Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De naam Bosz zingt nu dan wel veel rond, maar toch heb ik het gevoel dat alle media niet meer zo goed ingevoerd zijn als voorheen. Dat was al het geval vorig jaar met de keeper toen ze Cillessen en Krul bleven noemen en Benitez kwam. De namen van Zuidam, Huiberts en zelfs Fledderus werden genoemd als nieuwe TD en vervolgens kwam out of the blue Stewart. Ik heb dan ook echt het idee dat PSV deze week ineens rond is met een andere (voor de Nederlandse pers onbekendere) naam.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

is deze al gedeeld?

Garnala
Basisspeler
Posts: 494
Joined: 10 Jan 2022, 14:47
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RV1913 wrote: 31 May 2023, 08:48 is deze al gedeeld?

Toevallig net gelezen.
Goed stuk.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RV1913 wrote: 31 May 2023, 08:48 is deze al gedeeld?

Hier in video-vorm:

Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Johan Inan zegt schijnbaar in de podcast van het AD dat Bosz niet benaderd is door zowel PSV als Ajax...
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou bijna alle signalen wijzen dus richting Bosz. De vraag is zal het deze week nog bekend worden? Met Spierings en Van Ewijk zouden we iig twee spelers halen die goed in zijn systeem passen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 31 May 2023, 08:58 Johan Inan zegt schijnbaar in de podcast van het AD dat Bosz niet benaderd is door zowel PSV als Ajax...
Wie is dat?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind het een heel beangstigend stuk. Ik zie 100 valkuilen die tegenover het spannende aanvallende voetbal staan.

1. Hoge backs + twee aanvallende middenvelders = gewoon teveel tegen clubs die in de omschakeling gevaarlijk willen worden.

2. Tactiek lijkt me geschikt als er ruimte is. Dus kort na balverovering omschakelen a la Roger. Maar we spelen in de ED tegen 12 degradatie kandidaten die juist de bus gaan parkeren.

3. Tegen een set defence (georganiseerd defensief blok) kun je niet met 3 aanvallers, 2 backs en 2 tienen infiltreren in die compacte ruimte. Het bekende trechter model in optima forma.

4. Spierings is blijkbaar een geweldige balafpakker maar echt heel langzaam en log dacht ik. Boscagli is de horror in grote ruimtes door zijn gebrek aan snelheid. Veerman lijkt me ook niet ideaal voor dit systeem. Ik vraag me af of 11 nieuwe spelers kopen wel het beste is.

5. Tijd is onze grootste tegenstander. We moeten deze speelwijze voor 100 procent goed doen anders ben je echt gezien tegen elke willekeurige tegenstander. Met de vCL staat 40 miljoen op het spel + indirect nog tig andere dingen. Het risico op een dermate lastig systeem is immens groot.

6. Mocht Bosz hier weer weg gaan dan heb je niet zoveel aan deze lijn want er zijn weinig andere trainers die zo kamikaze spelen dus dan kun je volgens mij weer zoveel aanpassen dat de VISIE weer 'verandert' bij het aanstellen van de opvolger.

Dit heeft me niet enthousiaster gemaakt maar het was wel lollig.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 31 May 2023, 09:01
Robson de Souza wrote: 31 May 2023, 08:58 Johan Inan zegt schijnbaar in de podcast van het AD dat Bosz niet benaderd is door zowel PSV als Ajax...
Wie is dat?
Ajax watcher van het AD
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 31 May 2023, 08:55
RV1913 wrote: 31 May 2023, 08:48 is deze al gedeeld?

Hier in video-vorm:

Echt het gevoel dat het in transitie goed werkt offensief en dat het in transitie defensief heel erg zwaar wordt. Mehh.

