Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
SomaQan
Nationale topspeler
Posts: 1,638
Joined: 04 Nov 2020, 16:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

GillesdelaCroquette wrote: 30 May 2023, 01:12
Menno1 wrote: 30 May 2023, 00:53 https://www.psvinside.nl/PSV-gaat-kieze ... 52a9be4917

Het is maar Derksen, dus een berg zout is niet genoeg. Maar mag toch hopen dat er geen reet van klopt: want dan heeft PSV dus geen visie in hun hoofd, want dan kies je dus tussen 2 totaal verschillende trainers. Ik zie veel liever een lijstje waar consistentie in zit: 2-3 trainers die allemaal een min of meer gelijkwaardige idee heeft over hoe voetbal gespeeld moet worden. Bijvoorbeeld zoals Massimo zei: Bosz, Marsch, Letsch: daar zit een idee achter.

Dit doet meer denken aan de dagen van Reker, die Stevens, Rutten en Advocaat als opties zag. 3 totaal verschillende trainers dus.
Alsof er niet meer wegen denkbaar zijn die naar succes leiden. Kritisch zijn is prima maar moet geen doel op zich worden.
Na 5 seizoenen hebben we die weg nog steeds niet gevonden. Genoeg geëxperimenteerd lijkt mij, met Cocu haal je ervaring binnen en iemand die vrijwel geen gewenningstijd nodig heeft. Korte termijn is op dit moment veel belangrijker dan de lange termijn. Van mijn part winnen wij onder Cocu iedere week met 1-0 of 0-1 als we maar tenminste de CL miljoenen binnenharken om de club financieel stabiel te maken. Vanuit daar kunnen we weer experimenteren.

Nu weet ik ook wel dat Cocu niet perse garantie voor succes is maar je weet wat je in huis haalt.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 29 May 2023, 21:26
RIO wrote: 29 May 2023, 16:13
Kreeg veel goals tegen bij Leeds, maar had te maken met een enorm matige verdediging daar; Championship niveau. Ongelukkige goals tegen en door gebrek aan kwaliteit slecht in het afmaken van de kansen. Ongelukkig huwelijk gebleken. Interessante filosofie wel: direct spel (veelal door het midden) met backs die hoog staan en hoge pressie. Zie veel overlap in filosofie met Schmidt.

Dit vond ik ook wel interessant:

Interessant, en deze ook:

Wat ik wel zie is dat het team topfit moet zijn om dit uit te voeren, zeker met collectieve sprints. Laat fitheid nou net een beetje ons probleem zijn, al was dit seizoen al een stuk beter gelukkig.

Maar sowieso erg fijn om een coach te horen en te zien met een visie. Of je het nou eens bent of niet, hij staat wel ergens voor. Dat alleen al is een enorme vooruitgang tov Ruud.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kiezen voor Cocu nu is dit zelfde probleem verschuiven tot wanneer of Cocu niet voldoet of Cocu een andere stap wil maken. We hebben de fout al gemaakt om Ruud na Schmidt aan te stellen en die is zo gigantisch groot, want je hebt gewerkt om binnen de club heel veel te proberen te veranderen om een nieuwe weg in te slaan om die weg zo snel weer af te breken. Het aanstellen van Cocu borduurt voort op die zelfde fout.

We moeten vanuit Stewart/Brands een duidelijk plan zien wat voor voetbal we willen zien, zorg dat je een trainer pakt die daar bij past en zorg dat je dat in de hele club door probeert te voeren. Haal een Ramzi bij het eerste als assistent, zodat hij kan samenwerken met een nieuwe coach. Haal een andere trainer bij Jong die op een zelfde manier wil voetballen, resultaat bij Jong is überhaupt irrelevant dus een perfecte plek voor spelers om de manier van spelen van PSV 1 in een professionele competitie te kunnen uitvoeren.

Natuurlijk moet een coach enige veranderingen daarin kunnen maken. Ook binnen bijvoorbeeld gegenpressing zijn er andere formaties en invullingen van rollen. Red Bull-school gebruikt vaak de 4-2-2-2, Klopp doet het met een 4-3-3 PNA of soms een 4-2-3-1 en Nagelsmann heeft vaak gebruik gemaakt van een 3-4-3.

