat PSV juist die kant niet op kijkt. We hebben bij Roger ook gezien dat trainers zich kunnen aanpassen. En laten we eerlijk zijn, hoeveel verschil zit er tussen Roger 2e seizoen en het laatste seizoen van Cocu. Is dat nu echt onoverbrugbaar qua voetbalvisie?
Elkito
Verbannen
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal

Hoge pressing is essentieel in het moderne voetbal. Elk topteam past het toe, de een wat meer als de ander maar je gaat met een passieve en reactieve speelstijl niet veel meer klaarspelen tegenwoordig. Feyenoord is een mooi voorbeeld waar men zich bij PSV aan zou moeten spiegelen.

Persoonlijk ben ik overigens geen groot fan van Marsch. Zijn teams rennen veel en zetten teams constant onder druk, maar er zit weinig technisch vernuft en gogme bij. Ik zie dan toch echt liever iemand als Knutsen of Pirlo.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Pirlo? Serieus?!
Revolinho
Internationale topspeler

Het heeft niks met fantasie te maken, eerder met gezond verstand. De afgelopen 5 jaar is een opeenstapeling van foute beslissingen geweest, te beginnen met John de Jong en de aanstelling van Bommel. Dát was pas fantasie en die fase in 2019 dat hij maar bleef zitten, in de hoop dat het beter zou worden. We zijn nu 5 jaar verder zonder titel en dan ga je kijken naar wat je nu nodig hebt. Dat kan nooit een trainer zijn die voor het laatst 2x is ontslagen, of eentje die überhaupt nooit een titel heeft gewonnen. Dan heb je eerder een beetje teveel fantasie. Het is ook wel heel toevallig dat we voor een Amerikaan schijnen te gaan nu Stewart er is.

Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt, maar het is niet dat Marsch me nu een gerust gevoel geeft. De Eredivisie is geen speeltuin waar je eventjes kunt experimenteren. Hier is het hard tegen hard.
Josef Dettelbacher
Legende

ziege maar ook zagge wrote: 29 May 2023, 19:45 Ik vind 't ook een beetje fantasieloos om terug te verlangen op het laatste wat werkte. Maar ik snap het sentiment. En nogmaals, de RB school is risicovol en/want verlangt erg veel van je spelers.
Begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft het niet per sé Cocu te worden, maar zoals ik het me herinner had hij altijd logische opstellingen en had je zelden het idee dat de betere spelers op de bank bleven zitten. Kan selectief geheugen zijn. Cocu moest het grotendeels doen met Brenet op LB, terwijl we daarna Angelino, Max, Rodriguez en v Aanholt op die plek hebben gehad. Denk dat er in Cocu ook wel "leuker" voetbal had gezeten met een betere verdediging.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Elkito
Verbannen

Ykhim wrote: 29 May 2023, 20:08Pirlo? Serieus?!
Top trainer die onterecht werd ontslagen door Juventus omdat het bestuur ongeduldig was en hem niet de tijd gunde zijn filosofie vruchtbaar te maken
Josef Dettelbacher
Legende

Of doe anders Inzaghi. Schijn je op de training niks bij hoeven doen..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
040-076
Meervoudig international

Elkito wrote: 29 May 2023, 20:14
Top trainer die onterecht werd ontslagen door Juventus omdat het bestuur ongeduldig was en hem niet de tijd gunde zijn filosofie vruchtbaar te maken
Pep anders ook maar even bellen, schijnt ook wel een topper te zijn.
Marcel for president!
Mikelvb
Nationale topspeler

ziege maar ook zagge wrote: 29 May 2023, 19:45 Ik vind 't ook een beetje fantasieloos om terug te verlangen op het laatste wat werkte. Maar ik snap het sentiment. En nogmaals, de RB school is risicovol en/want verlangt erg veel van je spelers.
Dat gelul over RB school. De meeste trainers zijn alleen succesvol geweest bij Salzburg. Is bijna een onmogelijke taak om dat niet te zien gezien de verhoudingen daar.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal

Toch zie ik in Thomas Letsch ook wel iets.
Heeft het nu met Bochum ook weer erg netjes gedaan.
Eredivisie ervaring en ook in Europa een redelijk succesje geboekt.

Verder hoop ik op een ervaren trainer die er een team van smeedt en de poppetjes op de juiste plek zet.
En die ook de creatieve spelers net iets meer exrra vrijheid geeft.

