Makkelijk lullen Elkito
Hij heeft twente vanuit de put gewoon weer een subtopclub gemaakt. Dat is waanzinnig knap in zo'n korte tijd.
Nieuwe trainer PSV
- Elkito
- Verbannen
- Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Met Zwolle boven verwachting gepresteerd ben ik het mee eens, zelfs de beker gewonnen. Maar hij is met Twente toch gewoon twee keer geeindigd op een plek waarvan er van hen verwacht wordt dat ze eindigen? Dat Twente in de jaren daarvoor het minder deed is niet belangrijk in deze lijkt me dat is te vergelijken met PSV dat in 13/14 4e werd.Josef Dettelbacher wrote: ↑29 May 2023, 21:10De 7 jaar ervoor was een 7e plek het hoogst haalbare, dus véél beter dan zijn voorgangers. Bij Zwolle ook boven verwachting gepresteerd.
- Juancho
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Ik zou Jans heel graag bij PSV zien. Niet als hoofdcoach maar als hij nog eens in de keuken wil kijken bij een topclub, misschien CL, wie weet ziet hij een rol als 1e assistent wek zitten als de match er is met de hoofdtrainer.
Jans is echt een hele fijne man, Hiddink Light om zo maar te zeggen.
Jans is echt een hele fijne man, Hiddink Light om zo maar te zeggen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Legende
Ja dat blijf je steeds herhalen, maar dan kijk je dus alleen naar verwachting en niet naar omstandigheden. Terwijl de omstandigheden grotendeels bepalend zijn voor je klassering.Elkito wrote: ↑29 May 2023, 21:15Met Zwolle boven verwachting gepresteerd ben ik het mee eens, zelfs de beker gewonnen. Maar hij is met Twente toch gewoon twee keer geeindigd op een plek waarvan er van hen verwacht wordt dat ze eindigen? Dat Twente in de jaren daarvoor het minder deed is niet belangrijk in deze lijkt me dat is te vergelijken met PSV dat in 13/14 4e werd.Josef Dettelbacher wrote: ↑29 May 2023, 21:10
De 7 jaar ervoor was een 7e plek het hoogst haalbare, dus véél beter dan zijn voorgangers. Bij Zwolle ook boven verwachting gepresteerd.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Legende
Eens. Ik hoef hem niet als coach bij PSV, maar die man is onderschat. Komt omdat hij een beetje een vrolijke oom uitstraling heeft, maar zoom je uit dan zie je dat zijn ploegen altijd leuk voetbal spelen. Alleen in Belgie liep het niet en hij is op een lullige manier weg gegaan uit de VS. Maar verder in Groningen , Zwollen en nu in Twente altijd prima prestaties gehad.
- DonyellMalen
- Legende
Kreeg veel goals tegen bij Leeds, maar had te maken met een enorm matige verdediging daar; Championship niveau. Ongelukkige goals tegen en door gebrek aan kwaliteit slecht in het afmaken van de kansen. Ongelukkig huwelijk gebleken. Interessante filosofie wel: direct spel (veelal door het midden) met backs die hoog staan en hoge pressie. Zie veel overlap in filosofie met Schmidt.
Dit vond ik ook wel interessant:
- Standbeeld
- Mister PSV
De ranglijst prestaties vanaf toen ze weer terugkwamen in de ED vanuit de Jupiler League: 14e, 10e, 4e, 5e. Ik vind het eigenlijk precies wat je kan verwachten. Het spelersbudget was in de eerste jaren een stuk minder. Daarnaast was de aantrekkingskracht na terugkomst in de ED precies 0. Ze kwamen net uit de KKD en hun imago was slecht. Ze hebben wat jaren nodig gehad om alles weer op te bouwen en toe te werken naar de subtop. Je ziet ook duidelijk een groot verschil in de kwaliteit van de selectie tussen nu en pak 'm beet 2/3 jaar terug. Steuer en Jans doen het prima, precies wat je mag verwachten binnen hun huidige mogelijkheden, vind ik.11 Tinus wrote: ↑29 May 2023, 21:07Nu ja, maar waar stonden ze 2 jaar geleden?Standbeeld wrote: ↑29 May 2023, 21:04
Vijfde met Twente is precies wat je minimaal mag verwachten, met dezelfde begroting als AZ. Moet wel zeggen dat hij het de laatste weken goed op orde had. Zag er fris uit.
