Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 30 May 2023, 07:41
Menno1 wrote: 30 May 2023, 00:11 Wat mij betreft is de situatie als volgt:

- Feyenoord: die is ons voorbij nu. Die hebben Slot behouden, een selectie waar weinig gaat veranderen en ze hebben geld zat daar. Er staat een fundament van jewelste en ze hoeven niet te verkopen, dus daar gaat dus weinig veranderen; sterker nog ik verwacht dat ze alleen maar sterker gaan worden.
- Ajax: Daar is het een puinhoop. Maar, ze hebben nog steeds knetter veel geld. Ze zullen geen 200 miljoen vangen deze zomer en dus ook geen 100 miljoen uitgeven, maar 100 miljoen gaan ze wel vangen, dus reken maar dat ze voor 50 miljoen kunnen gaan shoppen.

Kortom, wil je bij de eerste 2 komen, dan moet je minstens 1 van die 2 voorbij en dan heb je ook nog AZ en Twente waar een goede organisatie staat, met goede trainers.

Om bij de eerste 2 te eindigen zou PSV risico moeten nemen deze zomer en dus outside of the box moeten denken. Ajax gaat niet nog zo'n seizoen draaien; die gaan schoon schip maken, linksom of rechtsom. Als PSV weer voor de 'veilige' keuze gaat, dan verwacht ik niet hoger dan een derde plek. Je MOET iets creatiefs brengen nu, en nee, dat is verre van een garantie, sterker nog het risico ligt behoorlijk hoog op falen. Maar het is fuck or walk volgend seizoen, want mis je de CL, dan wordt je nog verder teruggeworpen.

Ik wil dus een moderne trainer. Met een sterke eigen visie en die in no time patronen kan implementeren in dit team. En als het even kan ook leuk, fris voetbal kan laten zien, dus geen trage opbouw, maar een team dat over het hele veld jaagt en naar voren speelt. dat gaat een behoorlijke omslag worden tov Ruud, maar het zou wel in de lijn van Schmidt moeten zijn, dus hopelijk is daar nog iets van blijven hangen.
Een moderne trainer, met een sterke eigen visie die in no time patronen kan implementeren. Veel succes daarmee, want Guardiola is niet beschikbaar. Wie wel beschikbaar is, is de Cruijff van de Aldi, Petertje Bosz. De cijfers laten zien dat die nergens iets bijzonders heeft gepresteerd als je door het imago stukje heen prikt.

Leuk, fris voetbal, geen trage opbouw, jagen over het hele veld, naar voren spelen. Is dat hoe je kijkt naar de periode Schmidt gezien je opmerking dat je hoopt dat er iets is blijven hangen? Ik vond het voetbal onder Schmidt afschuwelijk en pas toen hij wat concessies deed werd er resultaat geboekt. Ik vraag me toch echt af waar die behoefte aan jagen en aanvallen vandaan komt, aangezien het totaal niet des PSVs is.

(Dit is overigens geen pleidooi voor Cocu).
Tja, jij verdedigde Ruud van Nistelrooij nog terwijl deze zichzelf niet eens meer verdedigde. :tear:

Maar goed, een serieuze reactie. Er is door Heruone meters aan pixels uitgestort over die ‘behoefte’ waar jij het over hebt. Ik stel voor dat je de zoekfunctie van dit forum nog eens gebruikt. Want veel van die stukken zijn, inclusief bron materiaal, lezenswaardig.

Op het grote internet zijn zelfs wat stukken te vinden over de tactiek van Jesse Marsch en hoe zich dat verhoudt tot het werk van Bielsa. Toevallig iemand wiens invloed een heel klein beetje zichtbaar was bij Ruud van Nistelrooij. Dus als PSV echt kiest voor deze visie dan is dat een extra reden om weer voor dit voetbal te gaan.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bosz is ook geen topclubtrainer of hij nou bij ajax, PSV of Feyenoord werkt dus ik hoop van harte dat hij inderdaad naar ajax gaat.

