Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 29 May 2023, 22:20 Ik lul ook maar bullshit. Ik heb geen flauw idee of Steijn benaderd is. Maar iedereen reageert er gelijk opgehitst op.

Mijn punt: er gaan de komende dagen/week (ik verwacht dat PSV op zeer korte termijn iemand gaat/wilt presenteren) ontzettend veel namen de revue passeren. En iedereen gaat wat roepen over “zogenaamde info” die hij heeft uit een “zogenaamd betrouwbare hoek”.

Dit is het mooie van een transferwindow, maar neem vooral niet alles te serieus.
Klojo🤣
#simplythebest
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 29 May 2023, 22:20 Ik lul ook maar bullshit. Ik heb geen flauw idee of Steijn benaderd is. Maar iedereen reageert er gelijk opgehitst op.

Mijn punt: er gaan de komende dagen/week (ik verwacht dat PSV op zeer korte termijn iemand gaat/wilt presenteren) ontzettend veel namen de revue passeren. En iedereen gaat wat roepen over “zogenaamde info” die hij heeft uit een “zogenaamd betrouwbare hoek”.

Dit is het mooie van een transferwindow, maar neem vooral niet alles te serieus.
Trollie.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elkito wrote: 29 May 2023, 22:24
TomPSV wrote: 29 May 2023, 22:20 Gewoon Cocu jarenlang aanstellen. Eindelijk weer stabiliteit. Boegbeeld, resultaatgericht en eerder erg goed gedaan. Laat maar komen.
Je maakt het Feyenoord wel heel gemakkelijk he
Ik weet niet waar je opeens vandaan komt, maar je bent aardig aan het spammen in dit topic
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elkito wrote: 29 May 2023, 20:14Top trainer die onterecht werd ontslagen door Juventus omdat het bestuur ongeduldig was en hem niet de tijd gunde zijn filosofie vruchtbaar te maken
Ik heb echt nog niks gezien waaruit zou blijken dat Pirlo een toptrainer is. Uitstraling kun je hem zeker niet ontzeggen, maar ik zou het fijn vinden als we nu een enigszins bewezen trainer krijgen, en bij voorkeur niet Kamikaze Peter.

Maar goed: we hebben alleen vandaag al vier verschillende ''concrete'' namen gehoord, nog een tiental aan suggesties, en eigenlijk is het stuk voor stuk maar matig. Ik blijf me daar toch over verbazen. Je bent potverdikkie PSV. Een grote, roemrijke club. Er moet toch ergens in Europa wel een handjevol zeer capabele trainers te vinden zijn die graag voor zo'n club zouden werken.
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elkito wrote: 29 May 2023, 22:23
guus wrote: 29 May 2023, 22:21

Waarom? Geef eens 3 goede redenen waarom Cocu een zwaktebod is.
Geef eens 3 goede redenen waarom Cocu een goede kandidaat is? Als je gaat zeggen omdat hij hier succesvol is geweest ga je al de fout in.

Weet je nog wat voor voetbal PSV speelde onder Cocu. Was niet om aan te gluren in zijn laatste periode.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TomPSV wrote: 29 May 2023, 22:24
Elkito wrote: 29 May 2023, 22:24

Je maakt het Feyenoord wel heel gemakkelijk he
Ik weet niet waar je opeens vandaan komt, maar je bent aardig aan het spammen in dit topic
Transferseizoen komt eraan, dat is voor mij reden om weer actief te worden.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

guus wrote: 29 May 2023, 22:21
Maikel wrote: 29 May 2023, 22:12 Cocu zou een zwaktebod zijn
Waarom? Geef eens 3 goede redenen waarom Cocu een zwaktebod is.
1. Elke wedstrijd na 1-0 weer achteruit lopen
2. Voorspelbaar
3. Gaat PSV niet verder brengen.
4. Heeft na PSV bijzonder weinig gepresteerd
5. Iedereen was klaar met het voetbal van Cocu


Nu jij 3 waarom hij moet komen, succes.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeBruyne wrote: 29 May 2023, 22:26
Elkito wrote: 29 May 2023, 22:23

Geef eens 3 goede redenen waarom Cocu een goede kandidaat is? Als je gaat zeggen omdat hij hier succesvol is geweest ga je al de fout in.

Weet je nog wat voor voetbal PSV speelde onder Cocu. Was niet om aan te gluren in zijn laatste periode.
Dat is maar 1 reden. En geeft eigenlijk alleen maar aan dat Cocu het maximale haalde uit een middelmatig elftal. Nu nog 2 redenen.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeBruyne wrote: 29 May 2023, 22:26
Elkito wrote: 29 May 2023, 22:23

Geef eens 3 goede redenen waarom Cocu een goede kandidaat is? Als je gaat zeggen omdat hij hier succesvol is geweest ga je al de fout in.

