Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar de opvatting hier is dus dat Feyenoord al bezig was met het implementeren van eem visie waar het aanstellen van Slot een gevolg van was? Toen ze Advocaat als trainer hadden en Pratto huurden? Ik denk dat ze gewoon de best haalbare trainer hebben aangesteld met Slot en dat dit heel goed is uitgepakt.

Ook Ten Hag bij Ajax vind ik niet direct een logisch gevolg van hun spelvisie. Ten Hag was gewoon een zeer talentvolle trainer die juist bepaalde zaken aan het spel van Ajax heeft gewijzigd waardoor hij zo succesvol was. Ten Hag had net zo goed door PSV kunnen worden aangesteld en vermoedelijk was hij dan ook succesvol geweest. Miet in dezelfde mate, want de financiële mogelijkheden bij Ajax speelden hier uiteraard ook een rol in.

Natuurlijk staan deze trainers voor een type voetbal. Maar ik denk dat hun vindingrijkheid om problemen op te lossen een grotere rol speelt bij het succes van hun clubs dan dat het komt doordat de hele club bijvoorbeeld precies weet wat er op welke positie gevraagd wordt. Ten Hag heeft volgens mij iedere keer flink lopen puzzelen en sleutelen om tot zijn ideale 11 te komen. Het feit dat Ten Hag en Slot een team op de juiste manier weten te smeden maakt dat ze goede trainers zijn.

Ik ben ook benieuwd wat Feyenoord zal gaan doen na Slot. Gaan ze voor de best beschikbare trainer of voor diegene van wie ze denken dat die het dichtst bij Slot in de buurt komt. Dat laatste probeerde Ajax volgens mij met Schreuder.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat dat betreft wel knap dat zowel Feyenoord als Ajax een trainer uit de subtop de kans durfde te geven. Heeft goed uitgepakt.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 30 May 2023, 19:28 Wat dat betreft wel knap dat zowel Feyenoord als Ajax een trainer uit de subtop de kans durfde te geven. Heeft goed uitgepakt.
Niet zomaar 2 trainers natuurlijk. Beide waren al assistent bij een topclub (net als Cocu) en hebben een mooie opbouw gehad qua trainerschap en beide moesten het niet van hun status hebben als voetballer uit de top.

Cocu en Frank de Boer waren ook goede aanstellingen maar wel in een tijd dat de concurrentie niet de echte topcoaches hadden. Dan kan Gio ook gewoon kampioen worden. Of destijds een McClaren.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 30 May 2023, 19:12
Ardbeg wrote: 30 May 2023, 19:11

Ik
En wat zie je?
De televisie. Ik zit thuis op de bank, haha. Ik zal morgen eens kijken.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vergeet ook niet de portie geluk. Ajax had toen Ten Hag er was een team met Onana, Sanchez, De Ligt, Frenkie de Jong, Ziyech, Tagliafico en nog in topvorm zijnde Tadic en Blind. Dat was echt zeldzaam dat er zoveel kwaliteit en balans in een team uit de Eredivisie zat. Dan nog uiteraard wel briljant van Ten Hag, die zijn hele carrière al laat zien een heel goede trainer te zijn.