Overigens ben ik het roerend met@ Sensation eens. Ook in nederland zie je steeds meer teams moderniseren met invloeden uit filosofieën die uit andere landen komen aanwaaien en dat is een positieve ontwikkeling want zo wordt het algehele niveau van de competitie ook hoger.

Cocu is GEEN moderne coach. Dat zie je nu ook weer terug bij Vitesse het is op safe spelen en dat is prima bij een club als Vitesse met weinig tot geen doorgroeimogelijkheden, maar bij grotere clubs is dit tegenwoordig eigenlijk onacceptabel. Als je niet meegaat in de trend zul je achterhaald worden.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind Cocu een geweldige vent die veel voor ons betekend heeft maar we moeten stoppen met de oude helden. Adi Hütter, Hasenhuttl of Seoane graag maar goed. Dat heb ik al vaak herhaald.
Last edited by Ardbeg on 30 May 2023, 10:22, edited 2 times in total.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mr.top wrote: 30 May 2023, 10:12
ruuddevil wrote: 30 May 2023, 07:41

Een moderne trainer, met een sterke eigen visie die in no time patronen kan implementeren. Veel succes daarmee, want Guardiola is niet beschikbaar. Wie wel beschikbaar is, is de Cruijff van de Aldi, Petertje Bosz. De cijfers laten zien dat die nergens iets bijzonders heeft gepresteerd als je door het imago stukje heen prikt.

Leuk, fris voetbal, geen trage opbouw, jagen over het hele veld, naar voren spelen. Is dat hoe je kijkt naar de periode Schmidt gezien je opmerking dat je hoopt dat er iets is blijven hangen? Ik vond het voetbal onder Schmidt afschuwelijk en pas toen hij wat concessies deed werd er resultaat geboekt. Ik vraag me toch echt af waar die behoefte aan jagen en aanvallen vandaan komt, aangezien het totaal niet des PSVs is.

(Dit is overigens geen pleidooi voor Cocu).
Tja, jij verdedigde Ruud van Nistelrooij nog terwijl deze zichzelf niet eens meer verdedigde. :tear:

Maar goed, een serieuze reactie. Er is door @Heruone meters aan pixels uitgestort over die ‘behoefte’ waar jij het over hebt. Ik stel voor dat je de zoekfunctie van dit forum nog eens gebruikt. Want veel van die stukken zijn, inclusief bron materiaal, lezenswaardig.