Als je als club een plan hebt met hoe je wil spelen kan een nieuwe trainer aanstellen makkelijker, kun je zelf spelers opleiden die meteen begrijpen hoe ze de rol in PSV 1 moeten invullen, want ze vullen vrijwel dezelfde rol in Jong. Spelers scouten is ook makkelijk, want je weet wat voor rol ze in je club kunnen volbrengen.

We zien bij een AZ hoe makkelijk ze nieuwe spelers én trainers kunnen inpassen. Ik weet dat de druk bij AZ minder is en de 4e plaats het minimale is wat je van AZ verwacht, maar ze doen het toch. Ook na het verlies van Koopmeiners, Boadu en Stengs. Ook na het verlies van Slot. En nu ook hebben ze vorig jaar Wijndal verloren en ze hebben wellicht gewoon een betere speler ervoor gekregen. Bij Red Bull Salzburg doen ze het ook zo gigantisch eenvoudig en ook daar weet ik dat de verhoudingen daar nog schever zijn en de Red Bull-familie extreem veel geld hebben, maar ook Europees doen ze continu geen jasje uit.

We zien bij Feyenoord hoe de keus voor iemand met een duidelijke tactisch plan kan uitpakken. Ja, PSV en Ajax draaien een slecht seizoen. maar het verschil tussen de seizoenen onder Slot en die onder pragmaticus Advocaat zijn mega.
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cocu... ik hoop het niet. Van zowat alle keuzes vind ik dat op Dick Advocaat na de meest creatiefloze optie die je maar kunt bedenken. Als het nou een garantie voor succes zou zijn, dan zou ik er nog mee kunnen leven maar buiten PSV heeft hij het nergens waargemaakt en ook bij ons vond ik het spel niet stabiel, reactievoetbal en te veel leunend op individuele klasse. Het trainersvak heeft de laatste jaren niet stilgestaan en Cocu schaar ik niet bij degenen die tot de evolutie behoren. En sowieso, kies nou eens voor een langdurige voetbalvisie i.p.v. opportunisme.
Last edited by Zuc0 on 30 May 2023, 02:37, edited 1 time in total.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wie zegt dat Cocu inmiddels niet verder ontwikkeld is en een bepaalde visie heeft? Wie zegt dat hij niet aanvallend kan spelen, hij was nota bene zelf een aanvallend ingestelde middenvelder en een goeie ook.

Alles hangt af van wat er gehaald kan worden en deze zomer gaat er heel veel gebeuren. Bovendien is Cocu een uitstekend uithangbord, een echte gentleman. Hij zal altijd het clubbelang voorop stellen, dat zie ik veel liever dan een passant die net zo goed ook bij pakweg Ajax of Feyenoord zou kunnen tekenen. Cocu is echt wel een PSV’er en eentje met ervaring en intelligentie. Hij kan een echt team neerzetten dat moeilijk te verslaan is. Echt, die klote Narsingh die die pen mist uit bij Atletico toen in ‘16. Het had weinig gescheeld, of we hadden bijna een 04/05 te pakken toen. De portemonnee was toen echt niet zo gevuld als nu, het gaat erom dat hij het maximale uit het materiaal haalt.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ben vooral benieuwd of Phillip zich heeft doorontwikkeld als trainer. Het spel is wel wat veranderd.
Olai
Lid 2e elftal
Posts: 187
Joined: 04 Nov 2020, 16:51
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Clubbelang? Toen Fenerbahçe eind juni kwam aanzetten met een miljoen meer, wist Phillip niet hoe snel die z'n koffers moest pakken, in een voor PSV zeer lastige periode (afscheid Brands).
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Olai wrote: 30 May 2023, 03:23 Clubbelang? Toen Fenerbahçe eind juni kwam aanzetten met een miljoen meer, wist Phillip niet hoe snel die z'n koffers moest pakken, in een voor PSV zeer lastige periode (afscheid Brands).
Om eerlijk te zijn was dat wel het moment om te vertrekken. Dat Brands ook vertrok was slechte timing maar niet zijn schuld. Fener was natuurlijk niet de beste optie. Wij waren ook toe aan iets nieuws. We weten allemaal hoe het afliep.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TheSyb wrote: 30 May 2023, 02:00
We zien bij Feyenoord hoe de keus voor iemand met een duidelijke tactisch plan kan uitpakken. Ja, PSV en Ajax draaien een slecht seizoen. maar het verschil tussen de seizoenen onder Slot en die onder pragmaticus Advocaat zijn mega.
Feyenoord heeft niet gekozen voor iemand met een duidelijk tactisch plan maar voor de best beschikbare trainer die er was. En omdat Slot zo goed is kan hij een duidelijk tactisch plan overbrengen en in mijn ogen is het niet andersom. En de geweldige Slot werd in zijn eerste jaar ook kansloos derde, iets wat wij niet kunnen gebruiken nu.

