Fábio Silva

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Josef Dettelbacher
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Ik ben eigenlijk wel gecharmeerd van Silva. Sterk en beweeglijk, imposante uitstraling (beetje 90s Batistuta), en heeft bij zowel anderlecht als PSV eigenlijk in no time het netje goed weten te vinden. Denk dat deze jongen als vaste spits je dirrct terugbetaalt in doelpunten.

20 mil is veel geld, maar voor 15 + 5 bij doorverkoop zou ik het wel de moeite waard vinden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Ronaldio
Meervoudig international

Ykhim wrote: 29 May 2023, 15:57 Dat laatste lees ik vaker, maar Giménez was in Mexico echt geen hoogvlieger, of in elk geval niet voor het CL-niveau dat wij op dat moment ambieerden. Hij heeft bij Feyenoord ook veel tijd nodig gehad om los te komen, maar je kan je afvragen of hij dezelfde ontwikkeling had doorgemaakt bij een weinig samenhangend PSV. De keuze voor Luuk de Jong was op dat moment 100% te begrijpen.

Ik vind het trouwens nog steeds geen superspits. Hij scoort heel makkelijk, maar ik vraag me af of hij het tempo van de laatste periode vol kan houden. Kent verder ook de nodige tekortkomingen, zeker als het niveau een beetje omhoog gaat. Tegen AS Roma had hij 2x geen schijn van kans.
Hij is ook pas 22 jaar. Gaat zich nog wel verder ontwikkelen.

Vooralsnog blijf ik het een goede aankoop vinden van Feyenoord.
Verstandiger dan dat huren van spelers die na een seizoen weer weg zijn.
Rikkert1234
Vedette

Ykhim
Lid scoutingsteam

Het is een hele goedkoop aankoop van Feyenoord, maar ik denk niet dat je PSV veel kan verwijten.

Ik had een vervelender gevoel bij de transfers van Martínez en zelfs Tagliafico naar Ajax. Dat waren op dat moment wel haalbare spelers waar PSV wat aan had gehad, hoewel ik anno 2023 begrijp dat niet iedereen blij geweest zou zijn met de komst van die twee totaal doorgedraaide etters :mrgreen:
Standbeeld
Mister PSV

Ykhim wrote: 29 May 2023, 16:10 Het is een hele goedkoop aankoop van Feyenoord, maar ik denk niet dat je PSV veel kan verwijten.

Ik had een vervelender gevoel bij de transfers van Martínez en zelfs Tagliafico naar Ajax. Dat waren op dat moment wel haalbare spelers waar PSV wat aan had gehad, hoewel ik anno 2023 begrijp dat niet iedereen blij geweest zou zijn met de komst van die twee totaal doorgedraaide etters :mrgreen:
Wat te denken van Alvarez? De verhalen waren dat we daar ook concrete interesse in hadden.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Standbeeld wrote: 29 May 2023, 16:13Wat te denken van Alvarez? De verhalen waren dat we daar ook concrete interesse in hadden.
Ja, maar dat was financieel niet realistisch, in tegenstelling tot Martínez en Tagliafico.
ruuddevil
Legende

Martinez en Tagliafico waren bij ons nooit zo ontspoord als bij die criminele organisatie in Duivendrecht.
Johann Vogel
Vedette

Zou ontzettend jammer zijn als Silva naar hun toe zou gaan. Ik zou hem er graag bij houden. Prima speler om erbij te hebben, bovendien een jonge gozer waarvan ik denk dat hij nog door kan groeien. Zeker nu we voorronde CL binnen hebben zou je zeggen dat wij aantrekkelijker zijn dan Ajax.
ComeOnPSV
Vedette

Volgens Verweij is het een spelletje van de zaakwaarnemer van Silva

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... tinga.html
DonyellMalen
Legende

Silva moet zelf helemaal niet naar die slangenkuil willen. Die jongen moet volgend jaar ergens 1e spits zijn. Vastigheid is belangrijk voor zo'n jonge speler.
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

DonyellMalen wrote: 30 May 2023, 16:02 Silva moet zelf helemaal niet naar die slangenkuil willen. Die jongen moet volgend jaar ergens 1e spits zijn. Vastigheid is belangrijk voor zo'n jonge speler.
Silva is toch beter dan Brobbey?
DonyellMalen
Legende

In het afronden sowieso.
Trixm
Vedette

Silva wordt hier overrated.
Saibari is underrated.
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler

Trixm wrote: 30 May 2023, 19:54 Silva wordt hier overrated.
Als jij de enige bent die continu roept dat hij overrated is, moet je je misschien toch eens afvragen of iedereen het fout heeft behalve jij of dat je het misschien toch niet zo goed ziet.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Omdat ik hem beter vind dan Brobbey?
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Underrated. Was het allergrootste talent van Portugal. Wolves tikte zo even 40 miljoen af. Is technisch behendig, zeer actief, snel en een neusje voor de goal. Zou hem dolgraag behouden en dan als eerste spits hebben voor volgend seizoen. Op koppen na is hij in werkelijk alles beter dan Luuk.
Ardbeg
Mister PSV

Eens. Ik zou hem heel graag als 1e spits zien aankomend seizoen.
danko-lazovic
Meervoudig international

Eindhovenvoetbal wrote: 30 May 2023, 20:16
Underrated. Was het allergrootste talent van Portugal. Wolves tikte zo even 40 miljoen af. Is technisch behendig, zeer actief, snel en een neusje voor de goal. Zou hem dolgraag behouden en dan als eerste spits hebben voor volgend seizoen. Op koppen na is hij in werkelijk alles beter dan Luuk.
Aan die 40 miljoen moet je alleen niet té veel waarde hechten, want er gaan geruchten genoeg dat dat een boekhoudings transfer is geweest.
Elkito
Verbannen
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal

Wolves wilt volgens mij rond de 25 miljoen voor Silva dus dat is voor PSV natuurlijk onhaalbaar. Wellicht is een 2-jarige huurdeal met koopoptie het proberen waard, zijn contract daar loopt tot 2026 dus met nog 1 jaar te gaan zou hij wel betaalbaar moeten worden.
Joenepsv
Legende

Laten we niet overdrijven. Fabio Silva is een hele talentvolle jongen maar gaat gebukt onder die 40 miljoen. Dat is hij nooit waard natuurlijk. Toen niet en nu niet. Had graag gezien dat we hem konden kopen maar zijn prijs/kwaliteit verhouding is enorm scheef. Ben er ook niet echt van overtuigd dat hij op alle vlakken beter is dan Luuk. Hij is technisch beter en sneller maar Luuk heeft ook zijn kwaliteiten.
Elkito
Verbannen
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal

Joenepsv wrote: 30 May 2023, 20:37 Laten we niet overdrijven. Fabio Silva is een hele talentvolle jongen maar gaat gebukt onder die 40 miljoen. Dat is hij nooit waard natuurlijk. Toen niet en nu niet. Had graag gezien dat we hem konden kopen maar zijn prijs/kwaliteit verhouding is enorm scheef. Ben er ook niet echt van overtuigd dat hij op alle vlakken beter is dan Luuk. Hij is technisch beter en sneller maar Luuk heeft ook zijn kwaliteiten.
Luuk is alleen beter in de lucht, op alle andere facetten is Silva een completere speler en dat maakt hem dus ook een betere spits.
Joenepsv
Legende

Elkito wrote: 30 May 2023, 20:39
Joenepsv wrote: 30 May 2023, 20:37 Laten we niet overdrijven. Fabio Silva is een hele talentvolle jongen maar gaat gebukt onder die 40 miljoen. Dat is hij nooit waard natuurlijk. Toen niet en nu niet. Had graag gezien dat we hem konden kopen maar zijn prijs/kwaliteit verhouding is enorm scheef. Ben er ook niet echt van overtuigd dat hij op alle vlakken beter is dan Luuk. Hij is technisch beter en sneller maar Luuk heeft ook zijn kwaliteiten.
Luuk is alleen beter in de lucht, op alle andere facetten is Silva een completere speler en dat maakt hem dus ook een betere spits.
Vind Luuk ook een beter aanspeelpunt en een betere afmaker. Vind dat de kwaliteiten van Luuk wel heel erg platgeslagen worden de laatste tijd.
Voijke
Internationale topspeler

Ajax kan m niet betalen
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Beetje blindstaren op de prijs vind ik dat wel hoor, de 40 miljoen. We hebben hem hier aan het werk gezien en hij bracht energie en ook kwaliteit, maar ik zou er als PSV zijnde niet meer dan 10 miljoen voor neerleggen.
#FreeGeneratie4
El Sordo
Vedette

Ik zou hem toch graag nog een jaar in ons shirt zien.
Post Reply