- Juancho
- Mister PSV
En daarmee misschien ook de max wat je bij Twente kan neerzetten. Dat maakt het niet gelijk normaal. Spelen ook uitstekend voetbal. Je kan je bijv ook afvragen of een Cocu of Bosz het bij Twente beter zouden kunnen doen. Ik denk van niet.
Nogmaals niet dat Jans voor mij de gedroomde nummer 1 kandidaat is maar ik onderschat hem zeker niet. Wat Cocu bijv voor heeft is dat hij het bij PSV al heeft laten zien. Jans is nooit trainer geweest van een topclub.
Nogmaals niet dat Jans voor mij de gedroomde nummer 1 kandidaat is maar ik onderschat hem zeker niet. Wat Cocu bijv voor heeft is dat hij het bij PSV al heeft laten zien. Jans is nooit trainer geweest van een topclub.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Standbeeld
- Mister PSV
Als Ron Twente naar een top 3 plek weet te loodsen, dan zou ik zeggen dat hij het top gedaan heeft en boven verwachting gepresteerd heeft. Nu doet ie het leuk. Niet leuk genoeg voor PSV. Maar hij mag hier best een keer in de potten kijken hoor, zoals Juan voorstelt.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Onzin. Sinds het tijdperk Schmidt (die trainer werd na Moniz dus toen begon het RB voetbal te ontstaan), in volgorde van eerste naar laatste trainer:Mikelvb wrote: ↑29 May 2023, 20:15Dat gelul over RB school. De meeste trainers zijn alleen succesvol geweest bij Salzburg. Is bijna een onmogelijke taak om dat niet te zien gezien de verhoudingen daar.ziege maar ook zagge wrote: ↑29 May 2023, 19:45 Ik vind 't ook een beetje fantasieloos om terug te verlangen op het laatste wat werkte. Maar ik snap het sentiment. En nogmaals, de RB school is risicovol en/want verlangt erg veel van je spelers.
- Schmidt, zie wat hij nu bij Benfica presteert. En presteerde ook top bij Leverkusen
- Hütter, ging na RB naar Young Boys, werd daar voor het eerst sinds 97/98 weer eens kampioen. Daarna Frankfurt en wist daar 5e te worden, beste eindklassering sinds 93/94.
- Zeidler, kortstondig trainer bij RB (half jaar). Weinig succes daarna
- García, weinig succes na RB.
- Rosé, heel goed hij Mönchengladbach en doet het nu ook prima bij Leipzig.
- Marsch, deed t achteraf bij Leeds zo gek nog niet.
- Jaissle, huidige trainer
Dus van de 7 trainers sinds het huidige moderne RB is er 1 nog steeds trainer dus die telt niet mee. Van de 6 daarvoor hebben 3 sowieso veel succes gehad na RB, 2 wat minder succesvol (García en Marsch) en 1 (Zeidler) was bij Salzburg al geen succes.
Dus stellen dat de meeste trainers alleen bij Salzburg een succes zijn geweest is klinkklare onzin.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Speelt vooral 4-2-3-1 maar niet bang om naar 4-4-2 of 4-2-2-2 om te schakelen. Sowieso bij balverlies meer een 4-4-2/4-2-4. Wel een voorstander van naar binnen geknepen buitenspelers en aanvallende backs, ik voel een tandem Xavi-PvA aankomen..
One of the most effective strategies Marsch has implemented since arriving would be his hallmark ball-oriented press. Marsch’s pressing mentalities are not overly complicated nor difficult for players to implement, but require a level of ferocity and endurance that can be difficult to physically live up to. The players have responded brilliantly, with the front four leading the way in a 4-2-4 to 4-2-2-2 high press. If the full-backs push on to limit gaps and increase compactness, the shape can even look 2-4-4, with the full-backs pressing wide men as they drift in deep.
Last edited by Sensation on 29 May 2023, 21:40, edited 2 times in total.
-
- Legende
Jans heeft het goed gedaan en zijn ploegen spelen doorgaans verzorgd voetbal. Desalniettemin heeft hij het in uitwedstrijden niet voor elkaar gekregen. Ik heb ook het idee dat hij vooral het goed gedaan heeft in stabiele organisaties met niet al teveel druk.