Slot heeft met Feyenoord nu uiteraard ook geluk gehad dat PSV en Ajax duidelijk zwakker waren dan andere jaren, waardoor zij ook met veel minder druk hebben kunnen spelen, omdat in het begin van het seizoen niemand ze echt als titelkandidaat zagen en tegen de tijd dat ze dat wel werden PSV Gakpo verloor en ze op een straatlengte kwamen en zo ook maar beperkt druk hebben gevoeld toen ze eenmaal de druk van een naderend kampioenschap kregen.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 30 May 2023, 15:22
In de zoektocht naar een nieuwe trainer moet PSV wmb vooral kijken naar de jeugdkant van de BVO. Onder leiding van Faber is daar een visie gedefinieerd waarbij spelprincipes en spelopvattingen verpakt zijn in methodieken die toegepast worden over alle jeugdteams. In de jeugdopleiding van PSV zit er een duidelijke herkenbare lijn met moderne tactische kenmerken die te herkennen is over alle jeugdteams. Als Stewart/Brands PSV als club daarmee kunnen identificeren, dan moeten zij kiezen/zoeken voor een trainer die past binnen die filosofie. En dan moet de bedrijfsvoering ook zo aangepast worden dat op basis van die visie voorwaarden gecreëerd gaan worden over de gehele BVO om succes te kunnen creëren.
Gewoon het duo Faber/Ramzi aanstellen dan. Het CV van Faber is meer dan prima. Zijn interimperiode als hoofdcoach was ook goed. Ramzi vind ik een talentvolle coach die zijn carrière tot nu toe niet heeft kunnen vorm naar naam (zoals Ruud, Cocu, Gio, Van Bommel enzovoort) maar op basis van prestatie is komen bovendrijven.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 30 May 2023, 14:47
DC_PSV wrote: 30 May 2023, 14:43 Onder Ruud hebben we weer ervaren hoe het is om prijzen te winnen gelukkig.
De JC schaal en de beker tellen alleen onder Ruud als prijs?
Of ben jij een van degenen die het 2e seizoen van Roger op mysterieuze wijze is vergeten? Daar hebben opvallend veel Roger criticasters hier last van.
Ik ben het tweede seizoen van Ruud ook al vergeten!
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 30 May 2023, 19:57
Heruone wrote: 30 May 2023, 15:22
In de zoektocht naar een nieuwe trainer moet PSV wmb vooral kijken naar de jeugdkant van de BVO. Onder leiding van Faber is daar een visie gedefinieerd waarbij spelprincipes en spelopvattingen verpakt zijn in methodieken die toegepast worden over alle jeugdteams. In de jeugdopleiding van PSV zit er een duidelijke herkenbare lijn met moderne tactische kenmerken die te herkennen is over alle jeugdteams. Als Stewart/Brands PSV als club daarmee kunnen identificeren, dan moeten zij kiezen/zoeken voor een trainer die past binnen die filosofie. En dan moet de bedrijfsvoering ook zo aangepast worden dat op basis van die visie voorwaarden gecreëerd gaan worden over de gehele BVO om succes te kunnen creëren.
Gewoon het duo Faber/Ramzi aanstellen dan. Het CV van Faber is meer dan prima. Zijn interimperiode als hoofdcoach was ook goed. Ramzi vind ik een talentvolle coach die zijn carrière tot nu toe niet heeft kunnen vorm naar naam (zoals Ruud, Cocu, Gio, Van Bommel enzovoort) maar op basis van prestatie is komen bovendrijven.
Ik bid dat dit sarcasme is. maar vrees van niet.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 30 May 2023, 19:06 Zijn er trouwens nog mensen die rondom het stadion wonen en af en toe nog willen spotten?

Ik mis die tijden hier.
@Wilysimba
Die heeft net iets te vaak voor niets rond het stadion gezworven verwacht ik. Die jongen heeft ook een leven. Als je met een mooie scoop thuis komt kom je er nog wel mee weg, maar na 10 keer alleen de mededeling ‘niks gezien’ gaan ze je toch wat meewarig aankijken.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 30 May 2023, 20:02
koetje wrote: 30 May 2023, 19:57

Gewoon het duo Faber/Ramzi aanstellen dan. Het CV van Faber is meer dan prima. Zijn interimperiode als hoofdcoach was ook goed. Ramzi vind ik een talentvolle coach die zijn carrière tot nu toe niet heeft kunnen vorm naar naam (zoals Ruud, Cocu, Gio, Van Bommel enzovoort) maar op basis van prestatie is komen bovendrijven.
Ik bid dat dit sarcasme is. maar vrees van niet.
Voor een belangrijk deel wel. Wel zou zo'n keuze veel minder slecht zijn dan je denkt. Als je Pascal Jansen op een shortlist hebt staan...
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heel mooi stuk Heruone. Ik snap wat je omschrijft en dat je als BVO zijnde voor iets moet staan. Alleen 1 ding: die trainers met een ‘visie’ houden het niet bepaald lang vol bij hun clubs. Het is niet zo dat Leeds nou bepaald een titel verlangt, maar toch kon Marsch niet voldoen. Bosz móest geen kampioen worden met Lyon of Dortmund, maar een top-3 plek was wel fijn geweest met die investeringen. Dus ik mis eigenlijk een stuk realisme bij ze. En hoe je ook gelijk hebt mbt de organisatie en duidelijkheid intern, Feyenoord en Slot hadden een hele periode toch echt wat discutabele arbitraire beslissingen nodig om wat potjes over de streep te trekken in de Kuip toen. Dat PSV punten laat liggen tegen de onderste 4, is ook niet de kwaliteit van Slot. Laat staan dat ze dit seizoen gewoon van ons hebben verloren.