Als PSV kiest voor Cocu dan zou je ook kunnen zeggen dat PSV voor een duidelijk tactisch plan kiest maar omdat het geen moderne aanvallende trainer is wordt het uitgelegd als geen visie.

Maak het allemaal niet zo moeilijk. Haal een goede trainer en haal goede spelers 1+1=2. De rest komt vanzelf.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 30 May 2023, 06:35
TheSyb wrote: 30 May 2023, 02:00
We zien bij Feyenoord hoe de keus voor iemand met een duidelijke tactisch plan kan uitpakken. Ja, PSV en Ajax draaien een slecht seizoen. maar het verschil tussen de seizoenen onder Slot en die onder pragmaticus Advocaat zijn mega.
Feyenoord heeft niet gekozen voor iemand met een duidelijk tactisch plan maar voor de best beschikbare trainer die er was. En omdat Slot zo goed is kan hij een duidelijk tactisch plan overbrengen en in mijn ogen is het niet andersom. En de geweldige Slot werd in zijn eerste jaar ook kansloos derde, iets wat wij niet kunnen gebruiken nu.

Als PSV kiest voor Cocu dan zou je ook kunnen zeggen dat PSV voor een duidelijk tactisch plan kiest maar omdat het geen moderne aanvallende trainer is wordt het uitgelegd als geen visie.

Maak het allemaal niet zo moeilijk. Haal een goede trainer en haal goede spelers 1+1=2. De rest komt vanzelf.
Dit is veel te simplistisch.

Ten eerste zijn er meer veranderingen geweest behalve Slot bij Feyenoord. dat gaf ook Heruone al heel duidelijk aan. Er werd veel meer met Data gescout o.a. En met Slot kwamen veel meer veranderingen in o.a. de scouting maar ook met trainers. O.a. ging de hele jeugdopleiding op de schop en werd er anders getraind.

ten tweede werd Feyenoord inderdaad derde, maar was het verschil tussen het vorige seizoen onder Advocaat en Slot's eerste seizoen een wereld van verschil: veel meer punten, veel beter spel, spelers die meer waard werden, een Europese finale. Geef dan het complete plaatje weer, dat is wel zo eerlijk. Feyenoord was voor dat Slot kwam letterlijk een lachertje, want we hebben krom gelegen met die Disney docu over zo veel amateurisme onder Advocaat.

Kortom, het begint wel degelijk met visie en het halen van een goede trainer is daar maar 1 onderdeel van. Een belangrijk onderdeel, maar als de club niet een goed plan heeft, dan sneuvelt er weer een trainer. PSV moet echt kleur bekennen en met een goed, doordacht plan komen, daar op selecteren (trainers, scouting, spelers..) en zich daar aan commiteren.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je als PSV zijnde nu weer voor Cocu kiest laten ze vooral zien dat ze geen idee hebben waar ze heen willen.

Zou laten zien dat er 0 visie en ambitie is.
Omdat er wederom een trainer een volledig andere stijl komt. Dat terwijl toen Schmidt kwam dat werd aangegeven als de nieuwe stijl die PSV breed gehanteerd zou worden.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maikel wrote: 30 May 2023, 06:55 Als je als PSV zijnde nu weer voor Cocu kiest laten ze vooral zien dat ze geen idee hebben waar ze heen willen.

Zou laten zien dat er 0 visie en ambitie is.
Omdat er wederom een trainer een volledig andere stijl komt. Dat terwijl toen Schmidt kwam dat werd aangegeven als de nieuwe stijl die PSV breed gehanteerd zou worden.
Ruud heeft die stijl van Schmidt ook totaal niet gehanteerd..