Op het grote internet zijn zelfs wat stukken te vinden over de tactiek van Jesse Marsch en hoe zich dat verhoudt tot het werk van Bielsa. Toevallig iemand wiens invloed een heel klein beetje zichtbaar was bij Ruud van Nistelrooij. Dus als PSV echt kiest voor deze visie dan is dat een extra reden om weer voor dit voetbal te gaan.
Itt velen andere op dit forum kon ik de visie van Ruud wel zien, maar werd dit net als zijn voorganger vrijwel onmogelijk gemaakt omdat hij niet het type spelers kreeg van de TD die die visie mogelijk maakten. In de winterstop heeft hij tactisch eea aangepast en dat kon ik in de tweede seizoenshelft ook zien én waarderen dus ik vind het in dat opzicht ook jammer dat hij weg is want ik denk dat hij met gerichte aankopen deze window gerust een serieuze gooi had kunnen doen naar de titel komend seizoen.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 30 May 2023, 10:02 Als Bosz nu nog niet naar Ajax gaat kun je je gaan afvragen of er misschien toch iets mankeert aan de trainer Bosz
En als hij er wel heen gaat kun je je gaan afvragen of er iets mankeert aan de mens Bosz. :mrgreen:
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Niet echt realistisch denk ik maar Nagelsmann zou ook een mooie zet zijn.
Last edited by Ardbeg on 30 May 2023, 10:23, edited 1 time in total.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ben niet zo geïnteresseerd in trainert Boosz, noch mensz Boosz. Dat ie maar door Mistletoe wordt binnengehengeld
Last edited by psvgouda on 30 May 2023, 10:23, edited 1 time in total.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Los van wie jullie hopen als nieuwe trainer, wanneer verwacht men eigenlijk een nieuwe trainer? Voor het weekend, tijdens het weekend, pas volgende week?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code wrote: 30 May 2023, 10:22 Los van wie jullie hopen als nieuwe trainer, wanneer verwacht men eigenlijk een nieuwe trainer? Voor het weekend, tijdens het weekend, pas volgende week?
Ik verwacht net voor of in het weekend. Ik hoop z.s.m. omdat je ook aan de slag moet met spelers.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Van der Sar is opgestapt dus we kunnen er nu wel vanuit gaan dat Bosz daar de nieuwe trainer wordt
RVN-fan
Ballenjongen
Posts: 21
Joined: 20 May 2022, 20:02
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV moet nu de start maken waaraan ca. 3 jaar geleden al begonnen mee moest worden. Realiseer een trainer die zijn visie heeft bewezen, en haal daarbij een trainer die met PSV's kernwaarden heeft gewerkt, zoals: Inpassen van jeugd en? Wat nog meer? PSV heeft de club relatief visieloos laten schipperen. Aan Stewart en Brands nu de taak om visie te scheppen. Een Knudsen, Svensson of Hjulmand zijn top om dit neer te zetten. Een Bosz is en blijft een gok, Jonk ook. Het zou mij niet verbazen als ze met Gio Bronkie aan komen zetten, helaas.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code wrote: 30 May 2023, 10:22 Los van wie jullie hopen als nieuwe trainer, wanneer verwacht men eigenlijk een nieuwe trainer? Voor het weekend, tijdens het weekend, pas volgende week?
Volgende week.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code wrote: 30 May 2023, 10:22Los van wie jullie hopen als nieuwe trainer, wanneer verwacht men eigenlijk een nieuwe trainer? Voor het weekend, tijdens het weekend, pas volgende week?
Deze week of volgende week inderdaad.
Ik denk zelf dat PSV gaat inzetten op het eind van deze week.
Je moet door. De competities zijn nu ten einde of lopen ten einde. Nu gaan spelers beslissingen nemen. Dan is het zonde dat er nog geen coach is.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 30 May 2023, 10:23
CZ_Code wrote: 30 May 2023, 10:22 Los van wie jullie hopen als nieuwe trainer, wanneer verwacht men eigenlijk een nieuwe trainer? Voor het weekend, tijdens het weekend, pas volgende week?
Ik verwacht net voor of in het weekend. Ik hoop z.s.m. omdat je ook aan de slag moet met spelers.
Ja dat verwacht ik zelf ook, het moet ook eigenlijk wel rond zijn voor of anders in het weekend om de spelers inderdaad. Cocu en Marsch lijken me bijvoorbeeld nogal verschillende spelers nodig te hebben.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 30 May 2023, 10:24
CZ_Code wrote: 30 May 2023, 10:22Los van wie jullie hopen als nieuwe trainer, wanneer verwacht men eigenlijk een nieuwe trainer? Voor het weekend, tijdens het weekend, pas volgende week?
Deze week of volgende week inderdaad.
Ik denk zelf dat PSV gaat inzetten op het eind van deze week.
Je moet door. De competities zijn nu ten einde of lopen ten einde. Nu gaan spelers beslissingen nemen. Dan is het zonde dat er nog geen coach is.
Precies, en je wil natuurlijk ook om tafel kunnen met Xavi.
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elkito wrote: 30 May 2023, 10:18
mr.top wrote: 30 May 2023, 10:12

Tja, jij verdedigde Ruud van Nistelrooij nog terwijl deze zichzelf niet eens meer verdedigde. :tear:

Maar goed, een serieuze reactie. Er is door @Heruone meters aan pixels uitgestort over die ‘behoefte’ waar jij het over hebt. Ik stel voor dat je de zoekfunctie van dit forum nog eens gebruikt. Want veel van die stukken zijn, inclusief bron materiaal, lezenswaardig.