Dus ik snap je onderbouwing zeer goed en je hebt gelijk, maar dit spel gaat soms ook om een balletje binnen- of buitenkantje paal. Cocu is een pleister voor nu, zodat de club intern verder kan bouwen aan een visie. Die titel moet er namelijk NU komen, niet pas in 2030.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ramzi heeft wel een interessante spelopvatting, maar ik denk dat het beter is als hij eerst nog een jaar Jong doet of desnoods bij een kleinere club in de Eredivisie aan de slag gaat voor twee jaar alvorens PSV met hem de poging waagt.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elkito wrote: 30 May 2023, 20:23 Ramzi heeft wel een interessante spelopvatting, maar ik denk dat het beter is als hij eerst nog een jaar Jong doet of desnoods bij een kleinere club in de Eredivisie aan de slag gaat voor twee jaar alvorens PSV met hem de poging waagt.
Gewoon als assistent bij PSV 1 betrekken volgend jaar
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 30 May 2023, 20:21
Dus ik snap je onderbouwing zeer goed en je hebt gelijk, maar dit spel gaat soms ook om een balletje binnen- of buitenkantje paal. Cocu is een pleister voor nu, zodat de club intern verder kan bouwen aan een visie. Die titel moet er namelijk NU komen, niet pas in 2030.
Inderdaad. Aanstellen van Cocu getuigd juist van visie. Namelijk de lijn die je dit seizoen al hebt ingezet. Die gaat niet volledig op zijn kop met Cocu. Wat verder een prima coach is.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TheSyb wrote: 30 May 2023, 20:26
Elkito wrote: 30 May 2023, 20:23 Ramzi heeft wel een interessante spelopvatting, maar ik denk dat het beter is als hij eerst nog een jaar Jong doet of desnoods bij een kleinere club in de Eredivisie aan de slag gaat voor twee jaar alvorens PSV met hem de poging waagt.
Gewoon als assistent bij PSV 1 betrekken volgend jaar
Uiteraard ook een optie mits hij daarvoor open staat. Kan goed dat hij liever gewoon zelf ergens de leiding wilt hebben hij is volgens mij wel een man met ambitie.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 30 May 2023, 20:26
Revolinho wrote: 30 May 2023, 20:21
Dus ik snap je onderbouwing zeer goed en je hebt gelijk, maar dit spel gaat soms ook om een balletje binnen- of buitenkantje paal. Cocu is een pleister voor nu, zodat de club intern verder kan bouwen aan een visie. Die titel moet er namelijk NU komen, niet pas in 2030.
Inderdaad. Aanstellen van Cocu getuigd juist van visie. Namelijk de lijn die je dit seizoen al hebt ingezet. Die gaat niet volledig op zijn kop met Cocu. Wat verder een prima coach is.
Pas op, naarmate er vaker in het wilde weg trainers worden aangesteld en ontslagen groeit de kans automatisch dat daar op een gegeven moment ook eens trainers bijzitten die elkaar logisch lijken op te volgen. Dat betekent dus niet per sé dat er sprake is van visie.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 30 May 2023, 20:26
Revolinho wrote: 30 May 2023, 20:21
Dus ik snap je onderbouwing zeer goed en je hebt gelijk, maar dit spel gaat soms ook om een balletje binnen- of buitenkantje paal. Cocu is een pleister voor nu, zodat de club intern verder kan bouwen aan een visie. Die titel moet er namelijk NU komen, niet pas in 2030.
Inderdaad. Aanstellen van Cocu getuigd juist van visie. Namelijk de lijn die je dit seizoen al hebt ingezet. Die gaat niet volledig op zijn kop met Cocu. Wat verder een prima coach is.
De lijn van dit seizoen: onsamenhangend druk zetten wat tot defensieve kwetsbaarheid leidt en weinig kansen creëren (dus ook minder kans op winst) en vertrouwen op individuele bevliegingen. Nauwelijks progressie in spel en spelers. Wat dat betreft hoeven we de lijn van dit seizoen dus sowieso niet te behouden.
Doe mij maar een andere lijn, iig een die op basis van tactiek en spel tot meer stabiliteit en kansen leidt en daar hoort imo Cocu niet bij.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 30 May 2023, 20:21 Heel mooi stuk @Heruone. Ik snap wat je omschrijft en dat je als BVO zijnde voor iets moet staan. Alleen 1 ding: die trainers met een ‘visie’ houden het niet bepaald lang vol bij hun clubs. Het is niet zo dat Leeds nou bepaald een titel verlangt, maar toch kon Marsch niet voldoen. Bosz móest geen kampioen worden met Lyon of Dortmund, maar een top-3 plek was wel fijn geweest met die investeringen. Dus ik mis eigenlijk een stuk realisme bij ze. En hoe je ook gelijk hebt mbt de organisatie en duidelijkheid intern, Feyenoord en Slot hadden een hele periode toch echt wat discutabele arbitraire beslissingen nodig om wat potjes over de streep te trekken in de Kuip toen. Dat PSV punten laat liggen tegen de onderste 4, is ook niet de kwaliteit van Slot. Laat staan dat ze dit seizoen gewoon van ons hebben verloren.