Even samenvatting van United Ajax kijken.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 31 May 2023, 09:085. Tijd is onze grootste tegenstander. We moeten deze speelwijze voor 100 procent goed doen anders ben je echt gezien tegen elke willekeurige tegenstander. Met de vCL staat 40 miljoen op het spel + indirect nog tig andere dingen. Het risico op een dermate lastig systeem is immens groot.
Zie:
De 58-jarige oefenmeester kan niet zeggen wanneer zijn ploeg de manier van spelen onder de knie heeft. "In Israël duurde het een maand, bij Ajax duurde het drie maanden en hier duurt het al acht maanden. Het hangt af van de kwaliteit van de spelers, van het land en van veel andere dingen. Mijn stijl is dezelfde die Lyon altijd hanteert in de jeugdopleiding. Veel verschillen zijn er niet. Bij Ajax doen ze min of meer hetzelfde als hier."
https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/709 ... anden.html
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 31 May 2023, 09:21
11 Tinus wrote: 31 May 2023, 09:085. Tijd is onze grootste tegenstander. We moeten deze speelwijze voor 100 procent goed doen anders ben je echt gezien tegen elke willekeurige tegenstander. Met de vCL staat 40 miljoen op het spel + indirect nog tig andere dingen. Het risico op een dermate lastig systeem is immens groot.
Zie:
De 58-jarige oefenmeester kan niet zeggen wanneer zijn ploeg de manier van spelen onder de knie heeft. "In Israël duurde het een maand, bij Ajax duurde het drie maanden en hier duurt het al acht maanden. Het hangt af van de kwaliteit van de spelers, van het land en van veel andere dingen. Mijn stijl is dezelfde die Lyon altijd hanteert in de jeugdopleiding. Veel verschillen zijn er niet. Bij Ajax doen ze min of meer hetzelfde als hier."
https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/709 ... anden.html
Maar realistisch gezien, welke trainer kan wel binnen een maand zijn tactiek er haarfijn in krijgen bij een nieuw team? We spelen nu op basis van bevliegingen, die blijven ook gewoon gebeuren bij een nieuwe trainer die bezig is zijn tactiek erin te slijpen toch?
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code wrote: 31 May 2023, 09:35Maar realistisch gezien, welke trainer kan wel binnen een maand zijn tactiek er haarfijn in krijgen bij een nieuw team? We spelen nu op basis van bevliegingen, die blijven ook gewoon gebeuren bij een nieuwe trainer die bezig is zijn tactiek erin te slijpen toch?
Precies. Met een Jesse Marsch krijg je precies hetzelfde.
Ik ga ervan uit dat Bosz (eigen) spelers kan inbrengen die mee kunnen in het systeem.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cocu heeft geen maand nodig hoor.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 31 May 2023, 09:42 Cocu heeft geen maand nodig hoor.
Omdat inzakken, loeren op de counter en hoge ballen pompen naar luuk de jong geen sustainable tactiek is. Grote clubs horen zo niet te spelen anno 2023 het is genant
ZwarteCapuchon1913
Talent
Posts: 73
Joined: 11 May 2023, 15:45
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vernam dat er vanavond een gesprek gaat plaatsvinden met de directie en een vertegenwoordiging van alle supportersgroepen. Er zal zeker benoemd gaan worden dat PSV niet nogmaals gaat beginnen aan een nieuwe periode Cocu!
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 31 May 2023, 09:36
CZ_Code wrote: 31 May 2023, 09:35Maar realistisch gezien, welke trainer kan wel binnen een maand zijn tactiek er haarfijn in krijgen bij een nieuw team? We spelen nu op basis van bevliegingen, die blijven ook gewoon gebeuren bij een nieuwe trainer die bezig is zijn tactiek erin te slijpen toch?
Precies. Met een Jesse Marsch krijg je precies hetzelfde.
Ik ga ervan uit dat Bosz (eigen) spelers kan inbrengen die mee kunnen in het systeem.
Punt is dat het systeem van Bosz overduidelijke valkuilen blijft houden, waar Bosz er niet over piekert om concessies te doen. Ik weet niet hoe het met Marsch zit op dat vlak, maar dat vind ik wel een zwaar minpunt aan Peter Bosz. Naast dat ik het een enorm vervelende vent vind.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ben geen heel groot fan van Bosz, maar de valkuilen die hier benoemt worden (met name defensief kwetsbaar) vallen imo wel mee. Zijn ajax in 16/17 incasseerde slechts 23 tegengoals over het gehele eredivisie seizoen, dat is een gemiddelde van 1 tegengoal per wedstrijd en ze scoorden zelf 79 doelpunten dat is een gemiddelde van bijna 3 goals per wedstrijd.