Met die stijl moet je hele selectie en organisatie op de kop want PSV speelt gewoon niet zo. Het kost enorm veel geld, terwijl ook Schmidt er niet in slaagde om kampioen te worden.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als we nu voor Cocu kiezen omdat hij in het verleden ergens drie keer kampioen is geworden, waarom zouden we dan niet voor Frank de Boer gaan? Die heeft in Nederland bewezen met matig materiaal 4x kampioen te kunnen worden. Is direct beschikbaar. Heb je ook het probleem niet dat als hij het verkloot dat je een clubman afschrijft.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maikel wrote: 30 May 2023, 06:55 Als je als PSV zijnde nu weer voor Cocu kiest laten ze vooral zien dat ze geen idee hebben waar ze heen willen.

Zou laten zien dat er 0 visie en ambitie is.
Omdat er wederom een trainer een volledig andere stijl komt. Dat terwijl toen Schmidt kwam dat werd aangegeven als de nieuwe stijl die PSV breed gehanteerd zou worden.
De stijl Schmidt is al afgeschreven toen ze Ruud aanstelden. Onder John was er inderdaad 0 visie en regeerde de korte termijn politiek. Er zijn bakken met geld verkwist door een incapabele td die niet verder dan een jaar vooruit keek.

Met Stewart is er een nieuwe td aangesteld en die gaat nu zijn (PSV's) visie ontvouwen. Dat hoop ik tenminste. En als ze bij Cocu uitkomen heb ik er wel vertrouwen in. Dan hebben we in elk geval een trainer die weet wat kampioen worden is.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 30 May 2023, 06:35. En de geweldige Slot werd in zijn eerste jaar ook kansloos derde, iets wat wij niet kunnen gebruiken nu.
Als Slot er niet had gezeten dan waren ze weer 5e geworden. Dus wat is je punt?
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Terug grijpen naar het verleden werkt niet, dat hebben we gezien met Advocaat in dat seizoen. Alleen bij Guus werkte het nadat ie elders enorm succesvol was. Vooruitkijken.

Overigens, moet nog zien hoe Fey het oplost wanneer Slot vertrekt volgend seizoen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 30 May 2023, 00:11 Wat mij betreft is de situatie als volgt:

- Feyenoord: die is ons voorbij nu. Die hebben Slot behouden, een selectie waar weinig gaat veranderen en ze hebben geld zat daar. Er staat een fundament van jewelste en ze hoeven niet te verkopen, dus daar gaat dus weinig veranderen; sterker nog ik verwacht dat ze alleen maar sterker gaan worden.
- Ajax: Daar is het een puinhoop. Maar, ze hebben nog steeds knetter veel geld. Ze zullen geen 200 miljoen vangen deze zomer en dus ook geen 100 miljoen uitgeven, maar 100 miljoen gaan ze wel vangen, dus reken maar dat ze voor 50 miljoen kunnen gaan shoppen.

Kortom, wil je bij de eerste 2 komen, dan moet je minstens 1 van die 2 voorbij en dan heb je ook nog AZ en Twente waar een goede organisatie staat, met goede trainers.

Om bij de eerste 2 te eindigen zou PSV risico moeten nemen deze zomer en dus outside of the box moeten denken. Ajax gaat niet nog zo'n seizoen draaien; die gaan schoon schip maken, linksom of rechtsom. Als PSV weer voor de 'veilige' keuze gaat, dan verwacht ik niet hoger dan een derde plek. Je MOET iets creatiefs brengen nu, en nee, dat is verre van een garantie, sterker nog het risico ligt behoorlijk hoog op falen. Maar het is fuck or walk volgend seizoen, want mis je de CL, dan wordt je nog verder teruggeworpen.

Ik wil dus een moderne trainer. Met een sterke eigen visie en die in no time patronen kan implementeren in dit team. En als het even kan ook leuk, fris voetbal kan laten zien, dus geen trage opbouw, maar een team dat over het hele veld jaagt en naar voren speelt. dat gaat een behoorlijke omslag worden tov Ruud, maar het zou wel in de lijn van Schmidt moeten zijn, dus hopelijk is daar nog iets van blijven hangen.
Een moderne trainer, met een sterke eigen visie die in no time patronen kan implementeren. Veel succes daarmee, want Guardiola is niet beschikbaar. Wie wel beschikbaar is, is de Cruijff van de Aldi, Petertje Bosz. De cijfers laten zien dat die nergens iets bijzonders heeft gepresteerd als je door het imago stukje heen prikt.