Dus ik snap je onderbouwing zeer goed en je hebt gelijk, maar dit spel gaat soms ook om een balletje binnen- of buitenkantje paal. Cocu is een pleister voor nu, zodat de club intern verder kan bouwen aan een visie. Die titel moet er namelijk NU komen, niet pas in 2030.
Leuk zo’n pleister voor nu maar daarmee schuif je het probleem voor je uit. En een ‘visie’ ontwikkelen die wss haaks staat op het spel wat je trainer, op dat moment, speelt.

En sinds wanneer zijn Bosz en Marsch de enige trainers met een visie? Je verwart visie/speelwijze met tactiek, het eerste komt van de club, het tweede van de trainer. Je wilt een trainer die binnen een gewenste speelwijze past (een speelwijze die in de jeugd ook gebruikt wordt) maar dat is geen in beton gegoten tactiek, daarbij gaat het om hoofdlijnen waarbij elke trainer zijn eigen tactiek zal hebben.

Kijk naar RB die een bepaalde speelwijze nastreven, maar zoek de analyses maar op, je kan mij niet wijsmaken dat Schmidt, Marsch, Hütter, Rose etc. allemaal exact hetzelfde speelden.

En natuurlijk moet je hierin realistisch blijven en beseffen dat niet elke trainer ter wereld voor PSV wil werken, maar juist daarom moet je naar een ‘moderne’ speelwijze toe, want dat maakt over 2-3-4 jaar de vijver aan trainers om in te vissen alleen maar groter, omdat steeds meer trainers dit type spel nastreven. Want uiteindelijk, als je deze keuze hebt gemaakt, wordt het ook makkelijker om elk jaar je selectie beter uit te balanceren, en een gekozen ‘lijn’ te continueren.

Boeien dat het pingpongen is van Bommel naar Schmidt naar RvN, dat is een fout die in het verleden is gemaakt, maar ga die fout dan aub herstellen ipv dan maar vast blijven houden aan de huidige koers, terwijl je weet dat je volgend seizoen misschien wel met 5-6 nieuwe basisspelers gaat beginnen. Maakt het dan nog uit of je 5-6 nieuwe basisspelers het huidige spelprincipe gaat uitleggen, of kan je dan net zo goed 5-6 nieuwe basisspelers halen die bij ‘de nieuwe koers’ passen, ongetwijfeld spelers in de huidige selectie die er ook in passen en de rest daarin meekrijgen?