Als we komend seizoen iedere wedstrijd met 3-1 winnen zul je mij niet horen klagen
Rigo
Bankzitter
Posts: 266
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat voor soort coach is Hjulmand? Vind hem qua uitstraling altijd wel ogen als een prettige gast. Weet iemand zijn spelopvattingen enz? Want waarom zouden wij hem niet halen Ipv Ajax?
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elkito wrote: 31 May 2023, 09:52 Ik ben geen heel groot fan van Bosz, maar de valkuilen die hier benoemt worden (met name defensief kwetsbaar) vallen imo wel mee. Zijn ajax in 16/17 incasseerde slechts 23 tegengoals over het gehele eredivisie seizoen, dat is een gemiddelde van 1 tegengoal per wedstrijd en ze scoorden zelf 79 doelpunten dat is een gemiddelde van bijna 3 goals per wedstrijd.
Het seizoen ervoor, waar Ajax echt aan de schandpaal werd genageld vanwege het missen van het kampioenschap icm slecht voetbal en waar Frank de Boer aan het einde van het seizoen opstapte, waren zowel de doelpunten vóór, de doelpunten tégen als het totale puntenaantal gunstiger dan het jaar onder Petertje Bosz.
Last edited by Brael on 31 May 2023, 10:05, edited 1 time in total.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rigo wrote: 31 May 2023, 10:01 Wat voor soort coach is Hjulmand? Vind hem qua uitstraling altijd wel ogen als een prettige gast. Weet iemand zijn spelopvattingen enz? Want waarom zouden wij hem niet halen Ipv Ajax?
Omdat wij geen Ajax zijn en niet iedereen proberen te halen die onze concurrent wilt.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rigo wrote: 31 May 2023, 10:01 Wat voor soort coach is Hjulmand? Vind hem qua uitstraling altijd wel ogen als een prettige gast. Weet iemand zijn spelopvattingen enz? Want waarom zouden wij hem niet halen Ipv Ajax?
https://www.coachesvoice.com/cv/kasper- ... dsjaelland.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ZwarteCapuchon1913 wrote: 31 May 2023, 09:46 Ik vernam dat er vanavond een gesprek gaat plaatsvinden met de directie en een vertegenwoordiging van alle supportersgroepen. Er zal zeker benoemd gaan worden dat PSV niet nogmaals gaat beginnen aan een nieuwe periode Cocu!
Wat is het doel van het gesprek?

Zou het toch opmerkelijk als supportersgroepen (of de vertegenwoordiging hiervan) al eerder worden meegenomen in besluitvorming omtrent de nieuwe trainer.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elkito wrote: 31 May 2023, 08:36 Bosz zal dan wel garanties op investeringen hebben gekregen want trainers als hij hebben een specifiek type spelers nodig om het spel te spelen dat zij willen.
Dit dus.

Anders loopt het op exact dezelfde wijze vast als de periode Schmidt. Nieuwe insider ZwarteCapuchon1913 meld in het geruchtentopic dat Philip Cocu geen optie is. Dan mag je ervan uitgaan dat de organisatie bij PSV beeld heeft waar het naartoe wil en waar het hopelijk dan ook aan kan voldoen.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ZwarteCapuchon1913 wrote: 31 May 2023, 09:46 Ik vernam dat er vanavond een gesprek gaat plaatsvinden met de directie en een vertegenwoordiging van alle supportersgroepen. Er zal zeker benoemd gaan worden dat PSV niet nogmaals gaat beginnen aan een nieuwe periode Cocu!
Waarom moet dat specifiek benoemd worden? :huh:
Post Reply