Leuk, fris voetbal, geen trage opbouw, jagen over het hele veld, naar voren spelen. Is dat hoe je kijkt naar de periode Schmidt gezien je opmerking dat je hoopt dat er iets is blijven hangen? Ik vond het voetbal onder Schmidt afschuwelijk en pas toen hij wat concessies deed werd er resultaat geboekt. Ik vraag me toch echt af waar die behoefte aan jagen en aanvallen vandaan komt, aangezien het totaal niet des PSVs is.

(Dit is overigens geen pleidooi voor Cocu).
Number 8 On Tour
Bankzitter
Posts: 220
Joined: 04 Nov 2020, 14:55
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou voor Janssen gaan. Bewezen met weinig middelen een goed voetballend team te creëren. Moderne trainer met een goed idee over patronen. PSV ervaring en een prettige uitstraling.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mits we voor Marsch zouden gaan is dit een continuering van de lijn-Schmidt. Alleen zouden we dan wel spelers moeten hebben die hierin passen en gaan we weer spelen met een double-pivot. Artikel is hier al eerder gedeeld denk ik:

https://theathletic.com/3449230/2022/07 ... s-2022-23/
#simplythebest
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Met Stewart als TD zijn we als ik het goed begrijp een nieuwe weg ingeslagen waarbij data ook een grote rol gaat spelen. Dan moet je sowieso een trainer hebben die daarmee bekend is. Daarnaast hoop ik dat er gekeken is naar hoe men bij PSV graag wil dat er gevoetbald wordt en zoekt men daar een trainer bij, en dus niet andersom. Ik heb er eerlijk gezegd alle vertrouwen in dat Stewart dat goed gaat doen en verwacht ook eerder een naam van buitenaf in plaats van de Eredivisie-tombola. Hetzelfde geldt voor aankopen, kwaliteit en inpasbaarheid moet het devies worden. Benieuwd naar aankomende weken!
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De meeste AZ fans willen juist dat Janssen opstapt omdat het spel vaak te verdedigend en inspiratieloos is, met name tegen de mindere goden komt dat vaak tot uiting.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 30 May 2023, 06:44ten tweede werd Feyenoord inderdaad derde, maar was het verschil tussen het vorige seizoen onder Advocaat en Slot's eerste seizoen een wereld van verschil: veel meer punten, veel beter spel, spelers die meer waard werden, een Europese finale. Geef dan het complete plaatje weer, dat is wel zo eerlijk. Feyenoord was voor dat Slot kwam letterlijk een lachertje, want we hebben krom gelegen met die Disney docu over zo veel amateurisme onder Advocaat.
Hier moet ik toch wel om lachen hoor. Je schetst zelf niet eens het complete plaatje :mrgreen:

Bovendien is de terechte vraag wat er van Feyenoord overblijft als Slot vertrekt, terwijl het ook niet gek is om aan te nemen dat er niet heel veel meer rek zit in dit Feyenoord. Met name de opvolging van Slot is relevant binnen het thema visie.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cocu wordt erg geromantiseerd hier. En dat mag ook, die kampioenswedstrijd tegen Ajax is een van de mooiste momenten uit mijn tijd als supporter van PSV. Maar is Cocu de juiste man voor de toekomst? Iedereen kijkt enkel naar volgend seizoen omdat die tweede plek zo belangrijk is, newsflash: als we deze plek op de coëfficiënten lijst houden is élk seizoen belangrijk om bij de eerste twee te zitten dus korte termijn denken is een no go.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 30 May 2023, 08:18 Cocu wordt erg geromantiseerd hier.
Als er een ding hier geromantiseerd wordt is het wel het woord ‘visie’

We zijn al 5 jaar geen kampioen geworden en missen ook voor de CL iedere keer de boot. Komen we straks weer aankakken met een buitenlandse trainer met een geweldige visie die weer alleen de B-prijzen pakt.

Ik verwacht dat we met Cocu gewoon 2 a 3 jaar op rij bij de eerste twee zitten. Ga eerst maar eens financieel fundament terug opbouwen met CL komende jaren. Gaan we daarna weer experimenteren met een leuke trainer met ‘visie’
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Posts: 595
Joined: 24 Jun 2022, 11:12
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Marsch halen, Peppi halen, Pulisic wilt vast ook wel komen naar zo'n mooie club, we worden kampioen makkers
Post Reply