Weet je nog wat voor voetbal PSV speelde onder Cocu. Was niet om aan te gluren in zijn laatste periode.
Voor mij persoonlijk was het voetbal onder Cocu nooit om aan te gluren na dat eerste halfjaar in 13/14. Ik heb dat destijds nooit publiekelijk geroepen omdat hij titels won maar op een gegeven moment ga ik meer eisen. Titels winnen is prachtig maar ik wil graag ook een herkenbare stijl met proactief voetbal, je bent immers een topclub.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maikel wrote: 29 May 2023, 22:28
guus wrote: 29 May 2023, 22:21

Waarom? Geef eens 3 goede redenen waarom Cocu een zwaktebod is.
1. Elke wedstrijd na 1-0 weer achteruit lopen
2. Voorspelbaar
3. Gaat PSV niet verder brengen.
4. Heeft na PSV bijzonder weinig gepresteerd
5. Iedereen was klaar met het voetbal van Cocu


Nu jij 3 waarom hij moet komen, succes.
Nee hoor, ik kan eindeloos kampioen worden zonder dat het vervelend wordt :)
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cocu die wisselde ook echt soms pas in de 85e minuut ofzo, althans zo meen ik het beleefd te hebben.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maikel wrote: 29 May 2023, 22:28
guus wrote: 29 May 2023, 22:21

Waarom? Geef eens 3 goede redenen waarom Cocu een zwaktebod is.
1. Elke wedstrijd na 1-0 weer achteruit lopen
2. Voorspelbaar
3. Gaat PSV niet verder brengen.
4. Heeft na PSV bijzonder weinig gepresteerd


Nu jij 3 waarom hij moet komen, succes.
1. Pragmatische speelstijl, relatief weinig tijd nodig voor implementatie
2. Kent de club en directie goed
3. Bewezen prijzenpakker (bij PSV)

Ik pleit overigens hier niet per se voor Cocu, maar vooral om aan te geven dat voor elke coach een aantal pros en cons op te noemen zijn.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wanneer is PSV ooit een club geweest die “initiatief” nam in het spel? Wij hebben altijd een vorm van countervoetbal gespeeld. Altijd uitgenast, altijd op individuele kwaliteit vanuit een hecht collectief, wat defensief goed stond. Die roep om “herkenbaar” voetbal snap ik dus totaal niet als je al PSV fan bent. Hoe ben je dat ooit geworden als dat het soort voetbal is wat je zoekt?
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mensen die zo graag super aanvallend voetbal willen zien moeten lekker naar Ajax gaan zitten koekeloeren. Doe mij maar de 0 houden en zakelijk de zeges aan elkaar rijgen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs wrote: 29 May 2023, 22:32 Wanneer is PSV ooit een club geweest die “initiatief” nam in het spel? Wij hebben altijd een vorm van countervoetbal gespeeld. Altijd uitgenast, altijd op individuele kwaliteit vanuit een hecht collectief, wat defensief goed stond. Die roep om “herkenbaar” voetbal snap ik dus totaal niet als je al PSV fan bent. Hoe ben je dat ooit geworden als dat het soort voetbal is wat je zoekt?
Precies
En als het goed gaat dat voetbal kan ik daar ook gewoon van genieten.
Probleem is nu alleen dat het voetbal vaak saai is en als we dan de bal hebben geen energie is.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heel die mooi/lelijk voetbal discussie is zo zinloos.
1 het is ieder zijn eigen interpretatie
2 het voetbal dat je kunt spelen is volledig afhankelijk van de spelersgroep.

Shmidt zou hier ook "mooi" voetbal op de mat gaan leggen, nou ik heb het zelden gezien.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maikel wrote: 29 May 2023, 22:28
guus wrote: 29 May 2023, 22:21

Waarom? Geef eens 3 goede redenen waarom Cocu een zwaktebod is.
1. Elke wedstrijd na 1-0 weer achteruit lopen
2. Voorspelbaar
3. Gaat PSV niet verder brengen.
4. Heeft na PSV bijzonder weinig gepresteerd
5. Iedereen was klaar met het voetbal van Cocu


Nu jij 3 waarom hij moet komen, succes.
1. Nuchter, intelligent en weet wat er gevraagd wordt bij een topclub.
2. Bewezen dat hij een kampioensteam kan smeden.
3. Clubicoon waar de meeste supporters (enkelen uitgezonderd) heel veel respect voor heeft inclusief spelers
4. Geen vreemde wissels en tactisch inzicht.
5. Presteert onder hoge druk.
6. Heeft PSV als speler en als trainer vele malen kampioen gemaakt
7. Ik was niet klaar met hem en medesupporters bij mij op de tribune net zo min. Onzin om te zeggen dat iedereen klaar was met hem omdat jij klaar was met hem.
8. Genoeg wedstrijden gewonnen met grote cijfers.
9. Heeft Vitesse behouden voor de eredivisie.
10. Belachelijk om te zeggen dat Cocu PSV niet verder gaat brengen terwijl PSV heel veel te danken heeft aan Cocu.
Last edited by guus on 29 May 2023, 22:45, edited 1 time in total.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

guus wrote: 29 May 2023, 22:38
Maikel wrote: 29 May 2023, 22:28

1. Elke wedstrijd na 1-0 weer achteruit lopen
2. Voorspelbaar
3. Gaat PSV niet verder brengen.
4. Heeft na PSV bijzonder weinig gepresteerd
5. Iedereen was klaar met het voetbal van Cocu


Nu jij 3 waarom hij moet komen, succes.
4. Geen vreemde wissels en tactisch inzicht.
Tactisch inzicht lijkt me juist wel handig :grin:
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cocu konden we vorige zomer gewoon aanstellen.