Mijn voorkeur op dit moment gaat van de genoemde namen, zonder een specifieke voorkeur te hebben, naar Bosz, Letsch of Marsch. (Of een trainer die ook in die categorie zou vallen)
Mijn voorkeur op dit moment gaat van de genoemde namen, zonder een specifieke voorkeur te hebben, naar Bosz, Letsch of Marsch. (Of een trainer die ook in die categorie zou vallen)
- degans4567
- Bankzitter
Er moet iemand komen maar niet uit wie of wat diegene speelstijl is. Als die maar een goed geheel er van maakt en aan een plan gaat werken waarmee PSV zich op de kaart zet.
- Standbeeld
- Mister PSV
Ik kan mij voorstellen dat het voor Jans ook erg prettig is om met een ervaren TD als Streuer te werken. Leek een aardig stabiel tandem.
- Elkito
- Verbannen
Schmidt heeft toch meer aandacht voor werken met de bal ondanks de gegenpressing. Teams van Marsch zijn vooral gericht op meer kilometers rennen dan de tegenstander en ja inderdaad hoge pressing maar er is weinig technisch vernuft of gogme.DonyellMalen wrote: ↑29 May 2023, 21:26Kreeg veel goals tegen bij Leeds, maar had te maken met een enorm matige verdediging daar; Championship niveau. Ongelukkige goals tegen en door gebrek aan kwaliteit slecht in het afmaken van de kansen. Ongelukkig huwelijk gebleken. Interessante filosofie wel: direct spel (veelal door het midden) met backs die hoog staan en hoge pressie. Zie veel overlap in filosofie met Schmidt.
Dit vond ik ook wel interessant:
-
- Legende
Ik vind dit anders niet indrukwekkend genoeg om er een "school" titel aan te plakken. Kampioenen in mindere competities, meedoen in de grotere competities. Schmidt pakt nu overigens voor het eerst in 9 jaar weer een titel (wat dan wel weer knap is in je eerste jaar).Sensation wrote: ↑29 May 2023, 21:36Onzin. Sinds het tijdperk Schmidt (die trainer werd na Moniz dus toen begon het RB voetbal te ontstaan), in volgorde van eerste naar laatste trainer:
- Schmidt, zie wat hij nu bij Benfica presteert. En presteerde ook top bij Leverkusen
- Hütter, ging na RB naar Young Boys, werd daar voor het eerst sinds 97/98 weer eens kampioen. Daarna Frankfurt en wist daar 5e te worden, beste eindklassering sinds 93/94.
Dus van de 7 trainers sinds het huidige moderne RB is er 1 nog steeds trainer dus die telt niet mee. Van de 6 daarvoor hebben 3 sowieso veel succes gehad na RB, 2 wat minder succesvol (García en Marsch) en 1 (Zeidler) was bij Salzburg al geen succes.
Dus stellen dat de meeste trainers alleen bij Salzburg een succes zijn geweest is klinkklare onzin.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- Elkito
- Verbannen
Hütter heeft ook de Europa League gewonnen vorig seizoenSensation wrote: ↑29 May 2023, 21:36Onzin. Sinds het tijdperk Schmidt (die trainer werd na Moniz dus toen begon het RB voetbal te ontstaan), in volgorde van eerste naar laatste trainer:
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Dat slaat ook nergens op, maar dat is een term die er makkelijk aan gegeven wordt. RB was een van de eerste clubs die opzien baarde met (extreem) druk zetten. RB (de RB groep) staat daar nog steeds voor, maar zijn daar lang niet meer de enigen in. Maar daarom kun je wel stellen dat de trainers die daar gezeten hebben dus trainers zijn die voorstander zijn van hoog druk zetten. Zoals vele anderen ondertussen.Josef Dettelbacher wrote: ↑29 May 2023, 21:56Ik vind dit anders niet indrukwekkend genoeg om er een "school" titel aan te plakken. Kampioenen in mindere competities, meedoen in de grotere competities. Schmidt pakt nu overigens voor het eerst in 9 jaar weer een titel (wat dan wel weer knap is in je eerste jaar).Sensation wrote: ↑29 May 2023, 21:36
Onzin. Sinds het tijdperk Schmidt (die trainer werd na Moniz dus toen begon het RB voetbal te ontstaan), in volgorde van eerste naar laatste trainer:
- Smell Rock
- Verbannen
- DonyellMalen
- Legende
- Elkito
- Verbannen
Genee meldt het net bij VI
-
- Lid van verdienste
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Opvallend inderdaad dat Genee die term gebruikt.