Hoe dan ook start je het nieuwe seizoen opnieuw vanwege het zeer waarschijnlijke grote aantal mutaties in de selectie. Dit seizoen is dus júíst je kans om het wél anders te doen dan afgelopen seizoen.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Fey-PSV 2-2
Sevilla-PSV 3-0
PSV-sevilla 2-0
PSV-twente 3-1
PSV-ajax 3-0
Ajax-PSV 1-1 PSV wint na strafschoppen.
Az-PSV 1-2

Met 4 uitermate belangrijke potten voor de boeg tussen 8 en 30 augustus zou het idioot zijn om het systeem om te gooien tov de eerdere toppers dit jaar, zie de resultaten hierboven.

Er is helemaal geen tijd om een nieuwe aanvallende speelstijl erin te slijpen en de oude stijl werkte goed in de toppers. Dus, vanuit de verdediging spelen die kwalificatie CL, gebruikmakend van de kwaliteiten van onze spelers in de omschakeling. Balbezit grotendeels aan de tegenstander gunnen.

Met een betere verdediging is dit al helemaal een garantie voor succes. Er vanuit gaande dat Veerman, Xavi en Luuk blijven of tenminste er een aanzienlijk deel van augustus nog zijn. Zo niet dan wordt het sowieso een chaos. ;-)
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 30 May 2023, 19:12
Ardbeg wrote: 30 May 2023, 19:11

Ik
En wat zie je?
De klok heit 9 en alles is wel bij het stadion.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 30 May 2023, 21:30 Fey-PSV 2-2
Sevilla-PSV 3-0
PSV-sevilla 2-0
PSV-twente 3-1
PSV-ajax 3-0
Ajax-PSV 1-1 PSV wint na strafschoppen.
Az-PSV 1-2

Met 4 uitermate belangrijke potten voor de boeg tussen 8 en 30 augustus zou het idioot zijn om het systeem om te gooien tov de eerdere toppers dit jaar, zie de resultaten hierboven.

Er is helemaal geen tijd om een nieuwe aanvallende speelstijl erin te slijpen en de oude stijl werkte goed in de toppers. Dus, vanuit de verdediging spelen die kwalificatie CL, gebruikmakend van de kwaliteiten van onze spelers in de omschakeling. Balbezit grotendeels aan de tegenstander gunnen.

Met een betere verdediging is dit al helemaal een garantie voor succes. Er vanuit gaande dat Veerman, Xavi en Luuk blijven of tenminste er een aanzienlijk deel van augustus nog zijn. Zo niet dan wordt het sowieso een chaos. ;-)
Jij verwacht dat we in augustus met dezelfde 11 namen aan de aftrap staan als in die wedstrijden? Of kunnen we bij een andere speelstijl ook de aankopen doen die daarbij passen? Xavi, Luuk en Veerman waren uitgerekend de spelers die zwommen tussen de twijfels in het team over hoog druk zetten (wat een Xavi en Luuk juist vaak deden) of achteruit lopen. Je kan mij niet wijs maken dat jongens als Xavi, Luuk, Van Aanholt, niet juist spelers zijn waarmee je hoog druk kan zetten. Luuk is mss niet meer de snelste maar heeft wel het loopvermogen, positionele slimheid en leiderschap om dit uit te voeren.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Komt nu al een blok voorbij bij VI waarin staat dat Valentijn weet wie de trainer van PSV komend jaar wordt. Ben heel benieuwd wat hij dalijk gaat zeggen. Zal je natuurlijk zien dat er 0 bronnen achter zitten en dat het puur suggereren is.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jwoeloe wrote: 30 May 2023, 21:39 Komt nu al een blok voorbij bij VI waarin staat dat Valentijn weet wie de trainer van PSV komend jaar wordt. Ben heel benieuwd wat voor non argument eruit gaat komen.
Die gaat sowieso roepen dat het Cocu wordt.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als hij het echt wist, dan had het allang op de site van de Telegraaf gestaan
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het kan niet iemand zijn die vast ligt.
Post Reply