Ik geloof niet dat Brands en Stewart bij Cocu gaan uitkomen.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs wrote: 29 May 2023, 22:32 Wanneer is PSV ooit een club geweest die “initiatief” nam in het spel? Wij hebben altijd een vorm van countervoetbal gespeeld. Altijd uitgenast, altijd op individuele kwaliteit vanuit een hecht collectief, wat defensief goed stond. Die roep om “herkenbaar” voetbal snap ik dus totaal niet als je al PSV fan bent. Hoe ben je dat ooit geworden als dat het soort voetbal is wat je zoekt?
Omdat de sport is geëvolueerd en je met passief voetbal voorbij gestreefd zal worden door clubs die het tegenovergestelde doen
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TomPSV wrote: 29 May 2023, 22:33 Mensen die zo graag super aanvallend voetbal willen zien moeten lekker naar Ajax gaan zitten koekeloeren. Doe mij maar de 0 houden en zakelijk de zeges aan elkaar rijgen.
Ja want aanvallend voetbal kan en mag alleen gespeeld worden door Ajax? Wie is dit seizoen kampioen geworden en op wat voor manier?
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

hondjevandebakker wrote: 29 May 2023, 22:40
guus wrote: 29 May 2023, 22:38
4. Geen vreemde wissels en tactisch inzicht.
Tactisch inzicht lijkt me juist wel handig :grin:
Ja, Ruud had het niet.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het probleem met het voetbal onder Cocu was niet de onaantrekkelijkheid. Dat kan ik wel hebben, ik hoef niet per se leuk voetbal te zien. Ik wil goed voetbal zien, dat is iets anders. Goed voetbal kan ook onaantrekkelijk zijn, want goed voetbal betekent dat je zoveel mogelijk toevalligheden uitsluit. Het voetbal onder Hiddink was soms ook heel saai, maar wel heel erg goed omdat PSV meestal de volledige controle had en tegenstanders kansloos liet. Het probleem met het voetbal onder Cocu was dat het niet meer goed en duurzaam was. Laten we wezen, in dat laatste seizoen werden meerdere wedstrijden met de hakken over de sloot, met extra verdedigers erin, laat in de wedstrijd op mentaliteit en vechtlust en hier en daar wat geluk gewonnen. Met ook een paar uitglijders ertussen (Osijek, Amsterdam, Tilburg). Het was ook geen geweldige selectie, klopt, en het blijft ontzettend knap, daar geen twijfel over. Maar het was niet voetbal waar je mee vooruit kon. Het was voetbal waarmee in dat seizoen de titel werd gewonnen. Wat ik me dan afvraag is of Cocu een dusdanige ontwikkeling heeft doorgemaakt dat hij nu wel iets kan bouwen die in het huidige voetballandschap succesvol kan zijn. En dan bedoel ik voor meer dan 1 jaar. Ik weet het oprecht niet en daar komen mijn twijfels vandaan.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elkito wrote: 29 May 2023, 22:43
Thijs wrote: 29 May 2023, 22:32 Wanneer is PSV ooit een club geweest die “initiatief” nam in het spel? Wij hebben altijd een vorm van countervoetbal gespeeld. Altijd uitgenast, altijd op individuele kwaliteit vanuit een hecht collectief, wat defensief goed stond. Die roep om “herkenbaar” voetbal snap ik dus totaal niet als je al PSV fan bent. Hoe ben je dat ooit geworden als dat het soort voetbal is wat je zoekt?
Omdat de sport is geëvolueerd en je met passief voetbal voorbij gestreefd zal worden door clubs die het tegenovergestelde doen
Passief voetbal is iets anders dan countervoetbal. Liverpool was er heel succesvol mee. Mourinho is er heel succesvol mee. Real Madrid is er heel succesvol mee. Niks mis mee hoor. Voor mij hoeven we echt geen Ajax, City, Barcelona onzin gedoe hebben.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 29 May 2023, 21:26
RIO wrote: 29 May 2023, 16:13
Kreeg veel goals tegen bij Leeds, maar had te maken met een enorm matige verdediging daar; Championship niveau. Ongelukkige goals tegen en door gebrek aan kwaliteit slecht in het afmaken van de kansen. Ongelukkig huwelijk gebleken. Interessante filosofie wel: direct spel (veelal door het midden) met backs die hoog staan en hoge pressie. Zie veel overlap in filosofie met Schmidt.

Dit vond ik ook wel interessant:

Dit is dus precies wat ik bedoel wat er "mis" is met deze Marsch..
Hij bleef volharden in hetzelfde spelletje terwijl zijn verdediging daar gewoon niet geschikt voor was..
Dat type coach, die stoïcijns blijft volharden in zijn spelletje terwijl hij daar de juiste spelers niet voor heeft, is iets dat PSV momenteel NIET nodig heeft..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Post Reply