Op het grote internet zijn zelfs wat stukken te vinden over de tactiek van Jesse Marsch en hoe zich dat verhoudt tot het werk van Bielsa. Toevallig iemand wiens invloed een heel klein beetje zichtbaar was bij Ruud van Nistelrooij. Dus als PSV echt kiest voor deze visie dan is dat een extra reden om weer voor dit voetbal te gaan.
Itt velen andere op dit forum kon ik de visie van Ruud wel zien, maar werd dit net als zijn voorganger vrijwel onmogelijk gemaakt omdat hij niet het type spelers kreeg van de TD die die visie mogelijk maakten. In de winterstop heeft hij tactisch eea aangepast en dat kon ik in de tweede seizoenshelft ook zien én waarderen dus ik vind het in dat opzicht ook jammer dat hij weg is want ik denk dat hij met gerichte aankopen deze window gerust een serieuze gooi had kunnen doen naar de titel komend seizoen.
Heb geprobeerd terug te bladeren om te zien of bovenstaande al een keer is uitgelegd, maar kan het niet vinden. Indien je het eerder hebt besproken, zou ik graag een verwijzing willen, zo niet, dan ben ik erg benieuwd welke visie/speelwijze je bij Ruud kon ontdekken.

Ik zag namelijk alleen maar spelers die zowel in balbezit en balbezit tegenpartij zo ver uit elkaar staan dat ze elkaar nauwelijks kunnen helpen.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kolkmania wrote: 30 May 2023, 10:26
Elkito wrote: 30 May 2023, 10:18

Itt velen andere op dit forum kon ik de visie van Ruud wel zien, maar werd dit net als zijn voorganger vrijwel onmogelijk gemaakt omdat hij niet het type spelers kreeg van de TD die die visie mogelijk maakten. In de winterstop heeft hij tactisch eea aangepast en dat kon ik in de tweede seizoenshelft ook zien én waarderen dus ik vind het in dat opzicht ook jammer dat hij weg is want ik denk dat hij met gerichte aankopen deze window gerust een serieuze gooi had kunnen doen naar de titel komend seizoen.
Heb geprobeerd terug te bladeren om te zien of bovenstaande al een keer is uitgelegd, maar kan het niet vinden. Indien je het eerder hebt besproken, zou ik graag een verwijzing willen, zo niet, dan ben ik erg benieuwd welke visie/speelwijze je bij Ruud kon ontdekken.

Ik zag namelijk alleen maar spelers die zowel in balbezit en balbezit tegenpartij zo ver uit elkaar staan dat ze elkaar nauwelijks kunnen helpen.
Hij heeft in de winterstop wat elementen van City en Arsenal gekopieerd zoals inverted fullbacks (backs die naar het middenveld doorschuiven) en 2-3-5 in balbezit
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code wrote: 30 May 2023, 10:25
DeEintovenaar wrote: 30 May 2023, 10:23

Ik verwacht net voor of in het weekend. Ik hoop z.s.m. omdat je ook aan de slag moet met spelers.
Ja dat verwacht ik zelf ook, het moet ook eigenlijk wel rond zijn voor of anders in het weekend om de spelers inderdaad. Cocu en Marsch lijken me bijvoorbeeld nogal verschillende spelers nodig te hebben.
Ja dat dus. En als je een oogje hebt op transfervrije spelers of spelers die gewild zijn moet je toch echt die spelers binnen gaan hengelen voordat het te laat is. Geen tijd te verliezen.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elkito wrote: 30 May 2023, 10:28
Kolkmania wrote: 30 May 2023, 10:26

Heb geprobeerd terug te bladeren om te zien of bovenstaande al een keer is uitgelegd, maar kan het niet vinden. Indien je het eerder hebt besproken, zou ik graag een verwijzing willen, zo niet, dan ben ik erg benieuwd welke visie/speelwijze je bij Ruud kon ontdekken.