Dus niet iemand die een systeem in z'n n hoofd heeft en daar iedereen probeert in de frotten.
Elkito
Verbannen

Josef Dettelbacher wrote: 29 May 2023, 20:14
Begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft het niet per sé Cocu te worden, maar zoals ik het me herinner had hij altijd logische opstellingen en had je zelden het idee dat de betere spelers op de bank bleven zitten. Kan selectief geheugen zijn. Cocu moest het grotendeels doen met Brenet op LB, terwijl we daarna Angelino, Max, Rodriguez en v Aanholt op die plek hebben gehad. Denk dat er in Cocu ook wel "leuker" voetbal had gezeten met een betere verdediging.
Cocu heb bij geen enkel team na PSV leuk voetbal gespeeld dus dat kun je niet verwijten aan gebrekkig materiaal. Overigens is hij daarom ook mislukt in het buitenland omdat zijn teams te passief zijn en spelen om niet te verliezen.
Elkito
Verbannen

040-076 wrote: 29 May 2023, 20:15
Elkito wrote: 29 May 2023, 20:14

Grappig maar ik kijk toevallig regelmatig Turks voetbal ivm Arda Guler dus ik heb wat recht van spreken. Pirlo is een top trainer en de onderliggende statistieken van zijn team Karagumruk onderstrepen dat ook. Geef hem beter materiaal en fatsoenlijk budget en hij smeedt een geoliede machine
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Revolinho wrote: 29 May 2023, 20:10 Dat kan nooit een trainer zijn die voor het laatst 2x is ontslagen,
Is Cocu dat niet ook? :monkey:
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Couhaib Driouech

Volgens mij heeft hij wel wat in zijn Marsch 😉 Ik zou het wel interessant vinden, denk dat zijn voetbal goed past in de Eredivisie. Ik zie liever lekkere pressing en aanvallen dan heel degelijk voetbal.
Elkito
Verbannen

Is Feyenoord geen kampioen geworden met aanvallend en mooi voetbal? :lol:
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Elkito wrote: 29 May 2023, 20:22
Is Feyenoord geen kampioen geworden met aanvallend en mooi voetbal? :lol:
Nee?
Ex unitate vires
TheSyb
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV (duh)

11 Tinus wrote: 29 May 2023, 20:04
TheSyb wrote: 29 May 2023, 19:13

Als Cocu hier 3 jaar zit dan heeft ie uitstekend gepresteerd anders blijft die niet zo lang zitten. Wat maakt het dan uit op welke manier dat is geweest? En wellicht is er dan een trainer die net als Cocu heel pragmatisch kan presteren zoals bv een Koeman.

Ik heb steeds meer het gevoel dat dit geen discussie is tussen visie of geen visie maar aanvallend of niet perse aanvallend voetbal. Het is niet voor niets dat er elke keer wordt gesproken over moderne aanvallende trainers maar het kan gewoon dat PSV juist die kant niet op kijkt. We hebben bij Roger ook gezien dat trainers zich kunnen aanpassen. En laten we eerlijk zijn, hoeveel verschil zit er tussen Roger 2e seizoen en het laatste seizoen van Cocu. Is dat nu echt onoverbrugbaar qua voetbalvisie?
Voor mij is het echt wel een discussie tussen visie of geen visie; een pragmatische trainer á la Cocu is prima om een kort gat te dichten, maar zie hier de situatie waarin we zitten. We halen een trainer als Schmidt, iemand met een duidelijk voetbalplan en spelbeeld en halen ook nog wat spelers die daarin kunnen helpen (Ramalho o.a.)

Uiteindelijk is Schmidt na twee jaar weg en in plaats van voor te bouwen op de lijn-Schmidt, geven we iemand met een compleet ander spelplan de kans (dan laat ik nog buiten beschouwing dat het iemand is zonder enige ervaring). Nu zijn we 12 maanden verder, hebben we geen trainer. De enige spelpatronen die er bij Schmidt inzaten (en dat waren er, als we heel eerlijk zijn, ook niet genoeg) zijn weg en we gaan met waarschijnlijk een compleet nieuw elftal het nieuwe seizoen in.

Nu wachten we dus tot we een nieuwe trainer hebben om spelers te halen, an sich logisch want niet veel spelers zullen ja zeggen tegen een club waar nog geen trainer is, maar als we nu duidelijk konden maken met wat voor een soort voetbal we volgend jaar voor de dag willen komen, kan dat wellicht al een verschil maken.
Standbeeld
Mister PSV

Elkito wrote: 29 May 2023, 20:19
040-076 wrote: 29 May 2023, 20:15

Grappig maar ik kijk toevallig regelmatig Turks voetbal ivm Arda Guler dus ik heb wat recht van spreken. Pirlo is een top trainer en de onderliggende statistieken van zijn team Karagumruk onderstrepen dat ook. Geef hem beter materiaal en fatsoenlijk budget en hij smeedt een geoliede machine
En over wat voor onderliggende statistieken heb je het dan?
Elkito
Verbannen

Standbeeld wrote: 29 May 2023, 20:29
Elkito wrote: 29 May 2023, 20:19

En over wat voor onderliggende statistieken heb je het dan?
Gemiddeld 65 tot 70% balbezit, hoge field tilt (percentage van de tijd waarop ze op de helft van de tegenstander staan) ze creëren veel kansen, krijgen relatief weinig grote kansen tegen maar scoren te weinig en incasseren alsnog te makkelijk omdat de verdediging en keeper ondermaats zijn. Dat heeft niks met coaching te maken maar gewoon kwaliteit.
Post Reply