Ik zag namelijk alleen maar spelers die zowel in balbezit en balbezit tegenpartij zo ver uit elkaar staan dat ze elkaar nauwelijks kunnen helpen.
Hij heeft in de winterstop wat elementen van City en Arsenal gekopieerd zoals inverted fullbacks (backs die naar het middenveld doorschuiven) en 2-3-5 in balbezit
Dan heeft Ruud nog een hoop te leren als die dat uberhaupt wil. Niet alleen klopte het voor geen meter, City kan dat doen omdat ze er de kwaliteit en voetbalintelligentie voor hebben op individueel niveau. Jongens als Teze, Mwene, Til (want die week idd steeds uit naar buiten) kunnen dat gewoon echt niet aan. Leuk, Til is creeert een overtal voorin en krijgt de bal, wat nu Ruud? Ruud nam zo'n beetje het meest intensieve voetbal over met misschien de minst voetbalsterke selectie van de top 3 in de Eredivisie....
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 30 May 2023, 10:29
CZ_Code wrote: 30 May 2023, 10:25 Ja dat verwacht ik zelf ook, het moet ook eigenlijk wel rond zijn voor of anders in het weekend om de spelers inderdaad. Cocu en Marsch lijken me bijvoorbeeld nogal verschillende spelers nodig te hebben.
Ja dat dus. En als je een oogje hebt op transfervrije spelers of spelers die gewild zijn moet je toch echt die spelers binnen gaan hengelen voordat het te laat is. Geen tijd te verliezen.
Ik vraag me ook af wat ze bijvoorbeeld tegen Xavi zeggen. Hey jongen, je kunt overal heen en het is ons nog niet gelukt te volledig te overtuigen, dus wil je anders effe me de nieuwe trainer spreken die er pas over 2 weken is? Ohja en die transfers waar je op wacht komen ook pas daarna.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cocu past dan als persoon en verleden goed bij PSV, ik denk echter dat hij totaal niet past bij de visie (jawel, visie) van onze nieuwe TD.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 30 May 2023, 10:35 Cocu past dan als persoon en verleden goed bij PSV, ik denk echter dat hij totaal niet past bij de visie (jawel, visie) van onze nieuwe TD.
Wat is die visie dan? Ik ken Stewart voornamelijk van 2 dingen. De eerste is waarde vermeerdering van spelers, en daarom minder huren. Dat hoeft an sich niks met een tactiek te maken te hebben, alhoewel de trainer wel invloed heeft op de waarde vermeerdering. Het tweede is moneyball, hoe zou Cocu daar niet in passen?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code wrote: 30 May 2023, 10:33
DeEintovenaar wrote: 30 May 2023, 10:29

Ja dat dus. En als je een oogje hebt op transfervrije spelers of spelers die gewild zijn moet je toch echt die spelers binnen gaan hengelen voordat het te laat is. Geen tijd te verliezen.
Ik vraag me ook af wat ze bijvoorbeeld tegen Xavi zeggen. Hey jongen, je kunt overal heen en het is ons nog niet gelukt te volledig te overtuigen, dus wil je anders effe me de nieuwe trainer spreken die er pas over 2 weken is? Ohja en die transfers waar je op wacht komen ook pas daarna.
Ik denk wel dat er met zo'n jongen gesproken wordt en dat er vragen gesteld worden als: wat voor soort trainer zou je graag zien? Zijn er bepaalde type spelers die je zou willen? Ik denk dat ze hem best willen faciliteren. Ik geloof niet dat ze hem a la Mbappé laten kiezen welke trainer of spelers er moeten komen maar ik geloof wel dat ze met hem overleggen op een bepaalde manier. Niet in detail maar gewoon op grote lijnen. Al verwacht ik eigenlijk wel dat dat ook met de spelersraad wordt besproken. Ik vind ook dat dat hoort: je moet aan je 'werknemers' vragen wat voor type leider zij willen. Dan moet je als TD oordelen of dat bij de club past en zo ja moet je daar iemand bij gaan zoeken.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat mij betreft zetten we de lijn Ruud door maar dan met beter voetbal. Weer alles op zijn kop in speelwijze en 15 man technische staf uit een andere voetbalcultuur is geen beleid voeren maar hapsnap.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 30 May 2023, 10:52 Wat mij betreft zetten we de lijn Ruud door maar dan met beter voetbal. Weer alles op zijn kop in speelwijze en 15 man technische staf uit een andere voetbalcultuur is geen beleid voeren maar hapsnap.
Ellex Cocu dus.
Post Reply